AMD: Vi har dummet os

Diverse d.  17. december. 2007, skrevet af The Boss 47 Kommentarer.  Vist: 265 gange.

AMD: Vi har dummet os






»Vi har dummet os, og der går lang tid, før situationen bliver bedre,« sagde AMD-chefen Hector Ruiz i denne uge til et analytikermøde i New York.

Ifølge chefen har AMD spændt ben for sig selv i konkurrencen mod Intel, og forbrugerne skal derudover ikke forvente så kraftige prisdyk på processorerne, som de er vant til.

Og rækken af indrømmelser fra AMD stopper ikke der. Også opkøbet af producenten ATI i 2006 giver AMD kvaler. Firmaet betalte 5,4 milliarder dollar for ATI, men Ruiz erkender, at det var et alt for højt beløb.


Læs hele nyheden her - link:
http://www.crn.dk/index.php/news/show/id=26882
Dall3
 
Overclocker
Tilføjet:
17-12-2007 09:59:48
Svar/Indlæg:
400/37
Vi har dummet os.

ja det har i!


DTU_XaVier
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2007 10:03:37
Svar/Indlæg:
2786/120
Det de betalte for ATI var ikke for højt... Hector har bare kuld-sejlet firmaet siden, så AMD samlet set nu er mindre værd end de betalte for ATI for 2 år siden...
Hele misæren kommer af at Hector er en elendig direktør... På alle områder...
Han kuldsejler AMD, samtidig med at han får den højeste løn i branchen 😐

MVH.
Toke 🙂


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
17-12-2007 10:38:41
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg synes slet heller ikke, at der er noget galt med opkøbet af ATi. Det har da helt sikkert styrket AMD på mange områder.

Tror nu også nærmere AMD kører så dårligt pt. pga. dårlig ledelse.


CoffeeCan
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2007 11:06:37
Svar/Indlæg:
3394/170
Tjaa det er sgu noget skidt og det er sgu ikke ATI's skyld - de har kun givet AMD fordele på chipset siden osv..

Lad nu se om der snart ikk ske noget godt?


Overbuary
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2007 11:42:20
Svar/Indlæg:
1762/50
Ja - Som gammel AMD fanatiker vil jeg sige at kampen mod Intel er blevet for hård. selvom at de styrer OEM markedet!

Nu har de indrømmet en deres fejl og Hector har fået løn forhøjelse. Nu skal der ske ting og sager 😉


Der_Meister
 
Superbruger
Tilføjet:
17-12-2007 12:16:24
Svar/Indlæg:
610/87
Mener egentlig osse det er på tide at han bliver skiftet ud. Han har siddet på direktørposten for længe, der skal nye kræfter til... Ditlev Engel kunne helt sikker vende skuden 🤣


cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2007 12:35:43
Svar/Indlæg:
3532/303
Jeg stiller gerne op som direktør for AMD hvis det er ? 😳


jmose
 
Moderator
Tilføjet:
17-12-2007 12:37:54
Svar/Indlæg:
3863/538
Man skal gå til hovedet og ikke røven. Hvis han er skyld i deres nedgang, må han fyres. Lønforhøjelse eller ej. Og så må de finde en der kan vende skuden og give dem det resultat de trænger til.

Jeg synes at både Intel og AMD laver nogle gode løsninger - men at det er klart at man kigger på hvor man får mest for sine penge.


Willson
 
Overclocker
Tilføjet:
17-12-2007 13:29:55
Svar/Indlæg:
103/1
Altså hvordan kan man vide så langt ud i fremtiden? Det er et sats og ja Intel med deres duo, quad har givet rigtig godt og den er svær at slå når man hele tiden er et skridt bagud...

Jeg håber aldrig at en af dem bukker under for den andens salg. Ved at de er konkurrenter og presser hinanden hele tiden gør at de selv er kritiske til det de laver. Derved er det sagt at der også kommer nye produkter på den måde. Ligesom med krig forfærdeligt men stadig de steder i historien hvor der bliver udviklet mest teknologi, efter min mening.


