Korrekturlæser: jmose
Billed behandling: svedel77
Oversættelse: jmose

Pristjek på http://www.pricerunner.dk 2574,00
Produkt udlånt af: Shuttle
DK distributør: DCS

Konklusion

 

Alt i alt en lækker lille maskine, hvis man er til sådanne. Over all er kvaliteten helt i top, og at hele kabinettet er lavet i aluminium er kun et plus. Kabinettet falder dog lidt igennem på fronten synes jeg. Der kunne Shuttle godt have brugt 5 min mere på at designe knapperne og deres virkemåde,  så de ikke føles så vakkelvorene som de gør. Jeg vil også nævne strømforsyningen som gør et super stykke arbejde. At sådan en lille psu kan levere 500w er en præsentation i sig selv. 

Innovation/Teknologi - 3
Maskinen kommer med rigtig mange gode tiltag. Z68 chipsettet er i sig selv ganske godt da det bringer meget nyt. Men ud over der er der også ganske meget andet fx deres 500w PSU, samt muligheden for at benytte et std. mITX bundkort.

Bundle/Tilbehør - 3
Der kommer stort set ingen bundle med til dette kabinet. Det eneste der er lidt brugbart er den lille smule kølepasta der følger med.

Design/Layout - 3
Flot og stilrent design der vil passe ind alle steder. Dog er de "løse" knapper i fronten, den knapt så gode køling og problemet med plads til strøm til grafikkortet noget der trækker ned.  Selve byggekvaliteten er der dog slet ikke noget at sætte en finger på.

Software/BIOS - 3
Der er virkelig ikke meget at rykke rundt på her. Man har kun de simpleste indstillings muligheder når det kommer til overclocking. Dette harmonerer måske også meget godt med at pcen ikke er bygget til oc i og med at den er så lille. Næsten alle de nye bundkort vi ser i dag har endda fået en EFI i stedet for en BIOS. Det får vi heller ikke fra shuttle.

Ydelse - 4
Denne Shuttle, med de komponenter som jeg har til rådighed til testen, er en yders kompetent gaming maskine. Det eneste sted hvor den falder lidt igennem er til de hardcore multitask opgaver, hvor den mangler lidt kræfter i forhold til de 8 kernede og 8 tråede konkurrenter.

Pris - 4
2600.- kr for et kabinet er mange penge. Men hvis man trækker ca 1000,- kr fra for bundkortet og 500,- kr for en PSU samt 200,- kr for en std. køler er der ligepludselig ikke mange penge tilbage til kabinettet.
Med i prisen skal man også tage, at man faktisk har en ret god mulighed for at opgradere i fremtiden, da kabinettet understøtter mITX bundkort og PSUen er ganske stor.

 

  


 

UK summary

 

All in all a really nice little machine, if you like those. Overall the quality is high-end, and the fact that the whole case is made in aluminum is only a plus. The case falls through on the front though. Shuttle could have used just 5 minutes more in designing the buttons and how they work, so that they don´t feel so fragile as they do. I will mention the powersupply, which does a superb job. Being able to deliver 500W from such a small unit is quite a presentation itself. 

 

Innovation/Technology - 3
The machine comes with many good features. The Z68 chipset itself is rather good, as it brings many new features. But apart from that there is also their 500W PSU, and the oppourtunity to use a std. m-ITX board. 

Bundle/Accessories - 3
There is pretty much no bundle included with this case. The only thing usable is the small amount of cooling paste included. 

Design/Layout - 3
Very nice and stylish design which will fit in anywhere. Though the "fragile" buttons on the front, the not so good cooling and the problem with attaching power to the videocard is something that draws the grade downwards. The quality of the case itself is excellent. 

Software/BIOS - 3
There´s really not much to move around here. You only have the simplest adjustments avaiable, when it comes to overclocking. This migth in fact fit very well with the fact that this pc is so small as it is. Almost every new board comes with a EFI instead of a BIOS these days. And Shuttle is no exception. 

Performance - 4
This Shuttle  - with the components avaiable in this test - is a very competent gaming machine. The only place were it falls a bit through,  is in the hardcore multitask tests where the lack of power compared to the octo-cores and the 8-threaded competitors is visible. 

Price - 4
2600DKK for a case is alot of money. But if you withdraw 1000DKK for the board, 500DKK for the PSU and then 200DKK for a standard cooler, there´s all of sudden not much left for a case. In this price you also have to consider, that you in fact have good oppourtunities  for upgrades in the future as the case supports m-ITX boards and the PSU is large enough. 

