Quake 4
Quake 4 er blandt de første spil, som supporterer dual-core og vi tester naturligvis dette. Vi benytter nyeste patch, som er version 1.05 beta 2. Beta 2 patchen har en række fejlrettelser omkring AMD's dual-core implementering og NVIDIA's grafikdriver, hvorfor denne langt er at foretrække frem for 1.5 beta 1 patchen. Vi tester i opløsninger fra 640x480 til 1280x1024 og med kvalitetesinstiller på både low, medium og high. Alle tests udføres med Guru3D's Quake 4 Benchmark utility med tilhørende timedemo. Programmet kan hentes her: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1294
I 640x480 opløsning er der omkring 22% mere at hente, hvilket langsomt skrumper efterhånden som opløsningen sættes i vejret. Ganske naturligt fordi grafikkortet bliver en mere og mere dominerende faktor når opløsningen sættes i vejret. Ved 1280x1024 er der dødt løb.
Medium Quality indstillingen giver lidt lavere framerates, men det er ikke meget. 19.9%'s forskel er der i 640x480, men tendensen er den samme - højere opløsning udligner forskellen.
I laveste opløsning er der 20.1% forskel, men læg mærke til at der er lidt større forskel nu i 1024x768 end ved medium quality. Her var der før 8.8% forskel, men i high quality er der nu 12.7% forskel. Det er ikke så overraskende, for under high quality bruges der også bedre teksturer, hvilket belaster både RAM og processor mere.