Dnomi
 
Superbruger
Tilføjet:
17-12-2007 15:30:11
Svar/Indlæg:
1190/28
AMD laver skide gode cpu'er, det med den høje bus hastigheder er en kanon god ide og deres cpu'er er hamrende stabile. Men at sende endnu et vidunder af en cpu på makedet, før! den er færdigudviklet hvor smart er det? 1 måned ekstra og amd havde haft den bedste quad core cpu på markedet, hvorfor kunne de ikke bare vente - Det er bare den f.... l..... af en direktør.. Men ok så må amd ejere bare give samme pris som intel ejere giver for sit udstyr, men hvad... hvorfor skulle vi ikke også kunne give det for et super godt produkt:)


angloamerikansk
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2007 15:59:56
Svar/Indlæg:
978/160
#10 Du skriver: "1 måned ekstra og amd havde haft den bedste quad core cpu på markedet".....

Øhhhh NÅ!

Prismæssigt er det 9500/9600 som svarer til min Q6600. Deres er langsommere nu og kan ikke clockes stortset hvor min Q6600 er stabil på luft ved 2.400@3.400

AMD's quad er da håbløst bagud!!!!


Dnomi
 
Superbruger
Tilføjet:
17-12-2007 16:13:48
Svar/Indlæg:
1190/28
#11 hvis de havde ventet en måned så var fejlen rettet og allerede nu yder den ganske pænt, den mangler bare understøttelse fra bundkort og software:)

Så nej det er den ikke, jeg har prøvet intels quad core og den har samme 'fejl' som pentium D har - 2 seperate core.

DEsuden prøv at se deres strømstyring, det virker fint i et almindeligt socket am2 bundkort kan jeg sige(deverse test's siger noget andet) Den lukker ned for de core den ikke bruger:) Sådan at der kun bliver skruget op for en core af gangen efter behov - Se det er noget der kan ses på elregningen:D

Så nej AMD er ikke håbløst bagud og det er via's cpu'er heller ikke, via henvender sig bare ikke til gamere og større servere, det gør intel og AMD:)

Hvis du skulle bygge en lille server ville det være dumt at bruge intel, da AMD's desktop cpu vil spare dig strøm, er stabil og hurtig, hvis du skal ha' samme stabilitet hos intel, så kan du ikke nøjes med en desktop cpu, og så bliver det dyrt.


WhineX
 
Overclocker
Tilføjet:
17-12-2007 16:23:52
Svar/Indlæg:
255/44
Er enig med #10 om at AMD laver gode CPU'er... ;)
Og synes at det er monster synd at AMD ikke kan give Intel mere konkurrence.
Hvem skulle ellers gøre makedet spændene ?
Uden 2 opponenter bliver intet jo spændene og så kommer det næsten til at stå stille og priser vil sikkert stige til det dobbelte, hvis ikke mere 😐



hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2007 16:33:35
Svar/Indlæg:
7263/260
Ja i har dummet jer AMD, meget ..


Pioneer2k
 
Superbruger
Tilføjet:
17-12-2007 17:06:40
Svar/Indlæg:
870/45
#13

Ja Intel så jo nok gerne at de forsvandt helt fra markedet, men det ville nok ikke være så godt for priserne som du siger.

Men de kan da prøve med en ny kvalificeret direktør.


Dnomi
 
Superbruger
Tilføjet:
17-12-2007 17:51:49
Svar/Indlæg:
1190/28
#15 ja, det ville nok hjælpe noget... En der gør tingene på de rigtige tidspunkter og betaler spiludviklerne for AMD reklame lige som nvidia/intel gør, for det lokker uden tvivl kunder til:)


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2007 17:55:54
Svar/Indlæg:
4230/89
gad godt vide om det på noget tidspunkt er faldet dem ind, at de evt kunne betale nogle terrorister for at bombe nogle af Intels Fabrikker 🤣

det må da uden tvivl give AMD lidt mere plads på markedet 😛


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2007 19:09:33
Svar/Indlæg:
23132/740
... måske det ville være et godt tidspunkt at investere?! 😉

ved I hvad der ville være fucked?! Hvis f.eks. IBM, HP, Samsung eller nVidia købte AMD/ATi. Se dét ville give Intel sved på panden 😀


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2007 19:55:44
Svar/Indlæg:
2576/125
Der er da ingen, der gider købe en synkende skude! 🤣 🤣 🤣
Nu er jeg ikke fanboy, men holder nu med Intel. AMD var godt engang, men de skal til at oppe sig for at følge med, og så skulle de fanme ikke have købt ATI!


