Test: Sharkoon Gaming DAC PRO S

Lyd d.  05. september. 2019, skrevet af neemos 0 Kommentarer.  Vist: 6414 gange.

Korrekturlæser: donto
Billed behandling: neemos
Oversættelse: donto

Pristjek på  321,00
Produkt udlånt af: n/a
DK distributør: n/a

Test

 

 


Testen er kørt på min egen maskine og Logitech G933 headset, og der er testet med diverse musik samt forskellige spil bla. PUBG, Portal knights og andre.


Lige fra man får æsken i hånden til man får pakket sin Sharkoon Gaming DAC Pro S ud, så har man følelsen af at det er kvalitet hele vejen igennem. Det virker som et rigtigt solidt produkt, hvor man ikke skal være bange for at tabe den, hvilket godt kan ske, da det er en lille enhed. 

Selve tilslutningen er super nem at gå til, det er virkelig bare at sætte den i sin maskine i en ledig USB port, og så tilslutte sit headset igennem DAC'en. Computeren registrere selv enheden og i løbet af få sekunder er man klar til at game med ny og forbedret lyd.

Når det kommer til musik, har jeg været lidt forskellige genre igennem, og man kan uden tvivl høre forskel på, om man bruger Sharkoon's Gaming DAC Pro S. Nuvel det er ikke ligefrem et headset der er sublimt til musik, men det klarer sig hæderligt for en non-audiofile. Men DAC'en er med til at gøre lyden markant mere fyldig og gøre at lydbilledet helt klart bliver større og mere detaljeret. 

Når det kommer til gaming, så må man sige at Sharkoon's Gaming DAC Pro S virkelig kommer til sin ret. Det første man oplever vil dog nok være lidt af en forskrækkelse, i hvertfald hvis man lige som jeg bare har den på fuld volumen på headsettet. For det DAC'en blandt andet gør, er at øge volumen lidt forenklet, men hold da op et forskrækkelse jeg fik og headsettet fløj af. 

Efter jeg fik justere volumen lidt ned, så var det en helt anden oplevelse må jeg sige. Jeg spiller hovedsageligt PUBG, et spil der er notorisk kendt for at det er svært at høre sin modstander på afstand, og her må jeg bare sige at DAC'en virkelig gjorde en kæmpe forskel. Efter jeg er begyndt at bruge DAC'en, så hører jeg helt klart oftest mine fjender før de hører mig, og jeg kan dermed nå at stoppe med at løbe og vente på de kommer til mig uden de aner at jeg er der.

Lyden bliver generelt mere klar og detaljeret i selve lydbilledet og det gør det dermed markant nemmere at høre alle de små detaljer som man måske ikke lagde så meget mærke til før i spillet. Generelt i FPS spil, der vil jeg sige jeg er meget overrasket over hvor stor en ændring det har betydet for mit spil, jeg hører simpelthen fjenden før de hører mig.


På næste side kommer konklusionen.