NVIDIA lancerer Geforce GTX 1080Ti

Grafikkort, NVIDIA  d.  01. marts. 2017, skrevet af KleitusIV 54 Kommentarer.  Vist: 10027 gange.

NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti Ultimate

NVIDIA har netop lanceret deres nyeste GeForce grafikkort på årets GDC konference i San Francisco til en pris på $699 og det skulle være i butikkerne allerede 10. marts.

Der er tale om fuld GP102 Titan X (Pascal) GPU med hurtigere clock frekvens, og vil dermed være det hurtigste grafikkort fra NVIDIA til dato. 3584 CUDA cores, 1.6 Ghz boost clock og 2Ghz overclock. Dog kun med 352 bit GDDR5x ram i modsætning til 384bit på Titan X. Dette resulterer også i kun 11GB ram mod Titan X's 12GB ram.

De 11GB ram er dog helt nye 11 GB/s chips i modsætning til Titan X' 10 GB/s og giver dermed en ram båndbredde på 484 GB/s, hvilket er højere end Titan X og kommer til at være på højde med de kommende HBM2 ram fra SK Hynix der lanceres i Q2 2017.

 

NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti Specifications:

WCCFtech GTX TItan X Pascal GTX 1080 Ti GTX 1080
Process 16nm 16nm 16nm
Transistors 12 Billion 12 Billion 7.2 Billion
Die Size 471mm² 471mm² 314mm²
Memory 12GB GDDR5X 11GB GDDR5X 8GB GDDR5X
Memory Speed 10Gbps 11Gbps 11Gbps
Memory Interface 384-bit 352-bit 256-bit
Memory Bandwidth 480GB/s 484 GB/s 320GB/s
CUDA Cores 3584 3584 2560
Base Clock 1417 TBD 1607
Boost Clock 1530 1583 MHz 1730
Compute 11 TFLOPS 12 TFLOPs 9 TFLOPS
TDP 250W 220W 180W
Price $1200 US $699 US $499 US

 

Ifølge NVIDIA skulle 1080Ti være 35% hurtigere end 1080 og dermed det hurtigste "Ti" kort de har lanceret til dato. Det er da også første gang at det er en fuld Titan GPU der sættes i deres Ti model, så det bliver spændende at se hvad de kan.

På GDC lod NVIDIA tæppet falde til maskiner med køreklare GeForce 1080 Ti, og 1080 Ti er som sagt tilgængelig i butikker den 10. marts med pre-orderes allerede den 2. marts. Udgaver med 3. parts kølere bliver tilgængelige "på et senere tidspunkt".

 

Kilde: NVIDIA, Wccftech, Techpowerup

Sølling
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2017 09:17:22
Svar/Indlæg:
294/44
Mummelum 🙂 Så skal det 1080 rives ud af maskinen og ind skal et Ti ! :yes:


Jaller
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2017 09:21:17
Svar/Indlæg:
657/18
Ja jeg kunne godt bruge de 11gb ram til VR... men ud fra de specs der så ryger titan x da ned på en 2 plads...


Sølling
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2017 09:25:15
Svar/Indlæg:
294/44
#2 de overrasker godt nok med det Ti. Det kan godt være de er lige hurtige når de overclockes, men når Ti ser ud til at være hurtigere stock, kan jeg sagtens undvære 1GB ram haha.
Jeg havde nok ligesom alle andre forventet de havde nerfet det lidt ligesom med 980ti, men næ nej :)


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2017 09:31:57
Svar/Indlæg:
5224/222
Det burde lige præcis kunne ramme ~144 fps i BF1 ved 1440p 🙂


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
01-03-2017 10:14:55
Svar/Indlæg:
1893/88
Forskellen på 1080 ti og Titan XP er rof og båndbredde/MHz

1080 TI:

11GB/s som de har oc, og som alle nye 1080 vil blive updated med, dette er bare et manuelt oc, og vil så derefter ikke meget mere.
86 rof
352 bit rate.
1600 boost.

Titan XP

10GB/s men kan let komme over 11GB/s
96 rof
354 bit rate
1531 boost.

