970 vs 980 memory issue i 4K testet af HWT Bruger

Grafikkort, NVIDIA  d.  01. februar. 2015, skrevet af morra19 37 Kommentarer.  Vist: 5147 gange.

970 vs 980 memory issue i 4K testet af HWT Bruger

 

Kilde: Guru3D.com

 

Lidt baggrundsinfo

Som de fleste har opdaget, har den nørdede del af befolkningen alle snakket om Nvidias forglemmelse i at oplyse korrekte specs på deres GTX 970 kort - Se nyhed

Da Gripen90, en bruger på HWT, havde erhvervet sig ikke mindre end 5 stk. GTX 970 var skuffelsen over Nvidias udmeldinger selvfølgelig stor, så stor at han var ved at sælge det hele. Men i stedet fik han en kammerat på banen, der ville troppe op med 2 x GTX 980 - så de kunne teste hvad der reelt var sandhed, og hvad der var tom snak.

 

Gripen90s opdagelser

Hele torsdag aften og det meste af fredag var jeg i gang med at teste hele denne kontrovers med de 3.5GB + 0.5GB Vram på de nye Nvidia GTX 970 kort. Jeg var nemlig selv ved at sælge 5x 970 til fordel for 3x 980. 2x 970 skulle udskiftes med 1x 980 og 3x 970 udskiftes med 2x 980. Salget af 5 stk. 970 ville på ingen måde kunne dække nyomkostningen på 12.600kr for 3x 980.
Derfor slog en kammerat og jeg pjalterne sammen for at se hvor "hyped" ram problematikken reelt var og om det jeg oplevede fra start af også var tilfældet på 980.
Så i det følgende vil jeg dele de erfaringer jeg gjorde mig med hele 970 Vram problematikken vs “rigtige 4GB” på 980 kortene.


Jess kom forbi
Min ven Jess og jeg snakkede lidt om hele denne problematik med ram og båndbredde på disse. Efter ca en 15minutters snakken over telefonen sagde Jess; ”hvad hvis jeg piller mine 2x GTX 980 kort ud og tager min Samsung 4K skærm med, og du lægger PC til, så tester vi selv, om der er noget om snakken”. Done deal fra min side!.
Så torsdag aften d.29/1 slog vi pjalterne sammen og den stod på test af 1x GTX 980 vs 2x GTX 970 og 2x GTX 980 vs 3x GTX 970 og 2x GTX 980 vs 2x GTX 970 i 4K opløsning.
Haaalleluuuja for at vi gjorde det, da det skulle vise sig, at jeg kunne spare penge!

Vi gik til værks med at teste alle de seneste AAA titler i 4K med maksimale detaljer og minimum 8xAA i alle titler. Vi var spændte på at se om Vram problemet ville blive et reelt problem og få 970 kortene til at bukke under.
Vi startede først ud med at teste 1-2-3 GTX 970 kort. Med 1x 970 var FPS så lave at disse kvalitets indstillinger gjorde samtlige spil uspilbare. Lave FPS og ”tekstur popping” foregik over alt.

Geforce GTX 970 SLI

Med 2x GTX 970 blev tingene meget bedre! Vi startede spillene op med 8x AA og oplevede noget hakkeri/stuttering nu og da. Vram forbruget var på 3.5GB+ og tekstur popping foregik meget vilkårligt. Vi satte Anti Aliasing ned til 4x AA og tingene så bedre ud. Stadig ikke helt hakkefrit pga lav FPS og lidt loading hopperi, men vi så intet til tekstur popping. Vi gik så ned til 2xAA (som stadig ser formidabelt ud i 4K) og nu forløb spillene som smurt og vil oplevede intet hakkeri af nogen art.

Geforce GTX 970 Tri-SLI
Så gik vi over til 3x GTX 970 og startede ”problem barnet” spillet Dying Light, for at se Vram problemet på 970 igen. 8xAA og vi havde massivt hakkeri og tekstur popping overalt lige som ved 2x 970. Det var meget lidt spilbart. Vi gik derfor ned i Anti Aliasing til 4x AA og nu begyndte tingene at blive spøjse!. Vi oplevede absolut gnidningsfrit gameplay selv om Vrammene ramte 3.8~3.9GB!. Måske den tredje GPU gav kræfter nok til at bakke Vrammene op, så data røg hurtigere igennem ? det var blot en formodning, og slet ikke noget vi havde forventet at se.
Den samme historie gentog sig med spil som BattleField 4, BioShock Infinite, CoD Ghost/Advanced Warfare etc. Spil i 4K opløsning med 3x 970 og 4xAA var en absolut fornøjelse. Alt i alt var vi sikre på at vi nu havde set ”3.5GB+ 0.5GB” problemet i spillene – i hvert fald med 2x 970 kort i 4K med 4x/8xAA og 3x 970 ved 8xAA.


