GLexcess og Code Creatures
Disse to benchmark-test er de gamle drenge. GLexcess venter en to'er som muligvis er på vej. Den skal i høj grad ses som en professionel benchmark, da der er meget få spil der idag benytter OpenGL. OpenGL bliver til gengældt brugt flittigt i udviklingsbranchen til f.eks. 3D-modeller af motorer, konstruktioner, computer-animationer osv. Code Creatures er en DirectX8 benchmark, der i høj grad kan fortælle hvordan kortet vil virke med lidt ældre spil. Programmet er dog stadig meget krævende og presser selv et dual-grafikkort-setup til grænsen.
Trods dette er en gammel test til openGL klarer kortet sig rigtigt godt trods sine fire pipelines. Væsentligt bedre end X1300, og næsten lige så godt som Geforce6600GT når alle detaljer er slået til. Det er meget tydeligt at 6600GT bliver mere presset med de mange detaljer. Det kan evt. skyldes manglen på ram hvor 6600GT kun har 128MB hvor X1600pro har 256MB.
Her ligger kortene endeligt ret jævnt. X1600pro vinder med FSAA og AF og 6600GT vinder uden effekter.