Fremtidig IE-browser udelukker XP

Diverse d.  22. marts. 2010, skrevet af mp_3 52 Kommentarer.  Vist: 1052 gange.

Endnu et søm i kisten for Windows XP blev forleden banket i, da Microsoft erklærede, at alle der stadigvæk bruger Windows XP vil blive udelukket fra kommende generationer af Microsofts egen browser, Internet Explorer.



IE general manager Dean Hachamovitch bekræftede ved en nyligt overstået konference overfor flere medier, at IE9 kun vil blive for Windows Vista og fremefter. Årsagen er ifølge ComOn.dk, at den nye browserplatform kræver det såkaldte Direct2D, som kun er implementeret i Vista, Windows 7 og Windows Server 2008. Direct2D skal blandt andet bruges til den 3D grafik, der er baseret på HTML5, den næste generation indenfor HTML-sprog.

Kilde: http://komputer.dk/nyheder/internet-nyheder/fremtidig-ie-browser-udelukker-xp
Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
22-03-2010 22:36:10
Svar/Indlæg:
5363/442
Endnu en grund til ikke at bruge IE...


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2010 22:37:45
Svar/Indlæg:
2440/66
fint nok

et eller andet tidspunkt skal de jo stoppe med at holde XP i live !


(FIH)
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2010 22:38:57
Svar/Indlæg:
2687/71
#1 +1

#2 +1


G34R
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2010 22:38:58
Svar/Indlæg:
385/11
#1 :yes:


sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2010 22:41:38
Svar/Indlæg:
2516/381
#3

1+1=2

2+1=3 :yes:

Bare spørg igen, hvis du bliver itvivl 🤡


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2010 22:42:05
Svar/Indlæg:
5874/1287
Jeg mangler så at finde en grund til ikke at bruge IE.
Firefox - alt for langsom start
Chrome - for simpel trods alt
Opera - har ikke prøvet
Jeg har aldrig været på en hjemmeside, hvor IE ikke har virket, men hvor det er nødvendigt at bruge en af de andre browsere.


G34R
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2010 22:42:19
Svar/Indlæg:
385/11
#5 +1 😀

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af G34R d. 22-03-2010 22:42:38.


1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2010 22:44:24
Svar/Indlæg:
5750/124
#5 Bonus points der 🤡

#6 Også mit grundlag til at bruge IE, også selvom det er på en gammel bærbar med XP 😉


G34R
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2010 22:44:53
Svar/Indlæg:
385/11
#6 Min firefox starter hurtigere end min IE 😳


#10
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2010 22:46:42
Svar/Indlæg:
5750/124
hov glemte helt en ting mere til #6's liste, ctrl+o = åbning af vindue til webadressefelt 😀 Savner jeg virkelig meget i alle de andre, for hvorfor skulle jeg have lyst til at åbne en fil oftere end en hjemmeside?


#11
G34R
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2010 22:49:16
Svar/Indlæg:
385/11
#10 Mener du faneblade? 😛


#12
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2010 22:53:50
Svar/Indlæg:
5750/124
#11 nej, jeg mener det pop-op vindue man kan få frem ved at taste ctrl+o i IE, det svarer til dit adressefelt i alle de andre browsere... jeg synes bare det er nemmere at trykke ctrl+o i stedet for f6 😉


Balanovic
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2010 22:54:03
Svar/Indlæg:
654/36
Amen hvad er det for noget? XP er jo stadig mange ynglings OS. Ligenu har jeg Windows 7 RC, og jeg køber godt nok ikke Windows 7 endnu. Kan ikke vende mig til det helt. Og vista vil jeg ikke tale om, så jeg vil gerne tilbage til XP. Men pga. microsoft ikke fatter en skid, udelukker de den mulighed for mig, 'da jeg gerne vil være med på det nyeste'. Efter 1 Maj skifter jeg squ til ubuntu.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Balanovic d. 22-03-2010 22:57:19.


Chessr
 
Superbruger
Tilføjet:
22-03-2010 23:31:46
Svar/Indlæg:
398/54
Det var da på tide. Folk må snart begynde at se fremad.

IE all the way. De andre er alt for langsomme


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2010 23:55:49
Svar/Indlæg:
2440/66
#13 hvad er problemet? du kan da bare køre IE 8 eller en anden browser på XP. Det er et styresystem der så lyset i 2003 - vi skriver 2010 nu.

det handler om økonomi for MS - af samme grund lavede man ikke DX 10 til XP. Det handler om at få penge i kassen... der skal sælges nogle nye styresystemer. længere er den ikke.

ubuntu er iøvrigt en glimrende linux distro; men jeg må erkende jeg foretrækker XP over de forskellige *buntu distro'er som jeg har prøvet. men du kommer jo heller ikke til at køre IE 9 på ubuntu.