 




Test: Shuttle SZ68R5 Barebone
Innovation / Teknologi3
Bundle - Tilbehør3
Design - Layout3
Software - BIOS3
Ydelse4
Pris4
Samlet66%
Award

Læs om vores forklaring på ratingen her

Read about our ratings here
mlohnork
 
Superbruger
Tilføjet:
02-04-2012 12:11:55
Svar/Indlæg:
44/2
Sgu en fesen score den får for noget af det ypperste og mest kompakte system man kan få 🙂


The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
02-04-2012 13:17:52
Svar/Indlæg:
4741/1690
#1
Vi genovervejer vores rating 😐


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af The Boss d. 02-04-2012 13:18:07.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2012 16:14:52
Svar/Indlæg:
5474/39
måske skulle være en kompakt er pcen.
Der ville denne score en klar 5 i have meget hardware på meget lidt plads...

Gå udviklingen bare for stærkt. Jeg syntes selv min matx setup er lille i forhold til de store Eatxer og atx pcer.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 02-04-2012 16:16:40.


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
02-04-2012 16:16:38
Svar/Indlæg:
5258/240
#3

En gang til?


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2012 16:17:38
Svar/Indlæg:
5474/39
#4
mener bare, at størrelsen i forhold til ydelsen er meget høj. Ved ikke om gav mening...

Der er masser af muligheder for sætte mase udstyr i den.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 02-04-2012 16:18:27.


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
02-04-2012 16:20:23
Svar/Indlæg:
5258/240
#5
Ja helt enig.


Jones9000
 
Superbruger
Tilføjet:
02-04-2012 19:32:20
Svar/Indlæg:
817/109
Godt være det er mig der ikke forstår jeres måde at teste på. Men de der "benchmarkes" giver ingen mening eller værdi for mig som læser

Benchmark betyder at man tester 2 ting mod hinanden med mindst mulige variabler så fer opstår gennemsigtighed i testen. Så kan kun se disse test have nogen værdi:
Udgangspunkt samme komponenter.
Varme og oc potitentiale i forskellige kabinettet, lyd test, pris i forhold ydelse af disse.

Det andet er fjollet, svare til følgende:
Bwm, uden dæk, masser ag benzin, aircon, turbo, masser af rust pris: 240000
Villahus, lille have, træls naboer, flot græs, egen gril. Pris: 1250000

Udfra overstående kan det ses at huset har den bedste gril dog uden turbo.

Ellers rigtig fin produkt gennemgang, vil gerne have sådan en sag.


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
02-04-2012 21:34:23
Svar/Indlæg:
5258/240
#7

Jeg kan godt følge dig, jeg ved dog ikke helt hvad du vil have jeg skal sammenligne den med ellers. Hvis det kun havde været et bundkort eller en cpu er det nemt nok, men når det er en hel pc der skal testes så er det straks sværre.



Jones9000
 
Superbruger
Tilføjet:
02-04-2012 21:48:17
Svar/Indlæg:
817/109
#8
støj kontra andre kabinetter.
Køling med shuttle's egen dims kontra andre køler
Oc (det er vel lige som test af mob, ideelt have du 2-3 andre mob's med samme chipset og bencher dem mod hinanden)
Pris (hvad kan man få for samme penge hvis man selv bygger en Lan pc)
Måske test af psu'en

Ved det ikke. ville bare give lidt konstruktivt kritik ;) alt kan jo forbedres


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2012 21:50:15
Svar/Indlæg:
8762/174
Kan kun støtte op om ideen med test af psu.

Der er mange personer der ikke har fanget at det ikke bare en lille fesen 300, 400 eller 500 watt psu der sidder i de shuttle maskiner.



unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
02-04-2012 21:56:48
Svar/Indlæg:
5258/240
#9

Det var skam derfor at jeg spurgte ind til din kommentar.
Jeg er enig i at mange af de punkter du nævner kunne være lækre at have med. Dog falder det hele på manglende kapital til udstyr som fx en lyd måler og andre setups at teste op imod.

Jeg mener at der er en på hwt der har en PSU tester, det kunne være sjov at se hvad den PSU der sidder i shuttlen kan, helt enig.



Verdenshersker
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
03-04-2012 01:06:52
Svar/Indlæg:
3636/386
Den PSU er evil! Synes generelt shuttle's psu'er og egentlig ogsaa silverstone's kendt fra SUGO serien gaar meget amok... Havde en SUGO05 med 300 watt's udgaven paa et tidspunkt. Jeg belastede den med omkring 280-285 watt og den sagde stadig ikke en lyd!


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
03-04-2012 09:31:10
Svar/Indlæg:
5258/240
#9 og 10

Når Polarfar kommer hjem (juni), vil The Boss prøve at hører Shuttle om vi ikke kan få en løs PSU til test.


Verdenshersker
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
04-04-2012 03:54:12
Svar/Indlæg:
3636/386
Det er virkelig imponerende, hvad de smaa SFX psu sataner kan klare!


bauner
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
28-05-2012 23:01:27
Svar/Indlæg:
853/71
Damen, jeg er sgu blevet forelsket Har lige tjekket den nye ud med Z77 chipset. Kunne samme være lækker med en i7 3770K i 🙂


bauner
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
26-06-2012 11:48:02
Svar/Indlæg:
853/71
Har købt SZ68R5 og den er sgu lækker.