Geforce GTX 980
Ud med GTX 970 kortene og igang med eet GTX 980. 4K med samme indstillinger og 8xAA og Vram forbruget lå mellem 3.9~4.1GB, men voldsom hakkeri, lave FPS og tekstur popping. Det var tydeligt at eet GTX 980 ikke kunne håndtere de indstillinger. Vi måtte helt ned på 2xAA før at FPS’ne lå i 30 FPS området og Vram forbruget lå i 3.4~3.5GB området.

Geforce GTX 980 SLI
Vi gik over til 2x GTX 980 i SLi men stor forventning om at se deres ÆGTE 4GB Vram gøre en forskel. Vi startede Dying Light op igen med maksimal detaljegrad og 8xAA. Det første minuts tid kørte spillet jævnt og flydende og vi var overbeviste om at de ægte 4GB Vram gjorde udslaget... men så BAAANG… lige pludselig strøg Vram forbruget fra 3.8 til 4.1GB over vi vendte tilbage til tekstur popping og ujævnt game play på trods af umiddelbart spilbare FPS. Vi var altså tilbage til tekstur popping og ujævnt gameplay ligesom med 2/3x GTX 970 kort.
Vi havde svært ved at tro på det og for at udelukke en ”enlig svale” så prøvede vi spillet 3 gange efter ny genstart hver gang. Men hver eneste gang med det samme resultat – ujævnt gameplay og tekstur popping. Selv 4GB Vram var ikke nok til at køre med 8xAA i 4K. Vi gik derfor ned i 4xAA og her var vi tilbage med jævnt gameplay og ingen tekstur popping overhovedet. Kun nu og da hvis der skete meget på skærmen på én gang gik FPS’ne ned i de lave 30’er – det var derfor ikke overraskende at de 3x 970 leverede højere FPS og en langt mere flydende spiloplevelse med de samme indstillinger.

Efter dette fortsatte vi vores tests i alle de andre spil. Vi var overraskede over at se at alle spillene opførte sig på samme måde med 8xAA i 4K, det var simpelthen for meget for selv 2x GTX 980 kort at håndtere. Vram forbruget blev overfyldt, hvilket forårsagede hakkeri og tekstur popperi. Ved 4xAA var tingene meget bedre og alle spillene kørte flydende, selv om de kørte ved en lavere gennemsnits FPS end ved 3x 970 kort. Så alt i alt, vil var igennem alle spillene og jeg må tilstå at ”GTX 970 3.5GB+ 0.5GB Vram” problemet kun var synligt, når GTX 980 med ÆGTE 4GB Vram havde de samme problemer.
Jeg er faktisk slet ikke så sikker eller overbevist om at GTX 970 er et handicappet kort, fordi når 970 havde problemer så havde 980 det også!

Lige nu må jeg tilstå, at jeg faktisk er glad for at jeg ikke solgte mine 5x 970 kort, men besluttede mig for at beholde dem. Jeg er taknemmelig for at jeg selv kunne få lov at teste tingene inden jeg smed et par tusind ud af vinduet til ingen verdens nytte. Derfor et stort tak til min kammerat Jess, da jeg fik mulighed for selv at se ”problemet” med egne øjne og indse at opgradere fra 970 ”3.5GB+ 0.5GB” til 980 4GB er nyttesløst.
Når 8GB versioner af 970 udgives, så vil jeg måske investerer i dem selv om de måske er ”7GB+ 1Gb” kort… men kun vel og mærke hvis ikke 256bit ram bussen bliver et problem.

