Næste generations Xbox annonceret

Diverse d.  21. maj. 2013, skrevet af Bonghætte 56 Kommentarer.  Vist: 1202 gange.

Microsoft annoncerer Xbox One

I dag klokken 19:00 løftede Microsoft sløret for deres kommende konsol: Xbox One.






 

 

Temaet var "en ny generation af din stue", med integration af TV funktioner, Skype opkald og gaming med mere.
En ny generation af Kinect sensoren, som er et 3D kamera med indbygget mikrofon, vil følge dig i din stue og høre dine stemmekommandoer. Kameraet vil køre 1080p opløsning, og vil køre med en 2Gb/s forbindelse direkte til Xboxen, for hurtig reaktionstid. Multitasking, TV, webbrowsing, skype opkald og spil kan maksimeres, minimeres og sidestilles med simple håndfagter. Xboxen lytter sågar med når den er slukket, så den kan tændes med en simpel 'Xbox ON' stemmekommando.





 

Hardwarespecifikationerne lyder således:

  • 8-kernet processor
  • 8GB RAM
  • 500GB HDD
  • BluRay diskdrev
  • USB 3.0 tilslutningsmuligheder
  • Gigabit Ethernet port
  • 802.11n Wi-Fi med 'Wi-Fi Direct'

Microsoft har altså spillet den sikkert i denne omgang. Specifikationerne ligner meget Playstation 4's til forveksling.




 

Xbox One vil køre 3 operativsystemer simultant, herunder en Windows kernel, som giver programmører mulighed for at kode til Windows 8, Windows Phone og Xbox One på samme tid.

Af kommende spil kom EA Sports på banen og annoncerede Fifa 14, Madden, NBA Live 14 og en ny udgave af UFC, allesammen med ny grafik og fysikmotor.

Microsoft fremviste selv Forza Motorsport 5, imens Remedy (skaberne af Max Payne og Alan Wake) annoncerede et ny spil ved navn Quantum Break.

Et nyt Call of Duty blev også fremvist, med en helt ny grafikmotor. DLC til selvsamme spil blev annonceret som værende en Xbox One exclusive - om det er tidsbegrænset må tiden vise, for ellers lyder det lidt som at skyde sig selv i foden fra Activisions side.

Som en lille ekstra teaser blev en live-action serie, sammenlignet med serier som Breaking Bad og Game of Thrones, af den kendte spilserie Halo annonceret, med Steven Spielberg som direktør. Hvor dét fører hen glæder jeg mig ihvertfald personligt til at se.

Hvad ældre spil angår, er der umiddelbart ingen bagudkompatibilitet.

 

Kilde: Xbox Reveal, 21. maj 2013

Hr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2013 20:54:07
Svar/Indlæg:
1363/125
Det bliver klasse. Er glad for min 360 som bliver brugt til alt, lige fra netflix, til film osv. One skal hel sikkert ind og stå ved siden af. 🙂


Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2013 21:07:41
Svar/Indlæg:
1271/38
Jeg er lidt splittet. Synes det lader til Microsoft går all-in hvad software angår, og når nu hardwaren er stort set den samme de to konsoller imellem, så vinder den lidt dér. På den anden side tror jeg bare Sony, og deres 3. parts udviklere, tager nogle flere chancer hvad spil angår, hvilket helt sikkert tiltaler mig langt mere.

Det må tiden vise. Glæder mig til E3 hvor begge parter efter sigende fremviser en del mere brugbart omkring deres produkter.


Guffi-Vp
 
Superbruger
Tilføjet:
21-05-2013 21:16:04
Svar/Indlæg:
140/18
er nu mest spændt på hvad tv/mediacenter features den kan lever indtil stuen alt det konsol gaming er bare et bonus 😀


HHDyhm
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
21-05-2013 21:27:12
Svar/Indlæg:
4/1
Hvad kan den som en PC ikke kan? Jeg er forvirret, troede de havde noget nyskabende, spændende at præsentere for os, i stedet har de taget en stationær PC og pakket den ind i et case, der alt andet lige, minder om den gamle Betamax maskine, stor, firkantet, kloset.


Hr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2013 21:50:00
Svar/Indlæg:
1363/125
#4

Tror nu heller ikke det er meningen at den skal kunne noget som en pc ikke kan. Men en enhed hvor du kan styre alt dit media fra din pc evt. osv. Jeg har xbox music, fremragende tjeneste som er sat til mit stue alter. 🙂

Jeg kunne ikke undvære min og samtidig kunne jeg ej undvære min pc.

Bil spil og fodbold er bare bedst på en konsol med gutterne 😉


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2013 22:09:13
Svar/Indlæg:
23132/740
Noget har Microsoft trods alt lært af Apple og Sony. Spørgsmålet er blot, om det er det rigtige valg.

I min optik, har Microsoft et rigtig godt kort på hånden, i form af deres Xbox-platform. Det er, synes jeg, for spillekonsoller, hvad iTunes og iPod/iPhone var og er for Apple. Spec.-wise, nok ikke en vinder, men som platform, klart foran alle andre.

Reelt er der vel heller ikke behov for en decideret opgradering, da styrken netop ligger i platformen og ikke et stykke specifikt hardware.

Designet er, synes jeg (ligesom #4), lidt bedaget. Men det er ikke håbløst.

. håber bare at den ikke larmer 😐

EDIT: Damn auto correct! 😴


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 21-05-2013 22:11:06.


