Dreng død af WoW?

Diverse d.  21. november. 2005, skrevet af B@NG 50 Kommentarer.  Vist: 1073 gange.



Vi har igennem tiden hørt mange historier, især fra det gribende spil Counter Strike, om hvordan børn og unge har taget skade af spillet.
Nu er tiden kommet til spillet World of Warcraft, som næppe behøver nogen nærmere introduktion.

Forældrene til en 13 årig kinesisk dreng sagsøger nu Blizzard for at have "drevet deres søn i døden".
Det skulle angiveligt være sket da drengen "hoppede i døden" ved at efterligne en scene i spillet.

Personligt syntes jeg det er f**** up, at man kan kan sagsøge en spilproducent for sådan noget. endnu værre er det selvfølgelig det der sker for drengen. Hvad går der galt?
Bliver børn og unge vitterligt hjernevasket af disse spil?

Nyhden er ikke OC relateret, men jeg syntes alligevel den er interessant. Ikke mindst at se/høre andres synspunkter i sådan et tilfælde.

http://www.redherring.com/Article.aspx?a=14551&hed=Youth%E2%80%99s+Death+Linked+to+Game§or=Regions&subsector=Asia
mikael999
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2005 21:42:23
Svar/Indlæg:
1445/231
Jeg tvivler sq på at dreng belv skør af spillet . Hanv var nok tosset i hovedet i forvejen. Det var vel bare dråben der fik bægeret til at flyde over .
ellers er det bare forældrene der mangler en at "skyde skylden på" fordi deres dreng var syg i skallen



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
21-11-2005 21:42:57
Svar/Indlæg:
1476/44
Jeg har kun en ting at sige.

DEN DRENG ER FOR DUM.

Så skal du sgu da ikke sagsøge Blizzard pga. af det, næh nej, så må de sgu hive fat i sønnen og sige "Ping zhing zhnong tjohgh". Oversat:"Slap nu lige lidt af med at spille!"



[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2005 21:43:10
Svar/Indlæg:
2175/21
heh self var det en kineser........de asiater derovre er altså en anelse fanatiske med computerspil......



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
21-11-2005 21:45:41
Svar/Indlæg:
1476/44
3#

Det var Mao også :P



Salkcin
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2005 21:46:58
Svar/Indlæg:
1713/31
Hvordan er det nu - at computerspil påvirker børn og unge er noget pjat!
Hvis det passer skulle folk født i 80'erne som har spillet Pacman rende rundt i mørke rum, spise piller og lytte til ensformig monoton musik..... (hvis man lige kigger et par år tilbage hvor de seje drenge havde Buffaloes :e)

Det kan så diskuteres lang tid om det var spillets skyld. Spillet gav drengen ideen, men 99,9% af spillets andre spillere kan åbenbart godt skelne.
Så det må være at konkludere efter min mening at drengen havde en brist som man bør have opdaget i hans opvækst inden han blev gammel nok til at spille computerspil (aldersgrænser!) og derved taget hensyn til.

Rimelig firkantet, men sådan ser jeg det :)



Abild
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2005 21:48:59
Svar/Indlæg:
1287/32
Jeg mener normale mennesker er i stand til at skældne mellem virkelighed og uvirkelighed uden problemer. Så det giver IMO ingen mening at påstå at "normale" mennesker tager skade af at spille computerspil.

Der er dog nogle der ikke har denne skarpe adskildelse mellem virkelighed og uvurkelighed. Disse burde igennem et forløb psykolog terapi istedet for at spille computerspil. Og det er forældrenes ansvar at være opmærksom på faresignaler fra deres børn og handle ud fra dem.



Lars_hjort
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2005 21:51:02
Svar/Indlæg:
1900/33
#5 Det gør jeg da også ?:(

/Lars

:e:e:e:e::e:e:e:e::e:e:e:e::e:e:e:e:



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2005 21:55:24
Svar/Indlæg:
2353/24
Har forældrene dårlig samvittigthed fordi de ikke har taget sig af deres barn i tide? Hvis forældrene havde gjort deres pligt, ville de lang tid inden sønnen kom så "langt ud", have opdaget at der var noget galt. Ethvert menneske med realitetssands vil altid kunne skelne mellem virklighed og fantasi.