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2007 20:36:22
Svar/Indlæg:
2440/66
#19 der tror jeg du tager fejl.

læs evt http://www.tomshardware.com/20...


Dnomi
 
Superbruger
Tilføjet:
17-12-2007 21:29:13
Svar/Indlæg:
1190/28
#19 AMD er da stadigt godt!? Forklar dig nærmere?:)


Masha
 
Overclocker
Tilføjet:
17-12-2007 22:15:22
Svar/Indlæg:
38/1
Personligt foretrækker jeg AMD(specielt efter jeg har kørt med Intel) så forstår ikke helt de fleste herinde ikke kan li' AMD...

Jeg har kørt med Intel i noget tid og den var i hvert fald IKKE stabil. Den frøs tit(ikke fordi den blev for varm), og til sidst blev jeg irriteret over det og skiftede tilbage til AMD - nu kører computeren uden problemer - dejligt 😀

Skal siges jeg ikke har så meget forstand på dette men jeg foretrækker i hvert fald en stabil computer, som samtidigt ikke bruger for meget strøm... 😉
Hvor fedt er det lige at computeren fryser tit?


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2007 22:17:41
Svar/Indlæg:
20170/383
#22

helt enig. jeg oplever det samme her 🙂
Jeg vælger dog at mistænke mit bundkort for at bære en del af skylden. Jeg vil først prøve noget Intel Chipset før jeg dropper Intel CPUer 🙂

Eller måske noget 680i chipset hehe..


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2007 22:23:26
Svar/Indlæg:
2576/125
Nu er det ikke fordi jeg siger at AMD er dårligt, nok nærmere at jeg synes at Intel er lidt mere fremme i skoene end amd. Det eneste som jeg synes er genialt ved amd´s processere er den integerede memory controller.


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
17-12-2007 22:31:30
Svar/Indlæg:
14079/622
Arh nu er det så ikke Intel's skyld, at din computer frøs(#22).

Både AMD og INTEL leverer gode produkter, der alle er stabile. Jeg har skiftende haft AMD og INTEL-baserede computere, og de har kørt yderst tilfredsstillende allesammen. Athlon64 var en kanon processor, ingen tvivl om det - jeg var super glad for min 3200+, men tiden er i bund og grund løbet fra den. Dog er det stadig en fortræffelig processor til eksempelvis HTPC'er, når den er parret med et 690G-baseret bundkort.
Pt. har jeg en Intel C2D e4300 der kan overclockes 89% på alm luftkøling. Aldrig, selv end ikke med AMD, har jeg følt jeg har fået SÅ meget power for pengene.
Jeg havde egentlig regnet med at købe en Phenom, men den ide bliver ret så sikkert sløjfet, til fordel for en 45nm Core2 processor, hvilket jeg allerede har anskaffet mig et p35 bundkort til. Grunden hertil er, at Intel bare har en gennemprøvet teknologi der bare virker, og et strømforbrug der konsekvent er super lavt.

Og Dnomi, selvom AMD's native quadcore er mest advanceret rent teknologisk, betyder det jo på ingen måde, at det er den bedste processor. "If it ain't broke, don't fix it" lader til at være Intels strategi, mens AMD tilsyneladende har skudt over mål.
Udover AMD's DICE-teknologi, som er fremragende, har K10 intet at byde på ift. Intels processorer. Jeg tillader mig sågar at påstå, at en af Intels tilsvarende 45nm processorer klarer sig bedre, når man ser på watt/ydelses-forholdet.


#26
BUG
 
Superbruger
Tilføjet:
17-12-2007 22:33:24
Svar/Indlæg:
734/69
der hvor amd falder af er da intel introduserer deres sprit nye kæmpe fabrik


Dnomi
 
Superbruger
Tilføjet:
17-12-2007 22:37:29
Svar/Indlæg:
1190/28
#24 Du har ret i intel genneret er bedre til spil:) Og det er det mange her er intresseret i. Men som du selv siger amd har så nogle ting de er gode til.

amd/intel er 2 forskellige ting, hvor den ene ikke er bedre end den anden eller jo intel er hurtigere til at convatere film, amd har hurtig ram overførsel, intel er gennerelt hurtigere til spil, amd er mere stabilt og så vidre..

