NVIDIA lancerer RTX 20-serien

Grafikkort, NVIDIA  d.  20. august. 2018, skrevet af Pizzadude 50 Kommentarer.  Vist: 3297 gange.

NVIDIA lancerer RTX 20-serien

Der har været spekuleret i en mulig release dato for den nye NVIDIA serie i måndesvis, men nu er det altså officielt. Med den nye 20-serie kommer ikke bare den nye arkitektur Thuring, men også en ny navnestandard, da "GTX" nu bliver udskiftet med RTX, for at understrege at 20-serien understøtter Ray Tracing. 

I serien er annonceret tre kort, entry modellen RTX 2070 der kommer på markedet til $599, RTX 2080 til $799 og RTX 2080TI til $1,199. Priserne for de to sidstnævnte er for Founders Edition, som er optimeret til at kunne overclockers helt ekstremt. Når tredjepartsproducenteren kommer på banen forventes det at skære henholdsvis $100 og $200 af priserne. RTX 2080 og RTX 2080 TI kan forudbestilles til levering fra d. 20 September, mens leveringdato for RTX 2070 endnu er ukendt.  


Kortene er allerede dukket frem til forudbestilling i de danske webshops, til priser fra ca. 6500 for RTX 2080 og ca. 9500 for RTX 2080 TI. det bliver spændende at se, om ydelsen kan leve op til prisen. 

    

 

Kilde. NVIDIA

Sølling
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2018 22:19:42
Svar/Indlæg:
294/44

Need that 2080ti ❤



wepor
 
Overclocker
Tilføjet:
20-08-2018 22:37:42
Svar/Indlæg:
444/92

Lotto.dk



freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
20-08-2018 22:53:05
Svar/Indlæg:
6368/477

Det er vidst lidt mere voldsomt end blot Ray Tracing. De kan forbedre billeder med en ny AA de har udviklet med hjælp fra AI og mange af deres 2PFLOP supercomputer.

Derudover kan grafikkortet skalerer billeder fra 144p helt op til 4K, også ved hjælp af AI og deep learning.

Nu ser vi nok endelig CSI:Miami real-time zooming!

Jeg så deres livestream, og det var fantastisk, men også lidt skræmmende hvor langt AI faktisk er kommet. Det kan give lidt stof til eftertanke...

Blandt andet har dit grafikkort nu forbindelse til Nvidia's cloud. Det gør at grafikkortet kan hente nye opdaterede AI funktioner direkte, samtidig med at den deler dine resultater.

Der går ikke længe inden vi ser Nvidia RTX Overlord på gaden...

Jeg anbefaler helt klart at man ser hele deres stream, den kan sikkert findes på youtube allerede, der er så meget mere end blot Ray Tracing inkluderet i pakken. De har blandt andet fundet en ny måde at regne flops ud på, noget som de kalder RFLOPS så vidt jeg husker.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af freak_master d. 20-08-2018 23:00:41.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
20-08-2018 23:06:09
Svar/Indlæg:
15982/637

Det er vidst lidt mere voldsomt end blot Ray Tracing. De kan forbedre billeder med en ny AA de har udviklet med hjælp fra AI og mange af deres 2PFLOP supercomputer.

Derudover kan grafikkortet skalerer billeder fra 144p helt op til 4K, også ved hjælp af AI og deep learning.

Nu ser vi nok endelig CSI:Miami real-time zooming!

Jeg så deres livestream, og det var fantastisk, men også lidt skræmmende hvor langt AI faktisk er kommet. Det kan give lidt stof til eftertanke...

Jeg anbefaler helt klart at man ser hele deres stream, den kan sikkert findes på youtube allerede, der er så meget mere end blot Ray Tracing inkluderet i pakken. De har blandt andet fundet en ny måde at regne flops ud på, noget som de kalder RFLOPS så vidt jeg husker.