Min holdming er klart at børn som går i 6. klasse eller derunder IKKE bør spille CS, WOW og andre skydespil/ spil hvor man skal bruge vold, og min holdning blivere stærkere og stærkere jo mere virklighedstro spillene bliver.

Dermed ikke sagt at jeg syntes at det er ok at forældrene sagsøger en spilproducent, når det jo er deres skyld (forklaring findes ovenfor). Dette kan være muligt fordi Blizzard ligger i USA.



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2005 21:59:43
Svar/Indlæg:
835/72
Kan kun tilslutte mig, der er så mange(inklusiv mig selv) som spiller wow, og jeg kan ikke se hvor man skulle kunne få den tossede idee fra..

men self, det er jo klart det er asiatere, det er dem som spiller hele tiden(undskyld hvis jeg træder på nogle ikke sådan ment) det er dem som gennemføre supermario på 4min, eller hvor hurtigt det nu er de er gjort, men det er da ikke kun dem som lever sig fuldstændig ind i spillene.. men de kan tit gå ud i ekstremerne...

MVH Find

(undskyller igen over for alle dem jeg har trådt på)



#10
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2005 22:10:39
Svar/Indlæg:
3640/1231
Kan tilslutte mig #8 ret meget.

Syntes det er skræmmende at se sådan nogle ting ske, og "uheldene" sker jo typisk for børn, sikkert fordi de har sværere ved at skelne mellem fiction og virkelighed.

Når det så er sagt, så syntes det er sygt at se unge/voksne mennesker blive så afhængige/besatte (om i vil) af spil som CS og WoW. Jeg har set enlige mødre som kun koncentrerede sig om én ting fra de vågnede til de gik i seng.
Personer som ville slå flik-flak og praktisk talt slå en ihjel hvis man slukkede deres computer midt i et ganske ubetydeligt spil CS.

Vi taler altså her om mennesker som netop BURDE kunne skelne mellem virkelighed og... ja computerspil :o

Syntes klart at Blizzard er uskyldige til hver en tid, men hvor skylden ligger henne... det ved jeg ikke. Forældrene? Den er lidt hård, men man skulle vel også mene at de burde have anet at barnet var på afveje?



gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
21-11-2005 22:22:35
Svar/Indlæg:
5679/460
minder mig om en gammel historie om en kineser der havde spillet så meget ps2 at hans fingre blødte og først der holdte han op og hans forældre sagsøgte da også sony men sagen blev afvist


Ne0nfarven
 
Superbruger
Tilføjet:
21-11-2005 22:27:01
Svar/Indlæg:
286/51
Håber retten i Kina har lidt mere i hovedet end de har i USA. ;)

Er helt sikkert enig i at det er forældrenes skyld. I Kina må man man kun få et barn (selvom op til flere for mere end 1) og alligevel kan forældrene ikke se efter dem.
Jeg ved det ikke er alle forældre her i DK der passer deres børn rigtigt, men det der er da simpelthen for latterligt.

Forresten, vil forældrene have penge eller at Blizzard skal gøre noget ved deres spil?



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2005 22:29:13
Svar/Indlæg:
6052/189
"Mand spillet nfsu2 eller hvilket som helst andet bilspil" - "Mand kører galt på motorvejen med +200 km/t".

Præcis samme scenarie.

Pointen. Folk sagsøger firmaerne for penge.. ik en skid andet.. "vores dreng hoppede i døden".. nej gu gjorde han røv. han døde pga han troede han kunne flyve. og nu prøver i at score penge på hans anarkistiske viden omkring de fysiske love.

SKAM JER !111 x(



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2005 22:45:08
Svar/Indlæg:
2353/24
#13

Sådan er det faktisk! bare ikke med nfsu, men IRL. Når folk har været på jyllandsringen for at se et løb, kørere folk SINDSYGT i det øjeblik de kommer ud på en størrere vej, og specielt når de kommer til motorvejen (ligger ca 7km fra jyllandsringen - mod århus)... Det er ikke unormalt at politiet knalder folk med 140km/t hvor man må køre 80 og 180-200+km/t på motorvejen.

