X3 ReUnion og Need For Speed Underground2
X3 Reunion er nok det nyeste spil der er med i mine test. Spillet er hårdt grafisk da de bruger nogle enorme rum-scener pga. spillets handling i universet. Dvs. at det sætter store krav til grafikkortet at kunne beregne langt ud over fire vægge. Samtidig er der enorme rumfartøjer, asteroider og meget høje polygontal sammen med de nyeste tåge-effekter (pixelshader) der gør dette spil krævende og perfekt til test.
Det andet spil er det lidt ældre "Need For Speed Underground 2" der med sine flotte og realistisk shadereffekter, flere forskellige former for lys, placeret mange steder, tvinger computeren til at lave detaljerede og krævende skygger. Need for Speed-serien er en serie bil-spil og NFSU2 som det bliver forkortet er det næst-nyeste i serien.
I X3-spillet ser vi lidt samme tendens som i Quake4. Ydelsen ligger på samme niveau, indtil vi presser kortet så hårdt at de fleste ville mene det er overkill.
En så lille forskel at det er svært at se forskellen mellem. Prøvede for sjovt i 1600x1200, men her var det i begge tilfælde præcis samme resultat. endnu en gang må min 4000+ give op. NFSU2 er ligesom 3Dmark06 blevet CPU-afhængigt.