#6 PCI-e 2.0 er fuldstændig irrelevant i den her sammenhæng, da grænserne for PCI-e 1.0's båndbredde på ingen måde er nået...
PCI-e 1.0's båndbredde er 3 gange højere end AGP 8x's (100MHz mod 66MHz, og at PCI-e er i stand til at sende data to gange pr. clock-slag), som vi alle ved var fint i stand til at give båndbredde nok til kort der var ca. halvt så hurtige som 8800-kortene er (X1950pro f.eks.)... Dermed får vi hurtigt regnestykket til at gå op, og der er masser af båndbredde til overs i PCI-e 1.0... 🙂
Og det at kortet bliver testet på en PC der langt hen af vejen minder om en, som er til at købe for folk der ikke er PC-entusiaster, giver testen et mere "personligt" præg, da det gør at folk vitterligt kan se at der måske ikke er det store at komme efter ifht. 8800GT... Jeg kan da godt se det er lidt trist, at kortene er en anelse CPU-begrænsede, men I kan ikke kræve at folk, der tester tingene gratis, skal ud og købe nyt HW for jeres skyld 😉
Og hvad havde I regnet med? SÅ stor forskel er der heller ikke på hverken frekvenser eller antal shader-pipelines...
Goaguy, det bedste du kan gøre, hvis du er en anelse CPU-begrænset, er at teste kortene med 16xQaa, bare smæk det på igennem driveren... Så kommer vi ud over en hver CPU-begrænsning 🤣
Ellers skaf Crysis, der må man da også kunne undgå CPU-begrænsning... Du må med glæde låne min CD-key til spillet, bare du lover ikke at bruge den til multiplayer 😛
MVH.
Toke 🙂