TDC indrømmer fejlbehandling af konkurrenter

Diverse d.  17. september. 2007, skrevet af System 11 Kommentarer.  Vist: 262 gange.


Cybercity har angiveligt fået TDC til at indrømme en pinlig fejl, som nu bringer Danmarks største tele-leverandør i fedtefadet hos It- og Telestyrelsen.

I en mailkorrespondance mellem TDC og Cybercity har TDC erkendt, at firmaet på visse områder har forskelsbehandlet sine konkurrenter, når de har bedt om plads kobbernettet.

TDC skal ifølge teleloven tilbyde sine konkurrenter de samme vilkår for adgang til kobbernettet, som gælder for TDC selv. I nogle tilfælde har TDC fortalt Cybercity, at det ikke var teknisk muligt at etablere bredbåndsforbindelser på bestemte dele af kobbernettet på grund af manglende kapacitet, men det var der så alligevel.

Men hvis Cybercity prøvede at bestille kobberpladsen som såkaldt BSA-adgang (Bit Stream Access) i stedet for rå kobber, så ville TDC gerne finde plads. BSA-bredbånd er gensalg af TDC's egne produkter, hvilket betyder, at firmaet tjener mere i forhold til udelukkende at sælge kobberpladsen.

I en e-mail til Cybercity indrømmer TDC, at selskabet i årevis har behandlet bestillinger forskelligt, alt efter om det er TDC selv eller et konkurrerende selskab, der har ønsket at benytte linjen. TDC siger til Berlingske Tidende, at man med det samme vil ændre på procedurerne.

Cybercity anslår, at den diskriminerende praksis kan have kostet Cybercity et trecifret millionbeløb på grund af tabt fortjeneste.

»Denne sag rykker fundamentalt ved tilliden til, at TDC tilbyder sine konkurrenter de samme vilkår på kobbernettet, som de giver sig selv. Vi er nødt til at kunne stole på, at det er rigtigt, når TDC fortæller os, at det ikke er muligt at etablere en bredbåndslinje til en kunde. Tilliden, til
at der er lige adgang til kobbernettet, er selve grundlaget for fri konkurrence på bredbåndsmarkedet i Danmark,« siger Jesper Hansen, direktør for strategiske projekter og
regulatoriske forhold hos Cybercity.

It- og Telestyrelsen har bedt TDC om at give en forklaring inden onsdag i denne uge.

Link: http://warehouse.ncom.dk/lbb.php/1001/3090361153/MjAwNy0wOS0xNyxod3Rkaw==/aHR0cDovL3d3dy5jb21vbi5kay9pbmRleC5waHAvbmV3cy9zaG93L2lkPTMyNzAw

Nyhed leveret af http://Comon.dk
steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2007 15:20:24
Svar/Indlæg:
2870/65
Tjah....og bagefter har TDC så nappet kunden. Liiiige smart nok.

Håber at CC sagsøger TDC....så de forhåbentligt kan lære ikke at lægge hindringer i vejen for konkurrenterne.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2007 15:23:36
Svar/Indlæg:
6181/270
#1 enig

tdc er slemt har lige opsagt min fastnet hos tdc, da jeg fik at vide at de malker kunderne med deres opkaldsafgift


Fakker
 
Overclocker
Tilføjet:
17-09-2007 16:09:14
Svar/Indlæg:
126/6
Det var sq da lige præcis hvad vi skrev om her i forummet forleden dag...

Tdc skal ned med nakken fordi de snyder og bedrager.. Men men, Der er jo altid nogen som synes det er okay hvad de gør


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2007 16:18:33
Svar/Indlæg:
5874/1287
Jøsses, hvor er jeg nu glad for mit fibernet. Ikke mere kobber hos TDC i min bolig!


Thatorien
 
Superbruger
Tilføjet:
17-09-2007 17:05:33
Svar/Indlæg:
82/6
hehe... Har selv prøvet at få at vide af cybercity at der ikke var kobber nok til en bredbåndforbindelse. Men TDC kunne godt levere... Hmm 😲


BlackCap
 
Overclocker
Tilføjet:
17-09-2007 19:30:15
Svar/Indlæg:
15/3
Tjaaa... Begge firmaer fatter MINUS.. har stortset ikke haft andet end problemer med begge selvskaber.. ved tdc er det endt med en klage, som jeg fik med hold i...
Men CyberShitty skal da bare ned med nakken, magen til amatør ISP skal man godt nok lede længe efter...


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2007 22:01:34
Svar/Indlæg:
6531/410
#6
helt enig i det med CyberShitty min forbindelse ved dem går ned hele tide og de siger det er der ikke noget at gøre ved.



Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2007 22:46:12
Svar/Indlæg:
2872/90
#7 Man skal bare ha en cybercity forbindelse tilbage fra den gang de startede så virker det 100%.. har har vores i ja gud ved hvor langtid og den har været nede 2 gange. et eller andet gøjl med centralen og det er et par år siden nu..

Der service halløj skulle os stinke af h til men hvis ens forbindelse virker ja så for man jo ik brug for den.. Kender os mange som har cybercity og de er os rigtig glade for dem.. så bad luck med din forbindelse..


steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2007 00:46:05
Svar/Indlæg:
2870/65
# 5 Det er præcist sådanne historier som får en til at sige: "hmmm....".

#7 Jeps. Havde CC i 5 år, uden så meget som et enkelt "hickup" i forbindelsen. Så fik jeg IP telefoni...og så gik det galt med dårlig service. 4 gange på 6 måneder måtte jeg i banken for at bevise at jeg havde betalt mine regninger. Så fik jeg nok og skiftede til CPH Metronet.

Hos Metronet er der bare ingen problemer. Nice båndbredde også.


grillbille
 
Superbruger
Tilføjet:
19-09-2007 12:50:01
Svar/Indlæg:
131/55
Uanset hvordan tingene vendes og drejes så har alle firmaer jo deres fordele og ulemper. tag udgangspunkt i CC - man skal da ikke tro at de sælger de produkter for kundens skyld - det er da udelukkende fordi de kan tjene penge.

TDC´s store problem er vel at de på et tidspunkt var statsejet og ikke privatejet, hvorfor mulighederne for at ekspandere var meget begrænsede. Og da de til stadighed kun har det danske marked som primærmarked tjener de da så mange penge som de overhovedet kan! Det er jo til gavn for aktionærer m.v..

Men som almen forbruger har man naturligvis interesse i så billige produkter som muligt.

Derfor denne store interessekonflikt mellem tdc´s aktionærer og den almene forbruger!

Og ja - tdc er formentlig dyrere - men til gengæld er det dem der skal vedligeholde alle de gamle telefonnet - det er også grunden til at hvis man oplever problemer hos f.ex. CC så siger de bare at problemet ikke er ved dem men ved tdc!
Men det er en helt anden problematil 😀


NightBreaker
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2007 12:51:34
Svar/Indlæg:
857/27
Grund til at det kommer, så hårdt frem nu er pga. den mail, jeg har kendt til den forskels behandling i lang tid. Og har snakket med mange i TDCs backoffice, samt nogen fra dens afdeling iht. management. Og det er det samme hver gang.... Jeg kan ikke udtale mig mere om dette. Men det er godt der bliver rykket frem i pressen nu.