1080 ti vil være hurtigere out of The box, men spørgmål er hvis det kan det sammen som Titan X eller mindre opstår problemet.

- Synes det går den forkerte vej vi ser en pris på 7-8000 for ti kortet.



p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2017 10:18:55
Svar/Indlæg:
3100/53
Hah ja 7-8K plejede at være Titan X priser... Ikke "high-end" kort priser.


Sølling
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2017 10:24:48
Svar/Indlæg:
294/44
Hvor får i 7-8000 fra ? Launch price er 699dollar præcis som 980Ti og 1080(founders) Mindes ikke jeg har givet 7-8000 for hverken mit 980ti i sin tid eller mit 1080, begge på frigivelsesdatoen i en "dyr" butik. Jeg har lige fundet faktura, og de har kostet 5999,- og 6299,- PÅ DAGEN.

Men mon ikke vi ser pricecut på dem, hvis AMD endelig kan tage sig sammen til at smide et kort på gaden man gider betale penge for, i highend segmentet. Det er jo Intel vs AMD om igen. Hvis ikke konkurrenten har noget i nærheden, kan priserne vel sættes som det passer dem.


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Sølling d. 01-03-2017 10:27:22.


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
01-03-2017 10:30:31
Svar/Indlæg:
1893/88

Hvor får i 7-8000 fra ? Launch price er 699dollar præcis som 980Ti og 1080(founders) Mindes ikke jeg har givet 7-8000 for hverken mit 980ti i sin tid eller mit 1080, begge på frigivelsesdatoen i en "dyr" butik. Jeg har lige fundet faktura, og de har kostet 5999,- og 6299,- PÅ DAGEN.

Men mon ikke vi ser pricecut på dem, hvis AMD endelig kan tage sig sammen til at smide et kort på gaden man gider betale penge for, i highend segmentet. Det er jo Intel vs AMD om igen. Hvis ikke konkurrenten har noget i nærheden, kan priserne vel sættes som det passer dem.

Sølling skrev d. 01-03-2017 10:24:48


Det er 100 dollers mere end hvad 1080 kostede, og det gik her hjemme for 6000, samt top model 6400, classfield osv som det er nu.
https://www.komplett.dk/produc...
Så ti lander nok på de 7k


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af NicklasAPJ d. 01-03-2017 10:33:03.


Sølling
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2017 10:34:12
Svar/Indlæg:
294/44
Nej, det er det samme som 1080 kostede. For ingen af boardpartners sænkede priserne på deres custom designs til 599dollar. Boardpartners så lige nøjagtig muligheden for at sælge til samme pris som founders 699, fordi de leverede et bedre kort til samme pris (eller lidt dyrere i nogle tilfælde) Mit 1080 founders kostede PRÆCIS det samme som mit 1080 Strix.

Men du har fuldstændig ret. HVIS de havde solgt deres custom kort til 599dollar (5500) herhjemme, så havde det være 100 dollar billigere.

De 599dollar skulle slet ikke have været nævnt af nvidia i første omgang. For ingen solgte til den pris alligevel.


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
01-03-2017 10:36:07
Svar/Indlæg:
1893/88

Nej, det er det samme som 1080 kostede. For ingen af boardpartners sænkede priserne på deres custom designs til 599dollar. Boardpartners så lige nøjagtig muligheden for at sælge til samme pris som founders 699, fordi de leverede et bedre kort til samme pris (eller lidt dyrere i nogle tilfælde) Mit 1080 founders kostede PRÆCIS det samme som mit 1080 Strix.

Men du har fuldstændig ret. HVIS de havde solgt deres custom kort til 599dollar (5500) herhjemme, så havde det være 100 dollar billigere.

De 599dollar skulle slet ikke have været nævnt af nvidia i første omgang. For ingen solgte til den pris alligevel.