Skrev freak_master d. 20-08-2018 22:53:05
Helt enig, det var et meget interessant stream, og jeg blev da også lidt bekymret ,da de fortale om AI og det, at AI'en selv ville være i stand til at programmere software.... det blev lige lidt for Skynet virkeligt.



GigaRays og TIPS (tera-integer operations) som nye begreber vi også skal vænne os til.


Slizerdk
 
Newbie
Tilføjet:
20-08-2018 23:07:01
Svar/Indlæg:
197/3

Såeh..

De kan ikke give meget bedre ydelse så de tilføjer raytracing som ingen spil lige udnytter og bruger.

Som at sælge håb og drømme til mareridt pris.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Slizerdk d. 20-08-2018 23:07:28.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
20-08-2018 23:29:54
Svar/Indlæg:
15982/637

Såeh..

De kan ikke give meget bedre ydelse så de tilføjer raytracing som ingen spil lige udnytter og bruger.

Som at sælge håb og drømme til mareridt pris.


Skrev Slizerdk d. 20-08-2018 23:07:01


Så du deres live stream ? der var en hel slide med mindst 12 spil på vej med Ray Tracing. Og BF5 demoen solgte virkelig konceptet fremragende.  Jeg kan se nogle rent taktiske fordele i det i multiplayer ved at kunne se muzzle flash genskin i vinduer og dermed lokalisere fjenden... noget som ikke ville være muligt ellers.




AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2018 08:25:11
Svar/Indlæg:
1300/30

Ifølge JayzTwoCents, som skulle have det fra en pålidelig kilde, så vil Nvidia også fokusere meget på SLI nu. De nye kort kommer til at kunne køre SLI, men ikke længere via en SLI bridge. 

Spændende om de får det til at køre nogenlunde gnidningfrit nu, for så kan det være de nye 4K 144Hz skærme kunne komme i overvejelserne for alvor :D


https://www.youtube.com/watch?... 



zound
 
Superbruger
Tilføjet:
21-08-2018 08:29:23
Svar/Indlæg:
537/9

Og vil da også sige et hop fra 11 tflops til 16tflops fp32 er en nævneværdig forskel! 

Det bliver et voldsomt kort på alle måder! Spændt på at se tests når de engang dukker op. 



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
21-08-2018 13:12:56
Svar/Indlæg:
15982/637

Umiddelbart vil jeg tro at RTX 2080Ti som minimum giver et 20~25% boost over GTX 1080Ti i rå ydelse når vi ikke tæller Ray Tracing med.



Nordskov
 
Superbruger
Tilføjet:
21-08-2018 13:28:33
Svar/Indlæg:
569/99

Hvis det ligner alle andre releases blir sidste top model ti hvad der svare til noget ala 70 i den nyere serie mht ydelse. Så 2080 ligger over 1080ti ydelse. Og dertil 2080ti et stykke over 2080? 



peterlmad
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2018 13:29:28
Svar/Indlæg:
981/138

tror bare jeg springer over.  Så mange penge bare for at få Ray Tracing som egentligt ikke siger mig ret meget alligevel. Tror bare jeg venter på Volta :D 
Og jeg tror ikke der kommer et boost på 20-25% over et 1080Ti uden Ray Tracing, tror faktisk det bliver meget det samme! Men vi får at se :D 
Men ikke noget der er værd at betale så mange penge for, der er alligevel ingen spil som et 1080Ti ikke æder råt...
De prøver bare at pranke ny tech på os.. som så er Ray Tracing denne gang, brækker mig :D 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af peterlmad d. 21-08-2018 13:29:52.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
21-08-2018 13:47:52
Svar/Indlæg:
15982/637


tror bare jeg springer over.  Så mange penge bare for at få Ray Tracing som egentligt ikke siger mig ret meget alligevel. Tror bare jeg venter på Volta :D 
Og jeg tror ikke der kommer et boost på 20-25% over et 1080Ti uden Ray Tracing, tror faktisk det bliver meget det samme! Men vi får at se :D 
Men ikke noget der er værd at betale så mange penge for, der er alligevel ingen spil som et 1080Ti ikke æder råt...
De prøver bare at pranke ny tech på os.. som så er Ray Tracing denne gang, brækker mig :D 


Skrev peterlmad d. 21-08-2018 13:29:28


Volta kommer næppe når Turing er 6x hurtigere end V100 i Ray Tracing.

