Lidt DirectX12 øjeguf

Grafikkort, Diverse d.  03. maj. 2015, skrevet af red_martians 22 Kommentarer.  Vist: 3671 gange.

Her har vi et lille kig ind i fremtiden. Her bliver DirectX12 bliver fremvist, dog på ganske voldsom hardware.

Man bruger den kommende udgave af Final Fantasy 15 (ja den er god nok) til at fremvise hvor langt man er kommet.

Idéen er at presse hardware og grafik til det yderste, og det kræver ganske meget af computeren.

Os der har haft testet og arbejdet med grafikkort de sidste 10-20år, husker hvordan man tidligere arbejdede på at snyde øjet, skjule tung grafik mm. med det til følge at grafikken generelt virkede livløs.

Det kan man langt fra sige at dette er.

 

 

Waskus
 
Superbruger
Tilføjet:
03-05-2015 14:36:47
Svar/Indlæg:
394/3
Skal vi så alle have 4 gfxkort? Troede en af ideerne med dx12 var bedre gfx med mindre power.


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2015 14:36:49
Svar/Indlæg:
2897/83
Kræver kun 4x Titan X 🤡


DreAz
 
Superbruger
Tilføjet:
03-05-2015 14:38:19
Svar/Indlæg:
486/24
Det eneste jeg som jeg vil mene ser bedre ud end det vi har nu (UE4, CE, Snowdrop) er animationerne som var dejligt flydende. Resten bliver allerede lavet og kørt på computerer som ikke koster 50k


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
03-05-2015 14:44:09
Svar/Indlæg:
15982/637
Det er dog stadig ikke meget grafisk der har rykket sig siden DX10.


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2015 15:11:56
Svar/Indlæg:
4337/121
#4 Enig og jeg tror det er spille konsollernes skyld 🙂


malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2015 15:20:40
Svar/Indlæg:
1118/24
#4
Enig, jeg overvejer hvilket spil jeg skal købe for at få noget ud af mit nye 980, syntes ikke der er så meget.


loopdk
 
Superbruger
Tilføjet:
03-05-2015 16:40:00
Svar/Indlæg:
1351/206
Prøv med arma3....


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2015 17:41:17
Svar/Indlæg:
5474/39
grafik er i særklasse.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 03-05-2015 17:45:51.


Mr.
 
Superbruger
Tilføjet:
03-05-2015 17:53:19
Svar/Indlæg:
2518/53
Så det gør mindre brug af HSR og kan behandle meget mere data?


malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2015 19:15:11
Svar/Indlæg:
1118/24
#7
Udover de mere åbenlyse som arma3


#11
SDK
 
Redaktør
Tilføjet:
03-05-2015 19:48:19
Svar/Indlæg:
573/108
Husk at det her har været gennem Youtubes skod compression, så alle detaljerne mangler. I virkeligheden er det med al sandsynlighed noget bedre.


yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2015 21:28:24
Svar/Indlæg:
1349/11
Det man skal tænke på er at computerindustrien rykker sig rigtig hurtigt i forhold til filmindustrien, så om ca. 4-5 år kan man sidde og lave en spillefilm på en pc.
Det er jo imponerende at man kan lave mennesker og rendere dem i realtime på en maskine. Tidligere krævede det jo enorme kræfter og adskillige computere for bare at lave 10 sekunders film.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2015 22:04:37
Svar/Indlæg:
5474/39
12
Tidligere lavet flyver Osv med it udstyr end i den virkeligheden har filmet. Flyver kostet pænt meget. Filmet nogle smidt på jorden i stil med var en fly i filmen...

Sidste film i fast and furius Serien har man også lavet computer effekter for få broren til ligne Paul... Eller Brian o Osv...

Først til sidst i filmen bemærkes det ikke er samme person. Klip tilbage i tiden. Ansigter ikke er de samme. Derfor stadig en god film. Historien er ikke i top Klasse. Stadig god blanding mellem biler og det kan mærkes blev ældre. Noget mindre lir i denne end tidligere.


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Shadowhunter d. 03-05-2015 22:11:03.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2015 22:28:11
Svar/Indlæg:
5474/39
Selv ved Tokyo drift brugt pc effekt til lave indmad i bilerne.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
03-05-2015 22:49:29
Svar/Indlæg:
15982/637
Jeg foretrækker stadig den ægte vare i film eller højt detaljerede modeller som f.eks i de oprindelige star wars, top gun, fire birds etc.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2015 09:07:57
Svar/Indlæg:
5474/39
15

Det ændre ikke på, at der bruges meget snyde effekter i film. Det har gjort så længe kan huske tilbage. Star wars var også animeret effekter med filmen....

stadig det er nogle gode film, tror kun få tal bemærker er virtuel effekt er på end oprindelige.

Nå de skyder ting på Discrovey channel har ofte givet tingene nogle effekter for tingene til eksplorere på vild måde. Det er så ikke pc lavet, men det er mere dynamit eller andet. for til eksplodere vild måde...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 04-05-2015 09:09:26.


malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2015 09:10:35
Svar/Indlæg:
1118/24
#15
Helt enig, når man ser den sidste nye generation af star wars, tænker man "hold kæft hvor computer animationerne dårligt lavet"
Når man så ser de originale tænker man "det var da utroligt at man kunne lave den slags modeller"

Personligt syntes jeg det er synd at det håndværk med modeller ikke bliver dyrket i samme grad, men istedet tyer til de overdrevet og tit dårligere computer modeller.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2015 09:20:53
Svar/Indlæg:
5474/39
17
De har tidsplan og budget skal overholde.

film i serien var brugt meget energi, penge og godt med folk på projektet.

Ring herre er brugt vildt it udstyr til lave den person i oprindelige film. Det kostet omkring 1 mio i danske bare for lave den ene person i filmen...

De snakker også om gollum projekt på dvd ekstra til filmen...


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 08-05-2015 09:23:59.


micbanand
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2015 14:24:48
Svar/Indlæg:
713/74
kunne godt tænke mig at se et klip med flammer komme op af vand.


Marduk
 
Overclocker
Tilføjet:
09-05-2015 16:17:22
Svar/Indlæg:
17/0
Var det ikke pointen at man nu kunne tilføje væsentlig flere drawcalls til en scene, hvilket tillader det beefy hardware at render noget enormt flot?

ergo, samme hardware kunne aldrig have skudt den mængde detaljer af i dx11.


jakob3k
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2015 15:46:26
Svar/Indlæg:
440/3
#5
PS4 anvender ikke DirectX, og uanset hvad stopper spillekonsollerne da ikke udviklerne i at lave PC-eksklusive spil, så du kan ganske roligt tro om igen. 🙂


#22
hl86
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2015 16:51:16
Svar/Indlæg:
181/45
Handler dx12 ikke om at core 1 på cpuén altid skal kaldes først og så sendes videre til de andre cores, hvilket giver et ordentlig overhead?