Korrekturlæser: 
Billed behandling: 
Oversættelse: 

Pristjek på http://www.pricerunner.dk 
Produkt udlånt af: Inno3D
DK distributør: MMD

Kassens indhold

Inno3D's grafikkort ligger som regel i den lave ende mht. pris, hvilket i hardwaresammenhæng ofte betyder et mindre bundle. Men betyder det så også det her?

 

Sådan ser kassen ud:

 

Billedet er nuppet fra Inno3D's egen hjemmeside.

 

 

 

Inno3D har pakket kortet godt ind. Ingen spildplads som i fx Asus' kæmpestore æsker.

 

 

Sådan ser indholdet ud - altså ud over selve grafikkortet.

 

Liste over tilbehør / Kassens indhold :

  • Installations-CD.
  • Company of Heroes
  • DVI-VGA converter
  • Molex into 6-pins PCI-e adapter
  • S-VHS/composite adapter/dongle

 Alt i alt er bundlen, det indkluderede spil taget i betragtning, til over middel. Dette udløser et 4-tal.

 


 

DreAz
 
Superbruger
Tilføjet:
30-04-2008 07:44:03
Svar/Indlæg:
486/24
Er det ikke lidt spil at teste SLI på et dual core system på 3.3ghz når selv en quad bliver bottlenecked med 3870X2 ?


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
30-04-2008 08:21:23
Svar/Indlæg:
15982/637
#0: God test 😀 men jeg fatter stadig ikke hvordan jeg formår at score mere i 3Dmark05/06 med eet 9800GX2 end de to 9800GTX i SLi, og intet er OC'et på PC'en... den kan da næppe være den cache til forskel der betyder så meget ? 😐
http://hwt.dk/literaturedetail...


#1: Du skal vist lige sætte dig ind i SLi og Crossfire, så kan du se hvor det kommer til sin rette 😉 . Du skal et stykke ned i CPU hastighed (ned på E6300) hvis det skal være "bottle neck" i de nyeste applikationer.
En CPU laver det samme i 640x480 som i 1920x1200, det er grafikkortet der trækker det grafiske læs og har langt større betydning i højere opløsning med FSAA og AF. Man anskaffer sig heller ikke SLi/Crossfire for at køre i 1280x1024 opløsning.
Jeg kan blot nævne som eksempel at en AMD 64 X2 4600+ og en Intel E6600 med 2x7900GTO i SLI yder præcis det samme i 1680x1050 med 4xFSAA og 8xAF.


(HWT; I burde snart bringe en artikel over hvordan SLI fungerer og hvor og hvornår det er til sin rette. Jeg er temmelig træt af gentagelser så det ville være lettere at linke til en artikel om det. 😳 😛 )


Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 08:58:41
Svar/Indlæg:
5410/123
#2 Husk, at du er meget velkommen til at lave en gæsteartikel :yes:


Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 09:33:42
Svar/Indlæg:
3410/199
#1 --> Vi var faktisk tæt på at søsætte sådan et projekt, men det blev ikke til noget grundet tidspres. 😳

Mon ikke din E8500 stadig er kraftigere end denne X6800? 😉


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
30-04-2008 09:48:55
Svar/Indlæg:
15982/637
#4: Jo men alligevel ? X6800 ern jo OC'et - regner med mere end 1066 på fsb'en. Men det lyder bare utroligt at hvis de 2mb mere har så meget at sige.


Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 14:32:22
Svar/Indlæg:
3410/199
#5 --> Den kører 11*300. Din kører jo 333*9.


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 15:49:26
Svar/Indlæg:
7263/260
#6 God test, dejligt læsestof 🙂


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
30-04-2008 17:42:21
Svar/Indlæg:
2600/84
#2
det er nu altså ikke helt sandt.

Jeg mærkede tydelig forskel i FPS ved at gå fra 2.4 til 3.6Ghz.... og min 3dmark score steg også med 50%.

Nægter at tro det bare er fordi CPUen farmer flere FPS.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
30-04-2008 18:50:51
Svar/Indlæg:
15982/637
#8: jo det er sandt... dit udgangpunkt er bare i noget helt andet. 3Dmark06 er 1280x1024 og det er klart din samlede score også stiger når CPU scoren stiger - det er logik for burhøns. Dit grafikkort er ikke nogen synderlig "flaskehals" i den opløsning. Spil i 1600x1200 med 4xFSAA og 16xAF (eller højere) så vil du se at forskellen udviskes.
Selvfølgelig vil der være stor forskel hvis du sammenligner en low-end og high-end CPU - se igen min kommentar i #2: Jeg havde en X2 4600 og 2x7900GTO i SLI, ganske vist var E6600 med 7900GTO i SLI hurtigere i 1024x768/1280x1024, men så snart man kom op i 1680x1050 med en god gang FSAA og AF ja så lå begge maskiner side om side med meget lille forskel i FPS udsving.


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
30-04-2008 23:37:59
Svar/Indlæg:
2600/84
#9
Nu kørte jeg lidt World in Conflict benchmarking. 3.6Ghz til venstre, og 2.4 til højre. Alle tallene er gennemsnits FPS af den indbyggede test, og da denne varierer overraskende meget, er den kørt 5 gange pr config. Fik følgende resultat.

40 32
44 32
34 31
35 29
36 28

= 37.8 = 30.4

Så et increase på lidt over 7 FPS, synes jeg da er nævnværdigt. Jeg burde teste med 4gb ram, men jeg har kun 2gb pt. Tror den er lidt spredt fordi den nogen gange har taget for meget fat i swap filen. Du har dog ret i, at det er ikke meget man får, for 50% OC på CPUen.

edit:
1280x960
4x AA
16x AF
Alt på High


Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2008 08:13:34
Svar/Indlæg:
3410/199
#10 --> Der er ingen tvivl om, at de 1200MHz gør en stor forskel. Det betyder imidlertid ikke det samme som, at CPU'en er flaskehals!

At du med en hurtigere CPU kan få et væsentligt højere resultat er ikke det samme som, at en langsommere CPU er flaskehals.

Med "flaskehals" menes der, at CPU'en holder dig tilbage for at udnytte kortet rigtigt. Hvor den flaskehals træder ind er en definitionssag, og derfor kan det virke svært at diskutere.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
01-05-2008 12:03:41
Svar/Indlæg:
15982/637
#10: Ja med høj FSAA/AF i 1280x1024(960) mindskes forskellene også, men når du er oppe i 1600x1200 med samme indstillinger er de så godt som væk 🙂 Det er derfor SLI først kommer til sin rette i disse høje opløsninger.


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
01-05-2008 16:57:20
Svar/Indlæg:
2600/84
#12
ye, det lagger også helt vildt hvis jeg slår crossfire fra ved de indstillinger :)