GeForce GTX 1080 Ti har 3584 CUDA cores, 224 texture units og 88 ROPs, 11GB GDDR5X VRAM ved 11Gbps, en base clock på 1,480MHz, og boost clock på 1,582MHz.

GeForce RTX 2080 Ti har 4352 Cuda cores (21.43% flere cores), 272 texture cores og 88 ROPs. 11GB GDDR6 VRAM ved 14Gbps, en base clock på 1,350MHz, og boost clock på 1,545MHz.

Jeg tror ikke det er utænkeligt med en 20~25% forskel i ydelse mellem de to.


Jeg kan godt forstå hvorfor nogle måske er skuffede, men alligevel, så synes jeg, at det er 1999 om igen !
For mig er Ray Tracing is samme liga som da nVidia introducerede Hardware TransForm & Lighting i '99. For mig handler det ikke om ydelses metriske tal, men det drejer sig om at få en helt ny hardware funktion, som vil ændre hvordan spil vil se ud fremadrettet, med meget mere realistisk lys, skygger, reflektioner og farve reflektioner. T&L var også hyped, men det er i dag en essentielt del i enhver GPU og definerede begrebet GPU. Ray Tracing er hyped i dag også, men jeg er stensikker på det bliver en interegeret del i alle GPU'er fremad rettet.




peterlmad
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2018 13:53:21
Svar/Indlæg:
981/138

Ja, det har du helt sikkert ret i, derfor jeg dog tænker at det ville være smartere at vente til det er "standarden" da disse kort helt sikkert vil falde Meget i pris. Syntes hvertfald at 11.000 for et 2080 ti er sindsygt for at få ray tracing og lidt mere performance... så venter jeg hellere til det er blevet lidt mere standard og prisen bliver mere "normal"


Men det er måske bare mig :D



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
21-08-2018 14:07:03
Svar/Indlæg:
15982/637

Ja, det har du helt sikkert ret i, derfor jeg dog tænker at det ville være smartere at vente til det er "standarden" da disse kort helt sikkert vil falde Meget i pris. Syntes hvertfald at 11.000 for et 2080 ti er sindsygt for at få ray tracing og lidt mere performance... så venter jeg hellere til det er blevet lidt mere standard og prisen bliver mere "normal"


Men det er måske bare mig :D


Skrev peterlmad d. 21-08-2018 13:53:21
De har du ret i. Jeg ægre mig også over at jeg ikke fik MSI RTX 2080Ti til 8500kr som kampagne pris ved komplett da de havde tilbud i få minutter. Jeg havde lagt to i kurven, men fik at vide man kun måtte bestille et. Da jeg så ville smide eet i kurven, var alle væk og tilbuddet overstået  😢.... så det blev eet Gigabyte RTX 2080Ti til 9390kr i stedet for  🤔


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
21-08-2018 14:27:03
Svar/Indlæg:
15982/637

Så er der lidt fra PC Games Hardware angående den umiddelbare ydelse på RTX 2080Ti i Shadow Of The Tombraider.

http://www.pcgameshardware.de/... 



Micks
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2018 14:42:31
Svar/Indlæg:
1145/40

https://www.youtube.com/watch?...


Tror han har lidt ret...



wood
 
Overclocker
Tilføjet:
21-08-2018 14:43:03
Svar/Indlæg:
165/27

ikke engang 60 fps 




NightBreaker
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2018 15:08:42
Svar/Indlæg:
857/27

Synes faktisk ikke det var noget ved. Kun demo af BF5 var noget ved. Ellers kan jeg fint vent til næste kort kommer, eller til de priser kommer ned. Er ret sikker på at i BF5 vil jeg alligevel spille med en opløsning og details der giver en fordel iht. spillet end så meget andet, iht Multiplayer delen. 



