Anders Fogh styrer blogosfæren

Diverse d.  08. november. 2007, skrevet af System 24 Kommentarer.  Vist: 231 gange.


Det er endnu ikke blevet bekræftet, om den massive interesse for internettet i forbindelse med valgkampen har nogen reel betydning for vælgernes krydser. Men det er alligevel interessant at følge udviklingen i blogosfæren.

Blogportalen Overskrift.dk hævder at indeksere mere end 75.000 dansksprogede weblogs. I forbindelse med valgkampen har Stefan Bøgh-Andersen fra Overskrift.dk scannet siderne for at finde frem til de politikere, der nyder størst opmærksomhed.

Nuværende statsminister Anders Fogh Rasmussen kravler i den forbindelse direkte ind på en førsteplads. Helle Thorning-Schmidt får andenpladsen og Naser Khader tilkæmper sig en tredjeplads. Se resten af tallene i billedet og i rapporten under artiklen.

Ifølge Overskrift.dk ligner udviklingen nogenlunde udviklingen i den etablerede presse.

Link: http://warehouse.ncom.dk/lbb.php/1001/2399254325/MjAwNy0xMS0wOCxod3Rkaw==/aHR0cDovL3d3dy5jb21vbi5kay9pbmRleC5waHAvbmV3cy9zaG93L2lkPTMzNDgy

Nyhed leveret af http://Comon.dk
anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2007 10:14:25
Svar/Indlæg:
5891/423
øvvv.. håbede på en soc. side, så vi kan få bedre skoler


lt03
 
Overclocker
Tilføjet:
08-11-2007 12:05:53
Svar/Indlæg:
7/2
Der er scannet efter Anders Fogh.
Man kan jo ikke se om det er negativ eller positiv omtale, så hvem ved om det er en positiv ting?
Jeg snakker da tit om ham, det er bare ikke altid lige pænt. (Aldrig faktisk)
: 😛


Assassin
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2007 12:30:05
Svar/Indlæg:
1081/37
Go go Fogh

#1 Bahhh tror du selv på den, skole forholdene var de samme i 90erne under SR regeringen, tilgengæld kan vi nu financere vores velfærd selv.


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2007 12:49:42
Svar/Indlæg:
4230/89
#1 ikke tale om at vi får en scocialdemokratisk regering...
de vil køre landet i sænk og stikke af når de finder ud at at de ikke bare kan gøre alting bedre, ude at skulle hente pengene et sted fra...

venstre har sørget for at få betalt alt vores udenlandsæld tilbage, og på den måde sørget for vi nu har mange flere penge til velfærd, end hvis scocialdemokraterne kom til..

sidst de stillede op til valg, var det med løfter meget lig dem de har nu, og var de kommet på, have vi aldrig fået betalt gælden af, og vi skulle stadig bruge milliader på bare at betale renter, penge som istedet kunne bruges på de skoler de så gerne vil gøre bedre...


Lohse
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2007 13:25:38
Svar/Indlæg:
1178/88
Faktum er, at når det går godt for et land, så er en liberalistisk tankegang mest optimal, da erhvervslivet primært skaber gang i hjulene. Når det går dårligt vil en socialistisk regering være noget man kunne argumentere for, da de kan sætte gang i hjulene med øgede udgifter.

Ergo, Fogh skal genvælges, og især fordi vi skal af med gælden... 😀

Hurtig skrevet, og der kan også argumenteres imod, men det er min tankegang :)


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2007 13:40:28
Svar/Indlæg:
2823/238
Ok der er ikke gæld. og vi er pisserige, men hvordan er det sket? Der er blevet skåret ned på ALT, uddannelser, vuggestuerne har dårligere og dårligere vilkår, der er flere lukkedage uden at tælle helligdage, lørdag og søndag med. Flere steder skal man have mad pakker med til børnene.

Der er blevet skåret ned på alt, og hvad så? der er ikke blevet meget bedre forhold, der bliver ikke sat gang i tingene, gælden er væk nu, ja, fint nok, men hvad kan vi bruge det til??? får du hurtigere behandling på hospitalet pga. det? kommer skolerne i bedre stand af det? Nej hvad får vi så? Skattestop og skattelettelser, som jeg ikke har kunnet mærke til, det er først når man virkelig tjener mange penge man kan mærke det... og det er ikke helt fair...