Jeg håber, at mine erfaringer kan hjælpe nogen mht beslutningen om at købe GTX 970 eller returnere deres GTX 970 til fordel for GTX 980.
Det vi har siddet og lavet er reelt det som PCPer også har i deres artikel her: Link

 

Kilde: Gripen90 / Link

wepor
 
Overclocker
Tilføjet:
01-02-2015 20:58:50
Svar/Indlæg:
444/92
Tak for dette denne lille test selv om jeg ikke køre 4k,men 1440p og overvejede at bytte til 980 vil jeg beholde mine 970 og vente til at se hvad amd og evt et 970 med 8gb


superman
 
Superbruger
Tilføjet:
01-02-2015 21:54:39
Svar/Indlæg:
894/91
Tak for denne test. Spændende læsning. 🙂


KiloDunse
 
Programmør
Tilføjet:
01-02-2015 22:29:31
Svar/Indlæg:
1605/96
Gripen# Har du nogen ide om, hvordan 3 x 290x performer ift. 3 x 970gtx i 4k?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af KiloDunse d. 01-02-2015 22:30:38.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
02-02-2015 03:42:31
Svar/Indlæg:
15982/637

Gripen# Har du nogen ide om, hvordan 3 x 290x performer ift. 3 x 970gtx i 4k?

KiloDunse skrev d. 01-02-2015 22:29:31

Nej desværre, der må jeg være et svar skyldig 🙂


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2015 12:36:11
Svar/Indlæg:
5874/1287
Imponerende test. Tak for det, Gripen90 🙂

Men ... bortset fra tests, er det så ikke mere eller mindre ligegyldigt med 8xaa i 4k opløsning? Har man styrken til det, så må 2xaa da være alt rigeligt i den opløsning?

Har man et spil, hvor omtalte fejl kommer pga forbrug på over 3,5Gb, vil man så (evt. vha et trediepartsprg) kunne begrænse spillets mulighed for at benytte mere end f.eks 3Gbyte VRAM, så man undgår fejlen? Forstået på den måde, at hvis man aldrig kommer over de 3,5Gbyte VRAM, så vil fejlen aldrig opstå?


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
02-02-2015 13:25:02
Svar/Indlæg:
15982/637

Imponerende test. Tak for det, Gripen90 🙂

Men ... bortset fra tests, er det så ikke mere eller mindre ligegyldigt med 8xaa i 4k opløsning? Har man styrken til det, så må 2xaa da være alt rigeligt i den opløsning?

Har man et spil, hvor omtalte fejl kommer pga forbrug på over 3,5Gb, vil man så (evt. vha et trediepartsprg) kunne begrænse spillets mulighed for at benytte mere end f.eks 3Gbyte VRAM, så man undgår fejlen? Forstået på den måde, at hvis man aldrig kommer over de 3,5Gbyte VRAM, så vil fejlen aldrig opstå?

Burgurne skrev d. 02-02-2015 12:36:11


Jo 2xAA vs 8xAA er svært at skelne umiddelbart men man kan se forskel hvis man vil, men så oplever man næppe spillet. Vi/jeg valgte netop 4K og AA for at se om rammene kunne presses til at vise problemet.
Men det er VIGTIGT at pointere at der IKKE er fejl på kortene. De fungerer præcis som tiltænkt. Rammenes opdeling betyder i realiteten intet for som testen viste så snart 3.5GB+ blev brugt så var selv GTX 980 4GB i problemer.

Mht at begrænse vram forbruget, nej det er ikke muligt som så. Man skal huske på at bare fordi et spil viser at bruge 3GB så er det ikke lig med at det er det der er nødvendigt for en flydende spil oplevelse, men spillet allokerer/cacher blot alt det det kan - de sker bl.a ofte i COD spillene modsat BF serien.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 02-02-2015 13:29:42.


hl86
 
Superbruger
Tilføjet:
02-02-2015 15:13:58
Svar/Indlæg:
181/45
Men har Nvidia så gjort samme trick med 980?