Det viser at folk ikke engang kan styre sig, selvom de bare har set på et motorløb.



#15
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2005 22:48:35
Svar/Indlæg:
3640/1231
Ja, det er desværre et faktum at man tager begivenhederne til sig, og det er nok underbevistheden der gør at man ofte efterlever dem.

Kan dog godt lide pointen om sagsøgningen... Vil de have spillet ændret og dermed forebygge lignende episoder, eller vil de have penge :l
Dét er skræmmende :(



SharePirat
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2005 22:54:11
Svar/Indlæg:
294/76
#5 :D



Overbuary
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2005 23:07:39
Svar/Indlæg:
1762/50
Ja..

pas nu bare på, tænk nu bare hvis en 13årig nu skulle finde på at lege "Tommy Vercetti" i et par timer.. Det ville være en masakre?? :o

Kan klart tilslutte mig #8 + #10..
Det er skram ikk Blizzard's skyld. Nærmere den dumme unge, eller hans forældre..



Easy_Meat
 
Overclocker
Tilføjet:
21-11-2005 23:27:06
Svar/Indlæg:
11/8
Hjernen frigiver dopamin når man spiller, især actionspil.
Så han er sikkert blevet påvirket af spillet, men fordi nogle ikke kan skelne fantasi og virklighed, kan man ikke sætte en stopper for resten af verdens trang til undeholdning. 8)
Det er synd for drengen, især hvis han havde et problem hans forældre burde have hjulpet med. :x



Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2005 23:34:20
Svar/Indlæg:
4230/89
det er jo en syg ide, at "udnøtte" sit barns død, til at tjene penge på det bagefter...

den her sag minder utrogelig meget om den, hvor en mor havde sagsøgt skaberne af GTA Vice City (kan ikke huske hvad de hedder :r ) for at have fået hendes dreng og en kammerat til at skyde med skarpe skud efter biler på en motorvej...!

det er en meget MEGET syg verden vi lever i..!



Xabre^
 
Superbruger
Tilføjet:
21-11-2005 23:36:55
Svar/Indlæg:
178/21
Vi har flere på min skole (It-college) som også er nærmest besat af WoW. Min ene roomie ser jeg ind i mellem kun 2 gange på en weekeden, pga. han gamer WoW !

Det syntes jeg sku er ekstremt af en knægt på 18 år at være.. Og vi flere gange diskuteret det i vores klasse, hvor WoW-spillerne snakker om de føler sig forpligtet til spillet og de venner de har igennem spillet.

Vi har flere eksempler på at vi har inviteret dem med en tur i byen, for at gå nogle bajere og give den gas... Men nej, de har lige et eller andet de skal smadre i spillet.. og det tager tilfældigvis lige 6 timer...

Så kan kun støtte op om det folk siger. Det er ikke Blizzard's skyld. For vi er altså nogle der sagtens kan styre det. !



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2005 23:39:53
Svar/Indlæg:
4263/107
Knægten burde have fået stuearrest for at installerede spillet :x

http://www.strikeforceguild.co...



#22
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2005 23:58:50
Svar/Indlæg:
3640/1231
#20 > Ja, spil bliver mange mere eller mindre afhængige af :|

Men det er jo ikke kun spil. Det er internettet og dens underholdning generelt der er farlig. Der findes jo et utal af eksempler. Bare tag:
Online gaming - ja selv kom og vind :o
Online poker :x - det giver samtidig en økonomisk tragedie (måske(
Chats - Her er også helt klart et problem. Tror det har meget at gøre med at man kan skjule sin identitet.

Vælger så ikke at nævne OC, for i vil jo ikke tude hvis serveren går ned i en uge :p
Og i forsøger jo heldigvis ikke at clocke sindsygt farlige ting som støvsugere og sådan noget :e

Det med identiten tror jeg gør sig gældende i mange tilfælde. Ligeså vel som mange i dag sender sms'er og diskuterer/skændes den vej fremfor at ringe op.

Bag sin skærm eller sin mobil er man i "sikkerhed", og det tror jeg gør en kæmpe forskel for mange...





Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2005 00:54:41
Svar/Indlæg:
2126/135
Computerspil kan nemt være vanedannende... Det er jo "fedt" at prøve at være #1 i noget, også selvom det bare er et spil...

Tænk på konkurrencen i f.eks. CS - Det er jo ikke bare blær længere... Minder snart om olympiske sportsgrene. (Cola = Epo)

Men det skader seriøst nogle hvis man ikke kan tage en slapper fra spillet...

Jeg kender det da selv fra BF:V - Min kæreste var altid på nakken af mig fordi jeg altid sad og gamede.

Men jeg er knapt så bekymret over at folk ligefrem dør af det... For faan man kan sku da også dø af at få en stump kylling galt i halsen, men derfor er der sku ingen grund til at råbe fugleinfluenza!

Folk sagsøger KUN for at få penge - Der kommer aldrig løsninger på problemer af den grund! - Men i de fleste tilfælde er det vel også en måde for de pårørende at fralægge sig ansvaret, så de ikke fremstår som om de kunne have forhindret ulykker!

Jeg bekymrer mig mere om folk der er så sygeligt afhængige af spil/poker osv. at de ender med kæmpe gæld og ågerkarle på nakken. Det minder for meget om narkomaners skæbne, hvilket jo også er lidt indlysende når det er en mani... (ludoman/narkoman)

Men hvis vi er uheldige kan det jo ende med at de forbyder computerspil, ligesom de gjorde det med tjald! Men det sker nok kun i asiatiske lande eller USA...
Så vidt jeg husker var der vist noget med et udgangsforbud i en asiatisk by, fordi de unge sneg sig ud om natten for at gå på internetcafé!

(It's starting!!!) :o



Krohne
 
Overclocker
Tilføjet:
22-11-2005 02:09:07
Svar/Indlæg:
4/0
GOLDDIGGERS FØJ!!


[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2005 02:59:04
Svar/Indlæg:
2175/21
men man leder stadig efter sin spurte knap hvis man skal skynde sig efter et spil BF2 :D



jmose
 
Moderator
Tilføjet:
22-11-2005 07:15:35
Svar/Indlæg:
3863/538
Alt dette ville ikke være sket, hvis knægtens forældre havde været deres ansvar bevidst.
Jeg er far til 3 (ja du læste rigtigt!) deraf en knægt på 9. Han elsker også at spille computer. Selv på en dejlig sommerdag hvor vi overstiger 28*C - kunne han sidde inde og spille.
Løsning??

Der må nu kun spilles tirs - tors og lidt i weekenden. Og maks 2 timer. Jeg sætter et æggeur ude i køkkenet. Hvis han ikke slukker på aftalt tid - fjerner jeg pc´en fra værelset indtil han mener at han kan styre det. Det har virket for os.



Don-s
 
Overclocker
Tilføjet:
22-11-2005 08:00:26
Svar/Indlæg:
62/1
altså hvordan har han overhovedet råd til at spille wow...

Har han ikke en kulmine at passe eller noget :00



Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2005 08:05:25
Svar/Indlæg:
4230/89
#26.. det er en go ide du har fat i der...
mine forældre gør det samme med mine mindre søskende, og det virker, for hvis ikke de kan spænde hjelmen, og lave andet end at spille/chatte mm. så blir computeren bare slukket på en afbryder med hængelås..! (det er dejligt at kunne lave sådan noget :p )

(skal så lige siges at den regel gælder selvf. ikke mig... det er for sent :00 )



Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2005 10:19:02
Svar/Indlæg:
8947/160
22* OC.DK redder liv...Førhen kørte jeg MAX tunet Kawasaki 1100..Nu overclocker jeg bare..hehe :e



Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2005 11:05:14
Svar/Indlæg:
4230/89
#22 ¨
ja ja.
lige indtil du clocker din stakkels winnie så meget, at den kortslutter, og du bliver en af de få, som har haft en lysbue +10KV gennem sig...! :00 :e :p



#31
foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2005 11:50:12
Svar/Indlæg:
1685/240
folk der læser CAD har sikkert set denne, men den er meget god lige her faktisk.... især hvad han siger tilsidst.. (Også selvom den mest er tiltænkt FPS)

http://cad-comic.com/comic.php...