Sølling skrev d. 01-03-2017 10:34:12


Vi må se hvad prisen siger når det kommer, at de sænker prisen på 1080 er altid godt, men at de pre oc alle nye 1080 kort til få 11GB/s i stedet for 10, er en Werid ting at gøre.
Så ikk meget oc der efter 🙂

1060 vil få 9GB/ i stedet for 8.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af NicklasAPJ d. 01-03-2017 10:38:49.


NeoIce0
 
Overclocker
Tilføjet:
01-03-2017 10:42:19
Svar/Indlæg:
77/9
Man skal vel gå ud fra at de 699 er prisen i US.
Det er uden dansk moms osv. Vi aner ikke hvad de kommer til at koste her hjemme. Det er bare at se tiden an.


zulfo
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2017 10:57:16
Svar/Indlæg:
139/5
Den gamle tommelfingerregel om 10x dollarprisen holder nok også denne gang.

Jeg gav 6200,- for mit første GTX 1080 FE i 6. måned 2016, og 5700 for det andet i 10. måned.

De bliver så ikke skiftet til TI'ere, det går nok hen og bliver lidt for bekosteligt :)


Panzer
 
Nørd
Tilføjet:
01-03-2017 11:03:47
Svar/Indlæg:
91/35
Priserne på gtx 1080 er faldet i Tyskland ser det ud til. Koster ca 4500 kr.

http://www.mindfactory.de/prod...



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Panzer d. 01-03-2017 11:07:21.


KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
01-03-2017 11:36:28
Svar/Indlæg:
4295/306

Nej, det er det samme som 1080 kostede. For ingen af boardpartners sænkede priserne på deres custom designs til 599dollar. Boardpartners så lige nøjagtig muligheden for at sælge til samme pris som founders 699, fordi de leverede et bedre kort til samme pris (eller lidt dyrere i nogle tilfælde) Mit 1080 founders kostede PRÆCIS det samme som mit 1080 Strix.

Men du har fuldstændig ret. HVIS de havde solgt deres custom kort til 599dollar (5500) herhjemme, så havde det være 100 dollar billigere.

De 599dollar skulle slet ikke have været nævnt af nvidia i første omgang. For ingen solgte til den pris alligevel.

Sølling skrev d. 01-03-2017 10:34:12


Helt enig. Jeg synes også priserne på 1080 viste at der ingen forskel var på FE og andre. Ofte var FE billigere i DK end andre "gamer" udgaver, og de helt tarvelige modeller blev stadig solgt til priser tæt på FE udgaven.

Så 1080Ti ser ud til at blive lanceret til samme pris som 1080. Bliver spændende at se hvad der sker med priserne på 1080 og 1070. Hvis der vitterlig er 35% forskel i ydelsen fra 1080 til 1080Ti.

Spændende spændende

Det bliver også spændende at se hvordan AMD reagerer på dette. De kan jo ikke komme med et Vega kort med 1080 ydelse og 8GB ram til 6-700 dollars efter den her lancering.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af KleitusIV d. 01-03-2017 11:37:58.


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
01-03-2017 11:41:11
Svar/Indlæg:
1500/79

Mummelum 🙂 Så skal det 1080 rives ud af maskinen og ind skal et Ti ! :yes:

Sølling skrev d. 01-03-2017 09:17:22


Amen brother, AMEN!

FUCK DET! Selvom at jeg har en 1080p skærm, jeg SKAL have det. 😀


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
01-03-2017 12:28:06
Svar/Indlæg:
15982/637
På release dagen gav jeg 5299kr pr stk for 2x EVGA GTX 1080 SC ACX 3.0.

På release dagen for reference MSI GTX 980Ti gav jeg 5899kr pr stk, en uge senere for mit sidste reference MSI GTX 980Ti gav jeg 5699kr.

Jeg skal se hvor meget GTX 1080Ti SLi kan yde vs 3x GTX 980Ti, inden 980Ti'erne bliver solgt 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 01-03-2017 12:29:20.


KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
01-03-2017 12:28:54
Svar/Indlæg:
4295/306
AMD's svar på 1080Ti:

"Vi lancerer ikke noget i dag, men alle får en T-shirt med det nye logo!"

