Tomshardware stress-tester AMD og Intel

Diverse d.  17. december. 2004, skrevet af NoNig 45 Kommentarer.  Vist: 687 gange.



AMD og Intel, begge kører for fuld drøn i dagvis. Alle relevante data bliver opdateret løbende, det samme gør live-billederne der viser de to systemer up'n'runnin'...

Der lader dog til, at have været en lille smule problemer med fremskaffelse af hardware (hmm). Men det er nu lykkedes dem at samle et par... tjah, rimeligt "attraktive" systemer.

Link: http://www.tomshardware.com/cpu/20041217/index.html

Begge systemerne + hvad der nu end måtte ske udenfor vinduet :00: http://www.tomshardware.com/stresstest/index.html
AMD'eren + data: http://www.tomshardware.com/stresstest/amd.html
Intel'en + data: http://www.tomshardware.com/stresstest/intel.html

- Hvorfor? :00

Fordi man kan! :e :p

Hvis I ikke synes at der sker det store, så prøv at trykke "F5" med et par sekunders mellemrum :i ;)

PS.: Lad og lave lidt julesjov i "gaden": Hvem tror I "vinder"?! :00
Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2004 23:11:20
Svar/Indlæg:
4263/107
Tjaa... Der er vel ikke andet at sige end "må den bedste CPU vinde :e"



Tjum
 
Superbruger
Tilføjet:
17-12-2004 23:14:47
Svar/Indlæg:
100/14
Go griner.... Any bets på hvem og hvornår den første går kold? :)



cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2004 23:14:49
Svar/Indlæg:
3532/303
må ærligt indrømme at jeg troede at intel havde højere avg temp.. Men indtil nu er intel en marginal under!

Mvh. Rage



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2004 23:15:34
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Alle

Min sidste kommentar skal tages lidt som en spøj, men hold den ved godt mod og lad være med at smide med mudder ;) :p

Der er ikke så meget at sige til selve nyheden, men jeg kunne godt tænke mig nogle anekdoter eller fortællinger om folk der har fucked fuldstændig op :e

Lad mig begynde:
Var lige begyndt at overclocke (før jeg kendte til overclocking.dk - det ER muligt :00 :e). Havde mit system til at ligge åbent på bordet og tænkte:

"Gad vide hvad der sker, hvis jeg fjerner køleren fra min nyindkøbte (det var i '98 ) AMD K6-II 400MHz?! - Hvis jeg piller køleren af... MENS den kører?!"

*fsst* Og der lugtede af død CPU :l

Hva' værre er, jeg lavede samme stunt, med CPU'en jeg købte bagefter (AMD K6-II 450MHz) x(

- Dumme NoNig :00



Tjum
 
Superbruger
Tilføjet:
17-12-2004 23:19:00
Svar/Indlæg:
100/14
Folk der er fucked up eller...Maskiner :)

Glemte smide 3pins stikket på min 2400+ -> 7000cu køler da jeg prøvede OC forbi de 2500mhz idag......den holdt dog 48 idle før jeg blev rimelig benovet over den ikke larmede mere ;)



Archos
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2004 23:20:10
Svar/Indlæg:
846/74
nu kan man jo ikk være 100% sikker på at det er cpu´en der går kold.. det kunne være f.eks. gfx, ram, mobo osv



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
17-12-2004 23:26:20
Svar/Indlæg:
14079/622
wehuu ligner mine corsair på AMDen :P;)

Jeg holder på at der går laaang tid før nogen af dem går ned



CMJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2004 23:28:25
Svar/Indlæg:
872/65
Hehe da jeg skulle OCé min 2500+ havde jeg glemt at smide stikket til bundkortet fra min Zalman ALCU-7000 og synes det var rimelig mærkeligt den blev ved med at genstarte så smuttede jeg lige en tur i bios og så på hvor varm den var. 89grader.. x( x( DOH hvor jeg vel nok glad for at den ikke var brændt af.. men den havde da kørt 2 timer ved den temperatur :e



Jaller
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2004 23:28:36
Svar/Indlæg:
657/18
så ku det lige være fedt hvis der gik en ram klos :D



KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
18-12-2004 00:28:33
Svar/Indlæg:
4295/306
Det var dog det mest åndsvage...

Hvilket system der crasher først har jo intet med AMD vs Intel at gøre - det er højest sandsynligt motherboardet der er skyld i det hvis ikke det er selve Windows der laver swap-fuckup midt i det hele...