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
21-08-2018 15:13:04
Svar/Indlæg:
15982/637



ikke engang 60 fps

Skrev wood pandaer d. 21-08-2018 14:43:03




Nope. På GTX 1080Ti havde det måske været 20fps  😛


Jeg giver RTX 2080Ti en chance i hvertfald. Hvis det ikke lever op til forventningerne ryger det blot retur  🙂



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 21-08-2018 15:21:49.


peterlmad
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2018 15:52:42
Svar/Indlæg:
981/138

Så hellere spille uden ray tracing.. hvis man mister så mange fps på det, så vil jeg sgu hellere have flere fps end noget som æder som væk ...



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
21-08-2018 16:55:52
Svar/Indlæg:
15982/637
OBS! Det ser ud til, at der IKKE er NV-link (SLi) support på RTX 2070 modellerne.


Micks
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2018 17:42:44
Svar/Indlæg:
1145/40

OBS! Det ser ud til, at der IKKE er NV-link (SLi) support på RTX 2070 modellerne.

Skrev Gripen90 d. 21-08-2018 16:55:52
Puha, det er lidt ligesom at man skal købe de store kort... Altså hvis man vil have muligheden for 4K.


KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
21-08-2018 20:30:32
Svar/Indlæg:
4295/306

Det bliver spændende at se anmeldelser! Og ja hvis RT virkelig betyder at selv et 2080Ti ikke kan levere mere end 40FPS så går der jo flere generationer før det bliver en teknologi der kommer til at betyde noget. Vi skal jo også først have konsollerne med på den før spilproducenterne for alvor gider anvende det. Ellers bliver det bare endnu en PhysX ting som få spil har, men som aldrig rigtig slår ordentligt igennem.


Generelt synes jeg RTX serien er spændende, men himmelråbende priser. Det er jo virkelig som man kunne frygte, og Nvidia har lavet nummeret endnu engang. De hæver model-serien til næste pris-segment, og på den måde får vi højere ydelse, men også højere priser, og så er vi næsten lige vidt...


RTX 2070 er samme pris som GTX 1080 som igen var samme pris som GTX 980Ti. 

RTX 2080 har overtaget pris-klassen for GTX 1080Ti, og RTX 2080Ti har overtaget fra Titan.


9500 kr. for et 2080Ti?? De må jo have spist søm. Kommer der så også et Titan til 15.000 kr.?


Det er jo fedt nok at lave nye grafikkort med højere ydelse, men hvis prisen bare er tilsvarende højere så har vi forbrugere jo intet vundet. Ud over muligheden for at købe noget ydelse som ikke fandtes før - mod klækkelig betaling.


Hvordan er det Moores lov er? Dobbelt ydelse TIL SAMME PRIS. 🙂



KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
21-08-2018 20:35:47
Svar/Indlæg:
4295/306

Rettelse: RTX 2080 er jo DYRERE end et GTX 1080Ti. Jezuz der er forhåbentlig ingen der hopper på den... 



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2018 23:15:43
Svar/Indlæg:
5874/1287

Det ser ud til, at #21 har helt ret. Ingen (tilsyneladende) multiGPU til RTX 2070

https://www.guru3d.com/news-st...


Her er Forbes bud på, hvorfor man IKKE bør preordre et RTX 20xx kort:

https://www.forbes.com/sites/j...



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Burgurne d. 21-08-2018 23:34:58.


Micks
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2018 08:12:46
Svar/Indlæg:
1145/40

Det ser ud til, at #21 har helt ret. Ingen (tilsyneladende) multiGPU til RTX 2070

https://www.guru3d.com/news-st...


