AORUS 2080 Ti XTREME

Grafikkort, NVIDIA  d.  21. december. 2018, skrevet af SDK 6 Kommentarer.  Vist: 15825 gange.

Korrekturlæser: DeXTRoNiaN
Billed behandling: SDK
Oversættelse: SDK

Pristjek på  10989,00
Produkt udlånt af: Gigabyte
DK distributør: Fourcom

Introduktion

NVIDIA’s nye 2000-serie af grafikkort vokser sig stille og roligt større. I dag tager vi et kig på topmodellen RTX 2080 Ti, som fortsætter hvor sidste generations GTX 1080 Ti slap.RTX 2080 Ti kortene er designet til de mest krævende entusiaster og gamere, som også har meget dybe lommer.
Modellen vi kigger på i dag kommer fra GIGABYTE, nærmere bestemt deres Aorus afdeling, som tager sig af de gamerorienterede produkter. Kortet har massere af RGB lys, en stor køler og klassisk gamerdesign.
 

GIGABYTE blev grundlagt i 1986, hvor grunden blev lagt til deres lederposition inden for teknisk udvikling og innovation. Ved at fokusere på grundlæggende teknologier for at overholde strenge kvalitetsstandarder er GIGABYTE blevet anerkendt verden over som en innovativ og tillidsvækkende markedsleder. GIGABYTE producerer grafikkort, PC komponenter, PC eksterne enheder, laptops, stationære PC'er, netværksenheder, servere og mobiltelefoner.

 

 

KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
21-12-2018 19:16:39
Svar/Indlæg:
4295/306

Tak for testen. 🙂

 

Fedt grafikkort, men pris ift ydelse er helt til grin med de resultater. I flere tests er 1080Ti enten lige så hurtig eller kun en lille smule bagefter. Og 2080Ti koster det dobbelte af et 1080Ti...

 

Jeg ved så ikke hvor meget din 6600K har at sige her, samtidig med at du max tester i 2560x1440. Det havde nok set anderledes ud hvis vi havde haft UHD opløsning med i testen.

 

For overskuelighedens skyld kunne det være vi skulle lave en side pr. opløsning i fremtiden? Så der er en test-side for 1080p, 1440p og 2160p, med grafer sorteret efter ydelse. Det vil gøre det noget lettere at læse. Men det er selvfølgelig også et større arbejde for testeren... 🙂



The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
21-12-2018 19:53:49
Svar/Indlæg:
4741/1690

#1

 

Du har ret i dine betragtninger, både vedr. selve kortet - men også om "en side pr. opløsning" ville være optimalt, det har vi desværre ikke mulighed for - i forvejen er grafikkort test ret tidskrævende. 
 



Klump
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2018 20:20:27
Svar/Indlæg:
447/2

Undre mig faktisk over at der er flere test som viser, at hvis man kører f.eks 1080p, så kan ens CPU sagens bottleneck, men hvis du kører 1440 eller 2160p, så sker det ikke. Kan nogen give en logisk forklaring på det? :)



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
21-12-2018 21:10:11
Svar/Indlæg:
15982/637

#3. Det er fordi, at en højere opløsning kræver mere af grafikkort og belastningen ligger mere på GPU siden end CPU siden, simpelthen fordi der er flere pixels der skal bearbejdes. Så derfor bliver forskellen mindre blandt de andre cpu'er der anvendes mindre jo højere opløsning der anvendes. En cpu laver præcis det samme i 640x480 opløsning som i 3840x2160, det gør grafikkortet ikke. 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 21-12-2018 21:10:46.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2018 00:32:40
Svar/Indlæg:
5874/1287

Helt enig med #4. Vi havde samme diskution dengang vi gik fra 800x600 til 1024x768 😉 Ja, det var tider med HW accelereret DukeNuken 3D i dos 😎. Andre end mig der kan huske det?

 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Burgurne d. 22-12-2018 00:33:01.


KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
22-12-2018 02:25:38
Svar/Indlæg:
4295/306

#2 Ja jeg ved det. Det er ikke "bare lige" - det var også blot en idé til fremtiden. 🙂

 

#3 Som de andre siger er det helt naturligt. Jo højere opløsning, jo mere ligegyldigt er det hvilken CPU du har, fordi det er grafikkortet der skal drive det hele. Du kan også ramme ind i FPS limits og engine problemer når du kører i lavere opløsning med et kraftigt grafikkort. Det er "for stort" til at give mening i de mindre opløsninger. 🙂