Tiscali dropper "Fair Use" politik

Diverse d.  15. januar. 2004, skrevet af Greforb 30 Kommentarer.  Vist: 1788 gange.

Fair Use politikken gik ud på, at hvis man som kunde hos Tiscali, over en længere periode hentede betydeligt mere end gennemsnittet på nettet, ville ens internetadgang blive lukket. Dette ville Tiscali naturligvis have indført for at begrænse trafikken på deres bredbåndsnet. Grunden til at Tiscali opgiver konceptet er, de nye betingelser ganske enkelt var meget uklare og at kunderne allerede nu havde fået det indtryk, at de uden varsel ville blive forment adgang til internettet, hvis de kom til at downloade mere end gennemsnittet. Også forbrugerrådet har udtalt, at de mente de nye betingelser var uklare og at kunderne ikke kunne være tjent med den nye politik. Tiscali's Direktør Serge Lupas, som iøvrigt er helt ny, slår fast, at det aldrig har været Tiscali's mening at lukke for deres kunders internetadgang ved et stort forbrug.
Deep
 
Superbruger
Tilføjet:
15-01-2004 20:56:58
Svar/Indlæg:
507/141
Gad vide hvor mange kunder de nåede at miste ?
...og om de overhovedet vil kunne genvinde kunderne igen ?



bisse
 
Overclocker
Tilføjet:
15-01-2004 21:01:13
Svar/Indlæg:
4/1
jeg overvejer aligevel bare det de siger det er nok for mig
og jeg kan få 1024/128 istedet for 255/256 for 100 kr mere.
OG CC gir julegaver mm.



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2004 21:36:55
Svar/Indlæg:
2664/97
Ej hvorfor ændre de det nu? Det er da mærkeligt, var folk ikke glade for at slippe af med dem som opbrugte al båndbreden..
hehe, hvordan kan de få sig selv til at snakke om den slags, håber fandme de har midstet mange kunder :)



Lusingando.
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2004 22:30:25
Svar/Indlæg:
1015/47
hehe.. "Tiscali vil indføre "Fair Use Politik"", Tiscali dropper "Fair Use" politik ...

Det go' værkstedshumor? :e



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2004 23:04:17
Svar/Indlæg:
3329/182
God grund til at skifte - det viser bare at de holder øje med kunderne... Det gør de andre selskaber sikkert også, men mener allerede der at Tiscali sagde for meget der til at jeg ville føle mig usikker.

Glad for at jeg har CC og det kører mega godt ;)



M@D-M@X
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2004 08:03:25
Svar/Indlæg:
477/254
daaamn de må føle sig dumme



AMD
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2004 09:15:50
Svar/Indlæg:
497/56
Det er fandme uheldigt at komme med en nyhed og så efterfølgende trække i land.

LOL meget professionelt



legebarN
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2004 10:08:32
Svar/Indlæg:
487/59
hmm, tror tiscali har fat i den rigtige ende.

En masse firmaer betaler konsulenter eller interne medarbejdere for markedsundersøgelser o.lign.

Tiscali sparer pengene og smækker budskaber ud til højre og venstre :) Men det er en ny metode for at spare penge på de stramme budgetter ?



M@D-M@X
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2004 10:48:35
Svar/Indlæg:
477/254
#8 Tror ikke liiige at de spare penge her jeg tror de har mistet et par kunder eller 2 ;) .... Jeg tror ihvertfald jeg ville finde en anden måde at lave en markedsundersøgelse på.
Det kan være at ideen kommer fra en der er i famillie med Anders Fjog Rasmussen. De har det med at komme med ideer og trække dem i land igen :e



Pioneer2k
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2004 12:03:15
Svar/Indlæg:
870/45
Kanon :) Ikke fordi jeg nogensinde regnede med at få lukket min linie :e



Jaller
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2004 16:16:31
Svar/Indlæg:
657/18
Tilcali sucks stadig...... :D

CC owns.... www.cybercity.dk GOGOGO :D



MaGiX
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2004 16:28:57
Svar/Indlæg:
204/16
Tror ikke de mister så mange kunder på den sag, når man tænker over de hundrede af kunder der for måneder siden skrev og opsagde deres linier, men som den dag i dag stadig får giro kort tilsendt, fordi Tiscali ikke kan finde "delete" knappen på deres keyboard, så mon ikke de "beholder" deres kunder ? :p

Man har da lov at håbe at de lærer der, firmaet sidder på under 5% af markedet, men står for over 40% af samlede antal klager hos teleanke nævnet. Næste som om Chi.... har del i det selskab :e