Det er et valg den enkelte træffer, på baggrund af ens behov. Griner jeg håber en dag folk stopper med at kritisere hinandens hardware og hjælper folk med at købe de rigtige dele at sætte sammen, sådannet at en intel maskine køre som den skal og amd'en køre som den skal:) Så har vi alle godt hardware og kan leve i kedsomhed og fred - Flager for de små diskusioner og bander over de store 🤣


Dnomi
 
Superbruger
Tilføjet:
17-12-2007 22:44:47
Svar/Indlæg:
1190/28
#25 Hu!? Jeg er glad når jeg har en hurtig stabil CPU, så er jeg engentligt ligeglad med teknologien - den er der bare:) Jeg ved min phenom kan stå i uger som arbejdene server uden at gå ned:) Og jeg ved det kan min nye core2duo ikke.

#25 Husk at sammenlign med en amd med ATI chipsæt på bundkortet og husk at sammenligne ved 10%, 25%, 50% og 75% belastning. Det er der en computer ofte står og arbejder:) sjældent den arbejder ved 100% og 0%.


Masha
 
Overclocker
Tilføjet:
17-12-2007 22:45:27
Svar/Indlæg:
38/1
#25

For det første: Dette er ikke den første Intel maskine jeg har kørt med... Intel er hurtigere men... Jeg foretrækker da en stabil og knap så hurtig computer end en computer der er ustabil og hurtig... Sådan er folk vel forskellige...

For det andet: Strømforbrug... Dette kan jeg IKKE give dig ret i, jeg har en måler på min comp, hvor jeg kan se strømforbruget på comp'en og gæt hvilken der brugte mindst strøm... 😉 den sidste Intel jeg kørte med var en E4400.


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
17-12-2007 23:23:01
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg kan på ingen måde se, at AMD skulle levere mere stabile processorer end INTEL. Eksempler ønskes? Dårlige erfaringer kan man jo altid have, men ikke nødvendigvis bruge dem til ret meget. Kan kun være enig i, at P4 PrescHOTt og PentiumD-8xx(samt de dertilhørende Xtreme-udgaver) var noget bras. Men de nuværende Core2, eller XEON for den sags skyld, kører da på ingen måde ustabilt.

Mht. strømforbrug:

http://www.hexus.net/content/i...
http://www.legitreviews.com/ar...

Jeg ser ingen K10 vinde - men det kan godt være, at weekendens alcohol har sløret mit syn. I så fald, vis mig det da gerne. 🙂


Masha
 
Overclocker
Tilføjet:
17-12-2007 23:38:41
Svar/Indlæg:
38/1
#30
Så synes jeg det er enormt underligt at min sidste AMD maskine holdte 2-3år UDEN problemer og havde det ikke med at fryse en til to gange om ugen. Jeg kan ikke nå at have en INTEL maskine i det antal år, da jeg når at blive godt og grundig irriteret over den fryser...
Hvordan skal jeg kunne tage screenshots af at den låser - ligesom lidt svært, så du må jo bare stole på hvad jeg siger hvilket virker til du ikke gør, men kan ikke se jeg har givet nogen anledning til ikke at stole på mig? Har bare sagt hvilke oplevelser jeg har haft...
Det er der vel ikke noget galt i? 😐


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
17-12-2007 23:43:19
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg siger ikke jeg ikke tror på dig. Har da også selv haft dårlige oplevelser med begge producenter.
Jeg siger bare, at du har været uheldig, og at man ikke kan generalisere udfra en erfaring eller 2. 🙂


Masha
 
Overclocker
Tilføjet:
18-12-2007 00:04:08
Svar/Indlæg:
38/1
Det er ikke bare en eller 2 erfaringer jeg har haft med Intel...
Har prøvet at køre med Intel nogle gange efterhånden og håbede på stabilitet... Så vidt jeg kan huske, så de gange jeg har kørt med AMD, så har det kørt stabilt i forhold til Intel.
Jeg har, som nævnt i #30 aldrig haft en Intel maskine i 2-3år, i wonder why... 🙂

Det kan da godt være jeg har været uheldig de gange jeg har kørt med Intel og været meget heldig med AMD men det finder jeg ikke lige logisk...

