Nvidia vil købe AMD

Diverse d.  18. februar. 2008, skrevet af The Boss 46 Kommentarer.  Vist: 742 gange.

Nvidia vil købe AMD - ja, det kunne de tænke sig!





AMD har længe kæmpet med problemer - i fjerde kvartal tabte selskabet næsten 10 milliarder kroner - og det har udløst spekulationer om, at selskabet vil blive opkøbt. Analytiker Doug Freedman fra American Technology Research mener at det er sandsynligt, at grafikkort-firmaet Nvidia vil forsøge at opkøbe AMD.



Læs hele nyheden her:
http://comon.dk/index.php/news/show/id=34832
Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 10:41:50
Svar/Indlæg:
6181/270
sygt siger jeg bare, så er det slut med både amd og ATI :'-(


CoffeeCan
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 10:42:29
Svar/Indlæg:
3394/170
NOO! Må ikke ske...

Så går GFX market totalt dødt jo.. 😕


FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 10:44:22
Svar/Indlæg:
4156/111
Jeg dør hvis det sker! Men omvendt så kunne det være der kom nogen ordentlige drivere til HD3870 🤣


Overbuary
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 10:44:42
Svar/Indlæg:
1762/50
nVidia(?) < AMD < ATi = nVidia > Intel(?)


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 10:45:42
Svar/Indlæg:
2576/125
Må ikke ske for så forsvinder konkurrence jo helt på det markede


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 10:47:21
Svar/Indlæg:
23132/740
Har nVidia kapital nok til at købe AMD og AMD's gældsposter? 😲


W.e.S.t
 
Superbruger
Tilføjet:
18-02-2008 10:48:37
Svar/Indlæg:
312/44
#4 Nu kender jeg ikke konkurrencereglerne i USA, men kunne forestille mig at det ville betragtes som konkurrenceforvridende hvis Intel ownede hele markedet..


Overbuary
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 10:50:17
Svar/Indlæg:
1762/50
#7 Havde præcis samme tanke. Men håber det ikke. 😕


allando
 
Superbruger
Tilføjet:
18-02-2008 10:50:44
Svar/Indlæg:
622/19
ja, burde de fandme ikke få lov til :no:


#10
JvT
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 11:00:06
Svar/Indlæg:
167/3
Toms Hardware Guide har også berørt det emne med en længere artikkel. Der bliver IBM nævnt som en evt. køber...

http://www.tomshardware.com/20...


Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 11:13:20
Svar/Indlæg:
5410/123
Lol 😲

Det må bare ikke ske!

Hmmm...... The Boss -> Har du overvejet at opkøbe AMD? 😀 😛


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 11:24:52
Svar/Indlæg:
7111/480
tro jeg aldri de for lov til så skal det iverfal blive så dan noget med at TI bliver solgt fra ellers er det jo monopol og vil konkurance myndihederne ikke tillade :no:


Desyncer
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 11:40:40
Svar/Indlæg:
825/76
Jeg tror ikke på at Nvidia kunne opnå monopon på grafikkortmarkedet.

Jeg håber ikke på at hverken Nvidia eller Intel køber AMD. Hvis AMD og intel bliver til én så går vi glip af chip-kapløbet, og det vi jo gå ud over priser og innovationen...

For min skyld måtte IBM gerne købe amd. De har vist også før lavet grafikprocessore.
Jeg mener de lavede gpuen (eller arkitekturen) "flippper" til Nintendo's gamecube konsol... Det kan da være at de til tilsammen kan sætte noget spændende sammen.


espeholt_jr
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 11:51:57
Svar/Indlæg:
2175/186
#13 nope... var nintendo og artx der udviklede den


Dnomi
 
Superbruger
Tilføjet:
18-02-2008 11:57:04
Svar/Indlæg:
1190/28
Ja.. Desværre har AMD alvorlige problemer lige nu, jeg fatter heller ikke hvorfor så mange køber et Nvidia grafikkort eller hvorfor der ikke er flere der køber Phenom. For det første vister testene at der er ca. 10% foreskel om du køber Q6600 eller phenom 9500 i spil, test programmerne er ikke engang opdateret ordentligt til den endnu og for det andet så er Phenom 9500 mere end 10% billigere og mere strømbesparende.

Nå.. Anyway jeg håber AMD klare den, jeg ville hverken undvære Intel eller AMD.