🤣 🤣 🤣




Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af KleitusIV d. 01-03-2017 12:31:32.


Ticonderoga
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2017 12:37:26
Svar/Indlæg:
466/65
Fuldstændig åndsvagt med priser på over 5k for en
enkelt komponent til at afvikle computerspil 😕


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
01-03-2017 13:52:03
Svar/Indlæg:
1500/79

Fuldstændig åndsvagt med priser på over 5k for en
enkelt komponent til at afvikle computerspil 😕

Ticonderoga skrev d. 01-03-2017 12:37:26


Det kan man jo sige til så mange ting :)

Også dumt, at købe en ferrari for, at komme fra A til B :)

Det samme gælder i PC gaming industrien. Vil du have det bedste af det bedste, så koster det :) Og folk betaler glædeligt!


Ticonderoga
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2017 14:30:25
Svar/Indlæg:
466/65

Fuldstændig åndsvagt med priser på over 5k for en
enkelt komponent til at afvikle computerspil 😕

Ticonderoga skrev d. 01-03-2017 12:37:26


Det kan man jo sige til så mange ting :)

Også dumt, at købe en ferrari for, at komme fra A til B :)

Det samme gælder i PC gaming industrien. Vil du have det bedste af det bedste, så koster det :) Og folk betaler glædeligt!

canny skrev d. 01-03-2017 13:52:03


Ja folk mangler seriøst indhold i deres liv..


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
01-03-2017 14:33:54
Svar/Indlæg:
1893/88

På release dagen gav jeg 5299kr pr stk for 2x EVGA GTX 1080 SC ACX 3.0.

På release dagen for reference MSI GTX 980Ti gav jeg 5899kr pr stk, en uge senere for mit sidste reference MSI GTX 980Ti gav jeg 5699kr.

Jeg skal se hvor meget GTX 1080Ti SLi kan yde vs 3x GTX 980Ti, inden 980Ti'erne bliver solgt 🙂

Gripen90 skrev d. 01-03-2017 12:28:06


Bare kig på 2x Titan XP og så kan du se det + 2% out of box.


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
01-03-2017 14:36:05
Svar/Indlæg:
1500/79

Fuldstændig åndsvagt med priser på over 5k for en
enkelt komponent til at afvikle computerspil 😕

Ticonderoga skrev d. 01-03-2017 12:37:26


Det kan man jo sige til så mange ting :)

Også dumt, at købe en ferrari for, at komme fra A til B :)

Det samme gælder i PC gaming industrien. Vil du have det bedste af det bedste, så koster det :) Og folk betaler glædeligt!

canny skrev d. 01-03-2017 13:52:03


Ja folk mangler seriøst indhold i deres liv..

Ticonderoga skrev d. 01-03-2017 14:30:25


Så jeg mangler indhold i mit liv? eller du butthurt over at du ikke har råd til det? :)


Dready
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2017 14:50:21
Svar/Indlæg:
377/29

Fuldstændig åndsvagt med priser på over 5k for en
enkelt komponent til at afvikle computerspil 😕

Ticonderoga skrev d. 01-03-2017 12:37:26


Det kan man jo sige til så mange ting :)

Også dumt, at købe en ferrari for, at komme fra A til B :)

Det samme gælder i PC gaming industrien. Vil du have det bedste af det bedste, så koster det :) Og folk betaler glædeligt!

canny skrev d. 01-03-2017 13:52:03


Ja folk mangler seriøst indhold i deres liv..

Ticonderoga skrev d. 01-03-2017 14:30:25


Arhhhh dude....


Ticonderoga
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2017 14:57:23
Svar/Indlæg:
466/65

Fuldstændig åndsvagt med priser på over 5k for en
enkelt komponent til at afvikle computerspil 😕

Ticonderoga skrev d. 01-03-2017 12:37:26


Det kan man jo sige til så mange ting :)

Også dumt, at købe en ferrari for, at komme fra A til B :)

Det samme gælder i PC gaming industrien. Vil du have det bedste af det bedste, så koster det :) Og folk betaler glædeligt!

canny skrev d. 01-03-2017 13:52:03


Ja folk mangler seriøst indhold i deres liv..

