BEST PERFORMANCE & OVERCLOCKING POTENTIAL IN THE WORLD

Diverse d.  06. februar. 2004, skrevet af Lockheed 18 Kommentarer.  Vist: 1018 gange.



Så er der nyt på banen fra danske Asetek. Det er et spritnyt CPU kølehoved, der ligner noget man har set før utrolig meget, men bestemt ser lovende ud. Der bliver heller ikke sparet på de rosende ord, så det bliver spændende at se om det kan leve op til forventningerne.

Tjek nyheden her: http://www.asetek.dk/nyhederPro/visnyhed.asp?nyhedid=254&DatabaseID=1
Spiffen
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2004 19:57:16
Svar/Indlæg:
3162/78
#1 lol



Lynge
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2004 20:02:39
Svar/Indlæg:
485/57
Og den koster "kun" 400,-

8)



Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2004 20:16:25
Svar/Indlæg:
3385/80
#1 TROR DU HAR RET :e



SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2004 20:33:15
Svar/Indlæg:
3011/103
3# Hvor ser du den pris?



Ascanius
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2004 20:34:07
Svar/Indlæg:
725/128
Med 10 mm fittings og et godt knæk på GFX kølefittings skal man nok få et godt flow med sådan et sæt (or not!!)

Hullet inde i knækket på GFX køleprofilet er kun 5 mm
Dygtigt at smide sådan noget lort på for at sige det som det er.

Ellers meget fede køleprofiler hvis det ikke var for de fittings og overkleine slanger.



Lynge
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2004 20:36:51
Svar/Indlæg:
485/57
#5, på deres hp ;)



Silverman
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2004 20:48:26
Svar/Indlæg:
1720/3
:D DAMN DET SER NICE UD DET HOVED!!!...





SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2004 20:48:43
Svar/Indlæg:
3011/103
7# Ja, selvfølgelig... men hvor?? Link?



Lynge
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2004 20:55:17
Svar/Indlæg:
485/57
http://www.asetek.dk/main/page...


scroll ned


"Manufacturer Suggested Retail Price ex. VAT 10mm [Within the EU ]
_ 53,00"




SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2004 21:13:30
Svar/Indlæg:
3011/103
Tak. Det er dog uden moms, så prisen bliver lige 500,- i stedet for. Dog stadig billigere end hvad den gamle model plejer at koste.



M@D-M@X
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2004 21:14:41
Svar/Indlæg:
477/254
eeeh kan det passe de har kigget lidt efter white water måske :00 .

he he NEW STANDARDS APPLY ??? hvad mener de med det man kan sq da vel ikke få kølehovedet under vandets temperatur eller hvad :e



Telle
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2004 21:32:02
Svar/Indlæg:
823/24
#6 Hvad sker der ved at flowet bliver sat en smule ned? Det burde der da ikke ske en skid ved?



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2004 21:50:52
Svar/Indlæg:
3346/81
#13 - well det er næsten en flamewar - flow, eller ej............

Vor ven i # 6 har sikkert en velbegrundet forklaring, som vi alle gerne vil kende.

Tomgun



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2004 13:38:56
Svar/Indlæg:
1503/128
Jeg har lidt angående flow:

Flowet i et system har ikke den store effekt på køleevnen i sig selv (medmindre det er ekstreme forskelle vi taler om), men ved at køre med større slanger, vil pumpen levere samme mængde vand pr. time, men være mindre stresset. Det må være logik, at pumpen skal arbejde hårdere for at presse samme mængde vand igennem et mindre hul.

Som følge heraf, vil pumpen larme mindre, afgive mindre varme, og højst sansyneligt leve længere.

Fluens 5 cents :)

Men som Tommy siger i #14, så er flow efterhånden ved at være lige så stort et "flamer-emne" som ATI vs nVidia, eller den gode gamle AMD vs Intel :00



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2004 13:43:09
Svar/Indlæg:
1503/128
Og så lige lidt mere, angående kølehovedet i nyheden:

Som de fleste af jer andre der ved lidt om kølehoveders udvikling gennem den seneste tid, kan jeg også godt se at Asetek ikke har opfundet den dybe tallerken her - dermed ikke sagt at de har lavet et dårligt produkt, for jeg tror bestemt at de har styr på sagerne, og at produktet er fremragende!

Men - hvorfor skælde dem ud over at have stjålet lidt af andres teknologi? DangerDen har lige gjort det med deres RBX-hoved! Tror i Pirelli eller GoodYear har fået smæk for at lave et rundt dæk? Nej - et hjul kører ganske enkelt bedst når det er rundt, og så er det i mine øjne ganske ok at andre benytter samme teknologi (kald det hvad i vil), og så bare tilføjer forbedringer der hvor de nu har muligheder for det.



Niels^
 
Superbruger
Tilføjet:
07-02-2004 14:07:45
Svar/Indlæg:
194/16
#16 Det har du sånt set ikke ret i... det er rigtigt, at de laver runde hjul... men så er vandkølings producenterne også enige om at de alle laver kølehoveder... Men de hjul som de forskellige fabrikker laver er jo heller ikke ens, så du kan ikke sammenligne det, idet alle køehoveder ikke har samme "mønster"



#17
Poul
 
Superbruger
Tilføjet:
07-02-2004 18:12:14
Svar/Indlæg:
44/1
Hvorfor læser I ikke bare aseteks R&D report om WaterChill kittet. Der er angivet resultater med flow op til 10x så stort som det der køres med i dag. Så er den diskussion jo ude (PS: flow betyder nada)



*klonk*
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2004 18:01:18
Svar/Indlæg:
458/22
#20 "flow betyder nada" - pffft, "flow inden for en vis margen betyder intet" skal vi ikke hellere sige det? om flowet ligger på 6-700 liter/timen eller 1000-1200 betyder ikke så meget, men man ser sjældent vandkøling med 1 L/t vel?

Men ja, "flow eller ej" er et flame emne og min kæphest ;)
der SKAL et vist flow til for at fjerne varmen fra kølehovedet og overføre det til vandet og derefter radiatoren

Jeg er enig med #6 i at det er pænt skod med vilde knæk og så kun 10mm slanger, det kan imo kun være skidt for resten af systemet - for lige også at sige noget relevant om produktet, så er det pænt snildt at se på og det performer sikkert også derefter pga. designet, det bliver nok ikke bedre med mindre de laver en Cascade version i sølv, men det bliver det nok ikke til. :00
Ret kool at det er en dansk virksomhed oz :D