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
02-02-2015 15:28:44
Svar/Indlæg:
15982/637

Men har Nvidia så gjort samme trick med 980?

hl86 skrev d. 02-02-2015 15:13:58

#7: Nej det har de ikke. Det har 64ROPS og 2mb l2 cache. Men sagen er, at selv når 970 får fyldt sine Vram til "bristepunktet" og hvor de 512mb kører langsommere end resten, så selv da GTX 980 med sine "ægte" 4GB løber ind i problemer når hele Vrammængden faktisk bliver fyldt.
Så generelt set, ja det kan godt være at GTX 970 med 3.5GB+ vram ram fyldt og hvor de sidste 0.5GB tilgås langsommere yder 2.7% mindre og med en 0.005ms højere end GTX 980 med sine 4GB vram helt fyldt - men det er så lille en forskel at den i realiteten ikke går nogen forskel. Hvis man kan "acceptere 2.7% tab og 0.005ms højere latency når alle ram tilgås, så er GTX 970 stadig 1700-2000kr billigere end GTX 980 og et bedre køb IMO. 4GB til 4K er helt klart stadig ikke helt nok hvis alt øjenguf skal aktiveres.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2015 16:12:10
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hmmm, hvad er mon så grunden til, at GTX980 også dykker så meget i hastighed? Kan man forestille sig, at noget af VRAMMEN bliver brugt til pointere, registre osv, så man rent faktisk ikke HAR alt ram til rådighed? Det vil jo ikke være snyd på nogen måde, IMO, da disse jo også er nødvendige for at kortet virker.

Hvis man bruger al ram på et ATI kort, udviser det så samme adfærd? Eller har AMD løst det på en anden måde?


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2015 16:49:16
Svar/Indlæg:
1978/216
#Grip

Den her smøre du har skrevet her, som #morra19 linker til, er det den samme som den du skrev på engelsk?? bare oversat til dansk 😀

http://hwt.dk/Test/23855/970-v...


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sjakalen d. 02-02-2015 16:51:09.


Hr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2015 17:11:49
Svar/Indlæg:
1363/125
Fedt at læse. :)

Tak.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
02-02-2015 17:45:43
Svar/Indlæg:
15982/637

Hmmm, hvad er mon så grunden til, at GTX980 også dykker så meget i hastighed? Kan man forestille sig, at noget af VRAMMEN bliver brugt til pointere, registre osv, så man rent faktisk ikke HAR alt ram til rådighed? Det vil jo ikke være snyd på nogen måde, IMO, da disse jo også er nødvendige for at kortet virker.

Hvis man bruger al ram på et ATI kort, udviser det så samme adfærd? Eller har AMD løst det på en anden måde?

Burgurne skrev d. 02-02-2015 16:12:10


Grunden til at GTX 980 dykker i hastighed er at at 4GB Vram slet ikke er nok til at håndtere 8xAA i 4K og ofte heller ikke 4xAA i 4K - ergo at "3.5GB vs 4GB" i 4K med de indstillinger er mere eller mindre ligegyldigt da ingen af kortene (970 og 980) alligevel kan klare mosten. På GTX 980 SLi i 4K skal du ned i 2xAA for at have både spilbare FPS og et ramforbrug hvor GTX 980 kan være med - det er præcis den samme forudsætning for GTX 970.

Hele "hypen" baserer sig på, at vi når ud i helt ekstreme tilfælde hvor 970's ram opbygning viser et svagere resultat end 980, men så er vi alligevel så lang ude at begge kort kæmper for bare at opretholde en nogenlunde ydelse - og så er det jo i realiteten en komplet ligegyldig forskel IMO.



#10: Det er oversat efter ønske ja 🙂


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
02-02-2015 18:21:50
Svar/Indlæg:
15982/637
Nå men hvis man vil "score" et billigere GTX 970 kort, så er der et hav på vej retur til komplet som nu ligger klar i demoshoppen ! 😛
https://www.komplett.dk/search... *%3A*&subcategory=10072_Grafikkort&hits=96&offset=0


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 02-02-2015 18:22:05.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2015 18:27:01
Svar/Indlæg:
5874/1287
GTX970 eller R9 290 ??

Begge har 4Gbyte ram, begge koster lige over 2k i Gripen90's link, hvad skal man vælge?


