Test: Zepto V15a

Bærbare d.  29. september. 2009, skrevet af jmose 11 Kommentarer.  Vist: 16046 gange.

Korrekturlæser: 
Billed behandling: 
Oversættelse: 

Pristjek på http://www.pricerunner.dk 
Produkt udlånt af: Zepto.dk
DK distributør: Zepto.dk

Introduktion

 

Imens at krisen fortsat raser kloden over, er Zepto så småt begyndt at komme ovenpå igen. De har lanceret en helt ny re-designet serie af bærbare, som indbefatter alt lige fra prisstærke små maskiner til high-end gaming maskiner.  Senest har Zepto også fået ny direktør, og kun tiden vil vise om han kan tilføre Zepto endnu mere. Deres nye serie bærbare, som vi efterhånden har kigget på en del af her på siden, har da også fået mange roser og gode anmeldelser for design men også ydelse.  Og det er jo i sidste ende, hvad det hele handler om.

  

 

Idag skal vi kigge på Zepto V15a som er Zepto´s nyeste studiebærbar. Formatet er 15.6", processoren den nyeste serie fra Intel og grafikken er integreret. Vi kigger på kassen og specifikationerne på de næste sider.

besse
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2009 16:07:45
Svar/Indlæg:
1326/83
Zepto? Nej tak, ikke med den service de har.


Encrazed
 
Overclocker
Tilføjet:
29-09-2009 16:19:51
Svar/Indlæg:
809/50
#1
De har så fået nyt serviceværksted - bl.a. det som HP/COMPAQ og mange andre også bruger. Så den påstand kan du godt pakke væk og skide på.


Chepard
 
Superbruger
Tilføjet:
29-09-2009 19:40:30
Svar/Indlæg:
42/0
Ehm hvordan kan 15" og så LILLE hænge sammen? En lille studie-bærbar er da max 14" vil jeg mene. Alt andet bliver hurtigt klodset at slæbe på.


palle22
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2009 15:05:26
Svar/Indlæg:
818/185
#2 Det har ikke hjulpet. Så den udmelding kan DU godt pakke væk og skide i..


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
30-09-2009 15:52:43
Svar/Indlæg:
5363/442
#4 Har du da stiftet bekendskab med deres kundeservice i løbet af de sidste 2 måneder?


palle22
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2009 23:43:37
Svar/Indlæg:
818/185
#5 Ja, ellers ville jeg vel ikke skrive ovenstående?
De har haft min Nexus inde for 4. gang i juli/august måned(denne gang hos infocare), og efter tre uger har de repareret den, selvom jeg havde bedt om at få hævet købet eller få den ombyttet (Jeg har endda snakket med Zepto og InfoCare løbende, hvor de har fortalt mig at den bliver ombyttet!). De tilbyder mig så at jeg kan få en anden istedet, fordi Nexus'en har været i stykker så mange gange. Jeg skal bare betale 2.000 oveni, og jeg siger ja tak, da jeg ikke kender modellen jeg får. Da den kommer med posten, viser det sig at den er tung, grim, den larmer, dens psu er på størrelse med en mursten, og den er generelt ringere end Nexus'en (Znote 7000). Jeg sender den retur (fortrydelsesret), fordi jeg ikke er villig til at betale de 2.000 ekstra for dens ringe specifikationer. Zepto vil så istedet ophæve handlen. De vil dog kun udbetale ca. halvdelen af, hvad min Nexus oprindeligt har kostet. Efter at have diskuteret længe med Zeptos RMA afdeling, ender det med jeg sender en klage til forbrugernævnet. Efter Zepto hører jeg har sendt denne klage, får jeg pludselig mine penge??!
Så ja, Pizzadude, jeg har stiftet bekendtskab med deres kundeservice indenfor de sidste to måneder. Og også i de 4 måneder der går forud for dem!



Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
01-10-2009 07:49:52
Svar/Indlæg:
5363/442
#6 Tja, alle kan jo have en dårlig oplevelse. Det kunne jo f.eks. komme af en misforståelse eller fejl i kommunikationen.

Generelt synes jeg, at jeg hører rundt omkring, at Zepto har levet op til deres udmeldinger og forbedret sig angående både kvalitet og service, i forhold til tidligere tiders problemer.

Bortset fra den sidste lille detalje med at du havde problemer med at få pengene igen, kan jeg dog ikke se hvad der gør Zeptos service så forfærdelig, men det er da klart at det ikke er gået perfekt, men det kan jo ske for selv den bedste. Jeg vil i hvert fald ikke slutte, at deres service er dårlig..


palle22
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2009 08:43:56
Svar/Indlæg:
818/185
Pizzadude, nej, men det overrasker jo næppe nogen...

Læs lidt mere om andres erfaringer her: http://zeptodk.blogspot.com/

Det KAN være en øjenåbner...


devo
 
Overclocker
Tilføjet:
01-10-2009 13:15:41
Svar/Indlæg:
10/0
Det er trist, at Zepto stadig bliver sammenlignet med "det gamle zepto", for ingen af dem, der før sad og styrede lanceringerne, test osv. arbejder der længere. Alt personale er nyt, ny servicechef, salgschef, produktchef, direktør, testingeniør osv. Det eneste der ikke har ændret sig er navnet. Måske de burde ændre navn? Når der er sket så meget, hvad syntes I? Det er jo på ingen måde det samme firma - de har bare overtaget alle de sure kunder fra dem, der var der før i tiden. Modellerne X17a, V15a, M15b er de første som det nye "crew" har lanceret, og de ser da ud til at klare sig bedre end som så. X15a er også fra de "nye", så nu må vi jo se, hvad hwt siger, hvis de får en til test.


#10
pcb
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2009 15:29:31
Svar/Indlæg:
93/22
Jeg synes det er lidt søgt når man giver maskinen karakteren 5 for pris, når den testede maskine koster meget mere end der står i vurderingen.
de 3998,- som står i vurderingen er jo for en meget dårligere maskine. 6.273,- skal man af med for en maskine konfigureret som testen hvilket er 57% mere end det der er regnet med i vurderingen... Så mener jeg jo pludselig ikke den fortjener mere end karakteren 3 - eller hvad mener I ?


ShArX
 
Superbruger
Tilføjet:
01-10-2009 17:25:58
Svar/Indlæg:
664/68
#10

Enig.