Test
Selvom trackeren ikke kunne monteres på min cykel, ville jeg stadig gerne have en tracking fra den.
Jeg skulle i bil til københavn, så trackeren kom med på udflugt.
Testen starter ved at jeg aktiverer vibrationssensoren. Det gøres ved at holde magneten over trackeren i 5 sek, når den fjernes giver trackeren 3 korte blink, og er aktiveret. Trackeren bliver lagt i forruden, for at give den samme forudsætning for at opnå GPS signal, som hvis den var monteret på en cykel. Under et minut senere, modtager jeg en sms "Vibration detected! Live tracking beginning 357852039780534 3,69V".
Testen blev desværre spontant afbrudt da trackeren løb tør for strøm. Den har dog også været brugt meget under testforløbet, så det er ikke overraskende. Til gengæld undrede det mig, at jeg ikke inden den løb tør, modtog en sms som advarede mig om lav spænding på batteriet.
Da jeg kommer hjem igen, kigger jeg på Integrated trackers sporingsside, og indtaster nummeret "357852039780534" i feltet device. Jeg klikker på knappen "map" og får ruten tegnet på et kort fra google maps. Den følger fint ruten jeg har taget, og jeg kan se at den har fået GPS signal, under 30 sekunder efter at den registrerede, at den var "stjålet". Ved at klikke på "list" får jeg en oversigt over de datapunkter den har uploadet. Her kan jeg se at der går 20 til 30 sekunder, mellem den registrerer min position.
Hvis man kommer tilbage til sin cykel, uden der er stjålet, deaktiveres trackeren ved at holde magneten over i 5 sekunder. Nu er der blot 3 lange blink, som indikerer at den ikke længere er aktiv. Trackeren kan også aktiveres og deaktiveres via sms hhv. "arm" og "disarm".
Lysdioden lyser selvfølgelig ikke, hvis man aktiverer trackeren via sms.
Efter en vellykket test, er det tid til at få rundet artiklen af.