Ny Unreal Engine kræver over 2 TFLOPS
En af de ting kraftigt hardware til hjemmet bliver brugt til idag, er gaming. Ligesiden hjemme computerens spæde start, har den været brugt til at spille på, og som tiden er gået, er det blevet en kæmpe industri, som mange mennesker lever af.
Idag er nye spil tæt på foto-realistiske, og der er lagt enormt mange ingeniør timer i at designe (kode, red.) spillene, og en af de ting de grafiske elementer i spillene bygger op omkring er spilmotoren.
Foto: Wikipedia. Den nye motor bliver nummer fire i rækken.
Spilfirmaet Epic Games som har kodet spilmotoeren Unreal Engine, er nu på vej med en næste generation af spilmotoren. Den nye motor har Epic Games udtalt vil kræve en regnekraft på 2,5 TFLOPS.
Sidste år ved Game Developers Conference viste Epic Games os hvad vi skulle forvente af den nye motor, og så bl.a. noget real-time demonstration.
Det er 10 gange så meget kraft en Xbox 360 besidder, men her er jo så den anden side af sagen. Lige siden Xbox 360 blev lancerede, har snakket gået om hvornår den næste kom, og nu er snak om at nogle udviklere allerede har udviklerhardware stående, dog intet om hvordan den nye Xbox (720, som den sandsynligvis kommer til at hedde, red.) performerer.
Tidligere har der været rygter ude omkring at den havde en ydelse svarende til et Radeon HD 6670 GPU, dog er det på ingen måde bekræftede. Hvis man er Xbox fan/gamer, og bare går og venter på den nye 720 som den sandsynligvis kommer til at hedde, så er en mulig lancering ved E3, og mit personlige gæt er at Windows 8 og Xbox 720 vil lande omtrent samtidig, altså Q3-4 12.
Kilde: Tomshardware