Korrekturlæser: 
Billed behandling: 
Oversættelse: 

Pristjek på http://www.pricerunner.dk 
Produkt udlånt af: Sd-Data A/S
DK distributør: Sd-Data A/S
Produktet er venligst udlånt af: www.midtdata.dk
Produktet distribueres i DK af: www.leadtek.com
Link til producentens website: www.leadtek.com

Chippens teknologi


Geforce 7800GTX er nVidia's nuværende topmodel, og skulle på mange områder adskille sig væsentligt fra den gamle Geforce6800-chip. NVidia lover op til 24 pixelpipelines, hvilket er 8 mere end de 16 som Geforce6800GT/Ultra har. Til gengæld skulle den kun have 16 ROPs. ROPs beskriver reelt hvor mange pixels pipelinen kan presse igennem, og til trods for 24 pipelines, vil det aldrig være muligt for den at presse mere end 16pixels igennem. Altså præcis det samme som Geforce6800GT/Ultra. NVidia lover til gengæld en kraftig optimeret pipeline, der vil være langt bedre udnyttet end den gamle 6800-chip. Svært at forstå da Geforce6800's pipelines nærmest er perfekte og i ydelse per mhz overgår praktisk taget alt på markedet. Geforce7800GTX ser allerede ud til at minde mere om Geforce6600-chippen end om 6800-chippen.

Faktisk et rigtigt godt sted at tage udgangspunkt i, da geforce6600GT er en chip, der virkelig udnytter sin arkitektur fuldt ud.

Radeon X850XT-PE
Radeon X800XL

Geforce 6800

Geforce 6800Ultra

Geforce 7800GTX

Kodenavn

R480

R430

NV41 / NV42

NV45 G70
Core-frekvens

540Mhz

400Mhz 325Mhz 425Mhz 430Mhz
Pixelpipelines

16

16

12 16 24
Ram-DDR-frekvens

580Mhz

500Mhz

300Mhz 550Mhz 600Mhz
Ram-bit-bredde

256bit

256bit

256bit 256bit 256bit
Max Pixelshader

2.0b

2.0b

3.0 3.0 3.0
Max Vertexshader

2.0

2.0

3.0 3.0 3.0
Vertex-pipelines

6

6

5 6 8
Produktions-teknik

130nm TSMC

110nm TSMC

130nm TSMC, 110nm IBM
130nm IBM 110nm TSMC
Transistorer

ca. 160mio

ca. 160mio

ca. 180mio ca. 222mio ca. 302mio






G70 -chippen


Geforce 7800GTX er som tidligere nævnt baseret på G70-chippen. På nuværende tidspunkt er der kun 7800GTX, men der er rygter om både større og mindre modeller ude på nettet. Bl.a. nævnes der, at der vil komme en Ultra med væsentlig højere frekvenser. At den ikke er her nu, kan skyldes rigtig mange ting. Den ene kan være ren markedsstrategi og at man venter spændt på hvad ATi har i ærmet, så man kan justerer frekvenserne derefter. Noget andet er, at der faktisk ikke findes særlig store mængder af ram, der er hurtigere end 625Mhz, og at man venter på at produktionen på hurtigere ram kommer i gang. En tredje kan være at yields ikke er så gode endnu, at man med vilje har set en "middelmådig" model på markedet og venter med topmodellen. (Gode Yields = en tilfredsstillende procent af fungerende chips ud af den samlede produktion)

Men vi venter selvfølgelig alle spændt på, hvad nVidia ellers smider på markedet, deres pixelpipelines er nemlig meget fleksible og kan deaktiveres af 4stk ad gangen. Det gør det lettere for nVidia at gøre nogle defekte chips brugbare til kort med en lidt dårligere ydelse til følge.



NVidia's chip skulle være meget avanceret, og bygget til at udnytte hver transistor optimalt, opbygningen og udnyttelsen af pipelinen ligner ret meget en gensplejning af det bedste fra Geforce6600GT og 6800-serien

Pipelines

pixels/p clock

Textures/p clock

Z-pixels/p clock

ATi R480

16

16

16

16

nVidia NV45

16

16

16

32

nVidia NV43 8 4 8 8

nVidia G70

24

16

24

32



G70 kan trække op til 24 textures, hvilket især er en fordel for pixelshading (realistiske overflader) 16 pixels eller op til 32Z-pixels som den gamle Geforce6800-serie baseret på NV40/NV45

Så lad os se hvor effektivt at chippen kan udnytte sine pipelines reelt:



Geometri-delen består af hele 8 vertexshaders av VS3.0-typen, hvilket er det højeste vi har set på markedet indtil videre. Frekvensen er dog noget lavere end ATi's X850XT-PE, og den samlede ydelse bør derfor lægge meget tæt, med en marginal fordel til nVidia.