Simon
 
Superbruger
Tilføjet:
22-03-2010 23:58:45
Svar/Indlæg:
485/31
fornuftigt vi kan sku ikke rende rundt med XP stadig. XP var godt, og en konge men nu må vi sku erkende at XP går døden i møde !.
balanovic helt ærligt.
Hvis du gerne vil være med på det nyeste har du jo tabt med XP jeg fik næsten 50 % boost da jeg gik fra xp til win7. ?
men det må du selv om, jeg synes personligt at gå fra win XP til win 7 var som skoda til Aston Martin det bare vidunderligt. 😲


Balanovic
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2010 00:01:44
Svar/Indlæg:
654/36
#16 Skoda er da en fremragende bil? :yes:

Ja, det kan god være XP er gammelt, men indtil sommerferien kørte jeg med en Sempron 2.0Ghz og FX5500.. Så jeg kan stadig, STADIG, bedst lide XP..

Og det med IE 9 på ubuntu, heller ikke det jeg havde tænkt mig. 🤣 Det er ligesom at blive vegetar, bøffer må mand squ undvære. ☹


Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2010 00:03:33
Svar/Indlæg:
2845/91
#12 hvad med alt+d? den bruger jeg.


poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2010 00:03:38
Svar/Indlæg:
2885/268
#15

Haha nej det kan der bestemt være noget om.



Jeg har foriøvrigt lige installert win vista ultimate 32 bit på min gamle p4 🤡

Overaskende nok køre den faktis bedre med vista end med xp 😲

Og det mest mærklige er at den er endnu hurtiger om at starte windows end min store gamer ph 2 maskine 😲 🤡


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2010 00:05:41
Svar/Indlæg:
2440/66
#17 skoda er en fremragende bil, ja. noget med tysk mekanik i er generelt godt. men nok om den metafor.

jeg kunne ikke mærke meget forskel på w7 og xp, rent ydelsesmæssigt, på min bærbare. vista var for tungt til den. der er sket lidt siden w7 RC...

hvis IE 9 ikke er en deal-breaker, hvad er problemet så... ??? at whine op om MS er onde fordi de stopper supporten til et 7 år gammel OS, det hører ikke hjemme.

selv en ubuntu LTS er der ikke 7 års support på !



Stoffer
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2010 00:09:52
Svar/Indlæg:
227/10
Glemmer i helt at Windows XP var helt elendigt indtil SP2 kom?
Mange droppede XP indtil SP2 kom og blev ved med at bruge Windows 98 og Windows 2000. http://www.vintagemediashop.co...
Windows XP kom i efteråret 2001 - Hvem i alverden har lyst til at bruge et 8½ år gammelt OS?
Ville I have brugt Windows 98 i 2006?

Super at Microsoft stopper udviklingen af programmer til XP, så kan de fokusere på fremtiden.

Microsoft burde også have droppet Windows 7 32 bit.. Lige som med Server 2008 R2.


poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2010 00:12:14
Svar/Indlæg:
2885/268
#21

Er jeg ikke helt enig i jeg er ganske glad for at de har lavet en 32 bit udgave af win 7 hehe



Stoffer
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2010 00:14:42
Svar/Indlæg:
227/10
#22
Det er vel fordi du har en aldrende 32 bit cpu? 😛


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2010 00:17:31
Svar/Indlæg:
2440/66
#21 MS burde bestemt ikke have droppet en 32bit udgave af W7.

der er mange firmaer, som ikke har 64bit cpu'er -- eller har programmer som har problemer med W764's 32-bit "konvertering".

set med en hjemmebrugers briller: ja hvorfor ikke 64bit
set med et firma's briller: oh no.

servere er jo en anden sag. der har de gjort det rigtige.


Stoffer
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2010 00:23:38
Svar/Indlæg:
227/10
#24
Så må de jo sørge for at der bliver udviklet tidssvarende programmer.
IMO er en CPU uden 64 bit support alligevel for sløv til at beholde.
Og hvis der virkelig ikke er en mulighed for at udvikle software, så må de jo beholde en gammel maskine med XP til det formål.
Har jeg oplevet man gjorde flere steder dengang man opgraderede til Windows XP. Mener at det var Windows 95 de beholdte pga. drivere til et eller andet ISA kort.