Anzelz
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2013 23:00:43
Svar/Indlæg:
2343/272
Den altoverskyggende fordel ved konsoller er jo at spillene er direkte skrevet til dem og rent faktisk udnytter deres kræfter. Tænk hvilken grafik en pc med 680 i SLI kunne få lov at levere hvis det var kodet direkte til :)

Hvis de da så bare lavede dem til tastatur og mus, strategi og fps fungerer jo bare ikke i sofaen..

Selvom mmorpg ville være for vildt til konsol!


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2013 23:14:53
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #7

Enig. Bare se hvad de endte med at få ud af PS2'eren ti, sidst. PS3 og Xbox 360 ser jo også pissegodt ud. Spil til PC har altid været præget af slamkode. Måske jeg er skadet af at have en spillekonsol og et par iOS-devices - men det er effing nice, når tingene bare virker.

Ikke noget med timelange installationer, opdateringer og indstillinger. Det skal bare funge! 😴


Risaan
 
Superbruger
Tilføjet:
22-05-2013 00:12:46
Svar/Indlæg:
279/10
#4 som det er sagt er fordelen at de kan optimere koden til en type hardware. bliver den nye xbox bygget som ps4, bliver fordelen også i at både CPU/GPU deler de 8gb ddr5 ram, det vil sige at både CPU/GPU har en direkte forbindelse til ram. hvor i en pc idag, skal data fra gpu igennem PCIe-directx-CPU evt ram. der vil dog gå op til ca. 2 år før de begynder at bruge de 8x 1.6ghz kerner, PS4 får en cpu ud over de 8 kerner til OS, om xbox også gør det ved jeg ikke i nu.
spiludviklerne står dog overfor en stor udfordring, da de skal kunne fordele arbejdet ligeligt over 8 kerner for at få optimal udnyttelse, og det kommer til at tage langtid før de kan det. man kan kigge på Amdahl's law for at få et bedre billede af hvad der skal til for at få optimal udnyttelse af flere kerner/cpu'er.
http://en.wikipedia.org/wiki/A... ;s_law


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2013 01:18:28
Svar/Indlæg:
20170/383

Yes, taget i betragtning af hvor godt ME3, Halo4, gears of war 3, Forza osv ser ud på en den sølle hardware der er i en Xbox360, er det jo faktisk ret sølle at grafikken ikke er bedre på PC.

Jeg glæder mig rigtigt meget til at få fingre i den nye Xbox. Og skal da sikkert også have fat PS4 engang. Men håber dælme de får lavet et lidt smartere menu-system end det der er på PS3. For dælen hvor er det bare u-smart.


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2013 01:57:26
Svar/Indlæg:
5421/53


Yes, taget i betragtning af hvor godt ME3, Halo4, gears of war 3, Forza osv ser ud på en den sølle hardware der er i en Xbox360, er det jo faktisk ret sølle at grafikken ikke er bedre på PC.

Jeg glæder mig rigtigt meget til at få fingre i den nye Xbox. Og skal da sikkert også have fat PS4 engang. Men håber dælme de får lavet et lidt smartere menu-system end det der er på PS3. For dælen hvor er det bare u-smart.

tom81 skrev d. 22-05-2013 01:18:28

Du mener i betragtning af hvor flotte et par CGI cut-scenes var?


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2013 02:00:12
Svar/Indlæg:
20170/383
#11

Jeg mener det jeg skriver. Så svært kan det heller ikke være at læse og forstå.

Du vil aldrig se tilsvarende flotte grafik på en PC med samme specs.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af tom81 d. 22-05-2013 02:03:45.


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2013 02:16:17
Svar/Indlæg:
5421/53

#11

Jeg mener det jeg skriver. Så svært kan det heller ikke være at læse og forstå.

Du vil aldrig se tilsvarende flotte grafik på en PC med samme specs.

tom81 skrev d. 22-05-2013 02:00:12

Ah du skrev xbox 360, troede du mente det footage der blev vist tidligere.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MadsAG d. 22-05-2013 02:19:39.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2013 02:19:10
Svar/Indlæg:
20170/383
#13

Du får et eneste gæt.
Og drop nu det OT og kom videre. Fint nok du ikke er til konsoller. Men så er denne tråd næppe noget for dig.


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2013 02:21:28
Svar/Indlæg:
5421/53
#14 Ikke er til konsoller? Jeg ejer både en Xbox 360 Elite og en PS3 Slim, men jeg læste din post som at du synes Xbox one spillene så gode ud, for det var jo ikke andet end pre renderet scener som de smed i hovedet på os 19:30.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2013 02:24:45
Svar/Indlæg:
20170/383

#15

Jeg skriver i #10:
"taget i betragtning af hvor godt ME3, Halo4, gears of war 3, Forza osv ser ud på den sølle hardware der er i en Xbox360...."


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2013 02:28:44
Svar/Indlæg:
5421/53


#15

Jeg skriver i #10:
"taget i betragtning af hvor godt ME3, Halo4, gears of war 3, Forza osv ser ud på den sølle hardware der er i en Xbox360...."

tom81 skrev d. 22-05-2013 02:24:45


Ja og jeg mente at jeg læste forkert.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2013 02:29:55
Svar/Indlæg:
20170/383
#17

Okay fair nok :)


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2013 10:52:15
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #17 + #18

Awww! 😎




tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2013 13:04:20
Svar/Indlæg:
20170/383
#19

Du er så smart... :P


oleahmed
 
Overclocker
Tilføjet:
23-05-2013 11:33:15
Svar/Indlæg:
6/0
#7, til dels enig, men hold da op hvor er en 3770K+GTX670 så meget bedre end en XBOX til gaming. Har sat min til husalteret, og købt en trådløs receiver, så jeg kan bruge mine joypads (360) til PC'en. Specielt Assassins Creed III ser for lækkert ud med TXAA.. :) det kører fremragende!
😲


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
23-05-2013 21:13:00
Svar/Indlæg:
1500/79


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2013 21:19:59
Svar/Indlæg:
20170/383
#22

Du skulle måske forklare dig lidt.
Ellers kan man vel bare kalde det en "retarderet kommentar".


