Konklusion
Der er ingen tvivl om at Mantle API'en har en noget højere ydelse end DirectX API'en i Star Swarm. Spillet er dog også en ekstrem situation, da der igennem benchmarken på 5 minutter vises op til 5500 små rumskibe, hvor hvert rumskib bliver rendered individuelt, Hvert kald bliver kaldt for et "Draw call", og traditionelle spil der bruger DirectX API'en kan lave op til 5000 "Draw calls" ad gangen, afhængigt af CPU'en i systemet da DirectX kun køres på en kerne. Mantle kan håndtere mange flere, da API'en drager nytte af alle kerner og tråde der er til rådighed i systemet, noget som min FX-8350 rigtig godt kan lide.
Mantle har ikke kun mulighed for at udnytte alle systemets kerner og tråde, men effektiviteten har også fået et hak op, hvilket gør at Mantle kan lave op til 100.000 "Draw calls", hvilket er en del mere end DirectX kan klare.
På grund af dette er Mantle den ideelle API til et RTS spil som Star Swarm, og som vi har set flere gange giver Mantle også en lidt ekstra i Battlefield 4, men da der ikke bliver lavet helt så mange "Draw calls" som i Star Swarm er forskellen ikke helt så stor, men den er der. Jeg kan desuden også rigtig godt lide at vi nu kan spille spil uden at være afhængig af Microsoft, da det er Microsoft der har lavet DirectX. Det betyder at det er nemmere for producenter at lave deres spil til Linux, og konsol porte bliver også noget nemmere, hvilket betyder at vi kommer til at se flere og bedre ydende spil til PC platformen.