Ticonderoga skrev d. 01-03-2017 14:30:25


Så jeg mangler indhold i mit liv? eller du butthurt over at du ikke har råd til det? :)

canny skrev d. 01-03-2017 14:36:05


Jeg har skam råd til det. Men ville aldrig nogensinde bruge den slags penge på en enkelt komponent i en computer


Sølling
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2017 14:59:14
Svar/Indlæg:
294/44
#24
Mange penge for nogle, få penge for andre.


Ticonderoga
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2017 15:04:24
Svar/Indlæg:
466/65

#24
Mange penge for nogle, få penge for andre.

Sølling skrev d. 01-03-2017 14:59:14


Yes, men selv hvis jeg var millionær ville jeg ikke betale 5000 + kr for en komponent til computer som gør at de små mænd man render rundt og skyder i cyberspace er en lille smule pænere i kanten 😛

EDIT.. og slet ikke hvis jeg i forvejen havde et GTX 1080 og 1080p skærm 😲


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ticonderoga d. 01-03-2017 15:06:45.


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2017 15:17:44
Svar/Indlæg:
2897/83
980ti blev lanceret til 649$, så selv om 1080ti er dyrere, men ikke så meget.

1080 sættes ned til 499$.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
01-03-2017 15:22:09
Svar/Indlæg:
15982/637

På release dagen gav jeg 5299kr pr stk for 2x EVGA GTX 1080 SC ACX 3.0.

På release dagen for reference MSI GTX 980Ti gav jeg 5899kr pr stk, en uge senere for mit sidste reference MSI GTX 980Ti gav jeg 5699kr.

Jeg skal se hvor meget GTX 1080Ti SLi kan yde vs 3x GTX 980Ti, inden 980Ti'erne bliver solgt 🙂

Gripen90 skrev d. 01-03-2017 12:28:06


Bare kig på 2x Titan XP og så kan du se det + 2% out of box.

NicklasAPJ skrev d. 01-03-2017 14:33:54

Ja medmindre strukturen i kernen giver nogle procent yderligere, så er jeg heller ikke helt sikker på en investering. Jeg kiggede nemlig meget på hvad Titan XP ydede i SLi på deres lanceringsdato, og så overvældende var det ikke.

#24: Det afhænger jo af interesse ! Nogen falder i svimer over mærketøj og køber det, mesn andre ikke finder et behov heri. F.eks nogen er vilde med sko - det kunne jeg aldrig selv blive, men derfor underkender jeg ikke deres interesse heri.

Det har heller intet at gøre med at man skal få sig et liv, det er hvad interesse og passion er. Man skal ikke tale andres interesser ned, for de er lige så valide som ens egne prioriteter - uanset hvor tovlige man kan mene de er.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 01-03-2017 15:25:55.


#29
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2017 15:29:55
Svar/Indlæg:
3100/53
#26

en 5930K koster ca. 5K.

Mangler du indhold i dit liv siden du dømmer andre på hvad de bruger deres egne penge på?


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
01-03-2017 15:31:21
Svar/Indlæg:
1893/88
#28 Sådan 2 kort, yder da rimlig godt ved 2Ghz :yes: deromkring 20K GPU score i timespy, og 60k + i Firestirke.

Det der bliver mest spænende er Nvidia valg af den nye Micron memory chip som køre 11GB/s stock, hvis den kan OC til de 12GB/s kan titan ikke følge med, dog må vi se om det ikke bare er en manulet OC 10GB/s --> 11GB/s fordi så er der ikke meget headroom :yes:

Mit Titan køre selv 11.3GB/s med OC.

Men out of box skulle TI være hurtigere, glæder mig til at se max OC Luft/vand på det!


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NicklasAPJ d. 01-03-2017 15:31:52.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
01-03-2017 15:45:30
Svar/Indlæg:
15982/637
#30: Ja man må afvente de endelige resultater på hvad enkelt kortene yder. OC potentialet er også interessant, men nok slet ikke maxwell niveau.


