Produktet er venligst udlånt af: www.abit.com.tw
Produktet distribueres i DK af: www.abit.com.tw
Link til producentens website: www.abit.com.tw
Testen
Følgende system er blevet brugt til testen:
| Model | Hastighed/Driver |
Processor | Intel Pentium4 520 | 2800Mhz |
Ram | Kingston HyperX PC3500 | 2x256MB DDR400 |
Bundkort | Epox EP-5EPA+ (Intel 915G) | 800Mhz fsb. |
Grafikkort | Abit RX700pro 256MB | Catalyst 04.12 |
Sammenligning | HIS IceQ X700pro | Catalyst 04.12 |
| Sapphire X600pro | Catalyst 04.12 |
| ATi X800XL | Catalyst 04.12 |
Til testen bruger jeg følgende spil og programmer:
Futuremark 3Dmark2001SE (DX8.1)
Futuremark 3Dmark03 (DX9.0)
Futuremark 3Dmark05 (DX9.0+shader3.0)
Microsoft Code Creatures (DX8.0)
Unreal Tournament 2003 (DX8.0)
GLexcess (OpenGL 1.x)
Railroad Tychoon (DX8.0)
Fraps
DX9FSAA-TESTER
DX9ANI-TESTER
Fillrate-tester
I forhold til den tidligere mid-range-model X600pro, klare kortet sig fremragende, Vi ser ydelsesboost på over 200% set i forhold til X600pro i Code Creatures. En virkelig flot præstation som man sjældent ser ved model-skift.
Vi kan se i graferne, at det især er de shader-krævende test hvor X700pro trækker fra.
Kortet ligger meget jævnt med HiS IceQ X700pro
I unreal tournament 2003 trækker kortet virkelig fra , når vi tilsætter FSAA og Anisotrofisk filtrering til spillet. Her ser vi også en imponerende overskud, og over 100% ydelsesforbedringer i forhold til den tidligere midrange-model.
I GL Excess som er en openGL benchmark ser vi slet ikke de samme ydelsesforberinger som i direct3D. Men GL Excess tester ikke kun grafikkortets, men også cpu'ens grafiske evne, hvilket kan forvringe resultaterne hvis det bliver brugt på to forskellige systemmer. Tilgengæld kan man måle sit systems reele ydelse.
I RT3 klare kortet sig rigtigt godt, men noget underligt er, at kortet her sparker fra sig uden FSAA. Hvorfor ved jeg ikke. Jeg har prøvet mindst 5 gange med samme resultat. Jeg tror jeg fandt frem til at indstillingerne i driverne har været sat forkert med HiS' X700, da FSAA-resultaterne minder meget om hinanden.
Noget andet lidt pudsigt er, at kortet generelt yder dårligere i høje opløsninger end i de lave. Jeg har 1.6ns-rammene mistænkt for at have noget med det at gøre, da de kører med meget sløve timings. Så når rammende bliver pressede og når latency er høj, giver det især udslag i de høje opløsninger med FSAA og Ani aktiveret.