NVidia fortsætter med at bruge den nyeste pixelshader 3.0. Her er der faktisk ikke noget nyt under solen, andet end bedre udnyttelse af chippen. Det skyldes at directX faktisk ikke har ændret ret meget karakter de seneste 3år. Så grafikchip-designerne har ikke noget revolutionerende at putte i chippen. Til gengæld kan de jo give os bedre ydelse. Så bliver spændende om det kan hamle op med ATi's

Jeg har derfor også sat dets Pixelshader-fillrate på en prøve.



Antialiasing og Filtrering


Den tidligere Geforce 6-serie ændrede virkelig på nVIDIA's dårlige FSAA- og anistrofisk filtrerings-ry.
nVIDIA havde ved tidligere generationer af grafikkort brugt nogle efterhånden ret forældede metoder til at gøre dette arbejde og ATi har siden Radeon9700 kom været førende på dette område og ser stadig ud til at være det.
nVIDIA har dog oppede sig gevaldigt med Geforce6-serien, og nu giver de lige det løft der skal til for at komme forbi ATi på det her område også.

Nu tilbyder de også gamma-korrigeret FSAA der indtil nu har været ATi's store fordel i forhold til nVidia.

Det der gør at nVidia nu overtrumfer ATi er pga. transparency Anti-Aliasing. Problemet i dag, hvad angår FSAA, er at vi bruger en mutisample-motode. Vi bruger metoden for at få bedre ydelse, men multisample går reelt ind og abejder med billedet inden der reelt er lagt overflader (textures) på. Det gør at især transparente overflader kommer til at virke grynet og meget pixelleret. En transparent overflade er en overflade man kan kigge igennem. F.eks. et hegn, græs, vinduer og lignende.

Transparency Anti-Aliasing gå simpelthen ind og finder disse transparente overflader og oversampler dem (giver dem en højere opløsning). Nu er det pludseligt muligt at ane at hegnet er tilstede foran én, også på meget lang afstand. Transparency Anti-Aliasing kan både lægges med multisample og supersample. Multisample vil ikke give den store forskel på fine overflader som f.eks. et trådnet, men være perfekt til f.eks. sprossevinduer. Super-sampling går til gengæld helt i dybden, og det er muligt at ane trådnet på meget lang afstand, til gengæld kan det koste meget på ydelsen.




nVIDIA benytter i dag en rotated-sparcegrid-multisample-metode meget lig med ATi's op til 4x. Over 4x bruger nVidia en løsning med supersample og multisample kombineret som dog stadig er lidt gammeldags men giver en god skarp billedkvalitet. Derudover har der blevet tilføjet 16xFSAA i Sli der består af 4x Supersample der hver især har 4xMultisample.



Til anisotrofisk filtrering benyttes der en adaptiv løsning li' den de har brugt med Geforce6-serien. Den adaptive metode filtrerer de områder der er mest synlige, og kan derved booste ydelsen i en positiv retning uden at det går direkte ud over billedkvaliteten. Personligt er jeg fortaler for den adaptive løsning da det giver bedre ydelse, hvor den ikke-adaptive kan være forholdsvis tung at danse med.


Kim
 
Superbruger
Tilføjet:
23-06-2005 23:24:31
Svar/Indlæg:
772/50
kært Kort.. nVidia kan jo godt :D er især imponeret over lavere strømforbrug og bedre ydelse :D der er ikke noget jeg elsker mere :D...



Hessi
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2005 01:32:28
Svar/Indlæg:
1972/260
Sys nu ikke det er imponerende ydelses-boost der er mellem X850XT og GeForce 7800GTX. :)

Det er et fornuftigt ydelsesforbedring men ikke det vilde. Er bestemt ikke enige i at den giver ATI's kort røvfuld. :)



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2005 02:38:03
Svar/Indlæg:
6531/410
vil opfordre til at man tester i nogle flere og lidt nyere spil.
ville være lidt mere fun at læse om.



