Introduktion
SkullCandy blev stiftet i 2003 af Rick Alden, som var med i grundlæggelsen af National Snowboard Inc., og som var med til at arrangere nogle af de tidligste snowboard events. At grundlæggeren godt kan lide snowboarding, vil nogen måske synes er lidt nytteløs viden, men det fortæller meget godt, hvilken kundesegment SkullCandys produkter henvender sig til. SkullCandys målgruppe er nemlig hovedsageligt "De unge og vilde", som gerne vil provokere og skille sig ud fra mængden. For at understrege dette er SkullCandy sponsor for en række snowboardere, wakeboardere, skatere og andet godtfolk. Heriblandt den danske skater Rune Glifbjerg, som herhjemme måske mest er kendt fra Tony Hawk spillene.
At SkullCandy er lidt for sig selv, kan man også se af deres garantibetingelser. Ud over de almindelige garantibetingelser, har de også en garanti som dækker "Agressive listening". Dette går ud på, at hvis man ødelægger sit headset ved et vildt styrt på et bjerg, under en voldsom gang headbanging eller andre lignende situationer, kan man få 50 procent rabat på sit næste køb, hvis man sender resterne af headsettet ind.
Headsets er ikke den eneste type produkter i SkullCandys sortiment. De producerer mange forskellige ting, i flæng kan nævnes iPod dock, bandana, tasker og MP3-afspillere, hvor det sidste punkt sågar indbefatter et MacGyver ur, med indbygget MP3-afspiller!!
Som navnet antyder, er dagens testobjekt SkullCandy Ti Chick et headset henvendt til pigerne. SkullCandy Ti fås i mange forskellige farver, og det vi har fået ind af døren i dag er som sagt henvendt til pigerne, og som du sikkert har gættet er det derfor lyserødt. Vi har desværre ikke nogen kvindelige testere, men jeg vil prøve at rådføre mig med repræsentanter fra kvindekønnet, for at kunne komme med en god vurdering af designet.
Lad os se nærmere på headsettet.