Test
Jeg har valgt at dele testafsnittet op i 3 underafsnit, der hver især beskæftiger sig med et af de 3 mest almindelige scenarier, hvori et headset oftest vil blive brugt: Musik, film og gaming. Den største vægt lægges naturligvis på sidstnævnte, da det er til gaming segmentet, Ozone er udviklet. Som altid med en lyttetest skal det dog understreges, at et lytteindtryk er subjektivt, hvorfor min vurdering sagtens kan være forskellig fra din.
Musik
Generelt er musikgengivelsen udmærket. Perspektivet er tilpas, og det er relativt let at skelne de forskellige lyde. Bassen er en anelse tilbagestående i forhold til mange headsets, men dens placering i lydbilledet synes korrekt. Diskanten kan være en anelse fremstående uden at blive direkte skarp. Det kan godt mærkes, at headsettet ikke er designet til denne disciplin, men set i dette lys, klarer headsettet sig udmærket.
Film
Filmdisciplinen klarer Ozone også helt fornuftigt. De bashungrende mennesker vil måske kunne ønske sig en smule mere bulder, når eksplosionerne ruller over skærmen. Jeg tror dog de fleste vil finde lydbilledet rimelig velproportioneret - måske med undtagelse af den lidt fremstående diskant. Igen er opløsningen af lydbilledet god, uden rigtig at imponere. Det bliver ved film endnu tydeligere, præcis hvor skarpt de enkelte lyde fremstår.
Gaming
Og så kommer den store test-finale. Attack opfører sig selvfølgelig lidt som i de andre discipliner, men netop ved gaming bliver præcisionen i retningsbestemmelse en stor fordel. Attack afslører med høj præcision placeringen af dine modspillere, selvom der kun er tale om et stereoheadset. Det faktum, at Attack ikke buldrer afsted, når eksplosionerne flyver en om ørerne, ser jeg i gaming som en fordel, da det hjælper til at bevare overblikket. Jeg syntes dog stadig, at diskanten nogle gange kan være lidt for skarp. Alt i alt klarer Attackt sig dog rigtig godt (bedst) i denne disciplin som det er udviklet til.