Lusingando.
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2005 14:11:44
Svar/Indlæg:
1015/47
Er det nu også sandheden, eller propaganda fra den kinesiske regering?..



Neo666
 
Superbruger
Tilføjet:
22-11-2005 15:00:02
Svar/Indlæg:
65/14
Kender godt det med at man hurtigt kan falde hen i WoW på en fredag aften hvor ens kammerater ringer og hører om man vil med i byen...men man skal liiiiige nakke en og ja det kan snildt tage 6 timer...:P damen brokker sig, men nu har jeg fået hende til at spille også så er der fred..;)

Men jeg vil også mene at det er forældrenes skyld, og jeg håber bestemt ikke at de vil ødelægge alle spil på den måde med at man kun kan spille et par timer og så skal vente nogle timer før man kan igen.. hvorfor skal 4,5 mil (nu tager jeg WoW som et eksempel
:00 ) lide under at der er 1 person der er så snotdum??
Synes ikke det er fair ihvertfald...



kibidk
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2005 16:17:06
Svar/Indlæg:
722/35
Kodeordet her er FORÆLDRE.
Men der desværre en tendens til, at forældre i dag bliver mindre og mindre ansvarlige, ikke bare for deres børns opdragelse, opvækst og ve og vel - men også for deres handlinger. Af en eller anden årsag, så breder der sig en uheldig misforståelse af, at bringe børn til verden er både gratis og ikke ingen arbejde. Det er vel da samfundets ansvar at sørge for vors barn, ikke sandt!Og når der så sker et eller andet mindre godt, så har de ingen problemer i at stemme i med resten af undermålerkoret og synge TV2´s "Det er samfundets skyld"... skrig skrål. Gu er det ej. x( Jeg har sgu svært ved at holde brækket tilbage hver gang der er nogen der vil forklare alt med "åh det er også den forfærdelige samfundsudviklings skyld". NEJ - det er nutidens forældres (læs: mange af dem - der findes selvfølgelig heldigvis stadig gode forældre, men de bliver færre og færre) sørgelige evner til at opfostre børn der er skyld i, at samfundet tager den udvikling det gør. x( x( x(



brut@lis
 
Overclocker
Tilføjet:
22-11-2005 17:17:09
Svar/Indlæg:
349/17
26# ja den regel den gælder osse en måde for mig mig men jeg får ikke fjernet min computer for ikke at overholde den



tornberg
 
Superbruger
Tilføjet:
22-11-2005 17:28:19
Svar/Indlæg:
480/124
Tror nærmere der er tale om en Michael jackson sag, hvor forældrene er skyld i det. De har nok kastet drengen ud af vinduet, for at skore kassen. Hvad folk ikke gør for penge.



KAK1000
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2005 18:02:29
Svar/Indlæg:
248/37
Man burde sgu lave en forening der er imod folk der sagsøger for dumme ting



Archos
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2005 18:24:33
Svar/Indlæg:
846/74
Helt ærligt.. det er for langt ude at give Blizzard skylden..

Nu har jeg selv spillet WoW i meget lang tid, og jeg har ingen problemer med at gå forbi et "grimt" menneske uden straks at angribe ham. Det kan godt være han ligner en Undead eller Orc (ikke noget grimt om Horde) men helt ærligt, man kan altså ikke tro, at man lever i en fantasiverden.

Det ville jo heller ikk være så smart at hoppe ned i en vulkan, og så forsøge at bruge et Divine Shield + Heartstone. Så er man pludselig hjemme i dejlige Ironforge (hjemmet)

Desuden springer man heller ikk udover en klippe i WoW, med mindre man virkelig gerne vil dø (som ham den kinesiske dreng)

Man kan altså ikke dø af at spille WoW.. jeg tror sq ikk på at man ikk kan se forskellen på Virkeligt og Uvrikeligt univers



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2005 18:52:15
Svar/Indlæg:
6531/410
lidt misvisene overskrift man kan ikke dø af at spille wow.
men man kan dø af sult eller udmattelse hvis man er så fatsvag man ikke kan find ud af at holde pause

og hvis ens forældre ikke kan finde ud af at sætte regler for længe man må spille.

så kan man være så dum at hoppe ud fra en bro



mikael999
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2005 19:46:00
Svar/Indlæg:
1445/231
de eneste der skulle hoppe ud fra et hus var forældrene pga. ders mangel på ansvar



Hazek
 
Superbruger
Tilføjet:
22-11-2005 21:35:44
Svar/Indlæg:
715/51
Kan fuldt ud forstå at folk kan sidde 12 timer i træk og spiller wow. Det kan jeg blandt andet selv, sidste weekend sad jeg og spillede wow i godt 31 timer fra fredag til søndag, for ligssom at skabe et billede.