#13
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2004 16:29:31
Svar/Indlæg:
1399/43
hvor mange af jer kloge hoveder der sidder og kritiserer tiscali har egentlig erfaring med dem? #11 giver egentlig svaret ikke ret mange af jer tror jeg men i skal kæfte op om noget i ikke har nogen erfaring med jeg har tiscali og har haft det i snart 3 år og i den tid har jeg sku ikke engang haft så mange downtider som mine forældre der har tdc eller firmaet hvor vi konstant måtte trække stikket ud af routeren for at resette lortet der kørte med cypercity(tag den #11)så er jeg vist kommet af med mit galde men det er pisseiriterene at læse åndsvage kommentarer som den #11 kommer med(alt hvad jeg har er godt alt hvad andre er dårligt)



Greforb
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2004 17:25:17
Svar/Indlæg:
359/115
Stop det! Lad være med at svine hinanden til det kan I gøre på email.



#15
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2004 17:29:42
Svar/Indlæg:
1399/43
ok du har ret #14




Abild
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2004 17:43:09
Svar/Indlæg:
1287/32
#13 Det er ikke min erfaring! Jeg har også tiscali og min linje er virkelig meget nede! For et par måneder siden var den nede i 2 DAGE (sled merkaten af min f5 tast). Den var også kortvarigt nede i går nat og i formidags. Hastigheden på min 256/256 linje er også meget svingende.




Jowls
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2004 18:45:18
Svar/Indlæg:
1016/19
I hvertfald er det en klar besked til de andre udbydere om, hvad kunderne vil acceptere. Så selv os med CC (og de to tre stykker med TeleDK 🙂 ) vil på et eller andet niveau have nytte af denne sag.


#18
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2004 21:44:40
Svar/Indlæg:
1399/43
ok det kan være jeg har været heldig jeg er koblet på hinnerup centralen ved århus men det ændrer ikke ved at jeg er godt tilfreds med tiscali og jeg syntes det er helt iorden at de vil sortere lidt i dem der misbruger systemet det er garenteret ligesådan ved de andre udbydere men de tør nok ikke tage problemet op af frygt for at miste kunder der er jo nogen der syntes det er sjovt at udnytte systemet for;eks læste jeg den anden dag på tweakup at der var et fjols der havde sat hans computer til at downloade det samme program jeg ved ikke hvor mange gange men han havde downloadet 5,6 gigabyte på 6 timer jeg ved godt det ikke har noget med det her at gøre men bare et eks. på hvor tåbelig folk kan opføre sig.



Jowls
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2004 22:33:33
Svar/Indlæg:
1016/19
#18 Problemet med Tiscalis sortering var, at der er ligeså mange opfattelser af begrebet "fair" som der er mennesker på planeten. Hvis Tiscali vil lave begrænsninger på deres ADSL, så bør de markedsføre det som "ADSL med en daglig datamængde på xxx MBytes". Det ville ikke blot være "fair use" - men også "fair markedsføring".... 8)

Og da produktet derved ville være lidt ringere end før, burde der naturligvis også en prisreduktion til. Kun DSB/HT kan slippe godt fra at reducere servicen og hæve priserne på samme tid :p



ressurex
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2004 22:39:32
Svar/Indlæg:
224/94
#18 jeg syntes det er sjovt at læse at læse kommentarer som dine.

jeg er af den opfattelse at man må bruge sit købte produkt lige som man vil, og skal ikke have hevet noget "socialt forbrug" og andet pjat ned over hovedet.

christ...



Noisy_Cricket
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2004 23:53:51
Svar/Indlæg:
227/31
problemet her er at der længe har kostet penge at overføre data over atlanten.. hvis tiscali ikke er oblet over atlanten med satelit men i stede via kabel betyder det at det koster dem så og så mange øre pr gb de sender og modtager over atlanten... derfor ville de nok af meddem der kun downloadede og kun have kunder derbruger deres 400 kr / md linje til at tjekke mail...

men dette vidste tiscali før de startede med inet, og det ved de nu.. derfor ser jeg ingen grund til at have forståelse for dem....
asmmenlignet med alle andre inetselskaber har de den højete andel klage-pr-kunde derfor vlle det aldrig falde mig ind at skifte til tiscali.....

men til jer der er kunder hos dem: held og lykke.. :)



Lusingando.
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2004 00:01:54
Svar/Indlæg:
1015/47
*Suk*, så er der dem der bare ser frem til en 2 mbit forbindelse d. 27, TDC må da godt skynde sig lidt for min skyld!..

Det 256/128, + 2 ivrige søstre i Hundeparken, og en mor som leger med netbanking = =)&%¤#" ! ..