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2015 21:23:34
Svar/Indlæg:
1978/216
#Grip

Det sætter jeg også stor pris på, så tak for det. og flot stykke arbejde du har lavet der, respekt! 🙂


#16
hl86
 
Superbruger
Tilføjet:
02-02-2015 23:44:18
Svar/Indlæg:
181/45
jeg vil tage 970 pga gameworks, gsync og andre ting.
mantle har bare aldrig slået igennem og dx12 er i arbejde.


wepor
 
Overclocker
Tilføjet:
03-02-2015 00:08:16
Svar/Indlæg:
444/92
Nogle der ved noget om 8gb versioner af 970 vil komme?


noxon
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2015 00:25:28
Svar/Indlæg:
3321/21
#17

Who cares, GPUerne er stadig for sløve til at gøre nytte af dem.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af noxon d. 03-02-2015 00:29:44.


immortaldk
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2015 18:28:31
Svar/Indlæg:
1166/120
Mange tak gripen, , da jeg hørte om gtx 970 vram problem. So what 5% mindre - 5% mere, who the f cares.
Vi griner stadigvæk af folk som sendte deres 970 kort retur,
Personligt er jeg ligeglad, mit 970 kan køre næsten alle spil flydende i hd.
4k,4k,4k - alle siger. Gør det.... det er alt for tidligt og de har allerede 8K klar. 😀
Lad os se om directx 12 kan levere det de lover. 🙂


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
03-02-2015 18:37:47
Svar/Indlæg:
1893/88
Det er blevet testet så mange gange før at 4GB Vram ikke er nok til 4K/8x AA.

Man skulle hellere tage og teste Titan Black SLI mod GTX 980 SLI.

Ellers må vi håbe de kommer med nye GTX 980 på 8GB Vram, så kunne det være sjovt at teste igen :)


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2015 18:49:17
Svar/Indlæg:
2897/83
Er meningen med 4K ikke også at det ikke er nødvendigt med AA?


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2015 18:53:56
Svar/Indlæg:
2011/185
Spændene læsning. Sjovt at der ikke er mere forskel tros ram forringelsen på gtx 970.

Jeg har dog valgt og sende/RMA mine evga kort retur. På grund af gtx 970 anden svaghed som er coil whine. Bægge mine kort var plaget af det, til min store overraskelse. Nu håber jeg så at efter anmodning om ombytning til zotac gtx 970 som skulle være langt mindre plaget af det, hjælper på det.

Jeg beholder i vært fald gtx 970 med mindre de næste også får coil whine, så tyger de også retur.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2015 20:52:59
Svar/Indlæg:
5874/1287
#21 Præcis min tanke. AA burde ikke være nødvendigt ved 4k, så længe skærmen er mindre end 40", tror jeg.


KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
04-02-2015 09:33:10
Svar/Indlæg:
4295/306
Det næste bliver jo når Apples 5K (5120x2880) skærme begynder at dryppe ned i andre mærker som vi så med 2560x1440... SÅ bliver der brug for ram!

#18 Ja en enkelt GPU er for sløv til 4K, men det er jo derfor man kører SLI/CF og så begynder ram mængden på det enkelte kort at betyde noget. Når man kører 3 GFX i SLI får man jo ikke 3x ram mængde - det er stadig ram pr. GPU der tæller. Og SLI/CF kan sagtens følge med i 4K - der bliver det ram mængde og ram båndbredde der sætter grænserne. So we care. 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af KleitusIV d. 04-02-2015 09:33:33.


Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2015 10:56:31
Svar/Indlæg:
1599/100
Hvis du har skrevet dette på engelsk, hvor finder man den originale version?


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
04-02-2015 14:18:36
Svar/Indlæg:
15982/637

Hvis du har skrevet dette på engelsk, hvor finder man den originale version?

Pierre3400 skrev d. 04-02-2015 10:56:31

http://forums.overclockers.co....


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
04-02-2015 14:42:10
Svar/Indlæg:
15982/637
Nej faktisk var det denne tråd http://forums.overclockers.co....


yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2015 19:04:53
Svar/Indlæg:
1351/11
Så se denne video, direktør fra Nvidia udtaler sig om 970 problemet 😀 😀 😀

http://www.tweak.dk/news/47355...

Det er da humor........


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af yupper d. 04-02-2015 19:05:15.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
04-02-2015 22:56:27
Svar/Indlæg:
15982/637
#28: Mmm haha 😎


noxon
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2015 23:16:02
Svar/Indlæg:
3321/21
#24

Jo, men det er jo ikke fordi man som sådan er begrænset af 4GB ved 3 kort i SLI. For mig at se at det stadig regnekraften der halter?

Hvis vi tager et 970 med 8GB, og bare fylder 5-6GB med data, så tvivler jeg på 3 GPUer er nok til at rendere en fornuftig FPS.
-I så fald vil det være det første kort der får en markbar merydelse ud af de ekstra RAM.

