Zalman CNPS 9500 AT
Zalman CNPS 9500 LED har tidligere været igennem testmøllen. Køleren var den gang det allerhotteste, og i dag stadig noget af det allersmukkeste.
Der er kun små forskelle mellem de to. Faktisk er de eneste småting jeg har lagt mærke til, at denne version kun indeholder montering til Socket 775, og heller ikke har de fancy dioder fra LED versionen. Til gengæld er den billigere i indkøb. Jo, og så er blæseren for resten sort denne gang.
Egentligt kunne testen derfor være overflødig, men pga. ændringer i testsetuppet er det rart at se hvordan den reelt klarer sig imod bl.a. Scythe Infinity 1:1.
De tre heat pipes i konstruktionen har hver to forbindelser til soklen, så der reelt kan transporteres kølevæske op af seks rør af gangen. Konstruktionen er holdt helt i kobber, men det har dog ikke synderlig effekt på enhedens vægt. Køleribberne er lavet meget tynde, imens heat pipes sørger for god varmeledning op til ribberne, og samtidigt vejer meget lidt.
Pakkens indhold
Zalman CNPS 9500 AT køler Kølepasta Moneringskit til Socket 775 Installationsvejledning Som skrevet er moteringen til AMD sparet væk i dette bundle, og det samme er blæserstyringen. Blæseren kan i stedet justeres af bundkortet hvis denne feature aktiveres i bios.
Specifikationer
Base Material Pure Copper Weight(g) 530 Thermal Resistance (C/W) 0.12 ~ 0.16 Dimensions(mm) 85(L) X 112(W) X 125(H) Dissipation Area (cm2) 3,698 Bearing Type Dual Ball Bearing Rotation Speed 1,300RPM ~ 2,650RPM Noise Level 18.0dB ~ 27.5dB Input Voltage 12V Main Function PWM Control Function and Auto Restart Function
Features
1. Compatible with Intel's Dual Core Pentium, Pentium4, and Celeron D for Socket 775.
2. Low-noise 92mm PWM Control fan for automatic control of the fan¡¯s RPM according to CPU
temperature.
3. Optimized heatsink layout composed of pure copper for maximum heatsink efficiency.
4. Innovative, patented, and curved heatpipe design for a heat transfer capacity of up to six heatpipes
with just three.
5. 0.2mm ultra-slim fins for minimized weight and reduced airflow resistance.
6. Maintains minimum RPM even when Duty signal supplied by M/B is below 30%.
7. Operates in silence by preventing extreme RPM during initial booting.