Ny Unreal Engine kræver over 2 TFLOPS

Software d.  17. februar. 2012, skrevet af Tha_noob :) 13 Kommentarer.  Vist: 2508 gange.

Ny Unreal Engine kræver over 2 TFLOPS

En af de ting kraftigt hardware til hjemmet bliver brugt til idag, er gaming. Ligesiden hjemme computerens spæde start, har den været brugt til at spille på, og som tiden er gået, er det blevet en kæmpe industri, som mange mennesker lever af.

Idag er nye spil tæt på foto-realistiske, og der er lagt enormt mange ingeniør timer i at designe (kode, red.) spillene, og en af de ting de grafiske elementer i spillene bygger op omkring er spilmotoren.

Foto: Wikipedia. Den nye motor bliver nummer fire i rækken.

Spilfirmaet Epic Games som har kodet spilmotoeren Unreal Engine, er nu på vej med en næste generation af spilmotoren. Den nye motor har Epic Games udtalt vil kræve en regnekraft på 2,5 TFLOPS.

Sidste år ved Game Developers Conference viste Epic Games os hvad vi skulle forvente af den nye motor, og så bl.a. noget real-time demonstration. 

Det er 10 gange så meget kraft en Xbox 360 besidder, men her er jo så den anden side af sagen. Lige siden Xbox 360 blev lancerede, har snakket gået om hvornår den næste kom, og nu er snak om at nogle udviklere allerede har udviklerhardware stående, dog intet om hvordan den nye Xbox (720, som den sandsynligvis kommer til at hedde, red.) performerer. 

Tidligere har der været rygter ude omkring at den havde en ydelse svarende til et Radeon HD 6670 GPU, dog er det på ingen måde bekræftede. Hvis man er Xbox fan/gamer, og bare går og venter på den nye 720 som den sandsynligvis kommer til at hedde, så er en mulig lancering ved E3, og mit personlige gæt er at Windows 8 og Xbox 720 vil lande omtrent samtidig, altså Q3-4 12.

Kilde: Tomshardware

 

NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2012 02:23:20
Svar/Indlæg:
23132/740
Som det også bliver pointeret (imellem flame-war) i kommentardelen, så kunne det være rart, at man gik mere op i at optimere slamkode, end at lade soft- og hardware drive hinanden til vanvid, med "underlegen ydelse" kontra supertung kode.

Men de skal nok få kørt det ned i menneskeleje... der må da også snart være en computer der kan trække 'Crysis' med alt på max. i 2560x1600 😴


immortaldk
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2012 08:40:00
Svar/Indlæg:
1166/120
Microsoft lancerer ikke xbox før 2013-2014. Det er ikke behov for den endnu. Desuden går det lang tid før vi ser spil med unreal 3 engine. Men lad os se hvad det sker.


Jones9000
 
Superbruger
Tilføjet:
17-02-2012 09:00:20
Svar/Indlæg:
817/109
#2 går ud fra du snakker om UE 4.. "altså der nye" for der findes masser af spil der er baseret på UE 3...

Men til artikel fedt at se UE udviklere sig igen og igen. for klart den bedste IMO.. GO GO EPIC GAMES !!


immortaldk
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2012 09:08:27
Svar/Indlæg:
1166/120
#3 Min fejl. 🙂


bvb
 
Overclocker
Tilføjet:
17-02-2012 11:17:31
Svar/Indlæg:
65/12
findes der en måde man kan regne ens egen TFLOPS ud med?


malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2012 11:51:57
Svar/Indlæg:
1118/24
5#
Du kan selv se hvor meget dit grafikkort er på i tflops under specs for det


malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2012 12:08:43
Svar/Indlæg:
1118/24
5#
f.eks. er dit ene gtx480 på 1.35 Tflops


JustOne
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2012 13:02:13
Svar/Indlæg:
453/31
hvis de så lige ville udgive et UT i samme omgang ville det sq være cool :)


Reno
 
Overclocker
Tilføjet:
17-02-2012 16:06:26
Svar/Indlæg:
256/15
Jøses dog - 2,5 TFLOPS. Så bliver man ihvertfald Nødt til at spare sammen til et andet GFX når den tid kommer =D

haha Det kan jeg jo ikke engang opnå med SLI ^^


#10
Gom
 
Superbruger
Tilføjet:
19-02-2012 15:58:43
Svar/Indlæg:
359/73
#1 Slamkode? De nuværende konsolspil er noget af det mest optimerede der overhovedet findes. Prøv at se på gfx-forskellen på de spil der kom ud til konsollerne til at starte med, og så det der kommer ud i dag. Der vel at mærke altsammen kører på det samme hardware. Desuden trækker jeg altid lidt på smilebåndet når sites prøver at piske noget op om at næste generation af konsoller skal være ti gange hurtigere end den nuværende. Og det er jo altså godt nok vildt. Nej det er ikke? Den nuvæende generation af konsoller kom i 2005, og er altså derfor syv år gammel. Med Moores lov er vi allerede ud over de ti gange ydelse af helt naturlig vej. Så kan ikke rigtigt se det ufattelige i det.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2012 16:25:59
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #10

Som du selv påpeger, så bliver konsoller jo ikke opdateret hver dag. Så du får tre gæt, når jeg snakker om "slamkode", hvad jeg så mener...

Kommentaren er desuden affødt af, at der i materialet (i linket) er nævnt, hvordan soft- og hardware hele tiden presser hinanden. Netop konsoller er jo alletiders eksempel på, hvor langt man kan nå med optimeringer af kode til eksisterende teknologi 🙂


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2012 16:38:15
Svar/Indlæg:
3854/175
#9 Et 7970 yder 3,79 TFLOPS så tror ikke du skal ud i så viiiildt mange penge igen


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
22-02-2012 14:27:35
Svar/Indlæg:
4438/91
Nu er Unreal Engine noget af det bedst optimeret jeg har set til dato. Ifht. ydelse på forskellige systemer.