Her er Forbes bud på, hvorfor man IKKE bør preordre et RTX 20xx kort:

https://www.forbes.com/sites/j...


Skrev Burgurne d. 21-08-2018 23:15:43
Ja, det ville da være tosset at betale for noget man ikke har set hvad yder.Jeg selv var helt hyped og var klar til at bestille, men så kom prisen, så vågnede jeg lige op og realiserede at der ikke var testet noget som helst.

Cuda core count var mindre end på mit 1080Ti og det samme var memory bandwith.

Så var det at det blev klart - jeg skal da slet ikke betale så meget for Ray Tracing, da der jo ikke rigtigt er noget der bruger det endnu.
Ved godt der er lovet 21 spil osv, men det ved vi jo heller ikke hvordan kører.


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
22-08-2018 08:16:27
Svar/Indlæg:
1893/88

Jeg tror næppe RTX 2080 TI er meget mere end 20% hurtigere end GTX 1080 TI i None RTX spil.

Kigger vi på direkte specs.


GTX 1080 TI

Cuda Cores: 3584
11 GB GDDR5X / 11 Gbps

352-bit

484 GB/sek 
Båndbredde

Baseclock:1480Mhz/Bo

16Nm

TDP: 250W


RTX 2080 TI



Cuda Cores :4352

11 GB GDDR6 / 14 Gbps

BaseClock: 1350/ Boostclock 1545 / 1635(OC) 
352-bit

616 GB/sek  Båndbredde

Ray Perforamace: 10GRays/S

RTX-OPS: 78T

12Nm "FFN" faktisk mere 16nm end 12...

TDP 260W


Det er ikke fordi de spec er så "vilde". Og som vi ved arbejder nVidia på deres 7nm. Dette virker mere som en "lille" upgrade fra Pascal, for at tjene lidt flere penge inden de smider deres 7nm på banen i 2019/2020 samt for at introducere Ray Tracing. Denne upgrade handler mere om ray tracing end generalt en upgrade performance.


Tror næppe RTX 2080 Ti er toppen mere end max 1 år.


Håber jeg tager fejl omkring dette, og så er alle glade. men jeg tror ikke på før jeg ser det.






Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af NicklasAPJ d. 22-08-2018 08:25:14.


Micks
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2018 08:21:49
Svar/Indlæg:
1145/40

Lige nøjagtigt - tror desværre bare at vi bliver lidt skuffede når reviews kommer ud.


For ser vi direkte på specs som du sagde, så er det jo ret lige til - desværre.



NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
22-08-2018 08:44:32
Svar/Indlæg:
1893/88

#28 Netop!


Dog tror jeg hvis vi enabler RTX at vi ser en forskel, da vi slet ikke ved hvordan 1080 TI vil klarer sig der . Eneste vi er at RTX 2080 TI mister 50% FPS ved man har det enable.



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af NicklasAPJ d. 22-08-2018 08:45:23.


Micks
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2018 09:23:50
Svar/Indlæg:
1145/40

#29 Når nu det mister 50% performance ved at enable Ray Tracing - så er det sgu for lidt hvis vi kun ser performance gain på kun 15%.


Det hænger ikke sammen.

Vi venter til deres 7nm kort kommer i 2019-2020  🙂

Det er nok mere sjovt.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Micks d. 22-08-2018 09:24:09.


Reverb
 
Superbruger
Tilføjet:
22-08-2018 10:19:29
Svar/Indlæg:
454/68



Jeg tror næppe RTX 2080 TI er meget mere end 20% hurtigere end GTX 1080 TI i None RTX spil.

Kigger vi på direkte specs.


GTX 1080 TI

Cuda Cores: 3584
11 GB GDDR5X / 11 Gbps

352-bit

484 GB/sek 
Båndbredde

Baseclock:1480Mhz/Bo

16Nm

TDP: 250W


RTX 2080 TI



Cuda Cores :4352

11 GB GDDR6 / 14 Gbps

BaseClock: 1350/ Boostclock 1545 / 1635(OC) 
352-bit

616 GB/sek  Båndbredde

Ray Perforamace: 10GRays/S

RTX-OPS: 78T

12Nm "FFN" faktisk mere 16nm end 12...