Og nu er det jo ikke sådan at Windows XP ikke stadig kan benyttes i firmaer, og mon ikke der stadig er nogen der bruger Windows NT 4.0 på et par maskiner 😉


poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2010 00:42:38
Svar/Indlæg:
2885/268
#23

Hvor er du dog bare klog 😎 😀 😛 🤡


Hvis du lige læser #19


Så ville du vide hvor intressant det ville være og prøve at installer win 7 på den maskine 😀 🤡


DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2010 03:17:20
Svar/Indlæg:
2959/206
Syntes nu IE8 er usædvanelig langsom på alle de computere jeg prøver det på, som er 10+ i løbet af det sidste stykke tid.. Dens eneste force ligger i at den starter hurtigt.

Det der med at åbne nye tabs er den elendig / ubrugelig langsom til..
Personligt bruger jeg en del forskellige browsere, de har alle deres gode sider..

IE6 til ting der skal åbnes hurtigt, Firefox til mere advancerede ting / addons (facebook, flash spil etc.), Opera bruger jeg i dagligdagen da den egentligt bare er dejlig at køre med generalt.. Chrome har jeg installeret men bruger det ikke rigtigt.. Nu har jeg glemt de to sidste jeg bruger til tider, men det er sent og jeg er ikke hjemme :D


NKristensen
 
Overclocker
Tilføjet:
23-03-2010 07:16:46
Svar/Indlæg:
45/0
#21
Hvorfor burde de have droppet Windows Server 2008 R2?
Der er jeg dybt uenig.


Stoffer
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2010 07:54:41
Svar/Indlæg:
227/10
#28
Jeg skrev at det var godt de droppede Windows Server 2008 R2 32 bit. Exchange 2007 har kun været 64 bit, så vi er på rette vej 🙂


#30
mp_3
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2010 08:31:46
Svar/Indlæg:
3588/418
Jeg ser meget frem til den nye Internet Explorer browser. Det kan jo være, at Microsoft har fat i noget af det rigtige denne gang, ligesom med Windows 7.

Indtil dagen hvor IE9 ser dagens lys, bruger jeg Google Chrome. Det er hurtigt, og afvikler scripts, loader billeder samt andre dejlige ting hurtigere end Internet Explorer.


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
23-03-2010 08:40:00
Svar/Indlæg:
1317/46
Det er da en fremragende ide at sælge et par hundrede tons netbooks, kun med xp for efterfølgende at fortælle folk at m$ er ligeglade med dem.

Jeg her ingen netbook og jeg bruger kun ie yderst sjældent, så jeg er egentligt temmeligt ligeglad. Jeg er selv gået fra at bruge FF til Chrome begge to browsere som slår ie.


Ubehage
 
Superbruger
Tilføjet:
23-03-2010 11:38:14
Svar/Indlæg:
905/100
#14

🤣 🤣 🤣 Det var dagens grin 🤣

Har du prøvet at køre en benchmark på IE, og nogle af de andre browsere ?
Misforstå mig ikke, jeg bruger selv IE. Og kan ikke fordrage nogle af de andre.

Men IE er uden tvivl den langsommeste browser - når først den er startet op 🙂


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2010 11:38:54
Svar/Indlæg:
5474/39
tja så længe flashplayer virker i IE, så gør det mig ikke det store de stoppe med udviklingen. Dog håber jeg da stadig de vil lave sikkerheds updatering til Xp.
Det var være, vis de stoppede med sikkerheds updateringerne. 🙂

Xp er gammelt, men godt os. Der er blevet test meget for fejl og er stadig pænt stabil...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 23-03-2010 11:40:34.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2010 12:26:03
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #31

Folk med netbooks er lige så frit stillede til at bruge Firefox eller what-ever. Men du har ret 🙂


DanishGuy
 
Superbruger
Tilføjet:
23-03-2010 13:22:03
Svar/Indlæg:
743/80
Altså vi sidder jo alle sammen med boner på når der kommer flash player til 64 bit browsere :D
- Næste version!


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2010 15:13:38
Svar/Indlæg:
2440/66
#25 du gør dig slet ikke nogen ide om hvilke prisklasser vi er oppe i for et firma med 100 pc'ere og egen udviklede applikationer - det er mange millioner vi snakker om her.


wendigo
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2010 15:32:54
Svar/Indlæg:
1069/157
bla bla bla 🙂

Jeg overlever nok at jeg ikke kan bruge IE 9 på min windows xp maskine.
Idet jeg næsten kun bruger min pc til gaming, så er xp fint nok til mig, og behøver ikke at udskifte det 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af wendigo d. 23-03-2010 15:33:09.


kvist1992
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2010 16:09:41
Svar/Indlæg:
3565/372
#37 HVordan kan du overhovedet køre noget på en 64-Bit XP? Jeg har selv forsøgt mig med den, og end ikke MSN ville virke?!

Men hvis du siger du kun bruger den til gaming, må det da være træls ikke at kunne køre spillene på højeste grafik?


