Creative
Creative startede med at fortælle hvor store de var i 90'erne, og at de fra de lancerede det første lydkort i 1987 frem til 1999 havde solgt over 100 mio lydkort. Dette er efterhånden blevet betydeligt sværere og de fleste "nøjes" i dag med dårlig lyd. Dette er synd - specielt når man hedder Creative og lever af at lave god lyd til PC'ere. Som de selv fortalte bruger vi kun 2 ud af 5 sanser når vi spiller: Syn og hørelse. Og hvor nvidia har det let med at forklare hvorfor man skal have flere detaljer og bedre grafikkort, så er det en større udfordring at få folk til at investere i bedre lyd.
Creative ser på 3 årsager til bedre lyd:
- Emersion - "Emersion" er det nye buzz-word i branchen som bruges om alt fra store buede skærme og nu også lydkort. Det handler selvfølgelig om at man bliver total-omsluttet af oplevelsen og her er det store lydbillede lige så vigtigt som syn. At man kan høre fugle, flod, vind osv osv.
- Emotion - Under "Emotion" argumenterer Creative for at alle er enige om at 50% af oplevelsen ved en fed film i biografen er lyden, og det samme gør sig gældende ved computerspil. Et spil uden lyd er kun en halv oplevelse
- Performance - "Performance" går på at man med det rigtige lydkort kan øge sin ydelse når man spiller. Altså at man bliver bedre og kan vinde over de andre fordi man kan høre dem før man kan se dem.
Creative præsenterer herefter deres nye lydkort Sound Blaster Pro-Gaming AE-5, der ud over at have den bedste signalprocessor og lyd nogensinde også har RGB lys der kan synkroniseres med resten af lys i kabinettet. Creative har også opfundet en companion app, hvor man kan få lydkortet til at fortolke på lyden i et spil og vise på en mobiltelefon ved siden af skærmen hvor fjenderne er! Om dette kommer til at betegnes som snyd må tiden vise, men som de selv siger er det jo blot informationer der allerede eksisterer i spillet gennem lydsiden...
Som så mange andre har Creative også kastet sig over tastatur, mus og headsets og havde et par højttalere med de viste frem.