Jeg har altid set det som et sidste forsøg, på at sælge ud af GPUerne inden der kommer en ny serie. RAM chips koster jo ikke alverden, og det er minimalt hvad der skal laves om i designet.

Hvem ved sine fulde 5 ville købe 3 x 970 kort med 8GB ram, "lige inden" en ny serie rammer markedet?!

Men som altid, vi må jo vente og se 🙂


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
05-02-2015 02:58:56
Svar/Indlæg:
15982/637

#24

Jo, men det er jo ikke fordi man som sådan er begrænset af 4GB ved 3 kort i SLI. For mig at se at det stadig regnekraften der halter?

Hvis vi tager et 970 med 8GB, og bare fylder 5-6GB med data, så tvivler jeg på 3 GPUer er nok til at rendere en fornuftig FPS.
-I så fald vil det være det første kort der får en markbar merydelse ud af de ekstra RAM.

Jeg har altid set det som et sidste forsøg, på at sælge ud af GPUerne inden der kommer en ny serie. RAM chips koster jo ikke alverden, og det er minimalt hvad der skal laves om i designet.

Hvem ved sine fulde 5 ville købe 3 x 970 kort med 8GB ram, "lige inden" en ny serie rammer markedet?!

Men som altid, vi må jo vente og se 🙂

noxon skrev d. 04-02-2015 23:16:02


#30: Med 3x GTX 970 i 4K så ligger jeg over 60FPS i alle spil. Der er mere end rigeligt regnekraft, men hvis 8xAA og mere skal aktiveres eller hvis der er spilmods men helt sindsyge tekstur opløsninger så er 4GB slet ikke nok.
Det er ikke bare sådan at smide mere Ram på et grafikkort hvis et også skal give mening. Hvorledes Rambit forbindelsen er lavet sætter også en bestemt symmetri til rammængden på GFX. Et GTX 980 8GB på 256bit kommer sandsynligvis, men jeg er bekymret for at 256bit bussen er alt for lille til at fylde dem rambuffer ud uden at det får negativ indflydelse. GTX Titan med 6GB og 384bit ram forbindelse står faktisk stærkere på Vram siden ... at så GPU'en skal OC's lidt ekstra for at holde trit med at Vram fyldes op er så lidt en anden sag.
Den bliver interessant at se hvorledes 2x GTX 980 8GB kort vil stå imod 2x R9 290X 8GB kort på 512bit ram bus i 4K. Der vil man kunne se hvad rambåndbredden har at sige vs rå GPU Mhz/ydelse.

Dertil en "ny serie" har sjældent presset nogen priser markant. Oftere har vi set en ny højere prissætning i de forskellige GFX segmenter.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 05-02-2015 03:02:07.


CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
06-02-2015 10:10:15
Svar/Indlæg:
1928/74
Det er sgu flot arbejde - takker

Men du har også understreget hvad jeg længe har mistænkt - nutidens grafikkort er ikke til 4K hvis man vil give den max.



Freedom
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2015 10:53:16
Svar/Indlæg:
978/63
Man skal bare lade vær med at støtte dem når de laver sådan et nummer. Alle pc'er jeg bygger fremover for kunder har AMD gpu'er.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
08-02-2015 11:16:16
Svar/Indlæg:
15982/637

Man skal bare lade vær med at støtte dem når de laver sådan et nummer. Alle pc'er jeg bygger fremover for kunder har AMD gpu'er.

Freedom skrev d. 08-02-2015 10:53:16


ATi lavede jo et tilsvarende nummer engang i 2005,mener jeg det var


Freedom
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2015 11:20:55
Svar/Indlæg:
978/63
Nu har vi 2015 😉 Titan og 780 var ligeledes beskidt. Denne gang skal de straffes, heldigvis mange der er enig i det.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2015 14:33:18
Svar/Indlæg:
6181/270
#35 beskidt, forklaring efterlyses.


#37
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2015 17:11:54
Svar/Indlæg:
1399/43
#35
pas på blodtrykket mand ,nvidia er sku da bedøvennes ligeglade med om du sætter amd gru,er i dine computere ja om så hele Danmark gjorde det.
Det begynder sku at minde for meget om børnehave det her,det er ganske få procent det gamer i de opløsninger der skaber problemer,så køl lidt ned.