Måske skulle man få mere i løn istedet for at få skattelettelser?
Måske skulle tingene ikke være så hamrende dyre...
i dunno, men det er sådan jeg synes det står til lige nu.

Med venlig hilsen.


Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2007 13:42:42
Svar/Indlæg:
2620/327
#4 Det var både borgerlige og socialdemokratiske regeringer, der i sin tid skaffede os den udlandsgæld i 70'erne og 80'erne. Og det er både Nyrup-regeringen og Fogh-regeringen, der har sørget for at få afbetalt gælden igen. Det skal de begge have ros for, synes jeg - den ene fløj har hverken været værre eller bedre end den anden, hvad angår gælden.

Og som det ser ud nu, vil både socialdemokraterne og VK-regeringen til at bruge penge igen - den ene side på skattelettelser, den anden på mere velfærd. Hvad der så kommer til at ske, vil jo vise sig 🙂


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2007 13:59:22
Svar/Indlæg:
2823/238
#7 Faktisk så lover de jo ALLE sammen Velfærd, Grøn vedvarende energi osv.
Så er der nogle der derudover OGSÅ lover skattelettelser og skattestop.
Hvordan det hænger sammen gad jeg godt at vide. 🤡


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2007 14:04:58
Svar/Indlæg:
4230/89
#6 nu skal du jo tænke på at vi skal starte et sted...
hvis ikke vi havde fået betalt af på gælden så ville vi stadig skulle betale renter af den, og det var altså flere milliarder...

så længe vi havde den gæld, ville vi aldrig kunne tillade os at fokusere på andre områder, som fks sygehuse og børnehaver, da alle pengene ville gå til renter

og vi får jo mere i løn... de har lige lavet et skatte omlægning, som gør at vi ikke skal betale helt så meget i skat, det er godt for os( vi får flere penge), og det er godt for landet som helhed, for selvom vi måske betaler mindre i skat, arbejder vi mere, så staten får endnu flere penge at arbejde med...

og sådanne ting som mons osv, bliver vi også nød til at beholde, ellers har landet ikke nogle penge...
så kan det godt være der er blevet skåret ned på nogle lidt uheldige steder, som fks vuggestuer og børnehaver, men sådan skal det gøre lidt ondt, før det kan blive godt...

#7 jo måske har alle været lige gode om at rode os ud i gælden, men nu har venstre idet mindste gjort noget, og fået os ud af den igen... mens Helle thorning stadig snakker om at bruge endnu flere penge på velfærd...

mht regeringens "skattelettelser"... så er det jo en skatteomlægning, hvilket bare betyder at priserne på vand og el vil stige tilsvarende det skatten på arbejde falder...
det giver dem der arbejder flere penge mellem hænderne, og det bliver mere attraktivt at spare på energien... samtidig med at staten ikke mister det store på det...


Ascanius
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2007 15:13:18
Svar/Indlæg:
725/128
Med al den spind og valgflæsk der huserer i vores politik burde man bare helt undlade at stemme, jeg syntes politik i dag er forkasteligt og kun gør nar med en hel del menneskers intelligens.

Så i stedet for overhovedet at snakke om den ene eller anden politiker burde folk snakke om der er grund til at stemme i stedet for bare at gøre det som en tankestyret abekat.

Som det er i dag er det kun en illusion man stemmer på, virkeligheden er styret af noget ganske andet, nemlig ene og alene penge, dermed også sagt at fok der har kanon mange penge har kanon meget at sige, der er et formål med dette som jeg vil undlade her.

Usle skabninger der stemmer bare fordi de får noget at vælge imellem, så er der nemlig ikke så mange der tænker på hvad man "ikke" kan vælge.

Som f.ke.s rigtig personlig frihed, rigtig formål med liv, som vi var inde på i tredserne men det fik vi tævet ud igen med knebler, om det var her eller i USA.

Du er fanget i en illusion, bare se på hvad du stemmer på og fat det så!


MadsH
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2007 17:05:46
Svar/Indlæg:
1915/57
Ja ja,rigtig mange mener at de gør det rigtig godt.

Men nu må i ikke glemme at mens VK regeringen har været der er oliepriserne steget til mere end det DOBBELTE, DVS at staten inkasserer MILLIARDER da indtægterne af afgifterne også er steget til det dobbelte.