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2013 21:53:49
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #23

Han gør bare det alle nørder elsker at gøre (eller, henvise til). Sammenligner æbler med pærer og giver resultatet i bananer 😴


Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
23-05-2013 22:04:14
Svar/Indlæg:
1442/81
Overhovedet ikke sagligt, men...




🙂


#26
whoa
 
Overclocker
Tilføjet:
23-05-2013 22:12:48
Svar/Indlæg:
428/18
Haha fed gif 😀


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
23-05-2013 23:12:01
Svar/Indlæg:
1500/79
23#, 24#

Xbox har følgende dejlige features:

- virker ikke uden kinect
- skal være koblet til nette
- er ikke bagud kompatibel
- kan ikke spille brugte spil
- halvdelen af dens features virker kun i USA
- 33% langsommere end PS4, hvilket kan resultere i forskel på den grafiske side i spil

Jeg synes bare det er synd for MS! Det virker ikke gennemtænkt!


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2013 23:18:13
Svar/Indlæg:
20170/383
#27

33% langsommere er kun på papiret.
Xbox360 var jo også langt bagefter PS3 på papiret. Og alligevel gik der mange år før det lykkedes spilfirmaerne at lave spil der på PS3 så ligeså godt ud, som de gjorde på Xbox360. Ganske enkelt fordi Xbox360 var langt nemmere at programmere til.

De ting du nævner ser ganske vist træls ud lige nu. Men jeg tvivler stærkt på det er noget der bliver et kæmpe problem når konsollen kommer i handlen til efteråret.

Og så ser jeg virkeligt ikke at det er et problem at en konsol skal være koblet på nettet. Alle der ejer en PC har jo også adgang til nettet. Så hvad er problemet lige ?


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
23-05-2013 23:34:16
Svar/Indlæg:
1500/79

#27

33% langsommere er kun på papiret.
Xbox360 var jo også langt bagefter PS3 på papiret. Og alligevel gik der mange år før det lykkedes spilfirmaerne at lave spil der på PS3 så ligeså godt ud, som de gjorde på Xbox360. Ganske enkelt fordi Xbox360 var langt nemmere at programmere til.

De ting du nævner ser ganske vist træls ud lige nu. Men jeg tvivler stærkt på det er noget der bliver et kæmpe problem når konsollen kommer i handlen til efteråret.

Og så ser jeg virkeligt ikke at det er et problem at en konsol skal være koblet på nettet. Alle der ejer en PC har jo også adgang til nettet. Så hvad er problemet lige ?

tom81 skrev d. 23-05-2013 23:18:13


33% langsommere er kun på papiret.

på papiret eller ej, så er forskellen der.

Xbox360 var jo også langt bagefter PS3 på papiret. Og alligevel gik der mange år før det lykkedes spilfirmaerne at lave spil der på PS3 så ligeså godt ud, som de gjorde på Xbox360. Ganske enkelt fordi Xbox360 var langt nemmere at programmere til.

Korrekt, men de er sådan set ens og hvor ps4 er hurtigere på papiret så må de resultere i et øget grafiske og ydelse rammer. Det er kun en tanke, men hvorfor begrænse sig fra start

Og så ser jeg virkeligt ikke at det er et problem at en konsol skal være koblet på nettet. Alle der ejer en PC har jo også adgang til nettet. Så hvad er problemet lige ?

der findes stadig mange familier som ikke har den bedste bredbåndsforbindelse og hvis spillet pauser fordi nettet ryger, jamen så bliver man nok hurtigt irriteret som 10 år 🙂

Vi må se tiden an, nogle af disse ting kan der jo ændres på. :P

PS:

sony's aktie stig under xbox one afsløring:

https://pbs.twimg.com/media/BK...


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2013 23:42:32
Svar/Indlæg:
20170/383
#29

Har vi en bette PS3/4 fanboy? 😛

Eftersom forskellen bliver målt i grafikken og ikke i rå tal, er det fuldkommen ligegyldigt hvilken hardware der er i. Bare det virker. Og her har MS jo før vist at de har styr på skidtet, i modsætning til Sony.

Det med at der er folk der ikke har en ordentligt forbindelse osv. Den tror jeg ikke rigtigt på.
De mennesker der bruger 4000,- på sådan en konsol har også internetforbindelsen i orden. Det tror jeg godt man kan være ret sikker på. Og jeg kan på sin vis godt forstå MS, at de kræver man altid har forbindelse til nettet. Det er jo med til at give den fuld oplevelse af Xbox One som det er tiltænkt fra MS.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af tom81 d. 23-05-2013 23:46:18.


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
23-05-2013 23:45:30
Svar/Indlæg:
1500/79

#29

Har vi en bette PS3/4 fanboy? 😛

Eftersom forskellen bliver målt i grafikken og ikke i rå tal, er det fuldkommen ligegyldigt hvilken hardware der er i. Bare det virker. Og her har MS jo før vist at de har styr på skidtet, i modsætning til Sony.