Kan forstå hvis jeg kun havde en eller 2 erfaringer med Intel men det er ikke lige tilfældet...


Dnomi
 
Superbruger
Tilføjet:
18-12-2007 00:29:14
Svar/Indlæg:
1190/28
#30 Min gamle xeon køre stabilt, men det er også en anden prisklasse.

Læs hvad jeg skrev i #28:) der var målt ved 100% og 0% de 2 hastigheder en cpu sjældent køre. Jeg kan se at watt forbruget er 10-30 watt højre hos en formodet phenom 9700, som viser sig at være en ingeniør model, synes du ikke det ville være fair at vise hvad phenom kan som intel ikke kan og vise os tallene for en Phenom 9600 eller en ægte phenom 9700? og så ved de belastninger hvor computeren normalt arbejder, ved 10-75% arbejdsbyrde. Jeg har ikke taget legitreviews testen seriøst på nogen måde, da de bruger DFI LANPARTY UT NF590 SLI-M2R/G som er et nvidia chipsæt.

Jeg kan måle hvad min computer bruger og det er med skærm og højtalere - Mellem 117 og 194watt men der sidder også et overclocket 668@860 mhz Radeon HD 3850 grafikkort i, som skulle kunne bruge over 100 watt i sig selv, samt 4gb pc8500.

Hvordan den test du så linker til kan få den til at bruge så meget strøm skyldes:

dominator ddr2 ram vs. ddr3 ram - ddr3 ram spare meget strøm og Dominator pc8500 cl4 bruger virkeligt meget strøm!

"The one caveat resides with the engineering nature of our unreleased sample processor" Det er jo ikke en Phenom 9700 men en ingeniør model.

Jeg ved godt der ikke er mange test af phenom, og jeg ved ikke om der overhovedet er nogle ordentlige, hvor de sammenligner de 2 cpu'er med samme ram og så vidre samt amd chipsæt - Men!!! Seriøst.. Du må da også ha' en interesse i sandheden og BURDE ikke bare være intresseret i at vinde en diskusion? En hver nørd ved godt hvor meget strøm 4*1gb pc8500 cl4 dominator ram bruger i forhold til normal ddr3 ram, samt at ingeniør modelerne er noget for sig selv.


#35
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2007 01:05:51
Svar/Indlæg:
4156/111
Jeg ville da ikke have noget imod at blive den nye direktør for AMD 😳

Tror jeg skriver et brev til dem og høre dem om hvad de synes om min idé 😛

Trist for dem der sidder med en af de nye AMD CPU'er lige nu 🤣


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
18-12-2007 01:08:03
Svar/Indlæg:
14079/622
->#33

Det er da ærgeligt at du har haft så mange dårlige oplevelser med Intel. 😕
Jeg tror nu stadig at du ville være af en anden opfattelse, hvis du købte Core2. Men man ved jo aldrig. 🙂


->#34

Jeg kan da kun give dig ret i, at det ville være fedt, hvis der var lavet grafer med 50% strømforbrug. Og som jeg før har skrevet, er DICE-teknologien god - den kan bare ikke hamle op med den enorme fordel Intel har med 45nm på nuværende tidspunkt. I øvrigt skulle phenom også have en fordel i idle, da den som du endda selv pepeger, kan slukke helt for de cores der ikke bliver brugt.
Og eng. sample eller ej, så kører den vel ved samme v-core alligevel.

Mig bekendt kører Legit Reviews med 4GB corsair på Intel-systemet såvel som på AMD systemet, så ingen forskel på det punkt. Da boardet er et AM2+ synes jeg egentlig det er værdigt nok - især taget i betragtning af, at nVidias chipsets til AMD efter min opfattelse har været helt okay - selvom jeg kun kan give dig ret i, at et board med AMD chipset ville være klart at foretrække.

