Toms Hardware tester 65nm X2 5000

Diverse d.  08. januar. 2007, skrevet af jmose 19 Kommentarer.  Vist: 570 gange.

AMD har haft det svært siden Intel lancerede deres Core 2 Duo CPU´er. Toms hardware har kigget nærmere på om AMD´s 65nm serie - udover lavere strømforbrug - har andre stærke sider i kampen mod Intel.







However, performance isn't exactly the same. For some reason, AMD applied longer L2 cache latency settings, which does have an impact on synthetic benchmarks, and likely will have a minor impact on application benchmarks as well. However, this should not be a reason to step back from purchasing a system that utilizes the new processor. The difference in the real world will be negligible, especially if you are running 3D games or applications that do not only rely on huge CPU performance.


Læs hele artiklen:
http://www.tomshardware.com/2007/01/08/can-amds-65-nm-core-fight-back/index.html
mp_3
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2007 15:52:20
Svar/Indlæg:
3588/418
Det ligner da en lille hurtig satan... :P Hvad mener i andre?



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2007 16:03:47
Svar/Indlæg:
6531/410
#1 ?:(

lille og hurtig ????

den slår kun lige den gamle model også océr den jo dårligt.

måske derfor de ikke tør teste den mod en conroe.


Beaviz
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2007 16:07:06
Svar/Indlæg:
3214/18
Havde godt nok også forventet et højere clock med den nye produktionsteknologi. :l

#1 Ikke enig. Rent performancemæssigt ligger den stort set side om side med den "gamle" 90nm X2 5000+, som du kan finde masser af benchmarks af.

Men til HTPC eller lignende er den uden tvivl suveræn!



heinrich
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2007 16:54:47
Svar/Indlæg:
1341/56

de første revisioner clocker som regel ikke bedre... det var jo det samme vi så med winchester..... da den kom, senere kom den jo så efter det.


TriNitro
 
Superbruger
Tilføjet:
08-01-2007 16:57:29
Svar/Indlæg:
287/41
øhm.. Fordelen ved 65nm er vel i højere grad af CPU'en så kan produceres meget billigere.. :i


Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2007 17:07:25
Svar/Indlæg:
6899/119
#5

og lavere varmeudvikling- og strømforbrug.



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2007 18:32:07
Svar/Indlæg:
6531/410
Denne skulle så være den store trusel mod intel og conroe.
Tror seriøst amd skal til at tage sig sammen , de kan tage ATI i hånden.
Det går da helt op i hat og briller for dem fortiden.


MADZ
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2007 18:35:49
Svar/Indlæg:
2602/173
-> #7

Tror bare de keder sig lidt for tiden, så derfor leger de med deres produkter. Hvad der sker i deres laboratorium.. er nok en anden sag ;)


BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2007 19:10:41
Svar/Indlæg:
2732/41
Gammel vin på nye flasker ;)


Gilbert
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2007 20:19:40
Svar/Indlæg:
4089/252
de skulle hellere tage at lave flere til s939, am2 har jo failet totalt fra starten.


heinrich
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2007 20:26:20
Svar/Indlæg:
1341/56

er der nogle der kan huske hvornår K8L skulle komme?


palle
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2007 20:48:38
Svar/Indlæg:
2307/37
I modsætning til, hvad de fleste nørder her inde gerne vil tro, så udgør vi en forsvindende lille del af markedet. Så når AMD sender en processor på markedet, der price/performance/watt mæssigt kan konkurrere med Conroe ved standard hastigheder, så har de sikret sig mod at tabe markedsandele til Intel. Folk skal jo lige huske på, at Intels processorer pga. den store cache fylder meget mere på en wafer og dermed er dyrer at producere. Så mens Intel ikke tjener det store på deres processorer, så har AMD en sund fortjeneste på deres.

AMD er bagefter Intel, når vi snakker overclocking segmentet, og der er ingen tvivl om, at de hellere end gerne vil være foran der. Men indtjeningsmæssigt betyder det ikke det store. Og så længe de kan levere så kraftige opdateringer af deres eksiterende produltlinjer, som 65 nm skiftet her, så ser fremtiden stadig lys ud for dem.