Det med at der er folk der ikke har en ordentligt forbindelse osv. Den tror jeg ikke rigtigt på.
De mennesker der bruger 4000,- på sådan en konsol har også internetforbindelsen i orden. Det tror jeg godt man kan være ret sikker på. Og jeg kan på sin vis godt forstå MS, at de kræver man altid har forbindelse til nettet. Det er jo med til at give den fuld oplevelse af Xbox One som det er tiltænkt fra MS.

tom81 skrev d. 23-05-2013 23:42:32


Nope, det er bare virkeligheden 😀

Igen, de bruger samme cpu, men GPU er stærkere hos PS4.

🙂


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2013 23:50:13
Svar/Indlæg:
20170/383
#31

Jeg mener bare, du er alt for fokuseret på hardware og de rå tal. Og det er i virkeligheden slet ikke det, det kommer an på.
Det der gælder er spilfirmaernes evne til at programmere ordentligt til konsollerne. Og her viste MS med Xbox360 hvordan det skulle gøres. Og dermed bliver det interessant at se om de kan gøre det samme igen.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 23-05-2013 23:53:24.


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
23-05-2013 23:52:58
Svar/Indlæg:
1500/79

#31

Jeg mener bare, du er alt for fokuseret på hardware og de rå tal. Og det er i virkeligheden slet ikke det, det kommer an på.
Det der gælder er spilfirmaernes evne til at programmere ordentligt til konsollerne. Og her viste MS med Xbox360 hvordan det skulle gøres. Og dermed bliver det interessant at se om de kan gøre det samme igen.

tom81 skrev d. 23-05-2013 23:50:13


Modtaget!

Lad os nu se om du får ret. 😀 Jeg tror sku det går galt for MS 😳


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2013 23:54:19
Svar/Indlæg:
20170/383
#33

Husk nu på, MS og Xbox brandet står langt stærkere i USA og UK end det generelt gør herhjemme. Så jeg er nu ikke så bekymret.


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
23-05-2013 23:57:13
Svar/Indlæg:
1500/79

#33

Husk nu på, MS og Xbox brandet står langt stærkere i USA og UK end det generelt gør herhjemme. Så jeg er nu ikke så bekymret.

tom81 skrev d. 23-05-2013 23:54:19

Sku da klart når det hele virker derovre 😀 😀 😀 😀


Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2013 01:02:11
Svar/Indlæg:
1271/38
Ifølge Anandtech (har ikke lige fulgt op på om det er sandt) så har Xboxen ~700 'kerner' (stream processorer ifølge AMD's termer), hvor Sony har valgt lidt ekstra brute force og forøget til ~1100. Det er lige godt 40% ekstra teoretisk brute force power på grafik kortet.

Om så spil bliver kodet til laveste fællesnævner (Xbox One) så vil PS4 naturligt køre dem bedre (teoretisk set). Det er værd at tage med i overvejelserne.

NFL og amerikanske sportstjenester satsede de lidt for højt på i mine øjne, og det er ikke noget der rører mestedelen af danskerne. Personligt synes jeg det var et noget tamt reveal.

MS har jo ikke valgt at vise partnerskab med sport og Kinect håndfagter for sjov i langt over halvdelen af deres reveal. Enten har de ikke bedre at byde på, eller også tænker MS at det er dét kunderne vil have, på trods af vild kritik af Kinect.

Den anden halvdel af konferencen gik ud på 'real in-game footage' som i princippet bare var pre-rendered trailers. Falsk marketing så det gør en ting. Jeg er ikke umiddelbart imponeret.

'Craver' ikke ligefrem Windows 8 på min gaming konsol, og til alt det andet mediefis har jeg en noget kraftigere PC stående i forvejen med alle de codecs, og alt den lagerplads jeg har behov for. Yderligere er det som om de aldrig har hørt udtrykket 'Smart TV'. Der er langt mere specialiserede enheder der gør alt det Xboxen vil forsøge at gøre, langt bedre allerede. - At 'One' vil forene alle disse funktioner i et stort middelmådigt virvar tiltaler mig ikke just.

Men det er jo så bare min holdning...


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2013 09:47:27
Svar/Indlæg:
20170/383

Denne tråd er jo efterhånden ved at blive fyldt med de sædvanlige spekulation fra nørder der faktisk ikke aner en skid om hvad den nye Xbox One kan, og ikke kan. Vent nu og se.

#36

Nu skal du passe på med ikke at blande dine personlige holdninger samme med fakta.
Fx har Kinect aldrig fået vild kritik, snarere tværtimod.
Ingen af de store spilsider har på noget tidspunkt voldsomt kritiseret Kinect, men blot ytret meninger om at det måske ikke var helt så fantastisk som det var tiltænkt. Men det skyldes nok ligeså meget at der har manglet ordentlige titler til kinect,
Til gengæld lader det til at det nye Kinect skulle virke helt fantastisk. Om det så også bliver, det må fremtiden vise.

Igen. De rå tal på hardware-delen har intet at sige overhovedet lige pt. Vent til der kommer noget mere håndgribeligt frem vi kan vurdere på. Alt det andet her er jo bare snak.

Ved ikke om jeg vil kalde mig selv fanboy. jeg har både en Xbox360 og en Ps3. Jeg synes selv en Xbox360 er det mest gennemførte produkt af de to. Men der er nogle rigtigt fede eksklusiv-titler til PS3. Så den måtte jeg også have :)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 24-05-2013 09:48:36.


Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2013 13:31:05
Svar/Indlæg:
1271/38
#37 - Kinect har været hadet stort set alle steder, ihvertfald af forbrugere. Jeg ved ikke hvilke tests du læser, men de må tage sig godt betalt for at skrive positivt om det.

Steel Battalion skulle være det seriøse, ikke-casual spil der skulle sætte gang i Kinect skaren, og se hvordan det farede:
http://www.metacritic.com/game...

Her er endnu et 'seriøst' Kinect spil, tiltænkt det ældre publikum:
http://www.metacritic.com/game...

Top 10:
http://www.x360magazine.com/ga...
Sports, fitness, dance

http://xbox.about.com/od/toppi...
Sport, fitness, dance

Kan du se hvor jeg vil hen? Spillene virkede ganske sjove, men man kan simpelthen ikke få sensoren til at opfange hvad man vil, og i de to spil hvor man skal have bare en smule reflekser, så virker det altså ikke optimalt. Kun dansespil eller fitness spil hvor der skal store fagter til, opfanger sensoren acceptabelt.

Jeg ved godt det har meget at gøre med software, men sensoren var simpelthen så ringe, og der var så meget delay på, at man hele tiden følte sig distanceret fra hvad der reelt set skete på skærmen. Det eneste Kinect virkede ordentligt til var dansespil.

Har du selv prøvet at stå foran en Kinect sensor?

Bevares, den bliver vel bedre i næste generation, men vil folk virkeligt have mere af dét?! Jeg ønsker ikke en Kinect sensor af samme årsag som jeg ikke købte en Wii. Når jeg gamer slapper jeg af. Jeg tror der er mange der deler holdning med mig.

Hardware - Så vidt jeg forstår kendes hardwaren ikke 100% til fulde, men hvis de er lavet over præcist samme arkitektur, som meget tyder på, så satser MS på lavere ydelse og mere tilbehør (Kinect) og software, hvor PS4 går hardware-vejen.

Hvad den nuværende generation af konsoller angår, så synes jeg MS skulle skamme sig over den reklamestation X360 er blevet til. Jeg har aldrig villet have 'Metro UI' på min Xbox. Ærligt talt synes jeg det aller første dashboard maskinen havde var det bedste. Den spiller spil, bevares, men jeg kan ikke lide at tænde for den og navigere rundt i den mere.

Men nok om dét.

Jeg synes fokus lå helt forkert i hele konferencen, så de har ihvertfald ikke ramt mig som målgruppe. De vil ramme sportsfanen, som alligevel sidder på pubben med kammeraterne og ser kamp. De fremmedgør os core-gamers med alt det sport og TV implementering. Funktioner som vi allerede har i langt mere specialiserede enheder der gør det meget bedre.

Hvorfor vil jeg sætte en Xbox til mit smart tv for at få smart tv funktioner, som jeg i forvejen har på mit smart tv? Sætter jeg TV'et til Xboxen får TV'et vel heller ikke direkte kabel feed, og så er smart tv'ets funktioner ligegyldige. Hvorfor ligegyldiggøre et produkt man har spenderet enormt mange penge på, fordi en enkelt enhed vil prøve at samle det hele i et stort middelmådigt virvar? Nu vil de vel også snart inkludere en lydforstærker i maskinen, så vi alle kan få samme middelmådige lydoplevelse? Lad nu de specialiserede enheder gør det de er bedst til.

Igen - MS har fuldstændigt ramt forbi mig, og sådan tror jeg der er mange der har det.

Beklager det lange indlæg, håber det giver mening.
Det er ikke et angreb på nogen eller noget. Hvis nogen synes de nye funktioner er fede, så fred være med det.
Jeg håber dog, hvis folk vælger en konsol, at de bruger hovedet og stemmer med pengepungen. I sidste ende er det mængden af profit der indikerer hvilken retning næste generations teknologi går. 🙂

EDIT: Slåfejl.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Bonghætte d. 24-05-2013 13:32:16.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2013 13:43:14
Svar/Indlæg:
20170/383
Jeg skal ærligt indrømme, jeg aldrig selv har prøvet Kinect. Og som jeg også skrev, eller prøvede at skrive, før. Så er der nok ingen tvivl om at Kinect aldrig helt blev hvad MS håbede på. Måske nok også pga mangel på support fra udviklernes side. Men jeg har da fulgt lidt med i udviklingen fra tid til anden, og er aldrig stødt på nogen vild kritik. I hvert fald ikke fra spilsiderne. Gamereactor, Gamespy, Ign osv. Kinect er jo stadig meget nyt på mange områder. OG alt nyt tager tid. Det er jo uanset hvor godt det end virker, ganske rost. Ideen er i hvertfald.

Men altså sammen er igen igen igen ren og skær spekulationer. Ingen aner en kæft om hvordan tingene kommer til at køre. Dengang PS3 kom ud blev den også spået til at feje benene væk under Xbox360 med langt bedre grafik og jeg ved ikke hvad. Men skete det? aldrig.

Vil det ske igen? Næppe i samme grad. Da det ser ud til de har mere ens hardware denne gang. Men jeg lader både Xbox One og PS4 kommer tvivlen til gode. Det er trods alt stadig spillene der skal sælge konsollerne. Og her står MS stadig stærkt, med masser af afviklere i ryggen.

Og hvad Kinect angår, så får det allerede nu rigtigt gode ord med på vejen. Men jeg tvivler på det er noget jeg kommer til at bruge ret meget tid på.