Og næh, at vinde en diskussion betyder egentlig ikke noget for mig. Hvordan du udleder det af mine indlæg er mig en gåde - men det er måske egentlig dig selv du snakker om? Sandheden betyder til gengæld noget for mig. Og den kommer vi forhåbentlig tættere på med velargumenterede indlæg. :yes:

->#35

Haha 🤣


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2007 02:42:58
Svar/Indlæg:
2440/66
#35 du kan da næsten ikke gøre det dårligere end den nuværende - skriv det med ;)


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2007 02:45:39
Svar/Indlæg:
2440/66
Hovsa. 😳 The Inq havde det forkert:
http://www.theinquirer.net/gb/...

han fik ikke en lønforhøjelse alligevel! 🙂



Daltona
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2007 15:58:23
Svar/Indlæg:
666/166
#28
Min Phenom kører også utrolig stabil, har haft den kørende i 17 dage nu og den er ikke gået ned endnu, og den har været belastet 100% i de 17 dage, den står og arbejder med Boinc einstein på alle fire cores, og der har heller ikke været nogen regne fejl.
Så jeg regner den for at være 100% stabil.


Dnomi
 
Superbruger
Tilføjet:
18-12-2007 16:29:32
Svar/Indlæg:
1190/28
#36 Vcore er hævet fra 1,22 volt til 1,3 volt på den model du sammenligner med, så nej! ikke den samme vcore - ergo den bruger flere watt.

Ved idle kan alle cpu'er lukke ned på et minimum, men det er ikke der den normalt arbejder, derfor ubrugeligt. det er mellem 10-75 % ydelse. Grunden til jeg fandt denne fejl var faktisk fordi jeg købte en core2duo som ifølge test skulle bruge mindre strøm. Men!! når jeg satte min kwh måler på brugte den en del mere strøm, og det viste sig at være på grund af speedstepping, den hopper nemt op i et gear hvor den suger strøm.

Hvis du ikke er klar over forskellen på DDR2 og DDR3 så søg på nettet - ud over det normalt lavere strømforbrug som DDR3 har, så har Dominator et unormalt højt forbrug, ISÆR når det er 4 stave af 1 gb med den hastighed.

Hvis du skal kritisere noget som du ikke engang selv ejer, så vær venlig at gøre det konstruktivt og ikke bare for at kritisere - jeg kunne aldrig finde på at henvise til noget jeg ved ikke passer nogen steder, synes at der må være noget der hedder ens egen stolthed. Når det er sagt kan vi selvfølge alle tage fejl og det gør jeg også selv af og til, men her er ikke et tilfælde:)


Conluxa
 
Overclocker
Tilføjet:
18-12-2007 16:44:14
Svar/Indlæg:
12/0
#10
Hvordan kommer du frem at 1 måned ekstra skulle rette evt. fejl ? Baseret på din nul viden inden for fabrikationområdet, kunne AMD nok selv have regnet den ud :no:


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2007 19:10:12
Svar/Indlæg:
4230/89
#41 nu tror jeg nok ikke lige AMD bevidst sendte "dårlige" CPU'er på markedet, havde de vidst der var fabrikationsfejl i, var de ikke kommet afsted...

og en måned ekstra i udviklingen gør da meget... der går jeg ved ikke hvor mange hundrede mennesker og arbejder på det projekt, minimum 148timer om måneden, så jo, der var helt sikker været en del forbedringer hvis de havde beholdt dem en månedstid mere 😉


Dnomi
 
Superbruger
Tilføjet:
18-12-2007 19:47:54
Svar/Indlæg:
1190/28
#41 I starten pressede AMD Intel med deres x2 serie, så intel til sidst sendte core2duo på markedet før tid, med 5 fejl i cpu'en - intel var smarte og sagde ikke hvad der var galt med cpu'en.

Ligesådannet har intel presset amd med deres core2duo som nu har fået rettet fejlene mig bekendt, så AMD var bagud og sendte en CPU på markedet før de havde testet den ordentligt, de 'trode' bare at nu virkede den siger de, men selvfølgelig vidste de godt den ikke gjorde og at hvis de ville beholde deres kunder måtte de sende den på markedet før tid lige som intel gjorde, phenom blev sendt afsted med kun en alvorlig fejl.

