Ideen bag Vision
Vision konceptet bygger på den ide, at det for den almindelige PC-bruger kan være svært og nærmest umuligt, at gennemskue de tekniske specifikationer og identificere forskellene mellem forskellige computere. Med Vision-branded behøver du ikke vide meget om hvad specifikationerne betyder, men kun hvad du skal bruge maskinen til. Den anden del af konceptet er, at det gør det lettere for en sælger at definere det rette produkt for kunden. Samlet set giver dette sloganet: "Easy to buy - Easy to sell".
En af grundene til at AMD kan definere denne platform er, at de efter købet af ATI nu kan levere en samlet løsning bestående af CPU, grafik og chipset. Noget f.eks. Intel ikke på samme måde kan gøre, da de selv ingen produktion af high-end grafik har. Med Vision fokuseres der desuden heller ikke udelukkende på ydelse, men nærmere på at levere den rette ydelse til den rette pris.
Som grundlag for denne strategi, har AMD brugt forskellige markedsundersøgelser. Ud fra dette har AMD blandt andet lagt vægt på, at kvinderne i dag får mere og mere indflydelse på køb af elektronisk udstyr. AMD's strategi fokuserer derfor mindre på markedets bedste ydelse, der nok mere appellerer til den mandlige del af befolkningen. I stedet fokuseres på det ydre, portabilitet og en fornuftig pris.
Under Vision Black finder vi naturligvis det kraftigste AMD kan tilbyde, hvilket inkluderer deres nye seks-kernede processorer Phenom II X6, og grafik fra HD 5000-serien.Hvad der også blev vist ved vores nylige test af Phenom X6, er at ydelsen bestemt er proper men at denne samtidig kan leveres til en pris der er lavere end Intel. Det er ikke markedets hurtigste setup AMD kan tilbyde, men til gengæld kan de tilbyde det til en god pris.