Og jeg kan slet ikke se hvorfor så mange allerede har så stort et problem med det MS har annonceret. Det er så lidt der er kommet ud, og allerede så mange der kloger sig på det ene og det andet. Og ingen aner reelt set en kæft om hvad der kommer til at ske.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 24-05-2013 13:47:28.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2013 17:29:17
Svar/Indlæg:
23132/740
Jeg håber bare ikke, One bliver et skridt "ned" for Microsoft. Men, så længe spilfirmaer bliver ved med at lave slamkode, er der nok ikke andre veje end bedre spec.

Desværre hænger spec. og "kvalitet" ikke altid sammen - som Tom så ironisk påpeger, nu hvor han ikke selv er den store fan af Apple 😛


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2013 17:38:25
Svar/Indlæg:
20170/383

#40
Det er af helt andre årsager, at jeg ikke er fan af Apple 😛


Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2013 18:43:28
Svar/Indlæg:
1271/38
#39 Det eneste jeg ved er at de valgte at bruge tid på at reveale det de gjorde - og som du siger var det ikke meget.
De har lagt fokus hvor de har lagt det, helt med vilje. Der er intet der er tilfældigt i sådan en konference.

De har valgt at bruge så meget tid på sport og amerikanske interesser som flyver lige forbi meget af befolkningen i alle andre lande. Det viser lidt hvor deres hovedfokus ligger. Har du det ikke træls med at være en 'eftertanke' på et produkt som helt sikkert koster mere her end det gør der?

Jeg snakker ikke så meget om selve konferencen, men de signaler de sender ud til forbrugerne. De fremmedgør en stor del af core-gamer skaren ved at gå så meget op i sport og noget et smart tv allerede kan.

Hvis konferencen er en indikator for hvor de er på vej hen, så vil jeg ikke være med. That's all. ^^


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2013 18:51:09
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #41

Det er helt i orden Tom. Du er tilgivet dit snæversyn. En dag indser du vel også, at der er en verden udenfor Windows og Android 😛

-> #42

Den kritik er også, synes jeg, velbegrundet. Deres Windows 8, er også deres mest direkte forsøg på at begive sig udi noget Apple har haft succes med - om så man kan lide Apple eller ej. De er nødt til at gøre noget da håndholdte enheder (iOS og Android eksempelvis) tager markedsandele fra konsollerne, der - ligesom PC'erne - har været i frit fald henover den seneste tid.


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2013 15:05:36
Svar/Indlæg:
4107/224
Xbox ONE var en kæmpe skuffelse. Så trist at se at de tager fokus væk fra spillene, og det Amerikanske marked er køber numero 1.

Jeg er mildest talt pisse ligeglad med hvilket hardware der sidder i, så længe det virker og det kører som det nu engang skal!

Men Xbox har virkelig skudt sig selv i foden (indtil videre) med den konference. Alene på det grundlag, at brugte spil bliver pålagt en ''fee'' hvis de skal spilles i andre konsoller end din. Virker som et desperat råb om hjælp. Jeg er ligeglad med om det er noget der ligner 10 kr. Det skal ikke være der. Færdig bum!

#43 Vil nu ikke vove at påstå at PC'erne er i ''frit fald''. De har fået noget konkurence i form a tablets, fordi nogen mennesker godt kan nøjes med de spille-egenskaber sådan en fætter nu engang kan levere. Men det går da kun fremad med udviklingen til PC'er.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2013 15:20:19
Svar/Indlæg:
20170/383
#44

Ro på mester. Du kan jo ikke sige Xbox One VAR en kæmpe skuffelse når du endnu ikke aner en skid om noget som helst.

Hele tråden her stinker på af de sædvanlige pladder fra nørder der helst skal have tal og benchmarks de kan male alting ud fra.

Det er efterhånden rigtigt mange gange sagt fra MS at spillene bliver annonceret og fremvist ved E3 messen i juni måned.

Det er heller ikke fastlagt endnu, hvorvidt man skal betale for at bruge brugte spil. Det kan man læse mere om på gamereactor.dk, Gamespot.com og sikkert også andre steder.

Der er tiltag jeg heller ikke er vild med. Men al den klogeri fra folk der af gode grunde ikke aner en skid, er sgu noget ævl.

Jeg forstår slet al det piveri. Det var måske ikke verdens mest spændende lancering. Og som skrevet tidligere er der tiltag jeg heller ikke er så begejstret for. Men MS har før lavet en konsol der stor succes, og vi ved så lidt endnu. Så jeg tror på det nok skal blive endnu en succes. Også i EU.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af tom81 d. 26-05-2013 15:38:48.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2013 15:43:05
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #44

Det svarer til at sige, at "3D i biffen", er en ubetinget begrundelse for at tage i biografen og se film. Det dutter ikke.

At folk kan "nøjes" er, i min optik, slet ikke et tegn på svaghed eller fejlprioritering. Sådan er vi så forskellige. Ellers havde der heller ikke eksisteret forskellige film, forskellige slags musik eller forskellige måder at nyde kunst på.

Vi kan være uenige om, hvad god underholdning er - det vil jeg give dig ret i.

Jeg synes eksempelvis ikke, at det er god underholdning med et spil, der skal opdateres, patches, synkronisere, og jeg ved snart ikke hvad, før man end er nået til skærmen hvor man kan indstille sin bruger, sin avatar, vælg et unikt password, og så måske være heldig at kunne komme i gang med at spille inden for en halv times tid.

For mig, er et spil noget man lige starter op, slapper af et par minutter - eller hvor lang tid man nu bliver fanget - og så slipper det igen. Uanset om det er 'World of Warcraft' eller 'Angry Birds'.

