Problemet med den her djævel er, at den er til PCI, og ikke til PCI-E, hvilket er fremtiden, så før de laver den til PCI-E 1x, så er den IMO en dødsejler.
#4+5 i misforstår konceptet med at lave en masse dedikerede processorer.
Fordelen ved dem er, at du med en meget mindre processor, der er optimeret til formålet, kan udføre en tilsvarende eller større opgave, af hvad en CPU kan.
Tag PPU'en f.eks. Den giver ikke flere FPS, men til gengæld giver den en meget federe grafisk oplevelse, i de spil/programmer hvor der er understøttelse af den i, og på dén måde, så kommer det i sidste ende til at blive sådan, at CPU'en kun har til formål, at koordinere alle de seperate processorers data til en helhed, i stedet for at den selv skal lave alle beregningerne også, hvilket vi jo kan se, at selv med en C2D er et stort problem i en del spil.
Vi ser jo også hvilken fordel det er at have R580 sat til at køre F@H. De omkring 800 aktive GPU'er har ca. 30% af regnekapaciteten i F@H, som de over 1.6 millioner aktive CPU'er har!!!
små 23000 PS3 levere næsten 5-dobbelt regnekapacitet, af hvad CPU'erne kan, til trods for at de på MHz er meget langsommere end CPU'erne er.
Men på den anden side, så har det jo den ulempe, at de ikke dur til ret meget andet end det de er optimeret til, og det er deres største ulempe.
Man kan jo ikke pløje ret meget mark med en F1 bil, til trods for den har flere heste at gøre godt med, end mange af de traktore som bruges til formålet har, alene pga. F1 bilerne har en optimering til at køre hurtigt på flade jævne veje, i stedet for at kunne komme igennem meget mudret terræn, hvilket er Traktorens hjemmebane.