Archos
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2004 00:31:02
Svar/Indlæg:
846/74
enig med #10



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2004 00:34:26
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #10

Læs #4. Det er ikke ment som en "AMD vs. Intel". Og jeg troede at du kendte mig godt nok til at vide, at jeg absolut ikke går ind for den slags :r

- er skuffet :(

;) :p

-> #11

Læs ovenstående... :D



Archos
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2004 00:35:37
Svar/Indlæg:
846/74
#12 det #10 siger er jo netop at det IKKE har noget med amd vs. intel at gøre :00



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2004 00:37:38
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #13

Yup. Og jeg siger: "Det er heller ikke det <b>jeg</b> siger" - og så er vi jo enige :00

- såfremt den (læs: #12) var møntet på mig/nyheden ;)

Men ellers, så er vi jo enige alligevel. Så det er jo bare fryd og gammen det hele :e

Desuden: Læs ";) :p"



Salkcin
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2004 00:46:22
Svar/Indlæg:
1713/31
Hvis nogen af dem crasher vil jeg blive overrasket. Ustabilitet forsvandt for snart 2 år siden, men det gjorde inkompabilitet så ikke (derfor man må betale for de gode mobo's :D)... skulle også undre mig når man tænker på hvor mange som kører FAH med en overclocked CPU 24/7 uden problemmer :)

Fik straks den sjove ide at en af dem "går ned" for at lave noget proporganda? - man ved sgu ikke med Toms... kigger man tilbage har han ikke helt rent mel i posen :P
...ej - det er nok næppe seriøst



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2004 00:49:26
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #15

"Han"?! :00

Du mener vel: "De"? ;)



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2004 01:05:34
Svar/Indlæg:
4120/115
Da jeg lige så nyheden så tænkte jeg "Wow, det var sku da en god test at lave", men når man tænker over det så kan resultatet jo let afgøres af en ikke hardware messig program fejl e.lign. og så er resultatet jo lidt misvisende....

Men på den anden side så kan vi jo være heldige at de køre i flere år... Havde min gamle P3 ude på arb. til at stå og kverne set@home i over et halvt år, og det kan man da kalde stress test! og den blev samtidig brugt til alt muligt andet 😉 Den blev kun resat pga. strømsvigt... ellers ville den nok køre endnu 😉



Da_Ganja
 
Overclocker
Tilføjet:
18-12-2004 01:10:46
Svar/Indlæg:
149/3
hvor lamt... det bliver sikkert enten et eller andet program fejl eller noget med GFX kortet....

det bliver ren og skær held og uheld om det så bliver intel eller amd'en der er uheldig er så en helt anden sag...

og hvorfor en køler bruger den amd egentlig? stock... ser ret PiB ud :00

May the luckiest win...



SimTex
 
Superbruger
Tilføjet:
18-12-2004 02:06:10
Svar/Indlæg:
527/21
Syntes ideen er god, men vil nu også blive lidt overrasket hvis der skulle komme en restart. I mine øjne burde de have testet med noget andet end 3dmark.



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2004 02:49:58
Svar/Indlæg:
2959/206
#18 - Ja den ser meget standart ud :00



BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2004 05:47:16
Svar/Indlæg:
2732/41
Ja, Ville også mene det var Asus vs MSI



kibidk
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2004 10:12:46
Svar/Indlæg:
722/35
Eller Windows vs Windows....... eller, øhhhh.....ahemm, jeg mener....
:00 :00 :00 .........




lars
 
Overclocker
Tilføjet:
18-12-2004 10:17:11
Svar/Indlæg:
140/15
LOOOL

Det tager da nogle år før noget går ned



palle
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2004 10:33:22
Svar/Indlæg:
2307/37
De kunne jo starte med at putte delene i et standard kabinet :00





NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2004 11:19:32
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Alle

Jeg tror:
At der bliver så varmt, efterhånden, at de beslutter sig for at åbne for vinduet. Pludselig kommer falder der en lille klovnefisk ned i lortet og der lugter af brændt sushi. Folkene render rundt i total panik og en tilstand af anarki nærmer sig.

Pludselig kan der høres mågeskrig ude fra havnen (whatever :00), og de kigger ud. Frank lægger forsigtigt hovedet ud af vinduet og *SLAM!* En giga-pelikan af en fugl smadrer ind i fjæset på manden, han ryger baglæns med mågen stikkende ud af kraniet.

Folk skriger og ved ikke deres levende råd. Pludselig tager en resulut skribent et af kameraerne, og seerne rundt omkring på kloden ser til deres skræk deres store "gør-det-selv-guru" rende rundt med en eller anden slags fjerkræ i fjæset.

Kameraet vælter og de sidste billeder der bliver streamet er stakkels Frank, der indsølet i sit eget og fuglens blod, smadrer ind i testopstillingen. Nørder rundt omkring i Verden måber.

Ved ikke deres levende råd. Kan det virkelig passe? Var det real-time eller blot en manipulation?

De "heldige" der har optaget seancen med "Camtasia" spoler frem og tilbage. Tager stakkevis af backups, og kører frem og tilbage i slow-mo. Det er ikke til at fatte, hvad skete der...

Ramte han AMD eller Intel-setup'et først?! :00

:e :e :e



red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
18-12-2004 11:33:00
Svar/Indlæg:
7881/1165
Ja, En af mine venner fik indstalleret winXP på en pentium4 prescott, hvor køleren ikke var montoret ordentligt :p
Ham undrede sig over at den genstartede så ofte, så da jeg kiggede på temperaturen i bios, lå den på 106grader celcius :e
Ja, den lever stadig!!
Respekt til intel dér... Selvom det ikke er min kop te!!
Håber på AMD, altid sjovt at se når den lille vinder!