Men, hvad nørderne sjældent kan forstå er, at de fleste mennesker altså ikke går op i små detaljer som røgeffekter, lysets brydning i vegetationen eller hvor realistisk fysikken ser ud. De fleste, vil bare gerne underholdes, uden at skulle tænke over, at de bliver underholdt.

Derfor mener jeg, at PC'erne og biograferne lider samme skæbne i tiden. De har intet at sælge sig på - fordi deres alternativ er for dyrt og bøvlet.

... når det så er sagt, så nyder jeg da stadigvæk at gå i biografen, men jeg synes godt nok, at de er ved at stramme den mht. priser. Det kan jo hurtigt koste kr. 300-400,- for at se en film i 3D, hvis man skal have lidt snolder osv.

Det slipper man for, derhjemme. Men jeg nyder nu, at se (gode og store) film i biografen. Det er ingen hemmelighed 🙂

PC'erne er nødt til at slå sig på de funktioner eks. en tablet ikke har. Nemlig rå regnekraft. Desværre for PC'en, så gider de færreste at udvikle til flere platforme.

Man kan også vende den rundt og sige: Se hvad man har trukket ud af PS2'eren, PS3'eren og Xbox 360'eren. Se på Nintento Wii, der gav et spark i spilindustrien og viste, at ikke det hele behøver at være spec.

Det fortår PC-nørderne bare ikke, for det er det eneste de kan finde ud af at gå op i - og så siger du, at det ikke betyder noget? Kan man virkelig lave spil, hvor spec. ikke betyder noget?

Det er min påstand. Ellers sad vi ikke og spillede alle de klassikere vi af og til dykker ned i - netop fordi, at spec. ikke udgør det for et spils underholdningskvalitet.

På samme måde, som en film i 3D ikke nødvendigvis er bedre end en anden film i 2D, endsige selvsamme film i 2D.

... synes jeg 🙂


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
27-05-2013 18:51:24
Svar/Indlæg:
1500/79

-> #44

Det svarer til at sige, at "3D i biffen", er en ubetinget begrundelse for at tage i biografen og se film. Det dutter ikke.

At folk kan "nøjes" er, i min optik, slet ikke et tegn på svaghed eller fejlprioritering. Sådan er vi så forskellige. Ellers havde der heller ikke eksisteret forskellige film, forskellige slags musik eller forskellige måder at nyde kunst på.

Vi kan være uenige om, hvad god underholdning er - det vil jeg give dig ret i.

Jeg synes eksempelvis ikke, at det er god underholdning med et spil, der skal opdateres, patches, synkronisere, og jeg ved snart ikke hvad, før man end er nået til skærmen hvor man kan indstille sin bruger, sin avatar, vælg et unikt password, og så måske være heldig at kunne komme i gang med at spille inden for en halv times tid.

For mig, er et spil noget man lige starter op, slapper af et par minutter - eller hvor lang tid man nu bliver fanget - og så slipper det igen. Uanset om det er 'World of Warcraft' eller 'Angry Birds'.

Men, hvad nørderne sjældent kan forstå er, at de fleste mennesker altså ikke går op i små detaljer som røgeffekter, lysets brydning i vegetationen eller hvor realistisk fysikken ser ud. De fleste, vil bare gerne underholdes, uden at skulle tænke over, at de bliver underholdt.

Derfor mener jeg, at PC'erne og biograferne lider samme skæbne i tiden. De har intet at sælge sig på - fordi deres alternativ er for dyrt og bøvlet.

... når det så er sagt, så nyder jeg da stadigvæk at gå i biografen, men jeg synes godt nok, at de er ved at stramme den mht. priser. Det kan jo hurtigt koste kr. 300-400,- for at se en film i 3D, hvis man skal have lidt snolder osv.

Det slipper man for, derhjemme. Men jeg nyder nu, at se (gode og store) film i biografen. Det er ingen hemmelighed 🙂

PC'erne er nødt til at slå sig på de funktioner eks. en tablet ikke har. Nemlig rå regnekraft. Desværre for PC'en, så gider de færreste at udvikle til flere platforme.

Man kan også vende den rundt og sige: Se hvad man har trukket ud af PS2'eren, PS3'eren og Xbox 360'eren. Se på Nintento Wii, der gav et spark i spilindustrien og viste, at ikke det hele behøver at være spec.

Det fortår PC-nørderne bare ikke, for det er det eneste de kan finde ud af at gå op i - og så siger du, at det ikke betyder noget? Kan man virkelig lave spil, hvor spec. ikke betyder noget?

Det er min påstand. Ellers sad vi ikke og spillede alle de klassikere vi af og til dykker ned i - netop fordi, at spec. ikke udgør det for et spils underholdningskvalitet.

På samme måde, som en film i 3D ikke nødvendigvis er bedre end en anden film i 2D, endsige selvsamme film i 2D.

... synes jeg 🙂

NoNig skrev d. 27-05-2013 15:43:05


For mig, er et spil noget man lige starter op, slapper af et par minutter - eller hvor lang tid man nu bliver fanget - og så slipper det igen. Uanset om det er 'World of Warcraft' eller 'Angry Birds'

Det er vist ønsketænkning min ven! Du kan sku ikke sammenligne angry birds med wow :P


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2013 19:42:34
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #47

Lad mig gætte. "WoW" har højere systemkrav? 😛


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
27-05-2013 20:25:31
Svar/Indlæg:
1500/79

-> #47

Lad mig gætte. "WoW" har højere systemkrav? 😛

NoNig skrev d. 27-05-2013 19:42:34


Hvis man forventer at kunne starte wow uden at de lige skal downloade lidt en gang i mellem så er man da naiv 🙂


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2013 20:40:30
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #49

... *suk*

Nu var "WoW" også bare et eksempel for at understrege en pointe 😴

Jeg spiller jo selv eks. "Borderlands 2", som jo også kræver noget internet en gang imellem. Ligesom "Diablo 3", "Starcraft 2", etc.