ZnarF
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 12:02:43
Svar/Indlæg:
1058/59
#13 Nu må intel jo ikke købe AMD, idet der er en klausul i deres x86 lecens der siger at de kun har den, så længe firmaet ikke opkøber den anden licens (AMD) og er amerikansk ejet... (det udelukker også at the Boss køber AMD 😉)


Webnik
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 12:09:55
Svar/Indlæg:
2356/28
#15

jeg fatter heller ikke hvorfor så mange køber et Nvidia grafikkort eller hvorfor der ikke er flere der køber Phenom. For det første vister testene at der er ca. 10% foreskel om du køber Q6600 eller phenom

Måske fordi nvidia er hurtigere og at Q6600 i det fleste tilfælde med en smule bedre køling, stadig luft tager et 50% OC. 😉

Mht. at du ikke fatter hvorfor så mange køber nvidia... Tja... Prøv at spille med SLI vs CF i langt de fleste spil... Så vil du nok forstå. I ren bench er CF bedre, men i spil :no: Som sagt tidligere er jeg ligeglad med folks holdninger osv: Jamen det er kun fordi Nvidia er i lommen på spiludviklerne So what? Kommer sku ikke mig ved! Når det skifter rundt hvis det nogensinde gør, er jeg hermed den stolte ejer at CF og ATi! Det kan du være HELT sikker på! Har nul loyalitet overfor nvidia! Vil bare have det bedste

Og nej, jeg vil ikke spare 20 kr i måneden i strøm og have en CPU der yder nul og nix i forhold til en overclocket Intel! Satme nej 🙂


Dnomi
 
Superbruger
Tilføjet:
18-02-2008 12:15:38
Svar/Indlæg:
1190/28
#17 Det er ikke for at modsige dig, men - Nvidia har ikke DX10.1 og er ikke specielt meget hurtigere i spil - Billedet er gennerelt også bedre på ATI. Der er mange grunde til ATI er et godt køb lige nu. Om 2 måneder er Nvidia måske gennerelt bedre, men lige nu forstår jeg ikke hvorfor den der er gennerelt bedst ikke sælger mest. De fleste har kun et grafikkort.


Webnik
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 12:19:55
Svar/Indlæg:
2356/28
#18

1. Nvidia har ikke DX10.1 - Hvad vil du bruge det til nu? I denne eller næste måned har de og der har jeg iøvrigt også nye kort...

2. og er ikke specielt meget hurtigere i spil - Yder pænt mere i spil! Nogle mere end andre, men generelt i langt de fleste spil yder de markant bedre!

3. Billedet er gennerelt også bedre på ATI - Wrong! har haft et 3870 og NUL forskel! Kan overhovedet ikke se det! Måske kan man på en dyr CRT, skal jeg ikke kunne sige, men hvor er det relavant for mig da jeg som de fleste andre iøvrigt også har: En TFT


Dnomi
 
Superbruger
Tilføjet:
18-02-2008 12:22:35
Svar/Indlæg:
1190/28
#19 Har du prøvet med HDMI og very high detail i Crysis(Med en fornuftig opløsning, så som 1680x1050?)


Webnik
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 12:25:21
Svar/Indlæg:
2356/28
8800GT mod 3870 i Crysis. ja! Byggede en PC for en kammerat med 3870! Fik det ikke testet i HDMI ☹

Mener du om 8800GT kan slå 3870 i crysis? Både SLI og single vinder mod CF og single 3870


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
18-02-2008 12:26:13
Svar/Indlæg:
14079/622
->Dnomi

Det er da helt ufatteligt, at du fortsætter din fanboy opførsel, med dine utroværdige og udokumenterede postulater.

Phenom er langsommere, end tilsvarende Intel-processorer - ligeså er HD3870 ift. 8800GT. Det viser både tests her på siden, og alle andre steder. Men det ser, "sjovt"(eller måske nærmere "irriterende") nok helt anderledes ud i din lille verden. 😐

Til AMD's forsvar vil jeg sige, at HD3850 var det klart bedste køb overhovedet, da det kom frem, set i forhold til den lave pris. Og Phenom er den billigste quadcore man kan købe. Dog er Phenom så marginalt billigere end tilsvarende Intel-processorer, at den efter min mening slet ikke kan svare sig.
Endvidere er 8800GT blevet så billigt, at både HD3850 og HD3870 ikke længere er noget at råbe hurra for.

Og DX 10.1's betydning?.. ved du overhovedet, hvad forskellen på DX10 og DX10.1 er?!


