Benchmarks fortsat: GL Excess, Code Creatures & X3 Reunion
Nedenstående er venligst udlånt af red_martians De to næste benchmark-tests, er de gamle drenge.
GLexcess venter en to'er som muligvis er på vej. Den skal i høj grad ses som en professionel benchmark, da der er meget få spil der idag benytter OpenGL. OpenGL bliver til gengældt brugt flittigt i udviklingsbranchen til f.eks. 3D-modeller af motorer, konstruktioner, computer-animationer osv. Code Creatures er en DirectX8 benchmark, der i høj grad kan fortælle hvordan kortet vil virke med lidt ældre spil. Programmet er dog stadig meget krævende og presser selv et dual-grafikkort-setup til grænsen.
Siden GL Excess er et gammelt program, er det udelukkende "råstyrke" der tæller, og ikke alle de fine nye teknologier, der for nyligt er blevet implementeret i grafikchips.
Som vi kan se, yder det fuldstændigt som et 6600gt. Hvilket er lidt skuffende efter min mening, når nu vi taler om et forholdsvis nyt kort.
I Code Creatures trækker x1600xt'et virkelig fra 6600gt'et, med alt øjenguffet slået til - så lidt tricks kan x1600 altså alligevel.
X3 Reunion er nok det nyeste spil der er med i mine test. Spillet er hårdt grafisk da de bruger nogle enorme rum-scener pga. spillets handling i universet. Dvs. at det sætter store krav til grafikkortet at kunne beregne langt ud over fire vægge. Samtidig er der enorme rumfartøjer, asteroider og meget høje polygontal sammen med de nyeste tåge-effekter (pixelshader) der gør dette spil krævende og perfekt til test.
X3 benytter sig som sagt meget af shaders, hvilket giver ATi's nye serie en klar fordel.
Vores kort formår at give 6600gt baghjul - faktisk yder det næsten dobbelt så godt som nVidias gamle mainstream-kriger.
Rent faktisk er det ligefør 7600gt'et ikke kan følge med - imponerende.