TDP 260W


Det er ikke fordi de spec er så "vilde". Og som vi ved arbejder nVidia på deres 7nm. Dette virker mere som en "lille" upgrade fra Pascal, for at tjene lidt flere penge inden de smider deres 7nm på banen i 2019/2020 samt for at introducere Ray Tracing. Denne upgrade handler mere om ray tracing end generalt en upgrade performance.


Tror næppe RTX 2080 Ti er toppen mere end max 1 år.


Håber jeg tager fejl omkring dette, og så er alle glade. men jeg tror ikke på før jeg ser det.





Skrev NicklasAPJ d. 22-08-2018 08:16:27
Ser vi bort fra en ny faktisk betydelig hardware feature i Turing, så er vi lidt tilbage i 2011/2012 med skiftet fra Fermi til Kepler. GTX 680 var også et 20%~22% ydelsesspring over GTX 580.


Reverb
 
Superbruger
Tilføjet:
22-08-2018 10:22:43
Svar/Indlæg:
454/68

#29 Når nu det mister 50% performance ved at enable Ray Tracing - så er det sgu for lidt hvis vi kun ser performance gain på kun 15%.


Det hænger ikke sammen.

Vi venter til deres 7nm kort kommer i 2019-2020  /content/gfx/smilies/smile1.gif

Det er nok mere sjovt.


Skrev Micks d. 22-08-2018 09:23:50
Jeg tror man skal passe på med at konkludere lidt for hurtigt. Det  er een titel vi ser det i. "Problemet" kan lige så vel skyldes game enginen ikke er færdig eller 100% klar til fuld ray tracing udnyttelse. Driverne med A.I funktion ligger heller ikke klar til Turing endnu. 
Det er lidt ligesom med tessellation i Heaven 2.0, da det var hittet, det tog nogle driver revisioner inden det spillede og der var en boost at se generelt både for AMD og NVidia.


KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
22-08-2018 10:44:27
Svar/Indlæg:
4295/306

Ja mit 1080Ti får også lov til at sidde i maskinen i lang tid endnu. 🙂


Ray Tracing er spændende, men på nuværende tidspunkt så nyt, at når spillene der udnytter det ordentligt endeligt kommer vil der være endnu nyere grafikkort og så er hele argumentet for at man købte et 20 serie grafikkort væk. Vi skal også lige se at det er en teknologi der bliver taget ind hos spil-udviklere og ikke bare ender med at være noget proprietært snask lige som PhysX. 



Micks
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2018 11:42:48
Svar/Indlæg:
1145/40

#33 Exactly!



NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
22-08-2018 11:46:36
Svar/Indlæg:
1893/88

#32 Jeg kan godt huske de tider, gik selv fra 3x GTX 580 tll 3x GTX 680, ikke meget forskel :)


Eneste grund til jeg køber de nye er pga jeg solgte mit titan for lidt tid siden og fik en kanon pris, så ligger ikke meget til for at købe de nye.



#36
Gob
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2018 14:35:28
Svar/Indlæg:
557/100


11000kr!...  Det er min = 2 x House rent. 🤣 



Nordskov
 
Superbruger
Tilføjet:
22-08-2018 18:41:48
Svar/Indlæg:
569/99

Solgte mit gtx 1070 for atopgradere til rtx2080 man kan få det til kun 6500kr. Syntes ikke det virker så galt. Men håber nu os der kommer et godt ryk i kortet med sine gddr6 ram mm 

😅👌



SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2018 18:55:06
Svar/Indlæg:
2011/185

Med de priser som RTX kortene koster. Så beholder jeg bare lige mit GTX 1080 TI.