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
23-03-2010 16:21:36
Svar/Indlæg:
2127/11
Pyt. jeg har forladt XP for good, og bruger i forvejen kun IE når jeg skal i banken.


craZyfighter
 
Superbruger
Tilføjet:
23-03-2010 17:21:56
Svar/Indlæg:
358/21
Godt der er noget der hedder firefox 😀


Stoffer
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2010 20:43:43
Svar/Indlæg:
227/10
#36
Nu er der heldigvis en Virtuel XP 32 bit sammen med Windows 7 Ultimate - kan ikke huske om den er med i business?
Men ellers er den ikke længere end, de må blive på XP/Vista indtil et givent program der ikke virker i 64 bit, bliver afløst af noget bedre.

Hvis vi kigger tilbage så havde Windows NT 3.51 - 4.0 også svært ved at køre 16 bit applikationer.
Det samme med Pentium Pro, som mere eller mindre krævede et 32 bit OS.

32 bit skal dø! 😛


Ubehage
 
Superbruger
Tilføjet:
23-03-2010 21:08:49
Svar/Indlæg:
905/100
#41

32 bit skal dø! 😛

Helt enig.. 32bit er en seriøs hæmmer, når det handler om at udnytte computerens kræfter, og specielt når det drejer sig om matematiske programmer.

Specielt det sidste roder jeg meget med. Jeg elsker at programmere diverse matematiske algoritmer, og sætte computeren i arbejde.
Og til det formål, har jeg udviklet en ny datatype, som kan regne med uendelige tal - den er kun begrænset af hvor meget ram du har.
Og det er mig en KÆMPE gåde, hvorfor store software-firmaer ikke for længst har lavet det samme. Så svært er det sgu heller ikke at udnytte de resourcer man har 😉

Anyway, jeg tror man siger det samme om 64bit, når 128bit har været på gaden i 4-5 år 😀


Stoffer
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2010 22:04:52
Svar/Indlæg:
227/10
Måske ser vi 128 bit Windows og CPU inden længe
http://www.brightsideofnews.co...


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2010 22:10:22
Svar/Indlæg:
2440/66
#41 nu er den ikke længere end at microsoft lyttede til virksomhederne og producerede en 32bit udgave.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2010 22:36:49
Svar/Indlæg:
5874/1287
Men der er vist længe til vi får 64bit spil.


Stoffer
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2010 23:14:47
Svar/Indlæg:
227/10
#44
Jeg er bare ikke enig med Microsoft, længere er den jo ikke 🙂

#45
Der ER 64 bit spil og det har været der i nogle år.
Half-Life 2
Lost Coast
Bet On Soldier: Blood Sport
Codename: Panzers (Phase one)
Colin McRae Rally 2005
Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay
Far Cry
Fahrenheit
Shadow Ops: Red Mercury
Unreal Tournament 2004
WWII Tank Commander
S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl
Dreadnought


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Stoffer d. 23-03-2010 23:15:51.


Chessr
 
Superbruger
Tilføjet:
23-03-2010 23:45:38
Svar/Indlæg:
398/54
#32 nej hvorfor skulle jeg benchamarke ? jeg surfer jo ikke i en benchmark og ja IE er hurtigste jeg har prøvet


Ubehage
 
Superbruger
Tilføjet:
24-03-2010 00:08:03
Svar/Indlæg:
905/100
#47

Fair nok. :yes:


wendigo
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 12:33:19
Svar/Indlæg:
1069/157
#38: alt hvad jeg har smidt efter mit xp64bit, har kørt perfekt. Har også en del software installeret, og der er ingen problemer. Msn virker også kan jeg hilse og sige 🙂

edit: og hvad mener du egentligt med at jeg ikke kan køre pc-spil på højeste grafik?
Det er jo netop hvad jeg gør.
Den må du lige uddybe lidt mere.


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af wendigo d. 24-03-2010 12:36:42.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 14:12:05
Svar/Indlæg:
5874/1287
#46
Hvordan får du disse 64bit spil?
Jeg ejer selv f.eks U.T.2004 og HL2, men ingen af dem har en "64 bit" installationmode??

Lost Cost demo'en kører godt nok i 64 bit mode


Stoffer
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 20:50:16
Svar/Indlæg:
227/10
#50
Jeg har ikke alle de spil, men du kan jo prøve på google.com


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 22:45:18
Svar/Indlæg:
5874/1287
Det har jeg så gjort nu omkring UT2004, og det ser ud til, at det "bare" er en patch så spillet kunne afvikles på XP 64, det er IKKE selve spillet der er i 64bit mode.
Jeg mangler dog endnu at tjekke nogle af de andre...