Men nok om fanboyisme, tilbage til topic...
Jeg tvivler stærkt på, at myndighederne vil tillade et sådant opkøb - jeg håber det i hvert fald ikke. AMD har været igennem mange hårde tider, og mon ikke de nok også skal klare denne?
Dog er der ingen tvivl om, at AMD godt kunne bruge et skud kapital. Bare det ikke kommer fra en direkte konkurrent. :yes:


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 12:26:54
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #20

Det har jeg, og de fleste andre, ikke. Så derfor er det fløjetende ligegyldigt, hvor der er "bedst" billedkvalitet. Især når man ikke kan se forskel. Så hvorfor kløve mere i det?

Tillykke. Du er så blandt de 0,000000000000000001 % af Jordens befolkning der kan se forskel. Man hvad gør det, når resten af os er røvligeglade?!

Jeg drikker ikke rødvin fordi den skal komplimentere vildtsaucen, men fordi jeg vil være stiv. Potato potata, tomato tamata... Det er jo flintrendes ligegyldigt. Jeg har en alm. TFT skærm, ligesom de fleste andre, og jeg kan sgu heller ikke se forskel.

Det kan godt være, at man kan se forskel hvis man gerne vil. Men skal vi så ikke lave en test, hvor folk skal pege ud hvad der er ATi og hvad der nVidia?! Jeg tror vi ender med en 50/50 margin +/- et par procent. Men hvad gør det?


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
18-02-2008 12:27:20
Svar/Indlæg:
2600/84
#17
#19

helt enig

Dnomi cut it out :P


Dnomi
 
Superbruger
Tilføjet:
18-02-2008 12:28:01
Svar/Indlæg:
1190/28
#21 Jeg mente nu billed kvaliteten, aner ikke om det kan slå 8800GT i Crysis. Men det er vel til at finde ud af:)


Webnik
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 12:29:34
Svar/Indlæg:
2356/28
Dnomi

En god ting ved 3870 er at der er lyd med på HDMI ik? Det kan man så ikke prale af på GT... Ellers ser jeg pt. ingen grund til at købe 3870 frem for 8800GT! DX10.1... jaja, slå koldt vand i blodet! Som sagt ser jeg både 8800GT og 3870 som værende mid-end kort og er intet værd om 2 år når vi kan bruge DX10.1


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
18-02-2008 12:32:05
Svar/Indlæg:
15982/637
Findes der ikke en ignore funktion på hwt ? ellers please make one !


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 12:34:49
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #26

Min plan var at beholde det her HD 3870 (som er high-end 😛) et stykke tid. Til mit brug er det perfekt, og HDMi kommer til sin ret, når jeg engang køber en af de bedre TFT-skærme.

Uanset hvad, så kommer det her grafikkort til at leve længe. Jeg ser det som ATi's 6600GT, om man vil. Men det er nu også fordi jeg fik det til en yderst favorabel pris 😎

-> #27

Den er indbygget i Internet Explorer og Firefox.

-> Tools (Sorry, mit os er på engelsk) -> Internet Options -> Content -> Enable Content advisor -> Advanced -> Import "Brugernavn" 🤣 😛


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 12:36:42
Svar/Indlæg:
2823/238
Irriterende at alle nyheder der har med AMD ATI Itel og Nvidia at gøre bliver forvandlet til en større diskussion om hvem der har den største tissemand, og om den kan overclockes og om den ser bedst ud, og i hvilken opløsning......


Hold jer lidt on topic.

Hvis der er nogen der skal købe nogen her ville det være ok, hvis IBM købte DAAMIT/AMD-ATI. For så er der stadig konkurence på markedet, det er jo trods alt konkurence der fremmer udviklingen og frembringer nye og spændene produkter...... Quadcore phenom/CELL/HD4870X2 chip ??????? 😲

Tror heller ikke at Nvidia får lov til at købe dem, pga. monopol regler osv.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 12:40:35
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #29

Det er som om, at "det hele" er blevet sagt før. Og jeg kan kun opsummere med flg. kommentar: "suk 😐" - men enig.

Jeg ser absolut ingen grund til at sætte den vingeskudte Phenom til at arbejde for en Cell. Næh du. Et stk. octo-core Cell, HD 4870 X2 og så ellers en ordentlig omgang "The force unleashed"... tror faktisk jeg kom i trusserne dér 😳


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 12:42:43
Svar/Indlæg:
2823/238
HAHAHA NoNig går med dametøj 🤣 🤣 ej, ja en octocore lyder lækker, det er det de skal satse på, at få på markedet....