OT-spørgsmål!!
Tænkte på, at skal man tænde sin computer uden start-knab!! Kan man så sætte en jumper i start-stikket?? eller skal man sætte den på og fjerne den igen :l :i :i Eller andre idéer. Har ikke lige et gammelt kabinet til den slags! :)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2004 11:57:05
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #26

Når du skal tænde, skal du bare lave en kortvarig kortslutning. Er der kontakt i mere en 4 sek. slukker lortet :e



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2004 12:27:36
Svar/Indlæg:
10398/435
flot!! så vælger de et MSI til AMD?! det mest fejlbehænftet board de har kunne støve op? tja jeg ved godt hvem taber...



Sheik3n^
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2004 12:40:09
Svar/Indlæg:
359/63
#28 Nu bliver du sikkert godt upopulær ;)



Salkcin
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2004 12:50:51
Svar/Indlæg:
1713/31
#28

Mest fejlbehæftede? det er meget normalt dem der sælger mest har flest fejlmeldte boards. De små firmaer sælger ikke nok boards til at lave ligeså slemme statestikker selvom deres boards måske er mere fejlbehæftede - man må ikke glemme at ikke alle pc brugere er lige skarpe :)



Mummelmann
 
Superbruger
Tilføjet:
19-12-2004 01:30:36
Svar/Indlæg:
172/55
De maskiner der går sguda ikke ned! Hvis de ville have haft lidt sjov i gaden, havde de testet det ene af dem mod en overclocket duron på et ECS bundkort med en stang elexir ram, eller sådan noget. Så kunne vi da have noget at forholde os til :e



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2004 11:25:15
Svar/Indlæg:
10398/435
lol.. så døde Intel'en af mosten og måtte restartes! Den holdt næsten 3 dage..

<B>Intel:</B>
Uptime: none
Downtime: 0 days, 0:15 <I><--- and counting!</I>
Reboots: 0

<B>AMD:</B>
Uptime: 2 days, 18:27
Downtime: none
Reboots: 0

Så vidt jeg husker holdt min *AMD2100+ og *Soltek i 28 dage før jeg selv rebootede pga XP updates....

*Rettelse



Petter1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2004 13:43:49
Svar/Indlæg:
1268/80
heh troede godt nok at der ville gå flere dage før der skete noget



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2004 15:43:26
Svar/Indlæg:
2959/206
Whoa.. :)

go AMD! :e



Archos
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2004 16:22:33
Svar/Indlæg:
846/74
ikk så godt INTEL(T)



Hundested
 
Superbruger
Tilføjet:
20-12-2004 18:46:08
Svar/Indlæg:
144/30
Reboot.
Og helt uden downtime ???????
http://www.tomshardware.com/st...

Gad godt vide hvad årsagen var.



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2004 19:10:19
Svar/Indlæg:
10398/435
@T.
downtime/uptime er angivet per session. Når den starter uptime-tæller bliver downtime nulstillet. Og omvendt, starter downtime-tæller, bliver uptime-tæller nulstillet...

Jeg så det 5 min efter det indtræffede... og Downtime nåede ca op på 45min, før den gik online igen..



Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2004 06:56:42
Svar/Indlæg:
1881/217
De må da godt lige lave en fejl beskrivelse, hvorfor Intel maskinen havde lagt sig, hvis de ved det :l



Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2004 07:07:31
Svar/Indlæg:
1881/217
#25

NoNig, jeg elsker sgu din tankegang, når du begynder at vise din "fri fantasi" - glæder mig sgu til at læse dine bøger (Hvis du bliver forfatter) :e :e :e



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2004 11:18:29
Svar/Indlæg:
10398/435
her Huddy:
http://www.tomshardware.com/cp...
det var der altså også i går...



BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2004 12:33:58
Svar/Indlæg:
2732/41
Jeg tænkte på, Hvorfor tester THG alting med 2 Harddiske? ?:(



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2004 15:06:05
Svar/Indlæg:
2959/206
Så røg intel ned for 2. gang...

Mens AMD'en stadig holder sig oppe på 4. dag :)



Petter1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2004 01:13:55
Svar/Indlæg:
1268/80
Bump, der er sket nyt i stresstesten.

Begge systemer er reebootet på samme tid, vi må vente på en forklaring snart.



BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2004 14:49:38
Svar/Indlæg:
2732/41
43# De har skiftet grafikkort, derfor har den genstartet ;)



[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2005 02:55:26
Svar/Indlæg:
2175/21
kom lige hjem fra lan igår og satte skidtet op...men det kunne kun klare 5 min belastning så slukkede den....hmmmm prøver igen og igen, og kom lige tila t kigge i bios....84 grader idle tilstand for cpu......!!!!! og lortet kunne stadig starte op i win osv....nå måtte lige have rykket cpu køleren på plads igen og pffft faldt tempen med 50 grader :D

er fanme imponeret over min barton klarede det uden problemer....at starte op med knap 90 i temp er sq imponerende...