Vi fortsætter med lidt forskellige spiltitler, for at se hvordan processorerne klarer sig der...
Til at starte med tager vi en køretur i det nyeste Colin McRae: DiRT - et utroligt krævende spil, der presser selv de største systemer; hvilket systemkravene bevidner. På bagsiden af coveret anbefales der, at man har en Intel Core 2 Duo E6700 eller en Athlon64 X2 3800+. Lidt mærkeligt eftersom en E6700 er en del kraftigere end X2 3800+ - men hovedsagen er altså, at spillet burde suge en del processorkraft.
Men resultatet af benchmarkingen er overraskende, da frameraten på en Core2Duo E6600 og vores QX6850 ikke er særlig stor. En af de helt små spillere i Core2-serien, E4300, følger endda rigtig godt med. Vi må altså konkludere, at her kræves et endnu bedre grafikkort end HD2900XT, for at få bedre framerates, frem for en hurtigere CPU.
Call of Duty 2 kender de fleste nok, da det er et uhyre populært skydespil med masser af action og fornuftig grafik. Lad os se om samme billede tegner sig her.
Det gør det ikke helt - men tæt på. Heller ikke Call of Duty udnytter altså 4 kerner. Men QX6850 ligger altså alligevel pænt foran de andre - 6% bedre end en QX6800. Ret pænt taget i betragtning af, at det er 70MHz clockfrekvens og en højere FSB der er forskellen på de 2 processorer.
Næste udfordring er lidt mere skyderi - den nyeste titel indenfor Tom Clancys "SplinterCell"-serie.
QX6850 slår naturligvis alt, men samtlige processorer er faktisk godt med. Kun den mindste i testen sakker betydeligt bagud.
Afslutningsvis kører vi en gang 3dmark 2006, som angiveligt skulle understøtter alle processorens fire kerner..
Ikke dårligt, slet ikke. For første gang på 3D-området begynder vi for alvor at se ændringer fra dual- til quadcore. Især CPU-scoren vidner om, at QX6850 virkelig sparker fra sig. Hele 78% er den bedre end den gamle Xtreme-model X6800. Yderligere kan vi også se, at QX6850 trækker fra sin forgænger QX6800.