At skælne mellem spil og virkelighed burde enhver person kunne. Og at dele ting op, og vælge iblandt dem burde folk også. Derfor ser jeg intet galt i at folk siger nej tak, når vennerne tager i byen, hvis man hellere vil spille wow/EQ/cs eller hvad man nu spiller. Sålænge man kan beholde vennerne, og de er en smule large for.. at man altså kan have andet i hovedet end en 12 hestes brandert.

Jeg har selv stået i situationen, hvor jeg har sagt nej til en bytur, simpelthen fordi jeg havde en aftale med folk ingame i wow, om at den dag.. ja der tog vi sq i en instance, og kørte den igennem en 7-8 timer.
Andre spil har jeg haft det på samme måde med. CS, dod, BF1942 og alle de andre spil jeg har spillet. Fredag og Lørdags er trodsalt oplagte muligheder for at kunne få spillet igennem og sat ting på plads :d.

MHT sagen hvor knægten hopper ud. Det er tydeligvis en psykisk lidelse, der gør at han ikke kan skelne, hvilket man kun kan finde en synder for.. forældrerne. De har ganske enkelt ikke vartaget deres opgave som forælder godt nok, og bør derfor straffes med noget der kunne minde om uagtsomt mandrab. De har det fulde ansvar for ungen, så må de stå skoleret når det går galt.



Thunder
 
Superbruger
Tilføjet:
22-11-2005 22:55:20
Svar/Indlæg:
271/71
Kan vi ikke alle være enige om, at kinesere skulle se at komme ud og få noget luft i stedet for at game så meget <I>(primært kinesere der dør af gaming)</I>

Og sagsøge spil-producenter fordi deres "syge" børn slår sig selv ihjel.. hvad går det lige ud på!

<I>"Vi" sagsøger da heller ikke bil-producenter hvis vi køre galt! @ +150km/t</I>



Silent
 
Skribent
Tilføjet:
23-11-2005 13:15:39
Svar/Indlæg:
3223/205
-> #26 Må sige du har fat i noget af det rigtige.

Har selv tænkt på ala det samme når min datter bliver større, evt med at der bliver lukket f.eks for nettet på et bestemt tidspunkt af aftenen.





virus
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2005 13:20:02
Svar/Indlæg:
888/34
spiller selv wow og kan kun sige at det er op til forældrene at holde styr på deres søns computer forbrug, vi ser det gang på gang at japaner og kineser dør efter at spille computer op til flere dage, eller at de prøver at udleve ting fra det spil de nu spiller

det er jo ikke første gang vi ser dette emne



Archos
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2005 17:08:17
Svar/Indlæg:
846/74
Det skal måske lige tilføjes, at Blizzard har tilføjet noget de kalder Parant Control. dvs. de kan bestemme inde i account managment, hvornår på døgnet, og hvilke dage, accounten er "åben"

synes altså ikk det burde være nødvendigt at lave sådanne løsninger, fordi folk ( og ikke mindst forældrene) ikke kan styre deres "forbrug/afhængighed)

#41 Jeg kan godt følge dig ang bytur vs. WoW. Jeg blev også selv hjemme engang, fordi jeg havde aftalt et 40 man raid til Molten Core. :p :p :e



THE-guru
 
Overclocker
Tilføjet:
24-11-2005 18:45:24
Svar/Indlæg:
230/44
jeg tror osse jeg hopper ud af vinduet
pga. er så dårlig til der der WOW



W.e.S.t
 
Superbruger
Tilføjet:
24-11-2005 21:25:37
Svar/Indlæg:
312/44
Ja som mange andre ogsåå siger: Er det det at de vil have blizzard til at lave om på deres spil eller lade være med at sælge det, eller vil de score kassen på deres egen søns død? Man kan så sige at blizzard da godt kan få en lærestreg af at de nakker penge fra dem, men der skal så bare meget store sumer penge til for at det ville påvirke dem.. En anden ting er så om de overhovedet ville lære noget af det og vil drengens forældre overhovet kunne komme med noget konstruktiv kritik til spillet?

