GLexcess og Code Creatures
Disse to benchmark-test er de gamle drenge. GLexcess venter en to'er som muligvis er på vej. Den skal i høj grad ses som en professionel benchmark, da der er meget få spil der idag benytter OpenGL. OpenGL bliver til gengældt brugt flittigt i udviklingsbranchen til f.eks. 3D-modeller af motorer, konstruktioner, computer-animationer osv. Code Creatures er en DirectX8 benchmark, der i høj grad kan fortælle hvordan kortet vil virke med lidt ældre spil. Programmet er dog stadig meget krævende og presser selv et dual-grafikkort-setup til grænsen.
OpenGL er oftest en nVidia-fordel. og her ser vi også at X1800XL og 7600GT ligger meget jævnt. Kun med FSAA og filtrering har X1800XL en tydelig fordel.
En test hvor at X1800XL vinder hele vejen igennem, endnu en gang er det med FSAA hvor at det har en tydelig fordel. X1800GTO vil jeg trods en lille sejer over 7600GT, mene vinder denne test. med FSAA viser det at det faktisk tilhører en anden klasse. GTO er et ned-droslet high-end-kort der tydeligvis er dyrt at producere for ATi, hvor Geforce7600GT er et ægte mainstream-kort der er billigt at producer. En billig chip vil uanset hvad mangle noget over for en dyr chip, og her er det så ydelsen når kortet bliver presset max.