Ticonderoga
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2017 15:46:15
Svar/Indlæg:
466/65

På release dagen gav jeg 5299kr pr stk for 2x EVGA GTX 1080 SC ACX 3.0.

På release dagen for reference MSI GTX 980Ti gav jeg 5899kr pr stk, en uge senere for mit sidste reference MSI GTX 980Ti gav jeg 5699kr.

Jeg skal se hvor meget GTX 1080Ti SLi kan yde vs 3x GTX 980Ti, inden 980Ti'erne bliver solgt 🙂

Gripen90 skrev d. 01-03-2017 12:28:06


Bare kig på 2x Titan XP og så kan du se det + 2% out of box.

NicklasAPJ skrev d. 01-03-2017 14:33:54

Ja medmindre strukturen i kernen giver nogle procent yderligere, så er jeg heller ikke helt sikker på en investering. Jeg kiggede nemlig meget på hvad Titan XP ydede i SLi på deres lanceringsdato, og så overvældende var det ikke.

#24: Det afhænger jo af interesse ! Nogen falder i svimer over mærketøj og køber det, mesn andre ikke finder et behov heri. F.eks nogen er vilde med sko - det kunne jeg aldrig selv blive, men derfor underkender jeg ikke deres interesse heri.

Det har heller intet at gøre med at man skal få sig et liv, det er hvad interesse og passion er. Man skal ikke tale andres interesser ned, for de er lige så valide som ens egne prioriteter - uanset hvor tovlige man kan mene de er.

Gripen90 skrev d. 01-03-2017 15:22:09


Folk må skam selv om hvad de vil bruge deres penge på, bevares. I min verden hænger det bare ikke sammen at skifte et gfx til 5k ud med et andet gfx til +5 k.
Så synes jeg man mangler noget fornuftigt at bruge sine penge på interesse eller ej.

#26

en 5930K koster ca. 5K.

Mangler du indhold i dit liv siden du dømmer andre på hvad de bruger deres egne penge på?

p0Pe skrev d. 01-03-2017 15:29:55


Den er købt brugt 🙂


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
01-03-2017 16:07:38
Svar/Indlæg:
1893/88
Somehow siger Nvidia stadig at TItan XP er det bedste kort på market, lidt info fra samtale-->

Var nysgerrige, om de mente hvad gunden var for ikke at ændre TI så meget osv, som de gjorder med 980 TI.

svar-->


??: There is nothing that have control over to stop inventing and not come up with new things
??: Or match up with older technology

??: It's just that we are able to almost match the GTX 1080ti with Titan X pascal however it didn't beat Titan X pascal Yet
??: Titan X pascal is the best available card.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NicklasAPJ d. 01-03-2017 16:08:49.


peterlmad
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2017 16:14:20
Svar/Indlæg:
981/138
Jeg beholder sgu mine to evga 1080 ftw de kan vel stadig klare sig i laaangtid endnu :p


KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
01-03-2017 18:33:55
Svar/Indlæg:
4295/306
Sidder og bliver helt ærgerlig over at jeg har en Freesync skærm. Håber virkerlig VEGA leverer om et par måneder. 🙂


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
01-03-2017 18:42:30
Svar/Indlæg:
1893/88
Jeg glæder mig til at se hvor godt TI yder, fordi 1580Mhz boost clock er kun 41 højder end Titan XP.

Forskellen på de 2 kort:

GTX 1080 TI
11GB
352bit Bus
88 Rof
11GB/s
7 Phase Duelfet Design
1580 Boost

Titan XP
12GB
384Bit Bus
96 Rof
10GB/s
7+2 Phase Duelfet Deisgn
1531 boost

Vi må se hvor tæt de yder, max OC, om Rof/Bussen gør en stor forskel.




NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
01-03-2017 21:32:16
Svar/Indlæg:
1893/88
Der var så en som skrev til Nvidia at han ville ha refund sit titan X kort pga de sagde til event at TI ville være hurtigere end Titan x.