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2005 07:22:54
Svar/Indlæg:
1503/128
Tager jeg helt fejl, hvis jeg antager at dette "kun" er hvad der svarer til 6800-seriens GT kort? For i så fald synes jeg det er rimelig godt, at "den lille af de store", bare har et moderat forspring foran 850XT'eren, som jo er den absolut største af ATI's nuværende kort. Et Ultra-kort af denne 7800 vil da højst sansyneligt vise sig at have endnu skarpere tænder.



Steger
 
Superbruger
Tilføjet:
24-06-2005 08:35:07
Svar/Indlæg:
51/26
Den er faktisk ret hurtig - men det viser denne test fejlagtigt ikke. Ellers fin test.

Den bliver ret ofte ligeså hurtig som 6800 ULTRA SLI - og det er sgu da vildt. Her er den testet med en FX-55.

http://www.anandtech.com/video...



red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
24-06-2005 11:38:37
Svar/Indlæg:
7881/1165
Testen er ikke så imponerende... det skyldes i høj grad at vi har valgt at bruge et langt langsommere test-system end hvad anandtech bl.a. bruger. Vi har ikke en FX57-CPU og 2GB ram sat på det nyeste bundkort, hvor procesoren er overclocket til 3Ghz.
Vi har en 2.8Ghz prescott med 2x256MB ram på et bundkort med DDR400-ram:)

At kortet giver ATi røvfuld, mener jeg at den ikke nødvendigvis gør det på ydelse, men på absolut alle områder der tidligere har været forbeholdt ATi, som billedkvalitet, støj, ydelse, temperatur, FSAA osv. Alt det som ATi-tilhængere råber højt om er bedre end nVidia, det har nVidia selv tilføjet og lgie givet det en ekstra sjat oveni.



Kowalski
 
Overclocker
Tilføjet:
25-06-2005 19:12:44
Svar/Indlæg:
1/0
Testen er fejlagtig. Du skriver jo selv i artikelen, at CPU-begrænsningen er tilstede i stort set samtlige tests. Derfor giver testen ikke noget der minder om en ordentlig konklusion.

Prøv at huske på, at når personer læser din test, så har de nok ikke læst andre tests, og derfor tror de på de syntetiske testresultater, du bringer. Hvad med at teste spillet i 1600*1200 i HL2, Doom3, Battlefield2 eller, hvad der nu er populært.
Du får først et billede af, hvad kortet kan præstere, når Grafikkortet er flaskehalsen!




red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
26-06-2005 11:46:32
Svar/Indlæg:
7881/1165
#7: Hved du hvad??.. Jeg hader når folk bedømmer et grafikkort udelukkende pga af testresultater og point. Se på forskellende istedet for i forhold til X850XT. Procentvis er det den samme forskel som andre test-sider også kan påvise, trods det er den er CPU-begrænset. Jeg beskriver fuldt ud at grafikkortet har sin force i pixelshader-krævende spil. Kig under teknologien, hvor jeg stikker den nogle pixelshader-test hvor den render fra alt og alle med op mod 100%.
Læs hele testen.... og ikke kun der hvor der står "testen" Så vil du få at langt bedre overblik over hvad det er for et kort. Intet kan bedømmes udelukkende på bench-luder-test, men det er faktisk langt mere relavent at kigge på kortets teknologiske forcer, frem for spil-test.

Og ikke alle har en overclocket FX57-cpu... Vi er trods alt frivillige, der finder det her sjovt og spændende, og gør det af lyst, og ikke pga. penge. Jeg bruger de test jeg finder mest relavente, herunder en openGL-test, og div. almindelige bench-test og et par spil-test. Finder du ikke min test tilfredsstillende, må du læse den nogle andre steder. Jeg synes jeg har givet den det jeg kan give med det jeg nu har til rådighed. Jeg forventer heller ikke at alle der har tænkt sig at opgradere grafikkort har en FX57-cpu liggende.



Steger
 
Superbruger
Tilføjet:
27-06-2005 10:20:59
Svar/Indlæg:
51/26
#6
Testen er ikke decideret fejlagtig - den viser hvor godt den performer på en system normale mennesker med en normal økonomi har råd til. Og den slags tests mangler mange andre steder - der kun tester på helt up-to-date systemer.

Men det er altså mere interessant at læse om 7800GTX, når man kan se hvordan det performer på et system som er tilsvarende end eget.