Det ændrer dog ikke på, at jeg er mere tilhænger af, bare at kunne starte min PS3'er, sætte en skive i, og spille. Uden de vilde dikkedarer.

Det jeg ville frem til var, at den eneste reelle fordel en PC har over eks. en konsol eller tablet, er at der er mere regnekraft (hvilket også er et ufravigeligt krav), hvor man måske kan skrue lidt på grafikken. Men om man spiller "Angry Birds" (igen, et eksempel) på PC, konsol eller tablet, ændrer ikke på spillets grundlæggende måde hvorpå brugeren spiller.

Så, hvis man har valget, imellem tre forskellige platforme, til det "samme" spil, hvilken vælger man så?

Den med bedst grafik (muligvis en PC)?
Den med god grafik, men nem tilgang (muligvis en konsol)?
Den med ok grafik, men som er lige ved hånden (muligvis en tablet)?

Uanset hvad man vælger, er man jo hverken bedre eller ringere stillet, mht. spillet (eller, et hvilket som helst spil). På samme måde, som en films grundlæggende handling (og derigennem oplevelse), ikke er anderledes i biografen i forhold til derhjemme, andet end, at biografen har en lidt større skærm, bedre lyd og lidt federe atmosfære.

Men, så er det også dét biografen skal sælge sig på. Filmen bliver ikke automatisk bedre, bare fordi man ser den i biografen.

... det er dét, Tom81 og jeg prøver at argumentere for.

Sommetider, så begynder nørder at snakke om filmoplevelse, og så vinder biografen, fordi den har bedre "specifikationer". Men, det er forfejlet (synes jeg, nu ved jeg ikke med Tom81) at se det på dén måde.

Jeg taler ofte i metaforer, og det kan sommetider forvirre folk - så jeg beklager meget, hvis jeg er uklar i mælet 🙂


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2013 20:58:42
Svar/Indlæg:
20170/383

#50
Afhængig af filmen, biografen og af om fede Gert nede fra byen sidder foran dig, og smasker, sveder, stinker, skal ud at pisse hvert kvarter osv..

Undgår man de nævnte ting, så er jeg også tilhænger af en tur i biografen :)


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
27-05-2013 21:00:49
Svar/Indlæg:
1500/79

-> #49

... *suk*

Nu var "WoW" også bare et eksempel for at understrege en pointe 😴

Jeg spiller jo selv eks. "Borderlands 2", som jo også kræver noget internet en gang imellem. Ligesom "Diablo 3", "Starcraft 2", etc.

Det ændrer dog ikke på, at jeg er mere tilhænger af, bare at kunne starte min PS3'er, sætte en skive i, og spille. Uden de vilde dikkedarer.

Det jeg ville frem til var, at den eneste reelle fordel en PC har over eks. en konsol eller tablet, er at der er mere regnekraft (hvilket også er et ufravigeligt krav), hvor man måske kan skrue lidt på grafikken. Men om man spiller "Angry Birds" (igen, et eksempel) på PC, konsol eller tablet, ændrer ikke på spillets grundlæggende måde hvorpå brugeren spiller.

Så, hvis man har valget, imellem tre forskellige platforme, til det "samme" spil, hvilken vælger man så?

Den med bedst grafik (muligvis en PC)?
Den med god grafik, men nem tilgang (muligvis en konsol)?
Den med ok grafik, men som er lige ved hånden (muligvis en tablet)?

Uanset hvad man vælger, er man jo hverken bedre eller ringere stillet, mht. spillet (eller, et hvilket som helst spil). På samme måde, som en films grundlæggende handling (og derigennem oplevelse), ikke er anderledes i biografen i forhold til derhjemme, andet end, at biografen har en lidt større skærm, bedre lyd og lidt federe atmosfære.

Men, så er det også dét biografen skal sælge sig på. Filmen bliver ikke automatisk bedre, bare fordi man ser den i biografen.

... det er dét, Tom81 og jeg prøver at argumentere for.

Sommetider, så begynder nørder at snakke om filmoplevelse, og så vinder biografen, fordi den har bedre "specifikationer". Men, det er forfejlet (synes jeg, nu ved jeg ikke med Tom81) at se det på dén måde.

Jeg taler ofte i metaforer, og det kan sommetider forvirre folk - så jeg beklager meget, hvis jeg er uklar i mælet 🙂

NoNig skrev d. 27-05-2013 20:40:30


metaforer er gay :D


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2013 21:06:00
Svar/Indlæg:
20170/383
#52

Nej..
Retardo er gay 😎 😉


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
27-05-2013 21:08:06
Svar/Indlæg:
1500/79

#52

Nej..
Retardo er gay 😎 😉

tom81 skrev d. 27-05-2013 21:06:00


Din pispot er gay 😀 😀 😀 😀 😀


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2013 08:51:43
Svar/Indlæg:
23132/740
Din mor! 😲


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
28-05-2013 13:53:24
Svar/Indlæg:
1500/79

Din mor! 😲

NoNig skrev d. 28-05-2013 08:51:43


Så kører vi 😎 🤣