Konkurs skaber hjemmepc-kaos

Diverse d.  01. juni. 2007, skrevet af System 6 Kommentarer.  Vist: 423 gange.


Konkursen hos Compare Support giver hovedpine hos både producenter og forhandlere. En stor del af de store danske hjemmepc-aftaler er nemlig hængt op på support fra Compare Support, erfarer ComONs søsterblad CRN.

»Det ville ikke være sandt, hvis jeg sagde, at vores kunder ikke bliver berørt af det her. Men vi arbejder i øjeblikket på højtryk for at løse problemerne,« siger Christoffer Witt Qvist, salgsdirektør hos i2i, der har solgt mange hjemmepc-sager med Compare Support på support-delen.

Compare Support havde specialiseret sig i support på hjemmepc-sager, og blandt kunderne har været stort set alle de store spillere som TDC, Topnordic og Nicator.

Også hos TDC erkender man, at konkursen giver problemer. Thomas H. Kristensen, produktchef i TDC Erhverv, ligger angiveligt vandret for at løse problemer, men har i en mail sendt følgende kommentar:

»Vi har allerede fundet nye servicecentre og er i fuld gang med at implementere dem i systemerne. Alle eksisterende reparationer vil derfor blive gennemført, og alle vil få deres udstyr tilbage. Vi stoppede med at bruge Compare Support til nye kunder allerede før de gik konkurs, og det er derfor kun en del af vores eksisterende kundebase, der skal overflyttes.«

Hos producenterne Fujitsu Siemens og HP bekræfter man, at mange hjemmepc-sager er solgt med Compare som Support-partner.

»Vi knokler med disse ting lige nu. Jeg forventer helt sikkert, at have praktisk løsning i næste uge. Primært skal de berørte kunder have et telefonnummer, de kan ringe til. Det er det, vi skal have op at stå,« siger Anders Herløv, der kanalchef hos HP.

Samme melding lyder fra Fujitsu Siemens Computers servicedirektør, Palle Jensen, der allerede har fået sendt over 120 computere fra Compare Support videre til andre servicefirmaer.

De fleste involverede partnere har kendt til problemerne hos Compare siden sidste fredag, hvor selskabet fortalte, at der ville blive indgivet en egenbegæring om konkurs.

Selve konkursdekretet blev afsagt over Compare Support i går lige omkring middag. Samtidig er alle medarbejdere blevet sendt hjem.

Link: http://warehouse.ncom.dk/lbb.php/1001/2301539969/MjAwNy0wNi0wMSxod3Rkaw==/aHR0cDovL3d3dy5jb21vbi5kay9pbmRleC5waHAvbmV3cy9zaG93L2lkPTMxMzYw

Nyhed leveret af http://Comon.dk
The
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2007 00:33:43
Svar/Indlæg:
1406/100
surt show adet kan man ik sige til det


T|Conan
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2007 10:45:53
Svar/Indlæg:
452/23
Så er det godt at ens Fujitsu Scaleo E er noget lort i forvejen... Der er supporten alligevel ikke til nogen hjælp :)


TeamdB
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2007 11:11:54
Svar/Indlæg:
511/123
#2 mine erfaringer er knap så gode. Syntes faktisk at deres service var direkte dårlig, så lad os håbe de firmaer der bruger dem finder nogen der er bedre.


DTU_XaVier
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2007 11:41:34
Svar/Indlæg:
2786/120
Nu er det sikkert kun mig der ikke kan få det til at hænge sammen, men hvordan kan et firma med så mange aftaler gå konkurs?? Det lyder ikke helt sandsynligt 🤡


#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2007 13:25:34
Svar/Indlæg:
1581/5
#5 det er sikkert fordi de har "underbudt" de andre spillere på banen så meget at det ikke kunne løbe rundt.


tomasjensen
 
Overclocker
Tilføjet:
04-06-2007 10:55:15
Svar/Indlæg:
3/1
For det første, har de nok underbudt andre serviceleverandører, som #6 siger. Der næst er de produkter som er leveret til hjemme-PC ordningerne noget skod. Bundkort brænder af for et godt ord, defekte CD/DVD drev og ventilatorer der larmer som turbiner.
Min stakkels maskine har været afsted 3 gange nu og de siger den ikke fejler noget, men den booter kun hver 3. gang. Kunne de så bare ringe og spørge hvad mine oplevelser var, så kunne de måske finde ud af det.

Nå håber at dem der overtager ordningerne er dygtigere - Det kan kun blive bedre 🙂