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
18-02-2008 12:43:46
Svar/Indlæg:
14079/622
Det overrasker mig slet ikke. :no:

😲 😀


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 12:44:03
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #31

Jeg har i det mindste en kæreste jeg kan "låne" det af, når hun ikke er hjemme og ikke ved det 😲 😀 😛

-> #32

- hvilket minder mig om: Tak for sidst ❤ 🤣


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 12:44:55
Svar/Indlæg:
2823/238
Jeg har da også en kæreste..... :'-( EDIT: ikke den slags kæreste som #33.


Webnik
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 12:46:17
Svar/Indlæg:
2356/28
#33

😲

...Visse ting er værre end ATI vs Nvidia diskusioner 🤣


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 12:46:33
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #34

Har hun ikke noget undertøj du kan låne så? ☹

-> #35

😀


#37
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 13:06:44
Svar/Indlæg:
4156/111
#31½-#36

Apropo at holde sig til topic 🤡

*EDITED*


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 13:09:40
Svar/Indlæg:
2823/238
Ah, men #31 hvar ½ OT og ½ On Topic. 🤡

Det er bedre at have det sjovt, end at diskutere som en fanboy imo.


Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 13:15:43
Svar/Indlæg:
8555/439
Emillos 😀 prøv lige at læse tråden igemmen en gang til 😉 ikke 1,men flere fan boys. 😉


Desyncer
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 13:43:30
Svar/Indlæg:
825/76
#14
Okay 😀 Men det var så IBM der lavede processoren


Retro
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 16:37:35
Svar/Indlæg:
1643/172
#16 Den klausul du snakker fortæller at x86 licens og alt teknologi der ejes af Intel ikke må videregives til 3rd part. På den måde er AMD faktisk næste 100% immun over for overtagelser af andre store selskaber. For vis ikke man har nogen x86 licens og retten til at bruge Intel teknologi. Ja så må man jo stort set ikke lave nogen af AMD's CPU'er. Men vis målet for Nvidia er at ødelægge AMD ja så køber man bare AMD og så har man derved smidt en masse penge ud i lokummet. For en overtagelse af AMD er stort set = ingen x86 licens (Ingen AMD CPU'er mere), men det som man kan gøre for at bevare x86 licens er at lave en fusion mellem Nvidia og AMD. Dette siger klausul intet om. Så dette er den eneste måde hvorpå man kan overtage AMD og bevare x86 licens og alle retighederne til Intel teknologi. Tror at en AMD CPU uden Intel teknologi vil nok miste en del af sin performens så man er nød til at besvare alle licenser til div teknogier der ligger i AMD's CPU'er.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 16:41:59
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #41

Det ville da også være alletiders incitament til at dræbe den x86 arkitektur, éen gang for alle 😳


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 16:44:17
Svar/Indlæg:
7263/260
Åhh nej, det må ikke ske.


Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 17:17:38
Svar/Indlæg:
6899/119
Bliver Dnomi aldrig træt af at tale for døve øren?



yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2008 17:21:02
Svar/Indlæg:
1349/11
Nvidia kan også snildt omgå monopollovgivningen ved at udskille Ati i et selvstændigt selskab og herved fusionere med AMD.
Spørgsmålet er så om Nvidia i al hemmelighed ikke har udviklet en cpuarkitektur for at kunne komme ind på dette marked ligeså, de har jo trods alt ikke ligget helt på den lade side i de sidste mange år, og heller ikke lagt helt skjul på at de ville ind på cpumarkedet.
Et opkøb at AMD kunne jo også fjerne en konkurrent fra markedet akkurat som de gjorde med 3dfx, så den strategi er jo ikke helt uvant fra deres side.


xponic
 
Overclocker
Tilføjet:
18-02-2008 17:44:30
Svar/Indlæg:
107/0
Nv kan da fusionere med AMD/ATi for de har jo ikke monopol på GFX market. Det blir bare Amd/Ati/Nvidia vs Intel Extreme gfx :D :D :D!!!!.

Så kan man også nå at nyde sit gfx's lidt mere istede for konstant at opgradere heletiden og ligge og døje med at der er fejl i driverne til divse spil og få det fulde udbytte/udnyttelse af sine gfx's.