Introduktion
Det er tirsdag den 28. september; HwT er stået tidligt op for at høre, hvad Acer har at sige i til et pressemøde i den svenske stad Stockholm. Klokken 5:20 bipper en HTC Desire – og en halvdød skribent forsøger desperat at finde noget at kaste efter den. Eftersom det ikke lykkes, kravler undertegnede i stedet langsomt hen imod skrivebordet, hvorpå den digitale hane ligger og galer. En slatten finger kører omsider hen over skærmen. Stilhed.
Et bad, en metrotur og en flyvetur senere, er vi på svensk grund. Med en ellers stærk forventning om, at vi skal ride hen til konferencen på elge, bliver vi modtaget af en sort Volvo limo – det er der trods alt lidt mere stil over.
En halv time senere ankommer vi til Haga forum, der danner rammen for Acers præsentation af deres nye serie bærbare computere, kaldet Timeline X. ”Time” repræsenterer batteritiden, som Acer lover mere end 8 timer af (8 til 12 afhængigt af model) i den nye serie. Alle computere i serien har ligeledes det til fælles, at de er under én tomme i tykkelsen – og med skærmstørrelser på henholdsvis 11.6", 13.3", 14.0" og 15.6”, er man sikret yderst mobile maskiner.
Til pressekonferencen ligger Acer ud med at fortælle om virksomheden; bl.a. at firmaet har 7.500 ansatte, samt at man kan finde deres produkter i 70 lande fordelt på 95.000 butikker. Dette gør dem til en af de største computerproducenter globalt, imens de nationalt – i Danmark at forstås – er det mest solgte brands mht. bærbare og nummer 2 på stationære (kun overgået af HP).
Deres mission er at ”bryde barrieren mellem mennesker og teknologi”, hvilket skal ske ved at tilbyde en bred vifte af platforme, såsom laptops, tablets og smartphones, der er meget oppe i tiden. Så ved i det.