Testbænkens specifikationer
| Model | Hastighed/Driver |
Processor | AMD Athlon64 4000+ | 2400Mhz 1MB cache |
Ram | Gskill PC3200 cas2 | 2x512MB DDR400 |
Bundkort | ASUS A8R-MVP (ATi Express200/ULi M1575) | 1Ghz HT-bus |
Grafikkort | BFG GF7900GT-oc | Forceware 84.21 |
Sammenligning | Aopen 7800GTX | Forceware 84.21 |
| BFG 7900GTX-oc | Forceware 84.21 |
| MSI X1800XL | Catalyst beta 06.02 |
Der er kommet ny test-computer til. Derfor er vi ret fattige på test-resultater fra konkurrerende grafikkort. Jeg har gjort alt hvad er muligt for at finde noget tilsvarende, og har bl.a. været nød til at rive mit eget 6600GT ud af min computer for at teste det igennem. Når vi får flere grafikkort gennem test-computeren vil vi også have mere reelle konkurrenter at sætte op mod grafikkortene. Resultaterne med Geforce7600 og 7900 er desuden lavet på et DFI-kort da bios'n på A8R-MVP ikke understøttede de nye nVIDIA-grafikkort.
Quake4
Quake 4 er det nyeste spil bygget over DOOM3-enginen. Dvs. at spillet baserer sig på DOOM3, men har fået tilføjet lidt ekstra krævende grafik. Quake 4 er nok et af de mest populære spil i dag. Det der især kendetegner dette spil er de meget detaljerede og krævende figurer samt de flotte og avancerede lys- og skygge-effekter. Der bliver testet i Medium-detaljer og Ultra-high. Medium detaljer er til grafikkort med 128MB og Ultra high er til grafikkort med 512MB ram. Ram betyder altså meget for Quake4 hvilket vi også ser nærmere på i testen.
I medium details ser vi at kortet faktisk ligger på linie med andre kort. Det skyldes at spillet her er blevet ret CPU/ram/bundkort afhængigt, da det går hen og bliver flaskehals. Vil man kører med medium details kan man lige så godt gå efter et billigere kort.
I Ultra-details ser vi at det begynder at kradse lidt af, men er dog stadig på linie eller hurtigere end 7800GTX.