Han fik dette svar tilbage, som slet ikke passer til det de sagde til event i nat.

"From the problem description, I understand that you purchased the TITAN X Pascal card and now you want a refund since you feel the GTX 1080 Ti would be a better option and you can go for 2 GTX 1080 Ti cards with a 200 $ more, The TITAN X Pascal would still be more powerful however 2 GTX 1080 Ti would be more powerful when compared to a single TITAN X Pascal."


#38
Gob
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2017 15:11:52
Svar/Indlæg:
557/100
LOL 🤣

Har personligt selv droppet High-End GFX på grund af de latterlige priser. 6K for et GFX-kort. overkill mann. 🤣

Beholder nok min GTX780Ti til den dør. 🤣


Mvh.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
05-03-2017 11:36:19
Svar/Indlæg:
15982/637
Har fået mail om EVGAs gtx 1080 ti icx kort med 3 blæsere, tror sgu næsten jeg skal have sådan to 😛


peterlmad
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2017 11:41:51
Svar/Indlæg:
981/138

Har fået mail om EVGAs gtx 1080 ti icx kort med 3 blæsere, tror sgu næsten jeg skal have sådan to 😛

Gripen90 skrev d. 05-03-2017 11:36:19


Spild af penge hvis du allerede har 3x 1080


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
05-03-2017 15:37:41
Svar/Indlæg:
15982/637

Har fået mail om EVGAs gtx 1080 ti icx kort med 3 blæsere, tror sgu næsten jeg skal have sådan to 😛

Gripen90 skrev d. 05-03-2017 11:36:19


Spild af penge hvis du allerede har 3x 1080

peterlmad skrev d. 05-03-2017 11:41:51

Jeg har 3x GTX 980Ti.


peterlmad
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2017 17:36:27
Svar/Indlæg:
981/138
stadig lidt spild af penge, meeen fair nok :D


Hitsuchan
 
Nørd
Tilføjet:
06-03-2017 13:47:40
Svar/Indlæg:
38/2
Ved ikke om folk har lagt mærke til det, men Nvidia har en dansk pris på 1080Ti :) https://www.nvidia.dk/graphics... 6399


Capiz
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2017 14:13:36
Svar/Indlæg:
1498/226
#43 - jo, men man kan ikke preorder længere 😢


wepor
 
Overclocker
Tilføjet:
06-03-2017 15:59:56
Svar/Indlæg:
444/92

Har fået mail om EVGAs gtx 1080 ti icx kort med 3 blæsere, tror sgu næsten jeg skal have sådan to 😛

Gripen90 skrev d. 05-03-2017 11:36:19


Spild af penge hvis du allerede har 3x 1080

peterlmad skrev d. 05-03-2017 11:41:51

Jeg har 3x GTX 980Ti.

Gripen90 skrev d. 05-03-2017 15:37:41

Jeg har 2 stk 980ti og overvejer at skifte ud , men nu må vi se hvad benchmark siger osv.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af wepor d. 06-03-2017 16:00:58.


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
06-03-2017 16:34:20
Svar/Indlæg:
1893/88
GTX 1080 TI timespy
2062Mhz



Titan X Pascal Timespy
2050Mhz



I skal kun kigge på GPUen scoren, da jeg bruger 6900K og personen bruger 6950x.


Firestirke Ultra:

GTX 1080 TI
2062Mhz



Titan X Pascal:
2050Mhz



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NicklasAPJ d. 06-03-2017 16:37:47.


Capiz
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2017 16:35:35
Svar/Indlæg:
1498/226
Altså... seriøst det ligger tæt..


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
06-03-2017 16:38:08
Svar/Indlæg:
1893/88

Altså... seriøst det ligger tæt..

Capiz skrev d. 06-03-2017 16:35:35


Lige updated med en ultra score "4K" også.


