X3 ReUnion og Need For Speed Underground2
X3 Reunion er nok det nyeste spil der er med i mine test. Spillet er hårdt grafisk da de bruger nogle enorme rum-scener pga. spillets handling i universet. Dvs. at det sætter store krav til grafikkortet at kunne beregne langt ud over fire vægge. Samtidig er der enorme rumfartøjer, astroider og meget høje polygontal sammen med de nyeste tåge-effekter (pixelshader) der gør dette spil krævende og perfekt til test.
Det andet spil er det lidt ældre "Need For Speed Underground 2" der med sine flotte og reliastisk shadereffekter, flere forskellige former for lys, placert mange steder, tvinger computeren til at lave detaljerede og krævende skygger. Need for Speed-serien er en serie bil-spil og NFSU2 som det bliver forkortet er det næstnyeste i serien.
I X3 er kortets ydelse stadig i bund, men jeg begynder at se tendenser af, at dette kort klare sig væsentlig bedre med nogle spil end andre. X3 ogde nyeste 3Dmark-versioner rykker kortet væsentligt mere end 3Dmark03 og Quake4.
Need For Speed Underground er absolut ikke spilbart med højeste detaljer. Bilen har dårlig respons, og til tider spiller man i et slideshow hvor man pludselig bliver overrasket over hvor bilen befinder sig billede efter billede. I low details går det væsentligt bedre, men testen er stadig ikke når CPU'en max som man ser for de andre testede grafikkort.