Indtil videre er spillene der kan udnytte dualcore meget få. Det har været op til det enkelte operativsystem at styre arbejdsbyrden, men der dukker flere og flere titler frem, der skulle køre multithreading.
Nogle af dem er gamle spil, helt tilbage fra Pentium 3 - dagene, hvilket nok må siges at ligge et stykke tilbage i tiden. Dog ser et par nye titler dagens lys. Spil som Unreal 3, og nu her senest en relancering af den populære simulatorserie: Falcon. - Der har fået navnet: "Falcon 4.0 - Allied Forces".
Personligt har jeg altid været glad for flysimulatorer, og har da også fået timer til at gå med "Microsoft Flightsimulator", "Falcon 3.0" og en masse andre (måske vildere?) titler. Så derfor kan jeg sagtens se fordelen i at kunne udnytte sin Dual-core CPU, og dermed få mere ud af spillet.
Det er specielt fysikken, men i en større og større grad spillets AI der skulle kunne nyde godt af dette. Så hvor man måske vil se en "lille" fremgang i FPS, vil man derimod opnå en større spilleglæde, i form af mere realistisk flow og gameplay i spillet.
Jeg ved godt, at vi her på OC/H-T.dk ikke beskæftiger os med spil. Men i denne ombæring synes jeg det var rimelig hardware-relevant.