Karsten2
 
Overclocker
Tilføjet:
27-06-2005 15:32:55
Svar/Indlæg:
6/0
Jeg kan kun give Kowalski ret. Jeres test af 7800 GTX er så amatøragtigt, at jeg kunne mærke mit blodtryk stige støt og roligt, mens jeg læste anmeldelsen.
I tester et high-end grafikkort på en forældet cpu - det er spild af tid og I opnår hovedsageligt at misinformere jeres læsere om det potentiale, som ligger i grafikkortet. Hvis man ikke ved, hvorledes man kan teste et grafikkort, så kan man prøve at få hjælp - se hvordan Tech Report har gjort det:

http://techreport.com/reviews/...

Det kan vel ikke være så svært at sætte Doom3 op i 1600x1200 med de mest krævende indstillinger og køre et par tests. Husk altid at anvende de højeste skærmopløsninger, når I tester (1600x1200 eller 2048x1536) med højeste niveau af AA og ANI - og det kan godt være, at nogle spil er cpubegrænsede i dag, men med nogle af de spil, som ventes senere på året, tror jeg, at selv 7800 GTX får nok at se til. Og derfor ville det være interessant, hvis I kunne vise potentialet i 7800 GTX allerede nu via velvalgte tests - men det skulle åbenbart ikke ske (prøv 1600x1200 med 4xAA og 16xANI i 3DMark05, mon ikke det giver pote osv.).



red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
27-06-2005 16:05:50
Svar/Indlæg:
7881/1165
#10: Hvis jeg kunne ha' haft gjort det dér, gjorde jeg det også. Nu er det sådan er vi er 100% frivillige, og ikke lønnet på nogen måde. 95% af os bruger vores egne indkøbte maskiner, og betaler selv for fragten, bare for at få lov til at teste disse produkter. Vi bruger derudover vores egne spil til test, og jeg må i høj grad tage mig til tak med de ting jeg kan skaffe på nettet, og de spil jeg nu ellers har liggende. Ikke alle har råd til at køre med en FX-cpu. Ikke alle sider med en 19" skærm (17" TFT for mit vedkommende, hvilket en stor del efterhånden gør). Men ligemeget, hverken test-sitet eller jeg selv har råd til den slags, men hvis du vil donere mig alle de spil, og den hardware skal jeg med glæde lave testen om. Jeg har bare ikke råd til det, men tillykke med det, hvis du har. Ja, det er amatør-agtigt, da jeg er amatør og ikke profesionel ligesom alle de andre på sitet, der bruger deres gode fritid på den slags, fordi vi finder det sjovt at arbejde med!
:o :o



Karsten2
 
Overclocker
Tilføjet:
27-06-2005 16:19:40
Svar/Indlæg:
6/0
Det handler ikke om at benytte en kraftigere cpu, som jeg forsøgte at skrive før, men om at bruge de rigtige tests eller testopsætning. 3DMark05 er næsten komplet afhængig af grafikkortet - selv med P4 2,8 GHz burde du kunne måle stor forskel, hvis du anvendte tilstrækkeligt krævende testopsætning. Prøv som tidligere skrevet 3DMark05 med 4xAA og 16xANI i 1600x1200 (kræver måske, at du har betalt for den fulde version af 3DMark05) - og prøv Doom3 i Ultra Quality med 4xAA og 16xANI. Eller måske endnu mere krævende indstillinger - jo mere du presser grafikkortet, desto mindre cpu behøver du. Og lige præcis derfor er det vigtigt, at du presser grafikkortet mest muligt (se hvilke spil, som Tech Report har fundet store forskelle i med 4xAA/16xANI og 1600x1200). Riddick er vist også ret krævende med 4xAA og 16xANI i 1600x1200 (hvad med at teste Far Cry med SM3.0 og HDR aktiveret - og Splinter Cell Chaos Theory også med SM3.0 udvidelser osv.). Du sidder med det hidtil mest fantastiske grafikkort til spil, men jeg oplever, at du desværre kun skraber overfladen i din anmeldelse.




red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
27-06-2005 17:51:38
Svar/Indlæg:
7881/1165
#12: Køb du lige 3Dmark og de spil til mig, så skal jeg nok teste dem!! ;)
Vi er 100% uafhængige af nogel firmaer imodsætning til praktisktaget alle andre test-sites i DK der bliver støttet med div. programmer, testopsætning og spil. Det kan vi ikke for det vil ødelægge for image som uafhængig. Men du må da stadig gerne sende de spil til mig originale. Hvis du har råd til det.



