Test: BenQ E900WA LCD

Skærme d.  14. oktober. 2007, skrevet af Goaguy 1 Kommentarer.  Vist: 13752 gange.

Korrekturlæser: 
Billed behandling: 
Oversættelse: 

Pristjek på http://www.pricerunner.dk 
Produkt udlånt af: BenQ
DK distributør: BenQ distributoer
Garanti og support
Under dette emne nærmer vi os en skyggeside af produktet og firmaet bag. I forsøget på at finde information om BenQ’s generelle garanti- og servicebetingelser bevægede jeg mig ind på deres hjemmeside. Her fandt jeg så ingenting bortset fra en emailadresse og et telefonnummer til deres supportafdeling. I det medfølgende hæfte vedr. serviceinformation fandt jeg ligeledes kun en kort henvisning til deres hjemmeside.
Skuffet over dette ringede jeg til deres support med et par spørgsmål, bl.a. på den manglende manual på dansk/skandinavisk, som jeg heller ikke kunne finde på deres hjemmeside.
 
Jeg ringede altså op, og fik så overraskende fat i en engelsktalende supporter i den anden ende. Hun fortalte mig, at BenQ har tre års garanti på alle produkter, så længe der er tale om fabrikationsfejl. Dvs. noget lignende den danske reklamationsret bare med et års længere forløb. BenQ har ingen nultolerencepolitik vedr. pixelfejl, men bruger i stedet den klassiske model med, at der skal et vist antal pixelfejl til på specielt inddelte felter i skærmen, før de behandler sagen. På spørgsmålet vedr. den manglende danske manual kunne hun ikke svare med sikkerhed. Der kan være tale om, at modellen er så ny, at der simpelthen ikke er kommet manualer på dansk ud endnu. Der kan også være tale om, at lige præcis den skærm vi tester, ikke er ”beregnet” til det danske marked, da den ikke har været gennem en forhandler. Uanset hvad, er dette i hvert fald ikke helt optimalt.
 

Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2007 17:30:47
Svar/Indlæg:
3410/199
Da det er min første artikel, vil jeg meget gerne have nogle kommentarer til den. Konstruktiv kritik er mere end velkommen 🙂