Micks
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2018 19:28:28
Svar/Indlæg:
1145/40

Med de priser som RTX kortene koster. Så beholder jeg bare lige mit GTX 1080 TI.


Skrev skylineGTR d. 22-08-2018 18:55:06
Enig, venter til næste år hvor deres 7nm kort kommer og til den tid er Ray Tracing nok også lidt mere udbredt.




Nordskov
 
Superbruger
Tilføjet:
22-08-2018 19:35:31
Svar/Indlæg:
569/99

Håber synderligt på rtx2070 ligner 1080ti lidt i ydelse så rtx2080 måske lige et lille hop foran 1080ti. For når jeg er gået fra 1070 så er det næsten dobbelt performance 👍😁



Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2018 20:02:19
Svar/Indlæg:
2897/83

Kan Ray tracing gå hen og blive det nye "physX"?

Eller er dette sats så stort for nvidia at de ikke kommer til at fejle?

Det kommer jo til at tage år før Turing teknologien er bredt ud til laptops og midrange gaming. Og med de her priser skal man jo ikke forvente at det bliver hver mands eje.

Samtidigt skal der jo også være nogle spiludviklere der synes det er er værd at bruge penge på at putte ind i deres spil.

Men det kan jo også være at nvidia satser på mindst 2 år før 30xx kortene kommer.

Er der nogen der ved om AMD kommer til at understøtte ray tracing?



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2018 20:35:22
Svar/Indlæg:
5874/1287

hehe om 10-20 år er samme diskussion nok også her, da er det bare ikke Raytracking der diskuteres, men holografi, og en hel del senere igen er det et helt holodeck der købes/hjemmebygges  🤣

Spøg til side, RayTracing har været kendt i mindst 30 år, ligesom hologrammer, men det har indtil nu krævet monstermaskiner bare at for-rendere mindre filmsekvenser. Nu er man så nået dertil, hvor det kan udføres "pletvis" (ikke hele billedet er ægte raytracking ... langt fra endda), og på den måde give et kvalitetsboost. Men om det bliver det nye "3D", eller om det virkelig lægger fra land som DirectX og T&L gjorde, det er nok lidt for tidligt at vurdere det.

Indtil videre beholder jeg også mit 1080Ti



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
22-08-2018 21:54:04
Svar/Indlæg:
15982/637



Nordskov
 
Superbruger
Tilføjet:
22-08-2018 22:20:21
Svar/Indlæg:
569/99

https://nordic.ign.com/m/pc/18...


Læser jeg det rigtigt her at uden rtx on men med dlls så er rtx2080 mellem 1.5-2x hurtigere end 1080??? 



_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2018 22:21:01
Svar/Indlæg:
3059/255

12# Ala 3dfx Glide



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
22-08-2018 22:43:34
Svar/Indlæg:
15982/637

Anbefaler man ser Jayztwocents seneste video. Han har nogle gode pointer. 2080Ti er det nye "Titan", derfor release nu og den høje pris. 

https://youtu.be/5XRWATUDS7o 



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
23-08-2018 12:58:10
Svar/Indlæg:
15982/637

NDA for reviews er muligvis d.14/9 !.



Micks
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-08-2018 13:30:04
Svar/Indlæg:
1145/40

NDA for reviews er muligvis d.14/9 !.


Skrev Gripen90 d. 23-08-2018 12:58:10
Væk mig lige d. 13 så  🤣


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-08-2018 19:07:40
Svar/Indlæg:
4217/223

Ved godt det er den forkerte tråd, men hvad så med os der er til Team Red, hvornår skal vi begynde og kigge efter nyt?



Switz
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-08-2018 19:12:09
Svar/Indlæg:
299/13

 Jeg beholder også mit 1080 TI . vist ingen grund til og opgradere før jeg skal have 4K skærm :)


Med de priser som RTX kortene koster. Så beholder jeg bare lige mit GTX 1080 TI.


Skrev skylineGTR d. 22-08-2018 18:55:06