Når vi ser hvor lang tid de typisk er om at rette fejl på cpu'er(Skynder de sig at gøre) så var 1 måned bare et henslået tal, det kunne lige så godt være 2 uger som det kunne være 3 måneder.

Jeg synes det er ok, det er blevet blæt op - mange cpu'er i tiden løb er sendt på markedet med fejl og 'alvorlige' fejl koster hastighed, det betyder jo ikke der direkte er et problem for brugeren:)


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
18-12-2007 21:34:54
Svar/Indlæg:
14079/622
->#40

Sjovt som du prøver at kaste mudder, i stedet for at forholde dig til, hvad der rent faktisk står:

"The memory on the Intel and AMD test platforms with DDR2 memory was run with Corsair PC2-8888C4 memory running 4GB."

Men fair skal være fair, så du har naturligvis ret i, at den kører ved højere v-core - my bad. Men du burde samtidigt også vide, at den forhøjede v-core umuligt kan være skyld i, at Phenom-systemet bruger 123Watt mere(!), end det langt bedre ydende Qx9650-system. Du siger, at AMD har rettet en fejl i Phenom nu, som giver langt bedre ydelse. Hvor?
Så vidt jeg har kunnet læse mig til, var fejlen én af den slags der udelukkende sker i et laboratorie, og ikke ved alm brug. Men hvis AMD ved at rette fejlen har fået K10 til at yde meget bedre, vil jeg da enormt gerne vide det(og have noget læsestof der dokumenterer) - for det ville da være enormt fedt, hvis k10 ikke var så langt bagude som diverse tests ellers siger. 🙂

(og jo, jeg er udmærket klar over forskellen mellem DDR2 og DDR3 - men lad nu det ligge...)

Men i hvert fald er jeg færdig med at diskuterer. At pisse i modvind siger mig ikke specielt meget.


Dnomi
 
Superbruger
Tilføjet:
18-12-2007 22:45:11
Svar/Indlæg:
1190/28
#44 Se http://www.hexus.net/content/i... Det er dominator og ddr3 ram de bruger - og ok fair nok pisse i modvind suxx... jeg har det ligesådan tror jeg:))

Tror ikke den kommer til at yde mere før vi får 45nm versionen - alt for meget varme der skal væk når den kommer op i hastighed. Jeg er dog tilfreds med hastigheden som den er.


Zorba
 
Superbruger
Tilføjet:
19-12-2007 01:53:21
Svar/Indlæg:
1142/59
Tjah jeg har også kørt med lidt af hvert (Pentium 4, Core 2, A64, A64 X2) og jeg synes generelt bare at AMD systemet kører mere flydende... Det er som om Intel systemerne "throttler" på en måde, ligesom hvis en motors tænding stod forkert. Det er som om FSB teknologien er så voldsomt presset, at systemet bare ikke kan lave et flydende dataflow... Det er selvfølgelig bare min personlige mening, men omvendt så vinder Intel så på at de har en ustabil motor med høj ydelse (ustabil som i det jeg beskrev, ikke som i at gå ned for det har jeg nemlig ikke prøvet).

Grunden til at jeg holder mig til AMD er som sagt fordi jeg godt kan leve med at min computer ikke kører SuperPI hurtigst osv... Det er generelt lidt lige meget så længe den bare føles stabil og højtydende... Det jeg er mest ked af er, at AMD sendte en Phenom ud som jeg købte og som så havde en alvorlig bug i mine øjne. Heldigvis er 9700 jo så på vej som burde komme med B3 kernen så det bliver nok sådan en jeg snupper engang i slutningen af december/starten af januar. Håber så bare der bliver leveret nok 🙂

PS: Nu må vi se når Intel smider Nehalem ud, hvor mange fejl der rent faktisk kommer til at være. Intel laver jo ikke fejlfrie produkter, så der er da en chance for at AMD kan smutte med ind der igen.


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2007 02:28:10
Svar/Indlæg:
2440/66
#46 det der med AMD kører mere flydende, ved jeg ikke lige om jeg kan nikke genkendende til. Med CoolNQuiet synes jeg bestemt ikke de gør... det har bare aldrig kørt optimalt, måske er EIST (intel's svar) noget tilsvarende "skod" ?