Og alt det opsving der har været.Man er da naiv hvis man tror at de bare lige lavede en skattepakke og så kørte det.Som der også er skrevet så er der skåret ned RIGTIG mange steder.

Regeringen elsker at slynge om sig med milliardtal men fakta er at f.eks så er hoveddelen af de penge der er smidt i det offentlige gået til at der er blevet ansat MANGE flere lederer til at fører KONTROL(det var i tv den anden dag..Fogh=kontrol),og det er sgu ikke ledererne der tørrer røv på de gamle.

.Syntes det er rigtig typisk"man er ung-det kører-tjener godt-stor bil-friværdi osv, og så er det ligesom om at man glemmer at det er ens tur selv på et tidspunkt.Min kone arbejder i sundhedssektoren og jeg siger bare at jeg håber der er noget bedre forhold når det bliver min tur.


Blue*
 
Overclocker
Tilføjet:
08-11-2007 17:20:02
Svar/Indlæg:
223/33
Alting kan desværre ikke klares med penge, og et system bliver IKKE bedre af at det er rigt, USA er et af verdens rigeste lande og de har est. 3.500.000 mio hjemløse. Heriblandt er 1,4 mio., eller 39 procent, under 18 år. (kilde Politiken)
Jeg ved dog godt at man ikke kan sammenligne de to regeringssystemer (USA/DK) men det giver måske en lille ide om.. velstand.

-
Jeg kan huske lige da Venstre blev regering at der blev skåret ned på en masse undomsuddannelser og højskoleophold, og så var stilen ligesom lagt. Påtrods af regeringens slogan om at vi skal uddanne os hele livet.

Der er helt klart en god økonomi i statskassen, men det tror da pokker, der er jo heller aldrig blevet skåret mere ned på alting end nu, så det giver vel ligesom sig selv hvorfor der er penge i kassen. 1+1=2

Jeg må indrømme at de argumenter som Venstre hele tiden kommer med er skræmmende. Vi har afskaffet udenlandsgælden, og det er stortset også det eneste Venstre har i dåsen at rasle med, jamen tillykke med det, men jeg synes alligevel man spørger sig selv, hvor bliver den bedre velfærd så af, som vi ikke også havde før? Hvor ér pengene? Hvorfor bliver der til stadighed skåret ned og ned og ned på stortset alt der har med det offentlige at gøre, og at offentlige ansatte som Politi, Sygeplejersker, Hjemmehjælpere og hele den sektor der følger med der i det sociale, stadig får en helt latterlig lav løn, hvorfor er det der ikke er råd til at give folk en anstændig løn, når nu det går SÅ godt. Hvorfor er det at socialrådgivere bla. også bliver NØD til at priotere hvem og hvad sager de behandler og at folk på den måde STADIG kan gå flere år på bistandhjælp og blive glemt, fastlåst i et system der ikke virker.

#3
Hvem er det der kan financere deres egen velfærd?
Hvis du mener at folk er blevet SÅ rige at vi selv, hvis vi ville, kunne betale for at fx. sende vores børn i skole og betale vores egne hospitalophold i tilfælde af sygdom, så tror jeg ikke du HELT er klar over hvad det koster, hvis vi 100% skulle betale det SELV. Men det er da nøjagtigt den retning vi er på vej imod.. egenbetaling, og fedt for dem der måske kan og har råd til det, men vi skal måske bare lige huske at det ikke og langt fra er ALLE der er blevet rigere og at der stadig er nogen der ikke kan mærke opsvinget, og med en regering der bliver ved og ved med at nedpriotere hospitalsvæsnet, hvordan tror du så selv det kommer til at gå folk med lav inkomst, der ikke har råd til SELV at betale?

Når jeg snakker med min omgangskreds så kan jeg så sandelig høre at det altså ikke går skide godt i lille DK og tendensen til og om, at de rige bliver rigere og de fattige endnu fattigere er så sandelig en realitet og vi sidder midt i det.

