Onlinebutikken Sekvencia, som den seneste måned har forsøgt at etablere sig på det danske marked, har et notorisk dårligt ry i hjemlandet Sverige.
Så sent som i maj i år blev Sekvencia afsløret i, at give sine kunder rabat, hvis de til gengæld gav positive bedømmelser af Sekvencias varer og service på den svenske prisportal, Prisjakt. Direktør Hussein Amouri sagde dengang til it24, at han havde indført rabatten i håb om, at Sekvencia ville blive udelukket fra Prisjakt, hvor mange kunder havde givet stærkt negative anmeldelser af Sekvencias service og leveringstider.
Nogenlunde samtidig blev Sekvencia fjernet fra den svenske udgave af Pricerunner på grund af et stort antal klager om dårlig service og langsom levering mod Hussein Amouris tidligere onlinebutik Netsuperstore.
Ifølge Amouri har Sekvencia eksisteret siden 1994, men det er tilsyneladende en sandhed med modifikationer. I 2004 gik Sekvencia nemlig konkurs, og er først genopstået i løbet af i år.
Hussein Amouri har også tidligere stået bag butikken Pc Superstore, som lukkede tilbage i 2005 efter store økonomiske vanskeligheder. Også i 2005 var Amouri desuden i en periode fængslet i en sag om økonomisk kriminalitet i forbindelse med en stribe konkurser i en række selskaber, som han kontrollerede.
I sidste måned dukkede Sekvencia op på den danske prisportal edbpriser.dk med tilbud om it-udstyr, tv og telefoniprodukter.
Hos edbpriser ønsker man ikke at oplyse detaljer om sine kundeforhold, men henholder sig til et sæt generelle retningslinjer, som blandt stiller krav om at de tilmeldte butikker overholder dansk lovgivning.
Kilde: www.crn.dk