Her har vi et lille kig ind i fremtiden. Her bliver DirectX12 bliver fremvist, dog på ganske voldsom hardware.
Man bruger den kommende udgave af Final Fantasy 15 (ja den er god nok) til at fremvise hvor langt man er kommet.
Idéen er at presse hardware og grafik til det yderste, og det kræver ganske meget af computeren.
Os der har haft testet og arbejdet med grafikkort de sidste 10-20år, husker hvordan man tidligere arbejdede på at snyde øjet, skjule tung grafik mm. med det til følge at grafikken generelt virkede livløs.
Det eneste jeg som jeg vil mene ser bedre ud end det vi har nu (UE4, CE, Snowdrop) er animationerne som var dejligt flydende. Resten bliver allerede lavet og kørt på computerer som ikke koster 50k
Det man skal tænke på er at computerindustrien rykker sig rigtig hurtigt i forhold til filmindustrien, så om ca. 4-5 år kan man sidde og lave en spillefilm på en pc. Det er jo imponerende at man kan lave mennesker og rendere dem i realtime på en maskine. Tidligere krævede det jo enorme kræfter og adskillige computere for bare at lave 10 sekunders film.
12 Tidligere lavet flyver Osv med it udstyr end i den virkeligheden har filmet. Flyver kostet pænt meget. Filmet nogle smidt på jorden i stil med var en fly i filmen...
Sidste film i fast and furius Serien har man også lavet computer effekter for få broren til ligne Paul... Eller Brian o Osv...
Først til sidst i filmen bemærkes det ikke er samme person. Klip tilbage i tiden. Ansigter ikke er de samme. Derfor stadig en god film. Historien er ikke i top Klasse. Stadig god blanding mellem biler og det kan mærkes blev ældre. Noget mindre lir i denne end tidligere.
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Shadowhunter d. 03-05-2015 22:11:03.
Det ændre ikke på, at der bruges meget snyde effekter i film. Det har gjort så længe kan huske tilbage. Star wars var også animeret effekter med filmen....
stadig det er nogle gode film, tror kun få tal bemærker er virtuel effekt er på end oprindelige.
Nå de skyder ting på Discrovey channel har ofte givet tingene nogle effekter for tingene til eksplorere på vild måde. Det er så ikke pc lavet, men det er mere dynamit eller andet. for til eksplodere vild måde...
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 04-05-2015 09:09:26.
#15 Helt enig, når man ser den sidste nye generation af star wars, tænker man "hold kæft hvor computer animationerne dårligt lavet" Når man så ser de originale tænker man "det var da utroligt at man kunne lave den slags modeller"
Personligt syntes jeg det er synd at det håndværk med modeller ikke bliver dyrket i samme grad, men istedet tyer til de overdrevet og tit dårligere computer modeller.
#5 PS4 anvender ikke DirectX, og uanset hvad stopper spillekonsollerne da ikke udviklerne i at lave PC-eksklusive spil, så du kan ganske roligt tro om igen. 🙂