Og sidst med ikke mindst, hvorfor er det vi har en siddende regering, der KUN ér regering iøvrigt, fordi det samarbejde med et parti der ser MEGET skævt til folk med anden etnisk baggrund end Dansk? Jeg synes i DEN grad at Venstre spillede fallit og solgte sig selv ved at danne regering med DF., for at blive valgt, for der er INGEN tvivl i MIT sind om at ingen partier i grunden ønsker at støtte DF., og Venstre havde iøvrigt heller aldrig selv tideligere støttet DF... men alligevel solgte Venstre ud for at blive valgt. Men.. det siger vel egentligt alt, når alt kommer til alt, skræmmende.

Godt valg folkens :)


wolver
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2007 17:40:06
Svar/Indlæg:
652/24
#12 jo længere et indlæg man laver, jo mere sludder kan man slynge ud.

Det passer ikke når i siger at der er blevet skåret ned på alt muligt.

Jo det passer måske, men i glemmer bare at se på den vækst vi har nydt godt af de sidste 6 år. Nemlig at vi bruger omkring 39 Milliarder flere kroner på velfærden end vi gjorde i SR regeringen.

og det kan man ikke rigtigt sige er en nedskæring, kan man?


heinrich
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2007 18:07:35
Svar/Indlæg:
1341/56

#13
hvis man nu regner inflationen ud over de 6år, gad vide hvor meget det så reelt er?

har ingen ide om tallet.... men selvfølgelig bruger de flere penge.... alting bliver jo dyrere... spørgsmålet er om de har brugt ekstra ordinært meget, og om velfærden er blevet bedre


Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2007 18:17:52
Svar/Indlæg:
2620/327
#10 Selvfølgelig skal man da stemme!

Uanset hvad man mener, må der være nogen, man er mere uenig med end andre. Ved i det mindste at stemme på nogen af dem, man er mindst uenig med, giver man en smule mindre magt til dem, man er mest uenig med.

Demokrati er ikke perfekt, og det er klart, at der ikke kan være ret meget magt til hver enkelt i et demokrati med 4 millioner stemmeberettigede. Men du HAR mulighed for at gøre en lille forskel med din stemmeseddel og trække landet i den retning, du synes, det skal gå i. Din stemme tæller lige så meget som enhver andens...

Hvis du ikke stemmer, har du ikke gjort, hvad du kunne for at gøre tingene bedre - og så har du absolut ingen ret til at brokke dig over, hvordan verden ser ud.


Kirsby
 
Superbruger
Tilføjet:
08-11-2007 18:27:03
Svar/Indlæg:
1214/62
#ALL
ATOM ENERGI FTW!!!!!!
Forstår ikke hvorfor vi ikke får os nogen atom kraftværker, 2-3 stk. i landet og vi har energi nok, og så slipper vi for alle de møller. Ved godt at Vestas ikke ville syntes om det, men så end of discussion.

Jaja så er der faren for "hvis det nu går galt" blah blah blah. Det er så bare ærgeligt, er sket 2 gange, og den ene gang var det grumt. Men vi er så også en del klogere end de ukrainere.

Tilbage til politik. Hvis vi ikke har Anders Fogh Rasmussen som statsminister så overvejer jeg stærkt at flytte til udlandet. Håber altså virkelig ikke at vi få en rød regering. Fordi så forsvinder Maersk og alle de andre store selskaber. Vi kommer til at se at de højt uddannede vi har i DK som tjener en fed løn og som arbejder røven ud af bukserne finder sig et andet land. Yes rigtigt godt!


Kempf
 
Superbruger
Tilføjet:
08-11-2007 19:11:43
Svar/Indlæg:
29/3
Faktisk.... Det ville kun kræve 1 atomkraftværk. Der er nogle 4. generations reaktorer på vej, der kører på Thorium istedet for beriget Uran. (Uran kan dog godt bruges). Så vidt jeg har forstået, skulle de kunne smide ca. 8 gange så meget strøm pr. reaktor, og også være mindre skadelige (Hørte det til et forelæg... Hæng mig ikke på det :P ) Ud over det er der et "spild produkt" som hedder Brint, der jo kan bruges til så meget sjovt ;)


Assassin
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2007 20:25:31
Svar/Indlæg:
1081/37
Hvad er det for noget lort med at der er blevet skåret ned!? Der er ikke blevet skåret ned på noget som helst! Det offentlige forbrug følger BNP da det udgør en fast procent del, så at sige der er skåret ned er noget vrøvl tværtimod. Hvis man er i tvivl kan man jo bare gå ind på danmarks statestik og tjække! tilgengæld er behovet øget i alle offentlige områder.