Kan se at TI åbenbart kun kan de 400Mhz mere end stock som jeg regnet med da den har 11GB/S stock, hvor titan har 10GB/S stock.

mit titan Pascal køre 11GB/S i testen der, men kan køre omrking de 11.3GB/S


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NicklasAPJ d. 06-03-2017 16:41:21.


slaske6
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2017 17:39:17
Svar/Indlæg:
1571/39
nu er det sådan at der stadig ikke er en optmeret driver til ti kortet .samtidig er der stadig en kæmpe prisforskeld på titan kontra ti kortet , på papiret er titan jo stadig hurtigst men fanme også dyrest , 10500 kr ved nvidia kontra 7300 for ti kortet.


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
06-03-2017 18:32:04
Svar/Indlæg:
1893/88

nu er det sådan at der stadig ikke er en optmeret driver til ti kortet .samtidig er der stadig en kæmpe prisforskeld på titan kontra ti kortet , på papiret er titan jo stadig hurtigst men fanme også dyrest , 10500 kr ved nvidia kontra 7300 for ti kortet.

slaske6 skrev d. 06-03-2017 17:39:17


Du kan faktisk få TI til 6300kr ved Nvidia hjemmeside, da du kunne preorder 🙂

Overvejer at købe sådan 2 til lidt Benchmark, så kan jeg altid lege med Titan lidt senere med CLP mod.

Men ville allermest ha en bedre cpu først.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NicklasAPJ d. 06-03-2017 18:32:34.


slaske6
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2017 11:34:05
Svar/Indlæg:
1571/39

nu er det sådan at der stadig ikke er en optmeret driver til ti kortet .samtidig er der stadig en kæmpe prisforskeld på titan kontra ti kortet , på papiret er titan jo stadig hurtigst men fanme også dyrest , 10500 kr ved nvidia kontra 7300 for ti kortet.

slaske6 skrev d. 06-03-2017 17:39:17


Du kan faktisk få TI til 6300kr ved Nvidia hjemmeside, da du kunne preorder 🙂

Overvejer at købe sådan 2 til lidt Benchmark, så kan jeg altid lege med Titan lidt senere med CLP mod.

Men ville allermest ha en bedre cpu først.

NicklasAPJ skrev d. 06-03-2017 18:32:04

MEN 1080 TI oc bare bedre end end titan pascal
http://hwbot.org/submission/34...


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
12-03-2017 13:16:49
Svar/Indlæg:
1893/88

nu er det sådan at der stadig ikke er en optmeret driver til ti kortet .samtidig er der stadig en kæmpe prisforskeld på titan kontra ti kortet , på papiret er titan jo stadig hurtigst men fanme også dyrest , 10500 kr ved nvidia kontra 7300 for ti kortet.

slaske6 skrev d. 06-03-2017 17:39:17


Du kan faktisk få TI til 6300kr ved Nvidia hjemmeside, da du kunne preorder 🙂

Overvejer at købe sådan 2 til lidt Benchmark, så kan jeg altid lege med Titan lidt senere med CLP mod.

Men ville allermest ha en bedre cpu først.

NicklasAPJ skrev d. 06-03-2017 18:32:04

MEN 1080 TI oc bare bedre end end titan pascal
http://hwbot.org/submission/34...

slaske6 skrev d. 12-03-2017 11:34:05


Ja, jeg så det i morgens, på Kingpin facebook 🙂

Den ramte 2500+Mhz i boost som den skulle for at slå Titan som jeg snakkede med en om 🤣
Han prøvede 4 kort eller mere for at finde en som kunne dette.

Men det tog godt nok mange mods!

På andet end LN2 ser det dog anderledes ud.

Vi må se om han holder den rekort som nr 1 indtil volta kommer ud, det gør han jo normalt 🙂

Her er hans screenshot:



Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af NicklasAPJ d. 12-03-2017 13:22:28.


slaske6
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2017 14:02:55
Svar/Indlæg:
1571/39
ha ha den kommer højere op . 🙂


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
12-03-2017 14:06:01
Svar/Indlæg:
1893/88

ha ha den kommer højere op . 🙂

slaske6 skrev d. 12-03-2017 14:02:55


Det håber jeg også, jo vildere jo bedre! i sær når Kingpin versionen kommer 🤣

Vi må bare vente og se!