#23
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2004 00:09:20
Svar/Indlæg:
1399/43
#20 den synsvinkel kan man jo også have på det men jeg tror ikke at tiscali gør det her for at genere de "alm" kunder hvilket de jo også skriver men nu har de jo fået en ny direktør og jeg syntes han skal have chancen for at få tiscali ind på det rette spor igen de har gjordt meget deres support linie er ikke ringere end noget andet selskab og jeg ved de har kostet en del penge på at få deres hardware up to date nu mangler der bare de skal af med de folk der ikke kan finde ud af at slette folk der gerne vil opsige deres abonoment.



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2004 00:10:35
Svar/Indlæg:
6624/113
#18 Jamen tillykke - du er tilfreds TIScali kunde. Jeg kan informere dig om du er en uddøende race og burde være på listen over truede dyrearter.. ;)

Jeg har selv følt TIScalis tåbelighed på egen krop. 11 måneders slåskamp med dem uden mulighed for hverken telefonlinje eller ADSL fordi de er en flok fuckups som ikke fatter simple regler for service - det er mit bevis. Jeg og enormt mange andre har bare ikke en skid til overs for dem, men gider desværre ikke sidde her og udpensle vores personlige erfaringer i et forum.

Jeg synes ikke du skal gøre dig selv til grin og sige at du "<i>synes det er helt iorden at de vil sortere lidt i dem der misbruger systemet</i>" - for TIScali sælger en ADSL linje med ubegrænset forbrug - og har derfor bare at levere varen uden begrænsninger - UANSET hvor lidt det så kan betale sig for dem.
Kan ubegrænset download ikke betale sig fordi TIScali skal betale for antal mb, så skulle de ikke have tilbudt det til folk - og ej heller have hoppet af DIX nettet i Danmark..
Lige PT tæller din trafik faktisk som udenlandstrafik på stort set alle danske sites - inklusive dette. Det synes jeg er værd at tænke over..... Så kan du sidde og knævre om service, solidaritet og gode priser herfra og til nytårsaften mens du hører Elvis remix muzak på TIScalis hotline- eller support telefon. :D



#25
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2004 00:12:36
Svar/Indlæg:
1399/43
#22 hehe ja jeg kan godt se du har et problem godt jeg har en kone som ikke bruger husalteret til andet end at spille yatsy på,så jeg kan have min linie for mig selv.



#26
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2004 00:17:42
Svar/Indlæg:
1399/43
#24 jeg syntes denne debat er holdt i et sober tonefald indtil videre jævnfør hvad #14 skrev men hvis du ikke kan finde ud af det kan du jo skride et andet sted hen fjols



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2004 00:26:58
Svar/Indlæg:
6624/113
Jamen i så fald skyder du dig selv i foden ved at kalde mig fjols, jævnfør #14 som du så smukt selv nævnede før...

Det eneste jeg påpeger er at du ikke skal gøre dig selv til dommer for hvad folk ved eller ikke ved - og så pisser jeg på TIScali...

Hvis TIScali sælger en linje med ubegrænset forbrug, så er det direkte tåbelighed og latterliggørelse af deres kunder (dig) at komme og trække deres tilbud tilbage bare fordi de er lidt knebet på pengepungen - det kan jeg ikke se skulle være noget at forsvare.

Kan ikke lige se hvad der er problematisk i den måde jeg siger det på - selvfølgelig medmindre man tager alt hvad jeg siger personligt..? :00



#28
FLD
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2004 11:40:32
Svar/Indlæg:
417/68
Sajmon> Hvad man dog må lægge øre til i dag.! :00

phg> Jeg var nød til at tjekke din profil, 35 år.! Er du sikker på du ikke har skrevet forkert.!?

Jeg har intet dårligt at tilføje vedr. Tiscali, men vil dog sige at begyndte min udbydere med sådan noget, var jeg ikke mange sekunder fra at skifte. Stofanet køre en udmærket ordning, men prisen er også derefter, det kan man vel ikke sige om Tiscali.!





Jaller
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2004 07:53:23
Svar/Indlæg:
657/18
har skrevet en mail til nr. 13 så kan han lære det for selvføljelig har jeg mine grunde til at svine tiscali til så STFU klaphat.....



#30
Kell
 
Superbruger
Tilføjet:
18-01-2004 16:51:57
Svar/Indlæg:
4/0
Det var vel nok godt Tiscali gjorde som jeg skrev til de skulle.
Ellers skulle jeg have været ud og finde en anden udbyder,og det er så svært,og jeg kan heller ikke finde ud af det.