Tværtimod er vi sluppet af med rente omkostinger for over 40mia om året, de penge kan nu bruges på velfærd og opsparing(hvis vi altså ikke får en rød regering) til næste gang vi får en lavkonjunktur periode så vi kan bevare vores velfærd uden at skal låne penge på ny.

#8 Jo ser du man omlægger skatten og indføre ekstra arbejdsfradrag det er ikke at bryde skattestoppet, men ser nu at vi får en ny skattereform da vi har verdens anden højeste skattetryk, hvilket kun kan ske i samarbejde med en borgerlig regering som også selv socialkrabaterne indrømmer.

#14 Inflationen er så historisk lav og faktisk meget lav og udgør næsten ingen ting, hvilket vi også kan takke VK for. Hver gang VK øger vores BNP øges pengene på det offentlige samtidigt, mener at læse et sted at det var øget med 37mia i år eller også var det siden sidste valg, altså det offentlige forbrug.


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2007 22:07:51
Svar/Indlæg:
2823/238
# 16 ok, så det du siger er: Danmark for dem der tjener røven ud af bukserne, de andre ud!
Fed verden at leve i, hvis du ikke er højt uddannet, så er det bare ærgeligt, så kan du ikke få noget som helst, eller så er du ikke noget værd.


At sige, at det er noget vrøvl at sige at der er skåret ned, er noget vrøvl at sige!!!!
Forstod i den?

Der er lukket ned for uddannelsesmuligheder.
Skåret i SU.
Lavet lukkedage på institutioner osv.
og listen goes on and on...


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2007 22:56:14
Svar/Indlæg:
4230/89
#19 tror ikke det er det han mener...
men det venstre sidst har lavet, er jo bla at gøre det mere attraktivt at arbejde...
hvis jeg havde et arbejde som gjorde jeg tjente kassen, og skatten pludselig blev hævet til at jeg fks skulle betale 300000kr,- mere hvert år...
så ville jeg da også seriøst overveje at finde et land der ville værdsætte folk som arbejder...

alle store firmaer osv ville da flygte til udlandet, for at kunne drive en rentabel forretning, istedet for at blive her, hvor de ville blive lænset for alt, for at børnehaverne kunne blive renoveret...
hvilket i mine øjne måske skulle være en renovering betalt af dem som bruger børnehaverne...


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2007 23:06:17
Svar/Indlæg:
2823/238
#20 børnehavebørn kan ikke arbejde 🤡


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2007 23:09:51
Svar/Indlæg:
4230/89
#21 arh pis, jeg vidste jeg burde have hørt efter i skolen 😛
nej mener jo også en form for brugerbetaling 😉


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2007 23:18:04
Svar/Indlæg:
2823/238
# Det er jo det jeg siger... Brugerbetaling mig her og brugerbetlaing mig der....
Til sidst er alle de penge man har arbejdet så hårdt for, jo pist væk inden man har set skyggen af dem.... Jeg har ikke lyst til at arbejde meget mere end 37 timer ugentligt, for at tjene kassen, jeg vil også have tid til at nyde dem, og min familie, have en hobby osv.
Jeg arbejder for at leve - og lever ikke for at arbejde 😉



#24
c3po
 
Superbruger
Tilføjet:
09-11-2007 16:03:35
Svar/Indlæg:
6/1
Soc. og SF ved da ikke en dyt, hvad vi vil ha på den offenlige arbejdes plads.

vi gider da ikke arbejde 37 timer (plejehjem, sygehus osv.)

så siger de at vi ikke skal skrive så meget mere. bahhh Beskytte borgerne og deres retssikkerhed overfor deres familier og ikke mindst os selv.
Da kommunen/regionerne ikke vil lække deres hoved på blokken for os.....

og de siger vi for mere i løn lol... det kan da godt være fedt. men det kommer til at koste mange penge...

hvis soc/SF kommer til, så kommer vi til at betale 2000kr. mere i mdr. gider sku ikke at have 90'en politik igen. 10% arbejdes løs. m.m.

de har da ikke selv gjort noget før ved de skoler den gang.

og dem der tager en høj uddanelse, vil da heller ikke bliver i danmark da de kommer til at betale en høj skat, hvis de overhoved kommer til at få et arbejde