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
08-01-2007 20:52:59
Svar/Indlæg:
14079/622
->#11

Q3@2007 mener jeg. Tjek evt de roadmaps der ligger rundt omkring og her på siden :)


->#12

Nemlig ja!
Men det er stadig sur røv, at der ikke er meget sjov i at købe AMD for tiden. Dog kan man kun glæde sig over at de tjener penge, så de får råd til at udvikle bedre produkter :)



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2007 21:03:22
Svar/Indlæg:
6531/410
ikke enig med #11
and har tabt meget stor andel på markedet siden conroe landede.

før conroe var stortset alle maskiner vi byggede der hvor jeg jobber amd.

efter conroe er det stortset kun intel maskiner der sælger.

det hjælper jo ikke noget amd tjænet mere end intel pr cpu de sælger hvis de ikke sælger nogle.


palle
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2007 21:29:06
Svar/Indlæg:
2307/37
#14, no offence, men de få computere, du langer over disken, betyder ikke det store, når AMD har fået Dell lokket med på vognen. Dell's adoption af AMD skete først, da Intel havde Conroe klar, og skiftet viser med al tydelighed at for de store OEM kunder er AMD et reelt alternativ.

Så jo, AMD har mistet lidt på gyngerne, men det hentes fint ind på karrusellerne... ;)

Men du kan jo tage at kigge lidt nærmere på de Intels og AMDs seneste regnskaber - så kan du jo se, at jeg ikke tager pis på dig.



Carpe^Diem
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2007 09:38:47
Svar/Indlæg:
1155/43
Palle prop... langt hen af vejen er jeg enig med dig i at vi er 0.001% af deres indtjening. Men stadigvæk, jeg har lige fået dells nye reklame ind af døren, og der er ikke en eneste amd cpu i nogle af de maskiner de sælger mig. Og dell sælger altså mange maskiner til alle vi små. HP sælger klart bedst til de fleste firmaer rundt omkring og der ligger sku heller ikke meget opteron i dem, der har de nye xeons simpelthen vist sig for kraftige.


thorkilry
 
Superbruger
Tilføjet:
09-01-2007 23:11:22
Svar/Indlæg:
147/3
Her er lidt aktiekurser.
http://www.euroinvestor.dk/Sto...
http://www.euroinvestor.dk/Sto...
Sjov at se kurverne i år, med Conroe og prisnedsættelser.


Kim
 
Superbruger
Tilføjet:
10-01-2007 10:50:46
Svar/Indlæg:
772/50
#14 her er vi begyndt at sælge mere AMD, især til kontor brug, hvor der ligger en go slat penge for dem. men ved ikke om det overhoved er værd at sige sådan noget for når man læser #7 og #2 lugter det langt væk af overdrevet intel fanboy, husker dig udemærket fra tweak hvor du beskyttede Pentium D'eren, og prescott, jeg er mest for AMD men du høre ikke mig kalde conroe eller kentsfield for dårlige CPUer, jeg kalder derimod til enhver tid Pentium D og Prescott for skod CPU'er, men det er nok fordi at jeg har en erfaring med det og kan i det mindste nogenlunde argumentere for det, Grunden til jeg ikke syns man kan kalde A64 skod er måske lidt samme grund som folk heller ikke går og siger P3'eren skodede, for den kørte godt, der kom bare en CPU senere hen der var bedre, og i idle bruger A64 en del mindre strøm, hvilket gør den meget egnet til kontor brug. Den her har aldrig været ment som Core2's store konkurrent, det er jo ikke en K8L, men K8L kommer til at være baseret på samme teknologi(65nm) så den er lige om hjørnet ;).



-Timberwolf-
 
Superbruger
Tilføjet:
05-02-2007 17:45:28
Svar/Indlæg:
421/13
#18 Hehe ja meget enig... Og hans GeForce FX kort dengang.. :00

Jeg har selv Intel og NVidia nu... :r SORRY AMD/ATI! :r ;)