Jeg mener ikke at Blizzard er skyld i dette dødsfald.. Jeg har selvfølgelig ondt af drengen og hans forældre, men det er ikke rimeligt at skyde skylden på Blizzard, da dette aldrig ville ske for en normal dreng..

Ja som andre også siger, så er asiatere sku ikke helt normale oven i hovedet al tid..! Har hørt om en sydkoreaner, der spillede sig selv ihjel.. det var vidst et eller andet med at han sad i 72 timer foran computeren uden at spise og drikke og det døde han så af...



-FiDo-
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2005 13:42:48
Svar/Indlæg:
243/10
Hmmm..

Kan ikke rigtigt se sammenhaengen her..

"Dreng hopper ud over bjerg og doer" Fint nok, soergeligt, men det er ikke alle der har lyst til at leve..

"Dreng spillede ogsaa WoW! DET ER BLIZZARDS SKYLD!" <-- WTf?

"Vi sagsoeger blizzard fordi vores dreng hoppede ud fra bjerg.. Han havde jo hoejst sandsynligt spillet WoW aftenen foer.."

Jeg kan paa ingen maade se hvad, at hoppe ud fra et bjerg eller en bro, har at goere med at man spiller WoW...
Hvis man tror at fordi man kan hoppe 100 meter ned i WoW, saa kan man ogsaa i virkeligheden, saa er det fandme foraeldrenens skyld at de overhovedet har ladet ham se fjernsyn og endda bare kigge paa en computer..

Det har da under INGEN omstaendigheder noget med WoW at goere..
Folk der proever at bruge deres afdoede soen til at hoeste penge, eller "beroemmelse" burde nakkeskydes.. For helvede da.. JEg braekker mig..

Har personligt ikke haft problemer med at skelne spil fra virkelighed.. Og jeg startede med at spille da jeg var 7-8 aar gammel.. C#64 FTW.. Der har da vaeret ting som jeg har villet proeve, men det var med fuld vished om at det var farligt... MEn ligefrem at hoppe ud fra et bjerg? Altsaa.. Jeg hopper ned fra sengen = ondt i foden.. Jeg hopper ud fra et bjerg = blodpoel... Hvem kunne ikke taenke saa langt?

Han er hoppet fordi han ville doe.. Laengere er den ikke.. Aarsagen er uvist, og det kan kun tages som hans eget valg..



#49
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2005 20:00:10
Svar/Indlæg:
3640/1231
Jeg har da også engang sagt nej til en bytur... - nej vent, det var ikke mig :00 :e

Syntes ikke nyheden har en skid med os at gøre, men har læst lidt på andre sites, og syntes "debatten" og folks meninger var spændende at læse.

Og al ros endnu engang til OC læserne, i har sq holdt tråden her pæn og sober :f
Altid interessant at få oplyst læsernes meninger om alt muligt.
Og der ER altså ikke nogen deaktiverede svar imellem :)



drakendk
 
Overclocker
Tilføjet:
26-11-2005 14:44:38
Svar/Indlæg:
9/0
hmm jeg vil nu sige at der nok er mange andre grunde til at han skulle hoppe en tur ud over kanten.

Men... om Computerspil er "farlig" for børn og unge.. tjaa.. for nogen er det nok.. hvis ved kommende har en sindsforstyrelse i forvejen vil jeg tro at nogle spil kan ha en afgørende faktor i nogle af ders reaktioner i ders daglig dag. Hvem har ikke som barn løbet rundt og leget røver og soldater fordi vi havde set en film på tv (igen en faktor der kunne spille ind). Men tror ik man skal pege finger af nogen i disse "sager"... Er det et Computer spil der har skylden ? eller hvad med TV ? eller måske en bog han har læst??