Karsten2
 
Overclocker
Tilføjet:
27-06-2005 20:05:06
Svar/Indlæg:
6/0
Det lyder nu lidt fattigt, at der ikke er råd til Doom3 eller 3DMark05 i fuld version, når I tester grafikkort til kr. 5.000,00. Der er vel ingen grund til at fortvivle - jeg mener, at der er en timedemo benchmark indbygget i Doom3 demoen - prøv selv at checke det her:

http://www.gamershell.com/down...

Og du kan hente spilbar demo af Splinter Cell med SM3.0 udvidelser her:

http://www.gamershell.com/down...

Far Cry kan du hente her i demo:

http://www.gamershell.com/down...
http://www.gamershell.com/down...

Og Half-Life 2:

http://www.gamershell.com/down...

Og Chronicles of Riddick:

http://www.gamershell.com/down...

Og du kan måle din ydelse med programmet FRAPS:

http://www.fraps.com/download....




red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
27-06-2005 21:54:47
Svar/Indlæg:
7881/1165
#14: En stor del hardware vi har er til låns!
Fraps bruger jeg i stor stil, selvom det ikke er 100% pålideligt!!
Jeg kan fortælle at den lille håndfuld test inkl indskrivning tager ca. 10-15timer alt efter hvad det er jeg har mellem hænderne. Jeg bruger min fritid på det, men er da gerne villig til at give det en time ekstra, hvis jeg får noget ud af det... Problemet er at jeg ikke gider at tage nogle test helt tilfældigt, hvis jeg ikke får noget ud af det. Jeg er ret ny herinde, og teknikken tiltaler mig mere end selve hastigheden. Jeg er ikke kun intereseret i hastigheden som så mange andre, men også hvor kortet har sine forcer... Et grafikkorts hastighed er ifølge mig kun 10% af hvad det kan.. Jeg bruger meget tid på at give at stort ,overblik end et snævertsynet benchluder agtigt noget. Strømforbrug, billedkvalitet, støjniveau, kortlayout, casemodding, bundle er bl.a. andre ting jeg sætter ligeså højt. Bl.a. har jeg fundet ud af at 7800GTX faktisk bruger mindre strøm end 850XT. Hos den side du linker til siger deres test fejl-agtigt det stik modsatte da de kun har målt på watt og ikke Kwh. Jeg synes bare du skulle være glad for at nogle gider at bruge deres fritid på, at nogle fremmede mennesker kan læse en test, der ikke kun handler om ydelse. Meget let at se, at du finder ydelsen emget vigtigt, men det er ikke alle. inkl. mig selv! Slap af!! jeg skal nok finde på noget mere senere, og jeg synes selv mine test har udviklet sig meget siden mit første X800XL for et halvt år siden. Men lige nu har jeg valgt at bruge mere tid på strømforbrug og støjniveau på nuværende tidspunkt, da jeg synes det mangler.

Og lad værd med at kritiserer mine test hvis du ikke finder dem rigtige, andre er meget tilfredse meget mit store overblik, og lidt alternative måde at skrive dem på.... Du siger det er amatør-agtigt... fint nok.. Men nu har du sagt det, og jeg synes jeg giver et langt bedre indblik i det enkelte grafikkort end mange andre nordiske hjemmesider, der oftest er en flok benchludere, der kun giver point på hastighed.
Den her gang har jeg ovenikøbet lagt NFSU2 ind, da jeg lige selv har købt spillet. Jeg er uforstående over for din kritik, og så kan du beklage dig på andre sider hvis du ikke finder dem fyldestgørende nok. Jeg har mange tilhængerer som ved jeg er kritisk.



Smash
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2005 01:00:20
Svar/Indlæg:
194/13
Bl.a. har jeg fundet ud af at 7800GTX faktisk bruger mindre strøm end 850XT. Hos den side du linker til siger deres test fejl-agtigt det stik modsatte da de kun har målt på watt og ikke Kwh.

1. Det viser Techreport også, faktisk 15 Watt mindre under load. De 2 øverste resultater er for SLI-setups skal du tænke på.

2. Mht. din forbrugs-måling, så kan du ikke konkludere det helt på den måde. Som jeg tolker det, også ud fra de benchmarks du har lavet, så er det tildels CPU-begrænset og 7800 GTX-kortet bliver derfor ikke presset til det yderste hele tiden.
Det kunne være sjovt med en tilsvarende tests med eks. en OC'et FX-57'er, man kan kun håbe.

