Nye kabler til casemodderne

Diverse d.  07. april. 2016, skrevet af cmnielsen 11 Kommentarer.  Vist: 1483 gange.

 

Nye kabler til casemodderne

BitFenix har annonceret Alchemy 2.0 sleeving komponenter & modulære kabler. Alchemy 2.0 giver dig det mest tilpasnings mulige sleeving produkt på markedet. Alchemy 2.0 har enkelte ledninger og Alchemy 2.0 stik.

Ledningerne er fremstillet til den højeste kvalitet, ydelse og pålidelighed. De 16AWG tykke rene kobber ledninger er i stand til at levere til 1500W med mindst mulige modstand. Disse High Current Alloy terminaler minimere også effektivitets tabet. De højtydende kabler er sleeved med en ultra-tætte "strømpe", der er svejset på wiren gennem en "heat-shrinkless sleeving" proces. Dermed kan det sleevede ikke bevæge sig og komme ud, når kablet er trukket, hvilket gør dem yderst holdbare. Alchemy 2.0 individuelle kabler er meget fleksible, og så stærke, at du kan lave små skarpe buk og stadig holde kablerne på deres plads.

Kilde og billede: TechPowerUp.com

 

MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2016 21:32:49
Svar/Indlæg:
3907/73
Jeg siger "nej tak"
Det ligner paracord, hvilket på ingen måde er min smag.
Dog er initeritivet godt nok. Tror dog at BitFenix har glemt at hvis man er casemodder, så er længden på kablerne mindst lige så vigtig.


martinbg
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2016 07:32:24
Svar/Indlæg:
2076/119
#1

Hvis det er samme kvalitet som deres forlængere kabler syntes jeg den er ret god :D

men cablemod har også lavet noget nyt og spænderne :D

https://cablemod.com/introduci...


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2016 09:13:58
Svar/Indlæg:
3907/73
#2

Der er jeg då ikke helt enig, men også meget kræsen.
Hverken Cablemod eller eller BitFenix laver sleeving i høj kvalitet.


p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2016 10:31:27
Svar/Indlæg:
3100/53
"der er svejset på wiren"

Det ser for mig ud til at den bare er klemt sammen omkring de yderste gribetænger som er beregnet til at "bore" sig ned i isoleringen på ledningen. Disse er i sig selv ikke så skide stærke, så tvivler stærkt på at den metode her er lige så holdbar som ordentligt lavede kabler med f.eks teleios som er sleeved med en rigtig heatshrinkless metode.

Det paracord der har også den trælse ulempe at det er praktisk talt umuligt at få til at sidde "lige" da der ingen styrke er i selve "sleevingen".

Teleios all the way.

Tvivler på at disse er beregnet til "casemoddere", men de er nok mere markedsført til "system builders" som bare gemmer alt det grimme på bagsiden af kabinettet.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af p0Pe d. 08-04-2016 10:33:22.


phloon22
 
Nørd
Tilføjet:
08-04-2016 16:54:34
Svar/Indlæg:
71/5
Telios er som pope nævner at fortrække. Det er bare bedre kvalitet, og "training" er langt nemmere


malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2016 09:31:05
Svar/Indlæg:
1118/24
uanset kvaliteten rammer de et bredt og lukrativt marked, nemlig den brede midte som ikke laver deres egne mods.
De skal nok få solgt lidt kabelstumper...


pawer
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2016 12:26:32
Svar/Indlæg:
409/13
Som elektriker tror jeg bare de har fået et kabel firma til at lave noget stofledning til dem, tror ikke på det er noget de selv trækker ud over kablerne


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2016 19:29:27
Svar/Indlæg:
3907/73
#6

Tror du har ret i ordet "lidt". For tror ikke rigtig at segmentet er særlig stort for disse kabler.
De fleste som vil håbe custom kabler, vil ikke have forlænger kabler. Som man må formode at disse er beregnet til.
For "os" der alligevel skal igang med at finde ud af pinout på strømforsyningen og lodde ledninger. Ja, vi sleever selv. Så får kablerne også den rette længde.

#7

Som elektriker, vil jeg give dig helt ret 🙂


malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2016 09:43:36
Svar/Indlæg:
1118/24
#8
Jeg er sikker på at markedet for disse stumper, bliver større end markedet for lodde og hjemmesleve folket. Dem som slever og lodder, er en mindre gruppe, og bare i denne tråd kan jeg se at to som gør det, er elektrikere, dvs. at i har et håndværk/viden som i kan læne jer op af. Alle de andre som ikke har den viden, lodder og slever ikke, men du kan være sikker på at de gerne vil have noget andet end standard kabler.


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2016 10:07:41
Svar/Indlæg:
3907/73
#9

Det kan kun tiden vise 🙂
Men som sagt, så er kablerne i en PSU jo ikke bare lige over. Så disse kabler kan ikke bruges til andet end at lave forlængerkabler med. Hvor stor efterspørgslen så er på custom forlængerkabler ved jeg ikke. Men der er jo også firmaer der tilbyder disse kabler, hvor du både kan vælge længde og layout på dine kabler.


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2016 11:08:56
Svar/Indlæg:
3907/73
Ups, læste lige lidt mere om produktet 🤣
Troede at der var tale om enkelt ledninger, som man selv satte sammen i ønskede farver og ikke bare kabelsæt som både Corsair selv og f.eks. Cablemod tilbyder. Så BitFenix er kommet med et produkt magentil de andres, bare med paracord i stedet for rigtig sleeving :no: