ASUS X99-E 10G WS

Bundkort d.  18. august. 2016, skrevet af cmnielsen 8 Kommentarer.  Vist: 3626 gange.

ASUS X99-E 10G WS

ASUS afslører i dag deres X99-E 10 G WS bundkort. Selvom det er baseret på X99 Express chipsette, understøtter dette kort Intel Xeon E5-1600 og E5-2600 (v3 og v4) processorer, udover Core i7 "Haswell-E" og "Broadwell-E" processorer. Kortets otte DDR4 DIMM-stik understøtter op til 128 GB quad-channel hukommelse med DDR4 ram. Kortet er bygget i SSI-CEB formfaktor (305 mm, x 267 mm). Det har syv PCI-Express 3.0 x16 slots, og bruger PLX PEX-8747 x48 bridge chips til at levere til to x16 slots med direkte ledninger til CPU'en, eller fire x16 slots der kører på fuld x16 båndbredde, eller syv x16 slots i x16/x8/x8/x8/x8/x8/x8 konfiguration.



Lagermedie tilslutningsmuligheder omfatter en 32 Gb/s U.2 port, en 32 Gb/s M.2 slot, og i alt ti SATA 6 Gb/s porte. Bundkortets navn viser at der er understøttelsde af 10 Gbps Ethernet, og det har et par 10 Gbps-forbindelser drevet af en Intel X550-AT2 controller. Andre moderne tilslutningsmuligheder omfatter to USB 3.1 porte (hvoraf den ene er type C), otte USB 3.0 porte og 8-kanals HD-lyd med et 115 dBA SNR CODEC. Kortets leverer strøm fra en 24-pin ATX, en 6-pin PCIe og to 8-Ben EPS-stik, og bruger en 8-fase VRM til strøm til CPU.

ASUS har ikke afsløret prisen endnu.

 

Kilde og bileder: techpowerup.com

Xoferif
 
Overclocker
Tilføjet:
18-08-2016 11:27:02
Svar/Indlæg:
464/7
Kommer der test af denne???? 😲


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
18-08-2016 11:31:01
Svar/Indlæg:
1893/88
Må godt nok sige det er et lækkert bundkort!


Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2016 12:40:36
Svar/Indlæg:
2186/186
Så skal der bare laves et singleslot TITAN så man kan køre noget 7-way SLI 😲


Hr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2016 14:12:35
Svar/Indlæg:
1363/125
Av.. 🙂


myrizzle
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2016 15:54:52
Svar/Indlæg:
1895/41
Tror sgu jeg er nød til at lave en WS pc næste gang.. Det der er sgu ondt nok!


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2016 17:27:10
Svar/Indlæg:
3799/43
Workstation pc'er er bare bedre, og et dyrt bekendskab. 😲

Det må blive et dyrt setup, hvis at man skal ud og skaffe 7stk af de bedste gfx kort + 7stk vandkølnings blokke og 2-3 480mm radiator.

Men så kan man rendere film og billeder hurtigere end nogen anden, og mon ikke at man så vil kunne køre 4K med et triple monitor setup.


Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2016 17:37:19
Svar/Indlæg:
2186/186

Workstation pc'er er bare bedre, og et dyrt bekendskab. 😲

Det må blive et dyrt setup, hvis at man skal ud og skaffe 7stk af de bedste gfx kort + 7stk vandkølnings blokke og 2-3 480mm radiator.

Men så kan man rendere film og billeder hurtigere end nogen anden, og mon ikke at man så vil kunne køre 4K med et triple monitor setup.

ICE-Cool skrev d. 18-08-2016 17:27:10
problemet er stadig videoram. Tror man skal på omkring 16 GB for at kunne trække 3 4k-skærme m3m de kort kommer nok til næste år.

Så sådan et workstation setup, må blive et projekt, når jeg falder over 100.000 kr. Som ikke er øremærket andet hehe 🤣

Jeg er dog allerede i gang med et setup med 3 480mm radiatorer.

Når dette er færdig, vil jeg så småt begynde at skille mit trækabinet ad og forberede det til hele 3 560mm radiatorer og hvad der ellers kan blive plads til 🙂


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
20-08-2016 19:48:19
Svar/Indlæg:
3661/82
#7
nej.
Det er en almindelig misforstaaels her paa HWT at video ram forbrug stiger linaert med oploesning.
Det er kun frambefuffers og z buffer der stiger linaert med oploesning. video ram bliver ogsaa brugt til at indeholder texture og andet snavns som ikke stiger med oploesningen.

4k oploesning er 3840 x 2160 pixels aka 8294400 pixels
Hver pixels har 32bit farver saa 8294400 pixels x 8bits = 265420800bits
der er 8bits per bytes saa 265420800/8 = 33177600bytes bytes for at indeholder 4k data aka ca 32MB

antager vi doubel buffering bliver det 32x2 =64mb.
dertil en zbuffer 64 +32 = 96mb

Det er dog uden aa men tager vi 4x4 aa med saa ender vi paa 1536mb eller 1.5GB saa med 3 skaerme. ca 4.5GB stadigvag god plad til textures it 8gb kort.

jeg er dog ikke helt sikker paa AA skal regnes med over Z buffern. det er dog gjort i dette tilfaelde.

Det hvor der gaar galt for di hoeje oploesinger mht til ram at I/O hastighenden. da $K pixels naturligvs kraever en hel del mere dat mht til texture og z buffer laesning/skrivning. og ram hastighende kan blive katastrofalt.