3. Spar lidt på temperamentet 🙂. Du tager kritikken alt for personlig. Der er masser af konstruktive forslag, tag dem til dig, overvej dem, vurder dem og eventuelt brug dem. Der er forslag til hvordan testen (og fremtidige) kan blive bedre, det er da positivt?



#17
Gaco
 
Superbruger
Tilføjet:
05-07-2005 17:42:37
Svar/Indlæg:
1/0
red_martians, giv dig lige god tid til det her, du tager det ALT for personligt, som Smash siger. Vi skal lade være med at kritisere din test? Så snart du laver en test af et grafikkort, der står stik imod alle andre sites på nettet kan du da kun forvente også at få kritik!

Kowalski siger faktisk noget der er 100% relevant, han sagde:


"Hvad med at teste spillet i 1600*1200 i HL2, Doom3, Battlefield2 eller, hvad der nu er populært.
Du får først et billede af, hvad kortet kan præstere, når Grafikkortet er flaskehalsen!"

Så bliver du arrig og svarer:

"Hved du hvad??.. Jeg hader når folk bedømmer et grafikkort udelukkende pga af testresultater og point. Se på forskellende istedet for i forhold til X850XT."
(...)
Og ikke alle har en overclocket FX57-cpu... Vi er trods alt frivillige, der finder det her sjovt og spændende, og gør det af lyst, og ikke pga. penge..."


Ok, her er noget konstruktiv kritik, som jeg nok bare opsummerer fordi det meste er sagt:


1. Når man tester et bleeding-edge kort som GF7800 GTX, så tester man også- hvis ikke KUN i opløsningen 1600*1200 og deropefter, og det er med AF og FSAA. Din test er stærkt CPU-begrænset, og giver et helt forkert billede af 7800GTX-kortets ydelse under de indstillinger det normalt vil være anvendt.

2. Det kan godt være at du/I ikke er millionærer, men at teste et monsterkort som GF7800GTX'en på en 2,8ghz og 2X256 mb RAM. Det er ikke engang 1gb, som jeg ellers har haft urørt i min spand i 2 år nu. Igen, dette tager du ikke højde for i konklussionen.

3. Du kan være 99% sikker på, at de hardwareentusiaster der går ud og smider 4000-5000 kr. efter det allernyeste grafikkort, heller ikke sidder med en 2,8 ghz og 512 mb RAM. Derfor holder argumentet ikke med at du tester på et "system som almindelige mennesker har råd til".

4. Derfor er konklusionen fejlagtig. Det er din test, men hvis jeg var dig, ville jeg ændre konklusionen til at, hvis man sidder inde med en 2,8 ghz og 512mb RAM, vil der ingen bemærkelsesværdig fordel være ved at købe det dyre GF7800GTX fremfor det billigere X850XT.


Til sidst vil jeg lige bemærke, at jeg da ikke ser nogen der kritiserer at du har taget strømforbrug, støj osv. med i testen, det er da kun godt. Det der kritiserers men at du totalt har undervurderet ydelsen af kortet, som jeg har nævnt i dette indlæg. Det kan godt være at et grafikkorts hastighed kun er 10% af kortet for dig, men sådan forholder det sig altså ikke med langt de fleste mennesker. Man køber et nyt grafikkort for at kunne spille nyere spil, så de hakker mindre el. slet ikke og evt. ved højere opløsning/detaljegrad. Du kan ikke gøre ydelsen så sekundært til kortets udseende, strømforbrug, støjniveau osv..


Nå men alt dette burde vel give dig lidt forståelse for, hvad det er vi prøver at sige :)

Så medmindre du vil vildlede folk mht. 7800GTX kortet må du hellere ændre konklusionen, men det er som sagt op til dig ;)



Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
09-07-2005 23:52:42
Svar/Indlæg:
1317/46
Tage og undlad benchmarksene hvis du ikke har muligheder for at lave ordentlige benchmarks, men behold resten, så vil du stadig ha en fin tests. Hvis du skal anmelde en bil er det heller ikke klogt først at lave en omfattende beskrivelse af bilen for derefter at teste køregenskaber, acc og hastighed på en fyldt p-plads uden for kvikly. Folk vil se hvad bilen(eller garfikkortet) kan... som sagt hvis det ikke er en mulighed at sige det så undlad det i